Skip to main content

Ivm de overstap naar een Hussel abonnement, zou ik tzt een nieuwere KPN ontvanger ontvangen. Deze was destijds niet leverbaar, maar ik heb hem nog steeds niet ontvangen.

 

Graag kom ik alsnog voor levering in aanmerking !

 

Zover ik weet heeft KPN voorraad hiervan.

Als je in mijnKPN 4K kan aanzetten, dan krijg je 1 x Arris 5202 toegezonden en hoe je 1 x KPN tv decoder moet terugsturen.

Je moet wel een 4K abonnement van € 2,50 per maand nemen, dit kan je na 1 maand weer opzeggen, maar dan heb je geen 4K zender (zijn er helaas maar 3). 


Hoi @Hans Mulders, welkom hier. 

Zover ik weet heeft KPN voorraad hiervan.

Als je in mijnKPN 4K kan aanzetten, dan krijg je 1 x Arris 5202 toegezonden en hoe je 1 x KPN tv decoder moet terugsturen.

Je moet wel een 4K abonnement van € 2,50 per maand nemen, dit kan je na 1 maand weer opzeggen, maar dan heb je geen 4K zender (zijn er helaas maar 3). 

Dit klopt helemaal, wanneer het 4K-pakket leverbaar is op je adres kun je deze optie via de klantenservice aanvragen. Dan wordt je ontvanger ook omgeruild voor een 4K ontvanger. :relaxed:

Het snelste is om contact op te nemen met de klantenservice. Ze zijn bereikbaar op het telefoonnummer 0800 0402. Lukt bellen niet, dan kan je eventueel ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.” 
 

 


@Alex_P 

die optie om 4k pakket aan of uit te zetten is al maanden niet meer beschikbaar in mijn kpn

Niet dat ik het wil ik heb 2x vip5202 ontvangers zonder 4k pakket 

Maar wou het toch even mededelen dat het niet aan te zetten is via mijn kpn 

Bij mij in ieder geval niet mocht ik die 3 zenders in 4k willen 

Toen ging het mij alleen om die 2x vip5202 en gratis opname pakket 

Daarom ben ik toen naar hussel gegaan 

 

 


@Alex_P

die optie om 4k pakket aan of uit te zetten is al maanden niet meer beschikbaar in mijn kpn

Niet dat ik het wil ik heb 2x vip5202 ontvangers zonder 4k pakket 

Maar wou het toch even mededelen dat het niet aan te zetten is via mijn kpn 

Bij mij in ieder geval niet mocht ik die 3 zenders in 4k willen 

Toen ging het mij alleen om die 2x vip5202 en gratis opname pakket 

Daarom ben ik toen naar hussel gegaan 

 

 

 

Heb je wel Hussel?

Als ik het goed heb, kan je 4K alleen aanzetten als je Hussel hebt. 


@Alex_P

die optie om 4k pakket aan of uit te zetten is al maanden niet meer beschikbaar in mijn kpn

Niet dat ik het wil ik heb 2x vip5202 ontvangers zonder 4k pakket 

Maar wou het toch even mededelen dat het niet aan te zetten is via mijn kpn 

Bij mij in ieder geval niet mocht ik die 3 zenders in 4k willen 

Toen ging het mij alleen om die 2x vip5202 en gratis opname pakket 

Daarom ben ik toen naar hussel gegaan 

 

 

 

Heb je wel Hussel?

Als ik het goed heb, kan je 4K alleen aanzetten als je Hussel hebt. 

Zie mijn laatste zin 

Ja ik heb hussel 

En ook heb ik 4k gehad 

En dit kon je toen ook kiezen nu niet meer 

@joop2011


Hallo @peter-keetfm ,

Hier kan ik het ook niet kiezen.Maar dat komt misschien omdat hier maar 24mbps dsl leverbaar is.


Hallo @peter-keetfm ,

Hier kan ik het ook niet kiezen.Maar dat komt misschien omdat hier maar 24mbps dsl leverbaar is.

Klopt dan kun je het niet kiezen 

Hier ook niet via mijn kpn 

Glasvezel 1gbit (leverbaar) 

In het begin dit jaar kon ik het 4k pakket wel aan of uit zetten via mijn kpn 

Dit is er uit gehaald 


Peter, je hebt gelijk. Ik had het eerst bij mezelf gecheckt en ik zag het staan in Mijn KPN, maar dit komt doordat ik het al had. Het aanzetten gaat inderdaad via de klantenservice, ik heb mijn bericht aangepast. Thanks. 


stel als je die 24mb aanvult met SIB,kan je dan wel 4K krijgen?Nu heb ik er nog geen behoefte aan maar straks misschien wel.


Het aanzetten gaat inderdaad via de klantenservice, ...

Echt weer typisch KPN, gewoon "vergeten" om de mogelijkheid in MijnKPN weer te activeren terwijl het voor nieuwe abonnees op de site wel weer mogelijk is om voor 4K te kiezen.

 

Zo wordt er wel meer "vergeten". Maanden terug heb ik al melding gemaakt van het onderstaande en er is nog steeds niets aan verandert.

Ik heb weliswaar een mobiel abonnement maar dat is een mobiel data-only abonnement en daarmee heb je dus geen recht op Hussel Entertainmentkorting.

En in de app wordt ook nog steeds aangegeven dat ik een 200/20Mbps abonnement zou hebben maar als glasvezelabonnee is dat toch echt 200/200Mbps.


@wjb 

mobiel data-only als je opzegt en de (nieuwe) hussel variant neemt moet je die korting toch krijgen

volgens de kpn site

 

 


@wjb

mobiel data-only als je opzegt en de (nieuwe) hussel variant neemt moet je die korting toch krijgen

volgens de kpn site

Nee, ook bij een (nieuw) mobiel data-only abonnement krijg je geen Hussel entertainmentkorting en ook geen gratis Pluspakket.


stel als je die 24mb aanvult met SIB,kan je dan wel 4K krijgen?Nu heb ik er nog geen behoefte aan maar straks misschien wel.

Nee. Dat denk ik niet. Wat tv gaat überhaupt niet over 4G.


ok @Nick83 !Dan laat blijft het maar zo.Maar het werkt prima,dus ik heb nog niks te klagen.


ok @Nick83 !Dan laat blijft het maar zo.Maar het werkt prima,dus ik heb nog niks te klagen.

Ik gebruik de YouTube app wel eens. En die is nooit snel geweest, maar laatste tijd begint die wel erg traag te worden. Dat zou voor mij reden zijn om de 4K ontvanger te willen. Die is volgens mij wat sneller. 

En de afstandsbediening. Die werkt bij mij niet bij de eettafel vandaan. De vorige wel. Maar sinds ik een nieuwe afstandsbediening heb moet ik opstaan en een paar passen richting de tv lopen om een andere zender te kiezen. Dat word ik langzamerhand ook wel zat. Misschien zou Bluetooth op de 4K ontvanger daarvoor ook de oplossing zijn.


heb jij dan genoeg snelheid @Nick83 ?

Koper 100mbps word wel lastig denk ik(m.u.v pairbonding en als je dichtbij een wijkcentrale woont)

Youtube werkt op de 2952 net iets sneller dan op de hmb2260


@wjb

mobiel data-only als je opzegt en de (nieuwe) hussel variant neemt moet je die korting toch krijgen

volgens de kpn site

Nee, ook bij een (nieuw) mobiel data-only abonnement krijg je geen Hussel entertainmentkorting en ook geen gratis Pluspakket.

Oke jammer had het data sim abonnement al stop gezet begin dit jaar 

En wou een nieuwe aanschaffen om het gratis pluspakket maar gaat helaas niet jammer 

Wel raar dat ik in mijn kpn de husselkorting staat (krijg ik uiteraard niet) maar staat er wel in 


Koper 100mbps word wel lastig denk ik(m.u.v pairbonding en als je dichtbij een wijkcentrale woont)

100Mbps is meer dan genoeg voor 4K Ultra HD. Een 4K Ultra-HD stream van KPN vergt zo'n 26Mbps terwijl een 4K Ultra-HD titel via Netflix niet meer dan 16Mbps vraagt.


Peter, je hebt gelijk. Ik had het eerst bij mezelf gecheckt en ik zag het staan in Mijn KPN, maar dit komt doordat ik het al had. Het aanzetten gaat inderdaad via de klantenservice, ik heb mijn bericht aangepast. Thanks. 

@Alex_P

Wanneer wordt de 4k optie weer beschikbaar in mijnkpn?

De tekorten van de VIP5202 was toch opgelost? 


heb jij dan genoeg snelheid @Nick83 ?

De snelheid volgens KPN op de site is:

16 mbit dus. Maar ik haal bij een speedtest 70 mbit, heb een 50 mbit abonnement. En in de webinterface van de KPN Box staat:

111 mbit dus. Ik weet niet of ik het 4K pakket zou krijgen. Misschien zegt de KPN computer "nee" vanwege die 16 mbit.


hmm,dat is apart.


@wjb

mobiel data-only als je opzegt en de (nieuwe) hussel variant neemt moet je die korting toch krijgen

volgens de kpn site

Nee, ook bij een (nieuw) mobiel data-only abonnement krijg je geen Hussel entertainmentkorting en ook geen gratis Pluspakket.

Oke jammer had het data sim abonnement al stop gezet begin dit jaar 

En wou een nieuwe aanschaffen om het gratis pluspakket maar gaat helaas niet jammer 

Wel raar dat ik in mijn kpn de husselkorting staat (krijg ik uiteraard niet) maar staat er wel in 

Mooi dat dit aangepast is naar bijna een jaar 

Ik neem aan dat een kpn webcare het heeft gedaan? (email vandaag) 

Bedankt dat het uiteindelijk eruit is 

Sorry voor het off topic 


Maar waarschijnlijk staat in MijnKPN nog steeds dat je de Hussel Entertainmentkorting krijgt, klopt dat?

 


@wjb

Daar ben ik gelukkig vanaf 

Ik vindt het nogal storend husselkorting terwijl ik geen enkele mobiel abonnement van kpn heb 

 


En in de app wordt ook nog steeds aangegeven dat ik een 200/20Mbps abonnement zou hebben maar als glasvezelabonnee is dat toch echt 200/200Mbps.

Dat is echter wel hoe het in elkaar steekt en voor zover ik weet ook zoals het hoort. Het abonnement dat je hebt is een 200/20-abonnement. Je zal bij de extra opties ook de ‘Glasvezel upgrade’ zien staan. Dit is het stukje waardoor je symmetrische snelheden krijgt. Het abonnement blijft echter nog steeds een 200/20-abonnement.