Skip to main content

over dit modem is al veel geschreven, en met name over de vele problemen ... dit modem heb ik al jaren in gebruik,  eerst bij Telfort en nu bij KPN, maar de problemen worden steeds erger ... het gaat dan wel om tv-problemen ... haperend en stilstaand beeld, nu soms elke 5 minuten, dan weer een bevroren beeld dat je alleen oplost met een herstart van het modem,  en af en toe een spontane herstart van het modem terwijl je een programma aan t kijken bent!! Na elke herstart gaat het weer even goed,  maar de dag erna is het dan weer prijs! Ik heb begrepen dat dit modem al zo'n beetje antiek is; hoe kom ik aan een nieuwe versie? 

Is de tv ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed bekabeld?


de tv-ontvanger is idd direct met een kabel aangesloten op de experiabox …. bekabeld internet gebruiken we alleen voor de omvormer van de zonnepanelen en dat geeft geen problemen … maar ook wifi voor onze laptops en telefoons gaat gewoon goed


Welkom bij ons op het forum @rapsz, het tv beeld valt soms weg dus, en dan herstart het modem? Je noemt ook dat je geen probleem hebt met Wifi en de omvormer, blijft dat allemaal werken op het moment dat de tv wegvalt, of valt het dan ook weg? Als het modem herstart zou je verwachten dat dat ook wegvalt namelijk, aangezien dat het centrale punt is in de aansluiting waar alles doorheen gaat. Zou je daarnaast ook je forumprofiel volledig kunnen invullen? Dan kan ik ook een blik op de verbinding werpen. Ik hoor het graag van je.


Nou, ik bedoelde dat als het beeld en/of het geluid op de tv stottert, hapert of stil staat dat dan de wifi daar geen last van heeft. Eigenlijk hebben we met de wifi sowieso geen problemen. Maar als het modem spontaan opnieuw opstart valt uiteraard ook de wifi weg.  Dit spontaan opnieuw opstarten gebeurt nu bijna elke dag,  vooral als de tv aan wordt gezet vanuit standby-positie.

En ik zal inderdaad mijn forumprofiel volledig maken. 


forumprofiel is volledig nu!


Bedankt voor de gegevens @rapsz. Ik heb de verbinding daarmee nagekeken en die lijkt tot de Experia Box wel stabiel te blijven, maar de V8 geeft het signaal daarna niet meer door lijkt het. Ik heb een vervangend modem voor je aangevraagd, de details daarvoor stuur ik je in een privébericht


Inmiddels afgelopen weekend mijn nieuwe V10-modem opgehaald en geïnstalleerd. Wat een verademing! Weg zijn de storingen en haperingen in beeld en geluid, spontaan opnieuw opstarten gebeurt ook niet meer, zó kan het dus ook. Ik had al veel eerder aan de bel moeten trekken,  maar ik ben blij dat het nu geregeld is. Bedankt!!


Graag gedaan @rapsz, het gaat een stuk beter zo te zien. Dat is fijn om te lezen! :slight_smile: Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.