Skip to main content

1.Wanneer het internet via glasvezel aan dezelfde 4G buitengebied router geleverd wordt, wordt deze dan sneller?

2.Wanneer het internet (glasvezel van een andere provider)rechtstreeks aan de experiabox geleverd wordt, kan ik dan nog steeds KPN iTV gebruiken als ik het KPN abonnement Hussel blijf gebruiken?

Woon in buitengebied en glasvezel wordt hier via het bewonersinitiatief ‘Glasvezel Zuidenveld’ aangeboden door verschillende providers.

 

ik wil graag bij KPN blijven.

Uit welke providers kun je wel kiezen?


Het is niet mogenlijk om tv bij KPN apart af te nemen zonder internet.

De itv app op je mobiel zou je wel kunnen gebruiken bij een andere provider over glasvezel. En dan kun je via Chromecast op de tv kijken. Dat zou kunnen.

De itv app op de smarttv kan je niet bij een andere provider gebruiken. Die werkt alleen op een verbinding van KPN zelf.

Wat heeft u nu? Een KPN internet abonnement? Met sneller internet buitengebied?

En heeft u tv? Waarschijnlijk niet denk ik? Want dat is niet mogenlijk zeker?


Ik heb alles via KPN, digitenne en iTV via 4G buitengebied en internet.

Je antwoord bevestigd dat ik zou moeten stoppen bij KPN of er een 2e abonnement bijnemen!

Er zijn diverse providers, kijk zelf maar op de website van het bewonersinitiatief Glasvezel Zuidenveld

Dank @SledgehammerNL en @Nick83 voor jullie reactie, maar iemand enig idee hoe ik KPN zover kan krijgen dat EEA toch mogelijk is, of dat ze hier ook glasvezel komen aanbieden ( buitengebied gemeente Coevorden)


Ik heb alles via KPN, digitenne en iTV via 4G buitengebied en internet.

Je antwoord bevestigd dat ik zou moeten stoppen bij KPN of er een 2e abonnement bijnemen!

Hoe bedoelt u dat? Als u bij KPN opzegt kunt de itv app niet meer gebruiken. Ik neem aan dat u dat begrijpt toch?

Er zijn diverse providers, kijk zelf maar op de website van het bewonersinitiatief Glasvezel Zuidenveld

Dank @SledgehammerNL en @Nick83 voor jullie reactie, maar iemand enig idee hoe ik KPN zover kan krijgen dat EEA toch mogelijk is, of dat ze hier ook glasvezel komen aanbieden ( buitengebied gemeente Coevorden)

Wat wilt u dat er mogelijk is?

Glasvezel van KPN kunt u denk ik voorlopig wel vergeten. Glasvezel Zuidenveld heeft nu miljoenen geïnvesteerd om bij u in de regio glasvezel aan te leggen. Ze zullen ongetwijfeld vooronderzoek gedaan hebben om er zeker van te zijn dat andere partijen voorlopig niks aanleggen. Anders hadden ze die miljoenen net zo goed goed in de zee kunnen kieperen.


@Nick83

ik bedoel er mee dat als ik sneller internet wil zodat mijn tv niet/minder hapert (sneller in reactie), ik dat via KPN niet kan krijgen op dit adres. Wanneer ik dan sneller internet via een ander neem, dan kan ik iTV kijken via de app van KPN en daar zijn niet alle features, zoals in beeld doorspoelen, gelijk als iTV kijken via de Motorola. Verder kan ik iTV niet kijken als ik mijn TV bij KPN stop zet en ben ik ook digitenne kwijt.

Dus, voor sneller internet kan ik naar een ander provider (€50 extra per maand via glasvezel)

Ik moet dan wel al het andere bij KPN (internet en TV) behouden (dat was al ongeveer €60 per maand) om iTV te kijken.

Conclusie, om in 2022 in het buitengebied normaal (4K) TV te kunnen kijken en een beetje normaal (500Mb of meer) internetsnelheid te hebben moet ik hier tussen €110 en €120 per maand betalen.

……Of verhuizen 😬

Het zou KPN sieren als ze zsm 5G buitengebied aanbieden waar ze geen glasvezel kunnen leveren. Enig idee of dat er aan zit te komen?

 

Bedankt voor de snelle en duidelijke reactie, 

 

 


Hoi @GuynJacq ,

Ruil die motorola eens om via de tool.

De motorola ontvangers zijn zwaar verouderd en de nieuwere werken veel sneller en beter.


@Nick83

Het zou KPN sieren als ze zsm 5G buitengebied aanbieden waar ze geen glasvezel kunnen leveren. Enig idee of dat er aan zit te komen?

 

 

 

 

Voorlopig niet,4G is snel zat.

Je hebt al sneller internet buitengebied begrijp ik?


KPN werkt inmiddels met een groot aantal kleine netwerken in buitengebieden en kernen samen. Zie hier.

Helaas hoort Zuidenveld dat (nog) niet bij. Zeg nooit nooit maar op dit moment is de verklaring op deze pagina  duidelijk.


Misschien nog een aanklikbaar linkje van maken @Ward_ ? Dat is makkelijker. 


Raar verhaal met rare conclusie en rare adviezen.

Zeg gewoon KPN op en neem glasvezel van een van de providers met ITV. Probleem opgelost en u bent echt geen 110 euro kwijt. 4g buitengebied is een lapmiddel. Ga voor glas en vergeet dat ADSL -met-4g-buitengebied.


@GuynJacq ik weet niet of u veel tv kijkt en naar welke zenders. Maar misschien kun je ook een een maand NLziet proberen. Misschien is dat wat om dat te gebruiken in combinatie met internet over glasvezel.


...


@HGD Misschien moeilijk voor te stellen maar er zijn veel mensen die zweren bij TV van KPN. Qua gebruiksgemak en qua kwaliteit. In alle eerlijkheid zijn de meeste aanbieders nog lang niet zover. Dus zo raar is het verhaal niet. En de adviezen ook niet aangezien de feitelijke vraag was hoe @GuynJacq eventueel KPN ITV kan kijken zonder KPN glasvezel aansluiting.

@Nick83 Bijna allemaal wel op 2 zakelijke providers na.

@GuynJacq Mocht je meer willen weten over het TV product van bijvoorbeeld Tweak, Freedom of Trined (SLNR en OMVI hebben hetzelfde als Trined) dan adviseer ik je even te kijken of te vragen op https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/4

Voor bijna elke provider is daar wel een topic met ervaringen.


@HGD Misschien moeilijk voor te stellen maar er zijn veel mensen die zweren bij TV van KPN. Qua gebruiksgemak en qua kwaliteit. In alle eerlijkheid zijn de meeste aanbieders nog lang niet zover. Dus zo raar is het verhaal niet. En de adviezen ook niet aangezien de feitelijke vraag was hoe @GuynJacq eventueel KPN ITV kan kijken zonder KPN glasvezel aansluiting.

---

@HGD Ben het eens met wat @Ward_ schrijft. Hier ligt glasvezel van lvcnet, ook in mijn meterkast. Maar ik zit zelf nog steeds op koper. Als ik de verhalen van de buurman (die wel op glasvezel zit) hoor dan blijf ik voorlopig nog lekker bij KPN, dus op koper en dat gaat nog altijd helemaal prima. We hebben pairbonding dus snelheid genoeg. Vooral de betrouwbaarheid, stabiliteit en service is voor mij belangrijker dat een heel hoge snelheid.


Allen bedankt!

op zondag is het beste om op dit forum een vraag te stellen! Het is nu mooi weer, dus lekker naar buiten.

@martijn197108 ik ga Motorola omruilen en kijken of dit e.e. a. Oplost