Skip to main content

Goedenavond, 

 

Sinds een paar dagen heb ik af en toe dat het beeld van onze KPN af en toe een aantal seconden op zwart gaat. Dit gebeurd alleen tijdens het TV kijken via KPN (niet via Netflix e.d.). Voorheen is dit maanden/jaren goed gegaan zonder geknipper. Naar mijn weten is er niks aan onze setup veranderd sinds dit ‘knipperen’ is begonnen. De ene dag gebeurt het meer dan de andere. 

 

De ontvanger is een VIP2952 en zit via een HDMI kabel aangesloten op onze tv (LG OLED55C16LA), het geluid speelt over een SONOS playbar via de HDMI ARC. Het geluid speelt wel door wanneer het beeld even wegvalt.  De ontvanger zit via een internetkabel direct aangesloten op het witte kastje van KPN (Experiabox v10A).

 

Ik heb de experiabox al een keer naar fabrieksinstellingen teruggezet wat geen resultaat opleverde. 

 

Graag zou ik hier een oplossing voor vinden aangezien dit mateloos irritant is.

 

Mvg, 

Robin

 

 

 

EDIT: Uiteraard moet dit zijn dat ik de KPN TV ontvanger VIP2952 naar fabrieksinstellingen heb teruggezet ipv de Experiabox (kan nergens vinden hoe ik mijn originele post kan aanpassen). 


Hoi @RS90, welkom hier. 

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Je kan binnen het uur je reactie aanpassen, daarna niet meer. Maar zo is het ook even duidelijk. 

Af en toe zwart beeld dus, dat is niet fijn. Dat gebeurt gewoon heel willekeurig tijdens het kijken? 

Ontvanger ook al op een andere HDMI poort getest? Of heb je de mogelijk om ook een andere HDMI kabel te testen, om dit uit te sluiten. Want je geeft aan de ontvanger al een reset te hebben gegeven. Helaas zonder resultaat.