Skip to main content

Bij het aanzetten van mijn KPN Arris VIP2952 krijg ik steeds “Foutcode 36: activeren software mislukt.

Schakel de tv-ontvanger volledig uit en weer aan.

Kijk voor meer hulp op de website van uw tv-aanbieder en zoek op Foutcode 36."

 

Op de KPN site kan ik alleen helaas niks vinden over deze foutmelding.

Dit lijkt een melding voor het laden van de software waarna ik steeds opnieuw moet opstarten.

Dit heb ik al diverse malen gedaan (langer dan 30 sec uit) maar blijf continue die foutmelding terug krijgen.

Ook bij het resetten software verwijderen aanklikken of terug zeten naar fabrieksinstellingen helpt niet.

Iemand een idee om hier voorbij te komen?

Hoi @wvermeij, de foutmelding is hardnekkig begrijp ik! Het herstarten en resetten van de ontvanger had geen effect dus. Hoeveel tv-ontvangers heb je precies van ons? Als dit er meerdere zijn, zou je ze dan eens van plek kunnen ruilen en kijken of het met de ontvanger meegaat of dat het met de andere ontvanger op dezelfde plek speelt? Daarmee kunnen we kijken of het aan het apparaat zelf ligt, of aan de aansluiting er naar toe. Ik hoor je bevindingen graag.


Beste @Jasper,

Dank voor je reactie. Ik heb 1 tv-ontvanger waarbij resetten inderdaad geen effect heeft. Probleem deed zich voor na een korte stroom storing en sinds die tijd blijft hij bij die foutcode hangen. Hij zit direct aangesloten op een bedrade (zwarte) KPN wifiversterker. Ik heb hem wel geprobeerd op mijn tweede bedrade (zwarte) KPN wifipunt op zolder aan te sluiten maar met dezelfde foutcode.

Omdat je twee tv-ontvangers mag hebben volgens de site had ik van het weekend vast een tweede aangevraagd. Ik zal die binnenkort uitproberen maar moet waarschijnlijk tot de 18e wachten, stond in de mail van KPN dat hij dan pas geactiveerd wordt. 

Wel wil ik binnenkort een tweede tv in huis aan gaan sluiten dus als het nieuwe kastje werkt en deze niet voorbij deze foutcode blijft komen heb ik wel een nieuwe tv-ontvanger nodig. Tot die tijd kunnen we gelukkig gewoon online via de laptop tv kijken.


Als de tweede ontvanger eerder wordt geleverd kan je die dan ook al proberen aan te sluiten, als je 'm aanmeldt met het abonnementsnummer en de pincode kom je er snel genoeg achter of dat lukt :slight_smile:

Voor de eerste wil ik ook nog met je meekijken, als je deze op verschillende plekken aansluit merk je geen verschil dus. Zou je jouw forumprofiel daarvoor ook volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan?


De nieuwe tv-ontvanger (helaas ook het oude Arris type) doet het meteen prima. Ik heb hem op beide plaatsen in huis via de data kabel aangesloten en geen enkel probleem. Voor het oude kastje maakt het niet uit hoe ik hem opstart of reset of waar in huis ik hem aansluit maar hij blijft vastlopen op foutcode 36 en komt daar niet voorbij. Kan dit aan het vernieuwde TV menu samen met dit oudere type tv-ontvanger liggen, dat dit gewoon ineens mis kan gaan?

Gelukkig heb ik afgelopen weekeind via een vriend een tweede KPN Arris tv-ontvanger gekregen. Hij had hem over en gebruikte hem niet en ook die doet het meteen prima, dus eindelijk kunnen wij nu op twee plaatsten in huis een tv aansluiten. Lijkt dus echt een hardnekkig probleem bij dat ene kastje te zijn.


Het is niet per definitie een ouder type ontvanger, de 2952 hoort goed samen te werken met de nieuwe menuschermen maar in jouw geval waren er 2 die het niet goed deden dus. Dat is heel typisch, en niet wat je verwacht. Het bijzondere aan de foutcode 36 die je krijgt is dat het ook een code is die we sinds de nieuwe menu's minder tot niet meer zien, het zou kunnen zijn dat de ontvangers de nieuwe software niet eens installeerden. 

De Arris die je nu van iemand anders hebt is een ander type begrijp ik? Dat het kijken daarmee lukt is natuurlijk fijn, maar hou er rekening mee dat die ontvanger bij het abonnement van die vriend hoort. Als hij het bijvoorbeeld opzegt moet hij de ontvangers terugsturen, dus ook die bij jou staat.


Tweede poging is helaas ook mislukt, de eerste ontvanger die werkt heeft firmware versie 2.0.9,

deze zit nog op firmware versie 2.0.3. ik ga morgen bellen met helpdesk voor ander kastje