Skip to main content

Ik heb sinds kort een LG SmartTV.
Ik wilde namelijk van die vervelende KPN set-top kastjes af.
Ik heb de KPB app in de TV geïnstalleerd, en TV kijken gaat prima.
Sommige opnamen echter, kan ik niet afspelen, ik krijg de melding "Deze opname kun je alleen op de tv-ontvanger bekijken".
Maar ik heb dat KPN set-top kastje dus niet meer aangesloten en wil dat ook niet meer.
Het zal wel met rechten te maken hebben, maar waarom zegt hij: "Deze opname kun je alleen op de tv-ontvanger bekijken".?
De SmartTV app is van KPN zelf, dus waarom kunnen ze dit niet mogelijk maken, set als op de KPN set-top box?

De TV is een LG 43UP78006LB maar dat is denk ik niet relevant.
Groet,
Henk

@Henk Heijmink Op deze pagina Smart TV app | KPN vind u alle ins en outs over de KPN TV app.


Hoi @Henk Heijmink . 

De app is (helaas) geen volledige vervanger van de tuner en zal dat ook niet worden. Daar horen ook dit soort beperkingen bij, vrees ik.

 


Dé grootste beperking van de app is de relatief lage beeldkwaliteit tov de ontvanger. En verder vind ik persoonlijk de bediening niet optimaal. Op onze slaapkamer heb ik 't een tijdje geprobeerd maar uiteindelijk toch maar weer de ontvanger van stal gehaald. 


Kopt, je kan op de KPN ITV app niet alles zien of afspelen.

 

Het beeld van de KPN tv decoder is nog steeds mooier dan die van de KPN ITV app.

Vooral als je glasvezel hebt en de glasvezel kanalen op 661-670 hebt.

 

Stream grootte HD:

KPN ITV app:                     5 Mb/s

KPN tv decoder 1 - xx;     7,5 Mb/s

Glasvezel HD 661-670;  12,5 Mb/s


@Henk Heijmink Op deze pagina Smart TV app | KPN vind u alle ins en outs over de KPN TV app.

Hoi @Henk Heijmink . 

De app is (helaas) geen volledige vervanger van de tuner en zal dat ook niet worden. Daar horen ook dit soort beperkingen bij, vrees ik.

 

Kopt, je kan op de KPN ITV app niet alles zien of afspelen.

 

Het beeld van de KPN tv decoder is nog steeds mooier dan die van de KPN ITV app.

Vooral als je glasvezel hebt en de glasvezel kanalen op 661-670 hebt.

 

Stream grootte HD:

KPN ITV app:                     5 Mb/s

KPN tv decoder 1 - xx;     7,5 Mb/s

Glasvezel HD 661-670;  12,5 Mb/s

 

Ik maak er even een samengesteld best answer van. Het is allemaal nuttige informatie.