Skip to main content

Op onze boot hebben we een smart tv van LG. Ik heb de KPN app erop gezet en wil via een hotspot met mijn KPN abonnment tv kijken.

Nu zou het zo zijn dat de app alleen werkt op een tv die aangesloten is op het wifi netwerk van thuis. Klopt dat? 

Ik kan wel beeld spiegelen/beeld delen/chromecast gebruiken, maar dat is niet altijd even goed beeld (haperen) en het is niet handig dat mijn telefoon dan in gebruik is voor tv.

Is er een mogelijkheid om toch de app werkend te krijgen met mijn hotspot?

Hallo @Moana ,

De iTV app op een smart-TV is alleen te gebruiken op het thuisnetwerk en niet elders.

Wel vermoed ik dat de iTV app op een televisie ook te gebruiken is als de televisie via een VPN verbinding met het thuisnetwerk communiceert.

Gebruik maken van een chromecast is inderdaad een alternatief. 


Dank je wel. Ik zal eens uitzoeken of het met VPN wel zal gaan. Anders maar Netflix of Yathzee 😉


Ik heb hetzelfde probleem, de app werkt alleen maar via de vaste thuisverbinding. Hoe ouderwets en betuttelend. Het kan toch niet meer dat KPN in deze tijd verteld waar ik gebruik kan maken van de app. Alle andere apps werken wel gewoon op de tv via een hotspotverbinding. Via de iPad en Chromecast werkt wel maar dat is weer een extra tussenstation wat de verbinding niet ten goede komt. Tijd om maar weer eens over te stappen naar Ziggo? Zij zeggen dat het bij hen wel werkt…..


De Ziggo app die bedoeld is voor de tv (met android tv) werkt alleen met een Ziggo verbinding.
De Ziggo app die bedoeld is voor een telefoon/tablet (met android) werkt na sideloading op een tv (met android tv) i.c.m. een muis en toetsenbord. Mogelijk geld dit ook voor de 2 KPN apps.


De app voor televisies en streaming apparaten is niet vrijgegeven voor gebruik buiten je eigen woning.

Dit heeft meerdere redenen (bij KPN én Ziggo)

Het delen van het televisie abonnement wordt op deze manier ontmoedigd. 

De contentrechten zijn niet geregeld voor gebruik buitenshuis. Dit is alleen met die op de telefoon en tablet en via de website het geval (EU commissie). In dit geval is de kans dat de rechtmatige afnemer van het abonnement er ook gebruik van maakt. Ook via casten.

Zelf sluit ik buitenshuis mijn laptop (met hdmi) aan op de tv en kan ik perfect tv kijken op mijn logeeradres met mijn eigen abonnement.

Ik zal eens uitzoeken of het met VPN wel zal gaan

KPN heeft het gebruik van (commerciële) VPN diensten op de apps geblokkeerd.