Skip to main content

Hallo Allen,

Ik heb een vreemd probleem.

Ik heb een Philips 55PUS7502/12 TV toestel met de laatste updates van Android TV. Hieraan zit op HDMI1 de Arris 5202 aangesloten. Als ik nu via de Philips snelcode 4 de afstandbediening in ga stellen dan vind ik een werkende instelling waarmee de source, volume en mute functies werken. Als ik die instelling dan bevestig met OK dan blijft alleen de source functie over.

Ook als ik de losse Philips codes in voer (zoals die op XS4ALL of KPN sites staan) dan lukt het me hooguit om de source functie werkend te krijgen. Volume en mute werken helemaal niet.

Ik vermoed dat dit een software issue is. De ab is helemaal bijgewerkt, dus die zou de laatste software moeten hebben.

Herkent iemand hier ditzelfde probleem?

Deze allemaal al geprobeerd?


Ja. Allemaal geprobeerd. Ook van andere aanbieders die ook de arris 5202 gebruiken. 

Gisterenavond nog een half uurtje die snelcode 4 geprobeerd en telkens op ok bevestigd als het in test werkte. Steeds met hetzelfde resultaat. 


701 zou je nog kunnen proberen. 


Helaas werkt 701 ook niet.

Ik had een nieuwe ab besteld en die komt vandaag. Eens testen of die het wel doet.


Hallo Allen.

Bij aankomst van de envelop van xs4all bleek die geen ab te bevatten. De envelop was ook deels open. Jammer. 

Maar..... 

Ik heb nog eens alles doorgenomen en de ab reset procedure gevonden (druk de rood en blauw knopjes tegelijk in voor 5 seconden en bevestig dat met OK - daarna een paar minuten wachten). 

Na de reset gewoon de snelcode 4 geprobeerd en nu werkte het wel 😊

Dus dit is opgelost.Â