Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475078 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 5, 2020

Ik denk dat, omdat het allang opgelost zou zijn. Dit is geen ‘gewone’ bug, als het al een bug is. 

Omdat het probleem zich niet bij iedereen manifesteert is er blijkbaar ook een (goed) werkende situatie en dan moet die dus ook bij anderen te realiseren zijn.

Na pakumbeet 4 maanden zou onderhand al duidelijk moeten zijn waar de bottleneck zit. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 5, 2020

Hier wordt het oproepen van menu, gids en sluiten van menu en gids steeds trager. Oproepen van menu en gids duurt zeker 4 seconden, sluiten ook 4 seconden. 

Het is nóg trager geworden na HTML 4.108.208 en NMC 8.0.107_1

Tevens nog steeds regelmatig ruis onder in beeld tijdens tv kijken  

Ja, het wordt weer steeds langzamer inderdaad. Dag of 4 terug de nieuwe update gekregen van onze vrienden van KPN. Met 3.5 seconden was ik redelijk blij. Nu inmiddels zit ik weer op 5 tot 5.5 seconden openen en sluiten van de gids. En het scrollen tussen de pagina’s is ook erg irritant (traag). En de mods maar zeggen dat het sneller is geworden…. 

wjb
Wijsgeer
  • November 5, 2020

Na pakumbeet 4 maanden zou onderhand al duidelijk moeten zijn waar de bottleneck zit. 

Dat hangt er vanaf hoe makkelijk de oorzaak te achterhalen is en dat heeft zeer zeker een correlatie met de frequentie waarmee het fenomeen optreedt. Als 1 op de 10 abonnees getroffen zou zijn dan is de reproduceerbaarheid natuurlijk een stuk hoger dan als 1 op de 10.000 abonnees getroffen zou zijn. En een hoe hoger de reproduceerbaarheid hoe eenvoudiger het zal zijn om de oorzaak te achterhalen. Ik weet nog altijd niet hoe groot het probleem nu werkelijk is. Ik heb heel wat KPN abonnees in mijn famile en kennissenkring maar geen van allen ervaart dit probleem.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 5, 2020

Dat hangt er vanaf hoe makkelijk de oorzaak te achterhalen is en dat heeft zeer zeker een correlatie met de frequentie waarmee het fenomeen optreedt. Als 1 op de 10 abonnees getroffen zou zijn dan is de reproduceerbaarheid natuurlijk een stuk hoger dan als 1 op de 10.000 abonnees getroffen zou zijn. En een hoe hoger de reproduceerbaarheid hoe eenvoudiger het zal zijn om de oorzaak te achterhalen. Ik weet nog altijd niet hoe groot het probleem nu werkelijk is. Ik heb heel wat KPN abonnees in mijn famile en kennissenkring maar geen van allen ervaart dit probleem.

Bij mij treed het 100% van de tijd op, al zolang het nieuwe menu op mijn arris 2952 staat.

Als het zeldzaam zou zijn mag KPN bij mij komen testen/loggen.

Maar ik denk dat ze allang weten wat er loos is, anders zijn het prutsers.

De oplossing zal wel te duur zijn.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 5, 2020

Klopt, maar de getroffen klanten zullen het nog steeds worst wezen, die zitten er maar mooi mee. Het is niet aan jou en ook niet aan mij om dit op te lossen of mee te denken voor een oplossing of überhaupt af te vragen waarom wel en waarom niet. 

Grappig toch wel….ook hier veel kennissen, bekenden, familie die wel dezelfde traagheid ervaren met de omschreven arris en arcadyan. Dus tjsa.…

Maar ik stap nu uit deze vicieuze cirkel (discussie van wel/niet/hoeveel/hoeveel niet). Ik kan daar niets mee. 

Jeroen 2
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • November 6, 2020

Ik las een bericht van iemand dat de ARRIS VIP5202 het performanceprobleem zou oplossen. Nu zag ik ook dat deze ARRIS VIP5202 over een bluetooth afstandsbediening beschikt, iets wat voor mijn situatie een pre zou zijn omdat ik de ontvanger achter de TV heb bevestigd. 

Is er een manier om de ARRIS VIP5202 in bezit te krijgen (kun je die aanvragen ofzo) of is dat een kwestie van wachten tot KPN aanbiedt hem t.z.t. om te wisselen?

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • November 6, 2020

Klopt, maar de getroffen klanten zullen het nog steeds worst wezen, die zitten er maar mooi mee. Het is niet aan jou en ook niet aan mij om dit op te lossen.

Maar ik stap nu uit deze vicieuze cirkel (discussie van wel/niet/hoeveel/hoeveel niet). Ik kan daar niets mee. 

Je bent niet voor niets een “wijsgeer". Het is voor degenen die veel problemen hebben (herstarten, verbindingsproblemen, bijzondere traagheid) ontzettend vervelend. Bij mij loopt het redelijk. Verbinding is wel stabiel maar de handelingen zijn wat stroperig. Openen, sluiten, overgang naar opnamen en sluiten etc. duurt allemaal toch al gauw 3-4 seconden per handeling. Het wordt er in ieder geval niet sneller op.

Ben bang dat er een groot probleem ergens in de achterliggende infrastructuur zit dat eigenlijk onoplosbaar is of het zit erin dat de meeste TV-ontvangers een te trage (verouderde) CPU hebben en/of te weinig intern geheugen. Als er daarvan dan pak-em-beet 2 miljoen in huishoudens staan gaat KPN dat niet even vervangen, want daar gaat een groot deel van de winst (en de bonus voor de bestuurders!!)

wjb
Wijsgeer
  • November 6, 2020

Is er een manier om de ARRIS VIP5202 in bezit te krijgen (kun je die aanvragen ofzo) of is dat een kwestie van wachten tot KPN aanbiedt hem t.z.t. om te wisselen?

Als je een Hussel abonnement hebt en een bandbreedte van minimaal 50Mbps dan kan je het 4K pakket nemen voor €2,50 per maand. Jouw TV ontvanger(s) zullen dan vervangen worden door de 5202. Na zes maanden kan je het 4K pakket weer beëindigen, je hoeft dan de 5202(s) niet in te leveren.

Dat heeft je dan dus €15,- gekost maar dan ben je wel van de ellende af.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 6, 2020

Klopt, maar de getroffen klanten zullen het nog steeds worst wezen, die zitten er maar mooi mee. Het is niet aan jou en ook niet aan mij om dit op te lossen.

Je bent niet voor niets een “wijsgeer". Het is voor degenen die veel problemen hebben (herstarten, verbindingsproblemen, bijzondere traagheid) ontzettend vervelend. Bij mij loopt het redelijk. Verbinding is wel stabiel maar de handelingen zijn wat stroperig. Openen, sluiten, overgang naar opnamen en sluiten etc. duurt allemaal toch al gauw 3-4 seconden per handeling. Het wordt er in ieder geval niet sneller op.

Ben bang dat er een groot probleem ergens in de achterliggende infrastructuur zit dat eigenlijk onoplosbaar is of het zit erin dat de meeste TV-ontvangers een te trage (verouderde) CPU hebben en/of te weinig intern geheugen. Als er daarvan dan pak-em-beet 2 miljoen in huishoudens staan gaat KPN dat niet even vervangen, want daar gaat een groot deel van de winst (en de bonus voor de bestuurders!!)

Die wijsgeer zegt (mij) niets 😀 Dat zijn ‘titels’ die bij het forum horen en vanuit KPN worden toebedeeld. Ik word daar niet anders of slimmer van haha 😅

Oftewel, hoe meer je l*lt, hoe hoger de titel 😂 Okay, niet helemaal, maar toch 😉

Het blijft vervelend inderdaad en ik ben blij dat het internet en de wifi super zijn, anders zou het echt drama zijn vind ik.

Jeroen 2
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • November 6, 2020

Als je een Hussel abonnement hebt en een bandbreedte van minimaal 50Mbps dan kan je het 4K pakket nemen voor €2,50 per maand. Jouw TV ontvanger(s) zullen dan vervangen worden door de 5202. Na zes maanden kan je het 4K pakket weer beëindigen, je hoeft dan de 5202(s) niet in te leveren.

Dat heeft je dan dus €15,- gekost maar dan ben je wel van de ellende af.

Ik zie de mogelijkheid om het 4k pakket aan te vragen niet in mijn opties staan bij KPN bij mijn huidige Hussel Internet 100 Mbit/s pakket. Dat betekent waarschijnlijk dat mijn bandbreedte onvoldoende is? 

wjb
Wijsgeer
  • November 6, 2020

Meet jouw snelheid dan eens via Speedtest.

Jeroen 2
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • November 6, 2020

69,1Mbps (op de WIFI ca. 6 meter van de router)

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 6, 2020

Volgens mij vandaag de uitrol naar : 6-11: HTML release 4.109.205

Bij de vorige HTML update was het herstarten van de TV-ontvanger voldoende.

(Herstarten via uit/aan zetten via de schakelaar aan de achterzijde van de ontvanger of via het menu)

Hier nog niets binnen , ook niet via software opnieuw installeren ( 2x 15 minuten ….. )

Als je zo hard die datum vermeld moet je dat wel waarmaken KPN.

wjb
Wijsgeer
  • November 6, 2020

Dan zou jij toch eigenlijk wel het 4K pakket moeten kunnen abonneren.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 6, 2020

@Jeroen 2 Je vindt dit onder producten-thuis (je adres)- uw extra opties-extra opties wijzigen/toevoegen 

Jeroen 2
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • November 6, 2020

Helaas, volgens KPN is 4k niet mogelijk met mijn bandbreedte. De ARRIS VIP5202 blijft dus nog even buiten bereik.

Die optie die je in de post hierboven ziet, heb ik dus niet beschikbaar.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 6, 2020

(Herstarten via uit/aan zetten via de schakelaar aan de achterzijde van de ontvanger of via het menu)

Hier nog niets binnen , ook niet via software opnieuw installeren ( 2x 15 minuten ….. )

De dag is nog lang niet voorbij. En over het algemeen hoef je er niets voor te doen behalve geduldig afwachten ☕️🍪

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 6, 2020

Ik heb maar weer eens een frisse start gedaan. 

Mail gecheckt, Facebook gecheckt, forum bijgelezen, 2 telefoontjes gepleegd en zie; 25 min later zitten we op 32%…

:thinking::sleeping:

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 6, 2020

In het bericht van de moderator staat:

“Deze update komt vanaf 6 november…”

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 6, 2020

Ik heb maar weer eens een frisse start gedaan. 

Mail gecheckt, Facebook gecheckt, forum bijgelezen, 2 telefoontjes gepleegd en zie; 25 min later zitten we op 32%…

:thinking::sleeping:

Resultaat van de frisse start;

Gids is nog net zo traag.

Afspelen met de ok knop werkt nog steeds niet

Blauwe knop werkt ook niet meer, tenzij het de bedoeling is dat het 4x naar hetzelfde punt gaat (hoewel ik al 2 programma's verder ben…

Ik ga nu echt serieus naar een andere provider kijken

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • November 6, 2020

Helaas, volgens KPN is 4k niet mogelijk met mijn bandbreedte. De ARRIS VIP5202 blijft dus nog even buiten bereik.

@Jeroen 2 Kom je soms van Telfort af? Dan kun je namelijk geen 4K TV aanvragen.

Forum|alt.badge.img+3

Dan lijkt mij stug dat KPN zelf weet over hoeveel mensen het gaat, als echt niet iedereen dit ervaart. Heb ook nog niemand voorbij zien komen die het wel snel had op de ene en traag op de andere kastje.

En als KPN het dus zelf ook niet weet over hoeveel huishouden dit gaat kunnen ze er ook geen prioriteit aan geven. (Je kan het nergens melden en het is niet te meten)

Maar stel: 5% van de huishoudens heeft dit probleem dan is het  5% van 2 miljoen is toch 100.000 huishoudens. Maar ik denk (veel) meer.

Dit gaat nog heel lang duren. Heb nu het idee dat ze aan de beeldkwaliteit aan het sleutelen zijn om bandbreedte te sparen en zo de kastjes wat meer lucht te geven: beeldkwaliteit gaat achteruit en ruis verschijnt.

wjb
Wijsgeer
  • November 6, 2020

Dan lijkt mij stug dat KPN zelf weet over hoeveel mensen het gaat, als echt niet iedereen dit ervaart. Heb ook nog niemand voorbij zien komen die het wel snel had op de ene en traag op de andere kastje.

Abonnees die geen problemen ervaren die zullen zich ook niet zo snel melden dus zal je daar ook nauwelijks over lezen.

Maar stel: 5% van de huishoudens heeft dit probleem dan is het  5% van 2 miljoen is toch 100.000 huishoudens. Maar ik denk (veel) meer.

Ik denk dat het er veel minder zijn want het aantal meldingen in dit forum zou anders waarschijnlijk veel groter zijn. Ik nodig je graag uit om eens te tellen hoeveel mensen hier op het forum melding hebben gemaakt van een trage gids.

Heb nu het idee dat ze aan de beeldkwaliteit aan het sleutelen zijn om bandbreedte te sparen en zo de kastjes wat meer lucht te geven: beeldkwaliteit gaat achteruit en ruis verschijnt.

Dat is een onzinnige gedachte want de hoeveelheid data die nodig is voor het menu en de gids is een minuscule fractie van de hoeveelheid data die nodig is voor het kijken naar een uitzending.

Jeroen 2
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • November 6, 2020

@Jeroen 2 Kom je soms van Telfort af? Dan kun je namelijk geen 4K TV aanvragen.

Nee, ik ben al ruim 20 jaar trouwe KPN klant. De persoon aan de telefoon van de KPN kon mij enkel melden dat 4k niet als optie bij mijn abonnement beschikbaar was (duh, dat had ik dus ook al ontdekt) maar kon mij niet zeggen wat daar de reden van was. Hij vermoedde dat ik wellicht onvoldoende snelheid had om 4k aan te kunnen, terwijl ik toch een 100Mbps abonnement heb en ik volgens KPN ruim 80Mbps aan moet kunnen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • November 6, 2020

De verrassingen blijven binnenkomen.

Sinds 5 minuten geleden is het niet meer mogelijk om gemaakte opnamen door te spoelen.

de 2260 laat even het rode lampje zien (signaal van de AB komt binnen) en doet vervolgens niets.

Dat betekent dat je je door eindeloze reclames heen moet worstelen.

Wanneer wordt deze puinbak opgeruimd?