Skip to main content

Medio augustus Samsung The Frame gekocht, aangesloten voor KPN ontvangst (weliswaar met de nodige moeite) en tot gisterenavond spelen als een tierelier. Gisterenavond echter tv beeld plotseling op zwart, wel mogelijkheid om Netflix e.d.te kijken.

Vandaag nieuwe HDMI kabel aangesloten, kastje TV ontvanger gewisseld met kast voor tweede TV (die TV functioneert normaal op beide TV ontvangers), alle mogelijke aansluitkabels opnieuw aangesloten, alle apparaten vanaf huisaansluiting  stroomloos gezet en opnieuw opgestart en inmiddels ook alle hints op forum en dergelijke uitgeprobeerd.

Scherm blijft echter aangeven "KPN HDMI 1 Geen signaal” tonen.

Iemand nog suggesties????

 

 

Hoi @ambachtsheer, welkom op het forum! Inmiddels zijn we al weer een paar dagen verder. Heb je de oorzaak nog kunnen vinden?
Zou je anders de HDMI kabel eens op HDMI2 kunnen proberen en daar je TV ook op zetten?


@ambachtsheer is het nog gelukt beeld te krijgen?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!


Beste Thomas, 

Dank voor je reacties. Na een eerste contact met Samsung zou de televisie op afstand deep gereset worden. Een week na het eerste contact zou dit gebeuren. De persoon die dit zou doen wist meteen te vertellen dat dit probleem niet werd veroorzaakt door Samsung maar door KPN. Van mijn reactie "moet ik daar een week op wachten" was de man niet blij want hetgeen hij stelde was toch immers een bekend fenomeen, dus bijna einde oefening. Toen ik hem vroeg hoe het kwam dat mijn home cinema systeem het ook niet deed over de HDMI poorten kwam er wat actie los.... En ja hoor na diverse zaken getest te hebben blijkt het nodig dat de Samsung monteur langs komt omdat er een defect geconstateerd is. Komt maandag, dus we wachten af..