Skip to main content

:rage: Ronduit schandalig vind ik het dat KPN Ziggo beheert en dat je als trouwe klant van KPN met een all in one pakket, internet, televisie, telefonie en twee (2) mobile telefoons abonnementen  niet de mogelijkheden hebt om de Formule 1 te kijken maar daarvoor extra moet betalen!!! Dit kan ik geen service noemen naar de KPN abonnees. 

 

Een zeer ontevreden klant. 😡😡

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Beste @HBWIKKE 

Dit is niet aan KPN, Ziggo Liberty Global heeft de rechten. Het is ook Ziggo die de regeltjes maakt, want bij andere providers is de regels precies hetzelfde. Bij Tele2 of bij T-Mobile daar betalen klanten ook € 14,99 per maand. 


Hallo @HBWIKKE ,

Ik heb eigenlijk niets toe te voegen aan het geen wat @Dennis Schreve al gezegd heeft. Zelf heb ik als KPN-klant als ook Formule 1 fan hetzelfde probleem. KPN heeft geen eigen TV-zenders, we geven ze slechts door. Met al die TV-zenders moeten we contracten aangaan onder welke voorwaarden we bepaalde zenders door mogen geven, en aangezien de kanalen Ziggosport van de concurrent zijn, kunnen zij de voorwaarde stellen voor andere aanbieders dat wij het alleen door mogen geven tegen dit maandbedrag. Dat is een kwestie van rechten en daar kunnen we niet onderuit. Voorheen was het het Duitse RTL nog wat het gratis doorgaf, helaas lijkt dit ook niet meer zo te zijn. Hopelijk dat er binnenkort nog een andere zender in ons standaardpakket de rechten zal krijgen, maar zeker weten doen we dat uiteraard niet.


...niet de mogelijkheden hebt om de Formule 1 te kijken maar daarvoor extra moet betalen!!! Dit kan ik geen service noemen naar de KPN abonnees. 

KPN kan er weinig aan doen dat Ziggo Sport de exclusieve uitzendrechten heeft voor Nederland.

Overigens moet je bij Ziggo vanaf het weede jaar ook gewoon betalen voor het Ziggo Sport Totaal abonnement.

 


Tja, tot en met vorig jaar was het in Duitsland nog via een "vrije” commerciële zender te zien. Toevallig en gelukkig zit/zat die bij KPN in het basispakket. Maar ook in Duitsland is Formule 1 nu achter de betaalmuur. De rechten zijn daar nu bij Sky Deutschland. Kijkers moeten zich daar nu, net als in Nederland op Ziggo Sport Totaal, extra (!) abonneren.

De televisierechten werden te hoog voor RTL (Dtl) en besloten ze er na ruim 20 jaar mee te stoppen. Om het te compenseren hebben ze de live uitzendrechten van het Duitse mannen voetbalelftal aangekocht. Maar dat is dus véél meer op alleen Duitsland gericht dan F1. Ikzelf heb RTL (47) uit m'n zenderlijst gehaald (verborgen).

De Formule 1 rechten zijn in Nederland in handen van Ziggo Sport. Dat is overal een betaalpakket. De eigenaar daarvan is Liberty Global, wat toevallig ook de eigenaar is van kabelbedrijf Ziggo. Dat is dan “toevallig” (...) ook de énige provider (van de bijna 15 !) in Nederland waar F1 in een basispakketzender zit.