Skip to main content

Al lange tijd klant bij KPN mobiel. Sinds vorig jaar ook mijn eigen appartement dus ook internet en tv thuis. Hierbij had is hussel voordeel  5 euro korting op mijn netflix abonnement. Gezien ik veel apps op de TV kan kijken mijn tv ontvanger stop gezet. Hierna nog in de veronderstelling mijn Husselkorting voor netflix te krijgen gezien dit op het factuur stond. Zie hieronder:

Echter een mail gekregen van NEtflix dat mijn abonnement was stopgezet, omdat KPN hun had aangegeven dat Netflix niet meer betaald werd via KPN. Gebeld met KPN kreeg te horen dat dit niet hun schuld was en dat op mijn factuur nog steeds netflix staat.

Netflix gebeld zij geven aan dat het probleem bij KPN ligt omdat het factuur via hun betaald word. Na 30 minuten wachten eindelijk een nieuwe mederwerker van KPN aan de telefoon. Deze geeft aan dat je als klant geen korting meer krijgt op NEtflix als je geen tv ontvanger meer hebt. (dit was volgens de voorwaarden)

Zie onderstaand de voorwaarden voor het husselpakket:

 

Ik heb internet en mobiel bij KPN dus kom naar mijn mening nog steeds in aanmerking voor 5 euro korting bij Netflix. Echter gaf de jonge man aan de telefoon aan dat dit niet het geval is..

Ik hoop toch dat iemand mij kan vertellen waar het fout gaat en of ik mijn 5 euro korting nog krijg..

Foutje, er staat internet of internet en tv.

Reactie dus niet relevant en gewist.


Hallo @Yoshkad ,

Volgens de door jou getoonde voorwaarden heb jij inderdaad recht op die vijf euro entertainmentkorting op Netflix. 

Hopelijk gaat een moderator dat voor jou fixen. 
 

Het probleem ontstaat doordat sommige KPN systemen dit pakket zien als een aanvullend TV-pakket. Terwijl in de voorwaarden staat dat een Hussel Internet pakket voldoende is om in aanmerking te komen voor de korting. 
 

Zie bv deze omschrijving waar gesproken wordt als Netflix als aanvullende TV-pakket.: 

Zo werkt het huidige KPN Hussel : 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je Netflix, Spotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 


De € 5,-- husselkorting staat altijd separaat op de factuur.

Je krijgt het ook maar 1 keer, dus voor 1 pakket.

Als je 2 pakketten, etc, neemt, krijg je ook maar 1 keer de Husselkorting.

 

En bij jouw, @Yoshkad,  overzicht zag ik ook de € 5,-- husselkorting staan.

 


Het probleem is hier in beginsel dat Netflix het niet meer doet. Dat moet opgelost worden. Het wel of niet krijgen van korting lijkt me een andere discussie. 

Na 30 minuten wachten eindelijk een nieuwe mederwerker van KPN aan de telefoon. Deze geeft aan dat je als klant geen korting meer krijgt op NEtflix als je geen tv ontvanger meer hebt. (dit was volgens de voorwaarden)

Het staat er niet echt duidelijk. Maar ik zou haast zeggen dat je dus gewoon geen Netflix meer via KPN kan hebben als je TV stop zet. Dan zul je het dus bij Netflix rechtstreeks af moeten sluiten. Kost net zoveel, maar dan krijg je geen 5 euro korting meer.