Skip to main content

Goedeavond.

Wij hebben sinds een jaar KPN glasvezel alleen hebben we nooit UHD of HD beeld gehad. Ik heb het al ingesteld op UHD en gespeeld met de instellingen van de tv ontvanger (VIP5202) maar krijg geen HD beeld op de tv (Sony Bravia XR-55A84J)

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

U weet dat de "glaszenders " beginnen vanaf kanaal 661?


En dat er maar twee 4K zenders zijn?


Ja. Zijn wel een verbetering tegen over de normale zenders maar ik kan niet zeggen dat het HD is. Als ik bijvoorbeeld bij andere mensen naar de HD tv kijk is dat veel beter beeld.


Zet op jouw TV de resolutie op AUTO en zet vooral de beeldverbeteraars uit. Bijvoorbeeld HDR standaard uitzetten. 
 

En heb je al een andere HDMI-kabel geprobeerd? 


Ja. Zijn wel een verbetering tegen over de normale zenders maar ik kan niet zeggen dat het HD is. Als ik bijvoorbeeld bij andere mensen naar de HD tv kijk is dat veel beter beeld.

Dat is vreemd want die HD-"Glas" zenders die spatten van mijn Sony scherm af.

Als jij op het info knopje drukt van jouw Sony afstandsbediening wat krijg je dan te zien in de informatie over beel en geluid?

Wat ervaar je als slecht, kleur, vaagheid, ...?


Hoi @sleinnelluh en welkom hier op ons forum :)
Ik zie dat de community je al goed op weg probeer te helpen. Net als @wjb ben ik benieuwd wat je te zien krijgt in de informatie over beeld & geluid als je op het info knopje van je Sony afstandsbediening drukt!