Skip to main content

Sinds vrijdag KPN Glasvezel icm LG OLED 65CX6LA.(2020)

  • waarom werkt de Magic Remote afstandsbediening alleen met kastje open terwijl het bluetooth afstandbediening is.
  • Waarom kunnen we tv guide van LG tv niet gebruiken of is dit alleen voor kabel/sat/antenne
  • Is er mogelijkheid programma te reserveren in Kpn gids?
  • Vind beeldkwaliteit tv zenders stuk minder dan voorheen ( hadden Delta kabel via CI+ module)
  • Aan einde tvgids van kpn zien we de hd zenders voor glasvezel staan. Welke kwaliteit zijn dan de andere zenders? Hoe krijgen we die hd zenders standaard als eerste. Geen idee hoe ik volgorde kan bewerken.

Moet zeggen dat het voorlopig vies tegenvalt, de handige Magic remote die niet meer werkt. 2 afstandsbedieningen nodig.

Onhandige tv guide van kpn. De app is nog onhandiger. Wennen aan beeldkwaliteit. Elke zender moeten we geluid aanpassen dan keihard dan te zacht.
 

Heb het gevoel dat we in tijd terug gaan en niet meer optimaal gebruik kunnen maken van onze handige smart tv.

Welkom op het forum @Sanneke74! Ik snap het even wennen is als dingen anders zijn dan je gewend was bij Delta. Wat betreft de afstandsbediening betreft, ik denk dat deze gewoon met infrarood gekoppeld is. De handelingen voor het koppelen met infrarood of koppelen met bluetooth verschillen namelijk van elkaar. Ik weet niet zeker of de Magic Remote tegelijkertijd bluetooth en infrarood uitzend maar als dat niet zou is zou je met de camera van je mobiele telefoon naar het lampje van je afstandsbediening kunnen kijken. Die pakt namelijk infrarood licht op. Als je op een knop drukt en je ziet op je mobiel het lampje oplichten dan weet je dus dat die in ieder geval infrarood uitzend. Verder zal de gids van je tv-ontvanger inderdaad de enige gids zijn die je hoeft te gebruiken. Al het tv signaal gaat via de ontvanger, die dit via HDMI doorgeeft aan je televisie. Je LG televisie krijgt dus op geen enkel moment televisie signaal om te decoderen. Wat bedoel je precies met reserveren in de KPN gids? Je kan een herinnering instellen door een programma in de toekomst te selecteren in de gids. Je ziet dan de optie “Herinnering instellen” daarbij staan. Als je gebruik maakt van het KPN Opnamepakket kan je ook een programma opnemen door de opnameknop te gebruiken als je een programma in de gids geselecteerd hebt. Wat betreft de beeldkwaliteit, zou je eens kunnen kijken welke instelling je hebt staan als je in het menu, via instellingen, naar beeldkwaliteit gaat? Als alles daar op automatisch staat zou ik je willen vragen te kijken of je door het wijzigen van “Beeldschermresolutie” verbetering in de beeldkwaliteit kan krijgen. Laat je hier weten of dit helpt?