Skip to main content

Ik heb kortgeleden op mijn Experia V10 de Orbi Pro SRR60 router bedraad aangesloten. Door het huis heb ik drie Orbi satellieten opgesteld, deze maken draadloos contact met elkaar en de router. De Orbi router is ingesteld als router. Alle clients die door het gehele huis aanloggen op het Orbi netwerk, doen dat probleemloos, snel en perfect. Ik haal door het hele huis en buiten tot aan de perceelgrenzen en nog een stukje verder 80 Mbit down en 29 Mbit up.

 

Alleen…, de KPN HD-ontvanger werkt niet wanneer ik die bedraad aansluit op de Orbi router. Ik heb deze dan ook rechtstreeks aangesloten op de Experia V10. En nu werkt ie prima. Dus op de Experia zijn nu bedraad aangesloten: de Orbi router en de KPN HD-ontvanger.

 

Maar ik zou tóch alles liever op mijn Orbi netwerk willen hebben. Waarom werkt de KPN HD-ontvanger niet achter de Orbi router?

 

Vraag twee, als het gewoon niet kan, is het dan mogelijk dat ik via mijn Orbi netwerk óók de HD-ontvanger kan zien die is aangesloten op de Experia V10?

Waarom werkt de KPN HD-ontvanger niet achter de Orbi router?

Omdat het iTV platform van KPN gebruik maakt van IGMP multicasting en daartoe moet de TV ontvanger in rechtstreekse verbinding staan met de IGMP proxy server van de Experia Box.

 

Vraag twee, als het gewoon niet kan, is het dan mogelijk dat ik via mijn Orbi netwerk óók de HD-ontvanger kan zien die is aangesloten op de Experia V10?

Bedoel je dat deze als casting device beschikbaar blijft voor YouTube en Netflix?

Nee, helaas dat zal niet gaan.


Waarom werkt de KPN HD-ontvanger niet achter de Orbi router?

Omdat het iTV platform van KPN gebruik maakt van IGMP multicasting en daartoe moet de TV ontvanger in rechtstreekse verbinding staan met de IGMP proxy server van de Experia Box.

 

Vraag twee, als het gewoon niet kan, is het dan mogelijk dat ik via mijn Orbi netwerk óók de HD-ontvanger kan zien die is aangesloten op de Experia V10?

Bedoel je dat deze als casting device beschikbaar blijft voor YouTube en Netflix?

Nee, helaas dat zal niet gaan.

Dank voor je antwoord!!


Het is me toch gelukt de KPN HD-ontvanger werkend te krijgen achter mijn Orbi Pro SRR60 router!

Ik ben erg goed geholpen door de telefonische helpdesk van Netgear. Ik moest mijn Orbi Pro router niet instellen als router maar als access point. En in de Orbi router kon ik IGMP multicasting aanvinken. En voila!!

Ik heb alle cliënten in het gehele huis nu aan mijn Orbi Pro mesh systeem (met drie satellieten) hangen. De KPN-ontvanger, de tv en de AV-receiver heb ik bedraad aangesloten via een Netgear netwerkswitch op de Orbi Pro router, de rest logt draadloos aan op de dichtstbijzijnde satelliet of de Orbi Pro router.


Hartelijk dank voor de tip.


“Het is me toch gelukt de KPN HD-ontvanger werkend te krijgen achter mijn Orbi Pro SRR60 router!

Ik ben erg goed geholpen door de telefonische helpdesk van Netgear. Ik moest mijn Orbi Pro router niet instellen als router maar als access point. En in de Orbi router kon ik IGMP multicasting aanvinken. En voila!!”

 

Het forum is al wat ouder, dus ik weet niet of KPN nog reageert en/of iemand anders, maar ik heb dezelfde opstelling thuis (access point), maar in principe is het probleem niet opgelost, want ik krijg nu de IP adressen via de Experia Box (laatste versie) waarbij dus de gehele extra functionaliteit van de Orbi geen extra's biedt omdat die in bridge beweegt

 

Mijn opstelling: 

 

KPN hussel 1000 Mbs  » Experiabox » Orbi (voor de wifi nu als accesspoint)

De ITV kastjes en overige apparaten welke door netgear switches bedraad aankomen in de meterkast aangesloten op de Experia (aangezien ITV anders niet werkt!! @@#$#@% systeem). 

De Orbi via LAN (experia) in WAN (Orbi).. functionerend als AP. 

Orbi zelf fantastisch.. Wifi bereik fantastisch.. Router opties fantastisch. Zeker met 3 kleine kinderen in huis.. maar………….. helaas gaat zoals ik hier nu heb aangesloten het hele feest niet door, aangezien ITV verwacht je extra draden aanlegt om je kastjes in je router van de xperia te krijgen. Wat geen optie is want wie legt er nou dubbele draden in huis. 

Met andere woorden…. je krijgt zoals ik nu denk (en misschien denk ik verkeerd). 

never nooit de appraten in je Orbi router, omdat deze in ap mode blijft aangezien de ITV kastjes een IP adres moeten krijgen vanaf de Xperia box!. 

Waarschijnlijk had ik eerst een FritZ moeten kopen en dan verder klussen.. Maar das nu niet aan de orde.. 

 

Stelling : Zo lang ik ITV kijk via Motorola kastjes (netflix etc.) is het niet mogelijk dit te laten verlopen zonder de UTP ingangen in de experia te stoppen, aangezien de kastjes een ip adres van de experia moeten krijgen welke gekoppeld staan aan een IGMP DNS proxy (of zoiets).. 

 

Algemeen: Glasvezel van KPN werkt fantastisch !!! niks mis mee en dik tevreden.. 

De bijgeleverde modems zijn zeer beperkt en voor iemand die lekker wil knutselen niet handig. 

ITV blijft een raar beperkt systeem die nog in het verleden nog in het heden altijd wel mitsen en maren oplevert als je wat anders zou willen.. 

 

Verder tevreden hoor. 

 

Gr, 

 

 


Motorola kastjes hebben geen Netflix volgens mij. Deze kastjes zijn verouderd en kunnen omgeruild worden.

Heel veel utp aansluitpunten in de muur hebben 2 poorten.

Daar moeten ook 2 kabels naar toe. Dus wie legt er nu dubbele kabels in huis? Nou ... dat komt best vaak voor hoor.

Je kunt werken met switches met vlan ondersteuning. Aan beide uit einden van een kabel plaats je zo'n switch. Hierop stel je vlans in. Daarmee is het dan mogenlijk om meerdere netwerken over 1 kabel te laten gaan. Zo kun je dus het orbi netwerk en het Experiabox netwerk gescheide over 1 kabel naar de woonkamer en naar boven toe leiden.

Switch met vlan ondersteuning gewoon beschikbaar bij KPN:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Je hoeft hierover niet te bellen naar KPN, want die medewerkers weten niets over vlan. Tenzij je de tech desk optie neemt. Dan krijg je medewerkers aan de telefoon die dat waarschijnlijk wel weten. Hier op forum word je ook geholpen met instellen. Er zijn hier veel mensen die heel goed weten hoe dat moet. Een mooi schema maken van je netwerk is wel aanbevolen. Dat helpt enorm om het duidelijk te maken hoe je netwerk eruit ziet.


ITV blijft een raar beperkt systeem die nog in het verleden nog in het heden altijd wel mitsen en maren oplevert als je wat anders zou willen.. 

Als je je in IGMP multicasting zou verdiepen dan zou je tot de conclusie komen dat het eigenlijk het tegenovergestelde is. Je zou dan snappen waarom het op een apart vlan gedistribueerd wordt en waarom er een IGMP proxy server actief moet zijn op de router.


In dit topic speelt precies hetzelfde: