Skip to main content

Ik heb een LG OLED 55CXL6A tv en gebruik hierop de KPN app.
Sinds enige tijd heb ik geen mogelijkheid meer om gebruik te maken van de zoekfunctie:

Na het ingeven dan de zoekopdracht krijg ik onderstaand scherm te zien:
 


Als ik dan kijk in de LG store en de app aanklik zie ik het volgende:
 

 

In de instellingen van mijn tv staat de instelling voor service land echter gewoon op Nederland:
 

 

Wat kan hier aan de hand zijn?

Ik zie graag jullie reactie tegemoet.

Zie ook hier.

 

Bij mij werken de KPN tv decoders goed op beide LG tv's (Ook op de OLED tv van 2021)

Maar ik gebruik alleen de KPN tv decoder, dan heb je op zo'n mooie tv een veel mooier beeld.

Ook de KPN ITV app werkt op beide goed, maar gebruiken we verder nooit.😉

 

KPN ITV app is in ontwikkeling.

Wat je kan doen is:

Verwijder de KPN ITV app.

Zet de tv uit en daarna weer aan.

Installeer de TV app.

Open de KPN ITV app en vul je TV nummer in (begint met 2000) en je pincode.

 

Ik ga ervanuit dat je ook in Nederland bent.

Want hij kijkt naar het IP adres van je internet.

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.😉


Beste Joop2011,

 

bedankt voor je reactie, ik ga dit zeker proberen.

Even een andere vraag: heb je ook een LG OLED tv? Zo ja, welke beeldinstelling gebruik je?
De reden dat ik de ITV app gebruik is omdat ik het beeld prettiger vind om naar te kijken. Via de KPN decoder vind ik de kleuren aan de “harde”kant, maar ik realiseer met ook dat smaak erg persoonlijk is.

 

Hartelijke groet,

Ton


@Ton W. Goede vragen! En vooral fijn gedocumenteerd. Zou je allereerst je abonneegegevens willen invullen in je profiel als dat nog niet het geval is en aangeven wanneer die erin staan? Dan kan ik een moderator vragen om deze gegevens aan ons door te geven.

Verwijderen van de app met deze melding dat de app eigenlijk niet in dit land beschikbaar zou zijn, is wellicht niet handigste… wie weet krijg je de app niet meer geïnstalleerd daarna.

Zoeken in de app op deze TV heeft wel altijd gewerkt? Of nooit eerder gebruikt? Of zeker weten van wel? En enige tijd… is dat een paar dagen, paar weken, paar maanden..? 

Zou je in de app bij instellingen willen checken welke app versie geïnstalleerd staat? (dus niet het versienummer uit de LG store, maar het nummer in de app zelf; 2.8.70 of 2.9.x of 2. ….

 


Ik heb mijn abonnementsgegevens ingevuld dus die moeten nu wel te zien zijn.

Het zoeken heeft wel gewerkt maar na een app update niet meer, ik weet alleen niet meer na welke update dit gebeurd is. Enige tijd is dan zeker een maand of 5.

De app heb ik nog niet verwijderd….dus voor nu geen wijzigingen.

Het versienummer is 2.10.38


Beste Joop2011,

 

bedankt voor je reactie, ik ga dit zeker proberen.

Even een andere vraag: heb je ook een LG OLED tv? Zo ja, welke beeldinstelling gebruik je?
De reden dat ik de ITV app gebruik is omdat ik het beeld prettiger vind om naar te kijken. Via de KPN decoder vind ik de kleuren aan de “harde”kant, maar ik realiseer met ook dat smaak erg persoonlijk is.

 

Hartelijke groet,

Ton

 

Ik heb een OLED LG tv in de woonkamer en een LG LCD (LED achtergrond verlichting, dus noemen ze het een LED TV) in de slaapkamer.

Kleuren, etc. kan je per ingang instellen.

Belangrijker is om de beeldverbeteraars uit te zetten, zie zorgen voor het minder mooier beeld.

Ik heb hem op Cinema en op levendig

Cinema is het mooiste, maar je moet dan nog een paar dingen goed zetten.

 

Zie ook hier.

Kleur heb ik op 62 staan

Contrast op 92

Helderheid op 49

Alle verbeteraars uit.

 

Ik heb de LG OLED48C16LA

Heel mooi toestel.

KPN tv decoder Arris VIP 2952 op HDMI 1 en de eerste 10 kanalen (glasvezel) op 661 - 670.

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Mocht dat de 5202 zijn, zet dan de HDR op uit of op automatisch.

Dat geeft al meteen een beter beeld, omdat HDR maar door weinig zenders gebruikt wordt en de HDR dan beter uit of op automatisch kan staan. (anders maakt de HDR iets aan wat er niet is en dat geeft een minder mooi beeld).

 

@TV Apps Team 

Een app die je verwijderd, kan je gewoon weer opnieuw downloaden en toevoegen.

Maar je kan beter op zo'n mooie te de KPN tv decoder gebruiker. 😉


Bedankt voor je tips!

ik heb de 5202 en heb HDR uitgezet, dat geeft al een veel beter beeld!

 


@Ton W. Dank. Zou je het vanaf nu nog eens willen proberen? Zoeken in onze app op je LG? We horen het graag!

Los van het tv-ontvanger geheel, immers zoeken in de smarttv app moet gewoon werken voor elke klant. Daarvoor iets aangepast namelijk. 


De zoekfunctie werkt weer, bedankt👍!

 

hartelijke groet,

Ton