Skip to main content

Hi allemaal,

 

Volgens mij zijn er enorm veel topics hierover al geopend, maar ik krijg mijne gewoon niet meer aan de praat. Software updates helpen niet, resetten en een harde reset helpt ook niet. Meerdere stopcontacten geprobeerd zonder andere aansluitingen en stekkers.

Ineens werken beide niet meer.

 

Wie o wie kan mij helpen?

Hoi @AnVeer, welkom.

De DVS adapters communiceren met elkaar via het lichtnet. Soms raken de adapters deze verbinding kwijt omdat er bijvoorbeeld een storingsbron in het lichtnet zit. Dit kan van alles zijn, maar een veel voorkomende boosdoener zijn ledlampen. Probeer de DVS opnieuw te koppelen met de stappen op de pagina [KPN, Draadloze verbindingsset]. Ik hoop dat het lukt. 


Hi Hanna, 

 

Bedankt voor je reactie. Ze blijven beide roodbranden. Het koppelen lukt ook niet, ondanks verschillende stopcontacten en er zijn geen stoorzenders in de buurt. De harde reset helpt ook niet en als ik ze wil updaten geeft de laptop aan dat er geen adapters zijn gevonden. 

 

Betekend dit dat ze kapot zijn?

 

Groetjes,

An


Naja! Na 25 keer geprobeeerd doen ze het weer ineens! 

 

Geen idee hoe dit kan, maar voorlopig ben ik tevreden :D


DVS 1200 blijft rood branden. Alles wat hierover te vinden is al geprobeerd. Het probleem is ontstaan nadat mijn abonnement gewijzigd is van compleet naar hussel!


Die wijziging is puur administratief dus dat zal niet de oorzaak zijn. Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingssets kan beheren. Wellicht geeft die de oplossing. 


Ik zal het morgen gaan proberen tenminste als het lukt met mijn laptop. Want het de gsm of een iPad gaat dat niet