KPN app op Samsung TV werkt niet, moet telkens opnieuw geïnstalleerd worden
Ik word er wel een beetje naar van. De laatste weken en tenminste één keer per week als ik de KPN-app start op mijn Samsung TV, krijg ik de mededeling dat de pagina niet gevonden kan worden. Dan moet ik de app opnieuw installeren, waarna ik weer TV kan kijken. De andere apps (Netflix, Spotify, YouTube, Internet, Apple TV, Pathé etc.) doen het gewoon steeds zonder problemen.
Wat is dat toch met de KPN-app???
Bladzijde 1 / 2
Beste @Frehuja, jammer om dit te lezen . Wat is de precieze melding die je krijgt? Kan je eens een foto ervan maken? Heb jij jouw tv via wifi of bekabeld aangesloten? Wil je de televisie eens bekabeld aansluiten? We zijn trouwens bezig met het testen voor een nieuwe TV+ app voor Smart tv. Je kunt je hiervoor aanmelden! Op dit moment testen we alleen op Android tv's, maar ook Tizen komt aan de beurt!
Dit is een bekend euvel met de app op jonge(re) Samsung televisies. Helaas is oplossen nog niet gelukt.
Gebruik de ontvanger. Voordelen: wel opnames kijken van BBC First, ARD, ZDF, ID, en VRT zenders. En geen melding kan de server niet vinden. En veel mooier beeld; hier duidelijk verschil met de app op m'n 43” Samsung.
Zie ook:
Even een reactie op jullie antwoorden:
De Samsung QE55Q80R televisie is van november 2019 (dat is dus niet zo jong meer…)
De TV is rechtstreeks bekabeld met de Experia box V10
De problemen zijn eigenlijk pas een klein jaar oud, waarbij de genoemde storing pas sinds een paar maanden is opgetreden.
Ook sinds een half jaar of zo is RTL4 heel vaak onscherp en gisteravond was zelfs NPO2 zeer onscherp.
Alle problemen liggen aan de KPN-app, want zoals gezegd werken alle andere apps op de TV goed.
Voor deze Samsung TV heb ik gekozen omdat ik juist geen externe decoder wilde gebruiken, die wil ik niet in het zicht hebben.
Als de storing weer optreedt, maak ik even een foto van de foutmelding. Hopelijk moet ik daar lang op wachten.
De mijne is ook uit 2019. Type UE43RU7440SXXN. Software 1420.0
Ik gebruik de app zelden. Te veel beperkingen. Maar als ik 'm gebruik speelt ie wel.
Maar zeker op 55 inch is de beeldkwaliteit van de ontvanger veruit te prefereren. Dan zou ik de app niet eens installeren. Beeldkwaliteit is dan zonde met 55 inch EN ook QLED.
Maar afgezien van dit betoog moet ie het wel doen. En dat is dus op Tizen een bekend probleem. Er zit een nieuwe app aan te komen. Ik denk dat die dit ook oplost. Het zal wel nog enkele maanden duren voor de introductie.
Tot die tijd de ontvanger gebruiken. Veel mooier beeld ook zeker op die maat en schermtype. Dan wil je niet eens meer terug naar de app denk ik.
Geef je op als tester. Mogelijk kun je binnenkort meetesten!
Dit is de foutmelding die ik vanavond weer kreeg:
Wat houdt dat testen van de nieuwe KPN TV+ trouwens in? Moet je een bepaalde tv hebben, wellicht niet ouder dan x-aantal jaar?
Nog eens even over de app. Er wordt steeds gesproken over de KPN TV+ app. Wordt die behalve bij testers dan al gebruikt? Ik heb nog steeds de KPN iTV app.
Klopt @Frehuja .
De huidige app is nog de KPN iTV app.
KPN TV+ smart-tv app is nog in testfase en nog niet publiek beschikbaar. Wordt nu getest voor Android-TV en Google-TV.
Aangezien het testen voor Tizen (Samsung) nog komt kun je je daarvoor nog opgeven als tester. Zie eerder gegeven topic.
Wéér de foutmelding en ook een nieuwe. Helaas vrees ik dat er niets anders opzit dan dat ik de ontvanger ga gebruiken. Moet ik eerst nazoeken hoe die geïnstalleerd moet worden. Mijn TV hangt plat tegen de muur aan en de aansluitingen zijn dus niet zo maar bereikbaar. Ik heb er wel een ongebruikte HDMI-kabel aanhangen, deze zal ik dus moeten gebruiken…
Router en TV van de spanning afgehaald en weer aangesloten na een paar minuten. KPN iTV app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Zodra de KPN app gestart wordt, wordt het beeld zwart.
Netwerk is oké:
wat nu?
Update: wéér opnieuw de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu doet de app het weer (eventjes?). De TV een paar keer aan en uit gezet en steeds de KPN app geopend zonder problemen. Ik hoop dat dat nu zo blijft...
Mijn TV hangt plat tegen de muur aan en de aansluitingen zijn dus niet zo maar bereikbaar. Ik heb er wel een ongebruikte HDMI-kabel aanhangen, deze zal ik dus moeten gebruiken…
Dat is met een tegen de muur '’geplakte'’ tv wel zo handig om te doen inderdaad. Toen ik in het verleden bij de mensen thuis kwam, in mijn omgeving, weigerde ik diegenen die 'm echt plat tegen de muur hadden/hebben. De tv moet dan van de wand af en dat was voor mij qua verzekering niet te doen.
Wat ik niet begrijp, waarom hebben we vanaf 2019 probleemloos scherpe TV gehad met de KPN iTV app en ca. de laatste zes maanden steeds problemen???
Ja, inderdaad. Hij is wat minder stabiel geworden. Hopelijk wordt ook dat weer stabiel met de nieuwe app.
@PeterG: Ik probeer te achterhalen welke versie Tizen op mijn Samsung QE55Q80R uit 2019 staat, maar kan niet vinden waar ik dat op de TV kan zien. U hebt ook een Samsung TV uit 2019. Weet u wellicht waar ik deze informatie op de TV kan vinden?
Heel lastig te vinden. Bouwjaar 2019 is Tizen 5.5. correctie: 5.0.
Zoek je model of bouwjaar hier op. Dan zie je welke Tizen versie.
Mijn dank! De nieuwe KPN TV+ app zal er dus op moeten werken!
Tja ach. De huidige app is ook Tizen 5.5 en hoger (=recenter). Dus als je <= 5.0 had stond ie sowieso niet in de app store.
Correctie: de huidige app is vanaf Tizen 5.0.
Tizen 5.0: Samsung 2019
Tizen 5.5: Samsung 2020
Echter. Als ik naar het boven gelinkte Samsung schema kijk zou een 2019 model nog Tizen 5.0 hebben. Dat lijkt ook uit deze pagina op het Ziggo platform. Ik ga er dus niet zomaar vanuit dat de nieuwe app ook op mijn toestel gaat werken.
Zelf heb ik een hedendaagse streamingbox aan m'n Samsung. Systeem Android-TV. Dat is de nieuwe TV+ ontvanger DIW7022 van kpn. Maar daarvoor de Nokia 8000 Android-TV box. Er zijn veel apps die onder Tizen niet worden aangeboden/gemaakt. Zo ben ik daar niet afhankelijk van.
Ik heb 'm indertijd alleen gekocht omdat de app in oktober 2019 alleen voor Samsung beschikbaar was. En op het forum mensen ermee wilde kunnen helpen. Dat gaat niet echt als je er niet over kunt beschikken. Ben geen Tizen fan, dat begrijp je wel.
De KPN iTV app is onder Android-TV zeer stabiel. Mijn hoofd televisie, de Samsung, heeft uiteraard de ontvanger. Daar levert kpn die ook voor. Op de andere 2 tv's zitten respectievelijk Google-TV en Android-TV streaming apparaatjes.
Ach, dat is pech hebben. Ik neem aan dat een recentere versie niet geïnstalleerd kan worden op mijn TV?
Een recentere Tizen gaat niet. Dat heeft ook met de hardware te maken. Helaas voor ons.
Over enkele maanden komt er een nieuwe versie. Die gaat straks eerst nog getest worden. De huidige heet KPN iTV, de nieuwe heet KPN TV+. En die is aangekondigd voor Tizen 5.5 (in het testtopic).
Dat zou volgens die lijst en de mededeling op de Ziggo pagina betekenen dat wij met een 2019 tv Tizen 5.0 hebben en dus de nieuwe app niet kunnen gaan gebruiken. Dan kan je alleen de ontvanger gebruiken. Maar is dat zo erg? Dan kan je ook van meer zenders opnames afspelen. En heb je ~90 radio zenders. Voor het hoofdtoestel levert kpn de ontvanger bij het abonnement. Met de beste kwaliteit ook voor beeld. Vanaf de 2e tv kán gekozen worden voor de app.
Zelf heb ik de app 2 x gebruikt bij storing op het Linux platform. In 5 jaar dus.
Het platform voor de nieuwste ontvanger Sagemcom DIW7022 werkt op hetzelfde als de app. Dan is het geen uitwijk meer. Zelf ben ik geswitcht naar de Android-TV app d.m.v. een extern streaming apparaatje. En kan je gewoon met je huidige tv verbinden. Via HDMI CEC kun je gewoon de Samsung afstandsbediening blijven gebruiken in dat geval. Dus wees niet bevreesd als de app straks Samsung 2019 (Tizen 5.0) niet meer ondersteunt.
Je kunt ook nu al een Chromecast Google-TV HD of 4k kopen. Die zijn momenteel nog te koop en resp. € 50 en € 75. Heel klein en hangen (...) achter de tv. Ook te bedienen via HDMI CEC. Wel een Google Account nodig voor toegang tot Play Store en dus de app van kpn. Da account het je met een Android telefoon sowieso. De Chromecastjes gaan echter uit het assortiment en worden vervangen door de Google-TV Streamer. Die is echter minder compact (maar hoeft ook niet in het zicht) en duurder met zo'n € 110,--.
Wat ik niet begrijp, waarom hebben we vanaf 2019 probleemloos scherpe TV gehad met de KPN iTV app en ca. de laatste zes maanden steeds problemen???
Wij hebben intern doorgegeven dat jij hier tegenaan loopt. Ik hoop daar volgende week een terugkoppeling op te krijgen. Heel vervelend dat het steeds gewerkt heeft, maar nu ineens niet meer goed gaat. Ik heb voor nu even geen andere oplossing, behalve de tip van Peter om het met een Chromecast te proberen en dan dus de KPN TV+ app voor Android/iPhone te gebruiken.
Iphone is natuurlijk een foutje @Marcia van KPN . Er is geen Iphone app voor Chromecast
Scherp als altijd, dankjewel Peter!
@Marcia: Tja en dan te bedenken dat ik jarenlang bij de vragenlijst van de Consumentenbond met vragen over je internetprovider, dat ik de KPN app waardeerde met een 9 ("nooit last mee hoor, echt prima...")! Dat staat wel in schrille tegenstelling tot de laatste maanden. Nu krijgt de app een waardering 3 en dan ben ik nog aardig ...
Dat is inderdaad een heel verschil. Ik heb nog geen terugkoppeling gekregen, dus inhoudelijk nog even geen toevoegingen. Zodra ik die wel heb, laat ik het weten!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.