Skip to main content

Hallo,

 

Sinds enige tijd hebben wij problemen met de interactieve televisie. Soms krijgen we, wanneer we de TV aanzetten, de melding dat de ontvanger geen verbinding kan maken. Modem uitzetten en weer aanzetten helpt dan niet. Het enige wat lijkt te helpen is om de twee kastjes van de draadloze verbindingsset uit het stopcontact te halen, even te wachten, en ze er dan weer in te doen.

Dat is natuurlijk geen lange termijn oplossing; er lijkt iets defect te zijn in die kastjes (of de software erin?). Wat is de beste optie om dit definitief op te lossen? Kan de draadloze verbindingsset omgeruild worden voor een exemplaar dat het wel weer gewoon doet?

Bedankt!

Als we denken over een definitieve oplossing is er eigenlijk maar een. Een draad vanaf het modem naar de Itv tuner. Een setje dvs is gewoon ontzettend storingsgevoelig. Deze kunnen bijvoorbeeld hun verbinding verliezen wanneer je 4k kijkt, (meer data) of wanneer de buurman zijn elektrische kookstel aan zet. Mijn advies; steek er wat tijd in en werk een kabel mooi weg.


Hallo @Ik_Hussel Bedankt, maar ze hebben meer dan tien jaar probleemloos gewerkt (sinds 2006). Dan zijn ze toch niet zo storingsgevoelig? Ik wil eigenlijk graag weten hoe ik of de huidige problemen met deze set kan oplossen, of een vervangende set kan krijgen. Het kan best zijn dat de huidige aan het einde van hun levensduur zijn?


Nou, een vervangende set zou u zelf kunnen aanschaffen in een van de kpn winkels, of op apparatuurvoorthuis.kpn.com.

 

Als ze al meer dan tien jaar oud zijn zal er geen garantie op zitten.


Dan is mijn vraag waarschijnlijk; zijn ze van mijzelf of zijn de van KPN (zoals het modem)?

Als ze van mijzelf zijn, kan ik dan ook een zogenaamde Powerline adapter van een ander merk aanschaffen?

Edit: bijvoorbeeld de “Beste Keuze” van Coolblue? Dat is een TP-Link adapter die volgens mij hetzelfde doet (voor de helft van de prijs van de KPN adapter).


DVS is uw eigendom, u kunt zelf een vervangingen aanschaffen.


Hallo @Ik_Hussel Bedankt, maar ze hebben meer dan tien jaar probleemloos gewerkt (sinds 2006). Dan zijn ze toch niet zo storingsgevoelig? 

Een ledlamp kan storen op die dingen. Die had je 10 jaar geleden nog niet. Nu steeds meer. Ook omvormers van zonnepanelen of een laadinstallatie van een elektrische auto kunnen soms de boel in de war schoppen. Hiervoor geldt hetzelfde: 10 jaar geleden was het er nog niet.