Skip to main content

Ik heb sinds ongeveer 1 week de nieuwe KPN TV + box maar kan nergens vinden hoe je in de programma gids een herinnering en automatisch overschakelen kan activeren. Bij mijn vorige box, Arris 2952, was dit heel eenvoudig.

Heeft iemand dezelfde ervaring?

Het klopt, dat je deze functionaliteit niet kunt vinden. Die bestaat helaas (nog) niet.


Zo'n vermoeden had ik al. Klantenservice heeft ook gezocht maar kon geen duidelijk antwoord geven.

Heeft de afdeling software iets om naar te kijken.😎

Bedankt voor je antwoord Joris62.


Mijn vader kon die optie inderdaad ook al niet vinden. Jammer om te lezen dat deze optie (nog) niet bestaat. Voor mijn vader genoeg reden om de TV+ box retour te sturen en de oude te houden... wij hebben hem net gisteren ontvangen.


Deze week de TV+ box ontvangen, ben er bijzonder tevreden over maar mis ook de mogelijkheid om in de programma gids een herinnering aan te zetten en automatisch overschakelen mogelijk te maken.

Het is te hopen dat deze functionaliteit snel wordt toegevoegd want het wordt bijzonder gemist !


4 maanden nadat @Theo G. zijn kastje heeft gekregen, kreeg ik de mijne. De herinnering op een programma vanuit de gids is er nog steeds niet. Dat is een teleurstelling, ik gebruikte die functie vaak!

Wordt daar al aan gewerkt?

 


Ik vermoed zo maar dat er hogere prioriteiten zijn. 

Kpn kan op de oude boxen zien dat het nauwelijks gebruikt wordt. Daarom was het weggelaten op de nieuwe box. 

Maar staat wel.weer op de lijst nu. 

 


Dank voor die link. Ik heb er nog een voor die lijst: met de return toets tussen twee zenders heen en weer zappen. 

Maar die zal wel onder aan de lijst komen…

 


Dat kan toch al @FrancZ .

Laatst met tennis deed ik dat met Eurosport 1 en 2. Kromme terug pijltje. Laatste 2 gekozen zenders. 


Verhip, je hebt gelijk, @PeterG . Heb ik bij de vorige poging met mijn neus gekeken. Ik ben hier blij mee. Heen en weer zappen doe ik best wel vaak.

 

Bedankt voor je reactie.


Beste allen,

Je kunt een herinnering voor een tv-programma instellen in de KPN TV-app.

Ga in de app naar de gids en klik bij het gewenste programma op de drie stipjes die er rechts naast staan. Klik vervolgens op "Meer info", dan vind je de mogelijkheid "Herinner mij" met een klokje-symbool. Als je dit klokje aanklikt wordt het blauw van kleur (er verschijnt een melding onder in het scherm dat de herinnering succesvol is ingesteld) en je zult op je smartphone een herinnering krijgen van het begin van het programma. Vergeet niet om in de instellingen van je telefoon de app te machtigen voor het geven van meldingen.

Mvg

Nico


Dat werkt en het is tenminste iets. Maar op de oude Arris kon ik automatisch naar het andere programma omschakelen. Dat was een stuk handiger.

 

Ondanks dat... bedankt voor de tip! 


Ik gebruik dan vaak de wekker gewoon. Die kan ik instellen tot op de minuut. Er staat er een naast me. En de telefoon heeft er ook een. En bij minder dan 99 minuten zet ik een kookwekker.

Want ook zoals het werkt in de ‘oude’ ontvangers vond ik niks. Met dat automatisch overschakelen.

Maar voor de liefhebber mag het natuurlijk terugkeren. Zal ik het wederom niet gebruiken. Het wordt zo weinig gebruikt dat kpn het voor de nieuwe ontvanger, eerst, niet eens op de lijst had gezet!

Implementeren is overigens lastiger dan het lijkt. Er is nu geen koppeling tussen de gids en kiezen van zenders. Direct van uit de gids naar een zender, wel aanwezig in de oudere ontvangers, ontbreekt daardoor namelijk ook. En dát gebruikte ik juist wel vaak.

Vroegah, ik ben al bijna 60, hadden we dat allemaal ook niet…. Ook al de wekker methode.


Hoi Peter. Als ik vanuit de gids op een geselecteerd programma OK klik gaat hij gewoon naar die zender... wat bedoel jij dan met "direct vanuit de gids naar de zender"? 

Dat vroegah herinner ik me ook wel. Mijn leeftijd is hetzelfde als mijn geboortejaar in de 20e eeuw (ff puzzelen!) dus  dan ben ik nog net iets ouder dan jij. Maar ik ben altijd blij met dingen die het gemak dienen en teleurgesteld als die dan weer verdwijnen...


Dat is inderdaad alleen bij programma's die '’nu'’ bezig zijn. Niet bij andere programma's. @FrancZ .

In de “oude” ontvangers, 2260, 2952, 5202, kan je van uit ieder programma naar de betreffende zender.

Maar er is dus wel een beetje koppeling tussen de gids en schakelen naar een zender...


Ik weet niet of dit nog actief gelezen word. Maar wij komen hier thuis net tot de ontdekking dat de functionaliteit van herinneringen instellen nu beschikbaar is op onze KPN TV+ Box. 

En nog best uitgebreid ook. Je kan namelijk instellen hoever van te voren de herinnering komt en of de box dan ook automatisch overschakelt. 


Ik zag het gisteren ook. De functionaliteit lijkt hetzelfde als bij de vorige settop box. Blij mee!

 


Sinds vorige week toegevoegd bij die update. Het is dus toch gelukt. @FrancZ , @Upsilon , @wolf54 , @Ton56 , @F. Vrendenbarg , @Theo G. , @nwschreuder .

Update 1.120.3.

Abonneer je op updates en je blijft op de hoogte 😉

https://forum.kpn.com/product-updates


Inderdaad, ik zag in mijn update-melding dat de functie was/is toegevoegd. Blij mee. Is écht heel handig! Dank KPN!