Skip to main content
Beantwoord

KPN heeft de verkeerde monteur langs gestuurd

• February 17, 2026
  • 3 reacties
  • 88 keer bekeken

Dag,

Vorige week heb ik een KPN abonnement afgesloten voor internet en TV. Toen het pakket binnenkwam en ik het wou installeren kwam ik er achter dat mijn glasvezelkabel kapot is. Hiervoor heb ik de KPN gebeld met het verzoek om een monteur in te plannen. Het begon er al mee dat deze op de verkeerde dag en het verkeerde tijdstip hadden ingepland.

De monteur is zojuist langs geweest, enkel hebben ze de verkeerde monteur  langs gestuurd. Ze hebben een installatie monteur gestuurd i.p.v. een monteur die de glasvezelkabel kan herstellen. Waarop de monteur met 10 minuten weer buiten stond.

Het is nu ingepland voor aanstaande donderdag, ik mag hopen dat ik hiervoor geen kosten doorberekend ga krijgen.

Beste antwoord door Ik_Combineer

De klantenservice kan geen skills aansturen. Enkel “stuur een monteur”. Voor dit soort specifieke gevallen wel vervelend omdat het voor kan komen dat je niet direct de juiste monteur hebt. 
In mijn monteursteam van 25 zijn ongeveer 18 man fusielasser, bijna alle monteurs kunnen het gelukkig. Helaas heb jij de pech gehad dat je een installatiemonteur hebt gekregen zonder deze skill. Dan is het inderdaad een kwestie van herplannen.

Over kosten kan enkel de monteur wat zeggen, als dit duidelijk door de bewoner is ontstaan kan het zijn dat er herstelkosten worden berekend. Maar bij een nieuwe installatie doen we dat eigenlijk niet. 

3 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • February 17, 2026

De klantenservice kan geen skills aansturen. Enkel “stuur een monteur”. Voor dit soort specifieke gevallen wel vervelend omdat het voor kan komen dat je niet direct de juiste monteur hebt. 
In mijn monteursteam van 25 zijn ongeveer 18 man fusielasser, bijna alle monteurs kunnen het gelukkig. Helaas heb jij de pech gehad dat je een installatiemonteur hebt gekregen zonder deze skill. Dan is het inderdaad een kwestie van herplannen.

Over kosten kan enkel de monteur wat zeggen, als dit duidelijk door de bewoner is ontstaan kan het zijn dat er herstelkosten worden berekend. Maar bij een nieuwe installatie doen we dat eigenlijk niet. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 19, 2026

Goedemorgen ​@Jayden_NL , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Allereerst leuk om te lezen dat je hebt gekozen voor KPN alleen is dit natuurlijk wel een beetje een valse start, uiterst ongelukkig! Als ik het goed begrijp, komt vandaag de juiste monteur bij je langs en ik ga er vanuit deze de problemen met de glasvezelkabel wel op kan lossen. Wat betreft de kosten; zoals ​@Ik_Combineer ook al aangeeft, kan ik me ne voorstellen dat er (herstel) kosten worden berekend omdat het hier om een nieuwe aansluiting gaat. Laat je ons hier nog even weten hoe alles vandaag is afgelopen? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 19, 2026

Dag,

Vandaag zijn de KPN monteurs weer geweest.

Ze hebben alles gerepareerd en aangesloten.

Super tevreden over de beide monteurs.