Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475079 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

• November 7, 2020

Helaas ondervind ik op de 8001 ook een lichte vorm van stroperigheid, niet alleen met de gids maar ook bij reactie op de bediening van de AB. Bij lange na niet zo erg als velen hier melden, maar het is allemaal niet meer zo snappy als het enige tijd geleden nog was, ook met het nieuwe menu. Dit is begonnen na de laatste HTML-versie. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 7, 2020

Helaas ondervind ik op de 8001 ook een lichte vorm van stroperigheid, niet alleen met de gids maar ook bij reactie op de bediening van de AB. Bij lange na niet zo erg als velen hier melden, maar het is allemaal niet meer zo snappy als het enige tijd geleden nog was, ook met het nieuwe menu. Dit is begonnen na de laatste HTML-versie. 

Ja, dit had ik toen ook op mijn 5202. Een herstart loste toen het probleem gelukkig op.

wjb
Wijsgeer
  • November 7, 2020

Bij ons is de 5202 nu de traagste, ook de 2260 is sneller.

De 8001 reageert nog altijd "instantly".

Welke HTML versie heb je op de 8001?

Edit: Ook hier reageert de 5202 weer "instantly" na een herstart.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 7, 2020

Het wordt hier bij mij alleen maar erger. Nu moet ik eerst 4-5 seconden wachten voordat ik het menu zie en als ik dan de zender heb waar ik heen wil duurt het weer 4-5 seconden voordat de zender in beeld is, dan nog wachten tot info balk weg is en dan kan ik pas het hele beeld zien. 

KPN fiks het of stuur me een ontvanger die wel goed werkt. 

• Topper
  • November 7, 2020

Wanneer kunnen we de zendervolgorde aanpassen?

Goed punt dat zal niet alleen het probleem met de glas zenders oplossen maar ook de radio zenders die nu ineens tussen de TV zenders zijn geplaatst.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 7, 2020

Het wordt hier bij mij alleen maar erger. Nu moet ik eerst 4-5 seconden wachten voordat ik het menu zie en als ik dan de zender heb waar ik heen wil duurt het weer 4-5 seconden voordat de zender in beeld is, dan nog wachten tot info balk weg is en dan kan ik pas het hele beeld zien. 

KPN fiks het of stuur me een ontvanger die wel goed werkt. 

@TMG1961  De infobalk kun je de tijdsduur aanpassen onder menu-instellingen-tv menu. Ik heb ‘m hier op 1 seconden staan. Wil je de balk zien bij live-tv dan druk je op het onderste pijltje op de grote knop van de ab. 

• Nieuwkomer
  • November 7, 2020

Sedert de laatste interactieve update heb ik diverse problemen 

• laden van tv gids is erg traag geworden 
  • browsen door gids is tergend langzaam
  • talloze keren tijdens tv kijken ; zender niet beschikbaar. Zap naar een andere zender
  • resetten digitale ontvanger en/of modem heeft geen zin

nee ik ben de laatste tijd niet meer tevreden bij de kpn terwijl ik jaren zonder enige problemen tv gekeken heb

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 7, 2020

Je bent niet de enige. Er zijn problemen met de software. Er wordt hard aan gewerkt maar meer kan je op dit moment zelf niet doen.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 8, 2020

@Anneke-Anna De info balk staat hier ook op 1 sec. Het gebruik van de tv gids is hier geen milliseconde sneller geworden, in tegendeel het wordt alleen maar langzamer.  

• November 8, 2020

Goedemorgen, het is ons opgevallen, dat in het nieuw menu, in de lijst opgenomen programma's het vinkje ontbreekt, of een opname nog opgenomen wordt (rode) of dat een programma al opgenomen is, en helemaal klaar is (groen vinkje) in de oude versie kon je dit namelijk wel zien. Dat is erg handig, want dan kun je direct zien, of je het opgenomen programma ook kunt/mag doorspoelen, nu moet je gokken, en weet je helemaal niet, of een programma nog moet worden opgenomen, dit wil dan weleens voor verrassingen zorgen..

Graag uw aandacht hiervoor,

(Denk niet teveel,dan krijg je ideeën)

Houdoe!

Henri

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 8, 2020

@Anneke-Anna De info balk staat hier ook op 1 sec. Het gebruik van de tv gids is hier geen milliseconde sneller geworden, in tegendeel het wordt alleen maar langzamer.  

Hier ook steeds trager.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 8, 2020

Nog een dringende wens:

wanneer kunnen we handmatig tijdstippen voor opnames programmeren en dat ook langer dan 1 week vooruit

Zo onhandig dat je weet dat een programma uitloopt maar je kunt dat niet opnemen (alleen opvolgende programma’s) en vooral

een opname kunnen plannen die  nu nog niet of verkeerd in de gids staat  

Regelmatig klopt de gids niet bij bijvoorbeeld SBS6 of RTL Lounge 

Maar ook als je bijvoorbeeld op reis bent op een plek met nauwelijks internet (bestaat nog), dan kun je niks opnemen. Zelfs  al heb je verbinding het is suf dat je daar dan aandacht aan moet besteden. Met XMSNet kon het al. 

wjb
Wijsgeer
  • November 8, 2020

Nog een dringende wens:

wanneer kunnen we handmatig tijdstippen voor opnames programmeren en dat ook langer dan 1 week vooruit

Zo onhandig dat je weet dat een programma uitloopt maar je kunt dat niet opnemen (alleen opvolgende programma’s) en vooral

Maar ook als je bijvoorbeeld op reis bent op een plek met nauwelijks internet (bestaat nog), dan kun je niks opnemen. Zelfs  al heb je verbinding het is suf dat je daar dan aandacht aan moet besteden. Met XMSNet kon het al. 

Ik zou juist willen pleiten voor het automatisch aanpassen van het tijdvak van de opname als een programma bijvoorbeeld uitloopt of vertraagd is.

Hier zit hem namelijk de weeffout in het geheel.

Als abonnee kies je in de gids voor het opnemen van een uitzending en niet voor het opnemen van de zender gedurende de tijd die in de gids vermeld staat. Technisch wordt dat echter wel omgezet in het opnemen van het tijdvak dat in de gids staat voor die uitzending.

Technisch gebeurt er dus iets anders dan waar je voor gekozen hebt en dat is eigenlijk het echte probleem.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 8, 2020

Nog een dringende wens:

Ik zou juist willen pleiten voor het automatisch aanpassen van het tijdvak van de opname als een programma bijvoorbeeld uitloopt of vertraagd is.

Hier zit hem namelijk de weeffout in het geheel.

Als abonnee kies je in de gids voor het opnemen van een uitzending en niet voor het opnemen van de zender gedurende de tijd die in de gids vermeld staat. Technisch wordt dat echter wel omgezet in het opnemen van het tijdvak dat in de gids staat voor die uitzending.

Technisch gebeurt er dus iets anders dan waar je voor gekozen hebt en dat is eigenlijk het echte probleem.

En hoe doe je dat dan met programma’s die nu nog niet in de gids staan. 
voor sommige zenders (oa BBC) is de gids soms maar 3 dagen vooruit. 

bovendien past bijvoorbeeld SBS 6 zijn gids niet aan dus kan het tijdstip ook niet automatisch aangepast worden. Het is een fout van “ de zenders” en KPN kan daar niet zoveel mee. 

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 8, 2020

Ik kom dus vanaf Lijbrandt via Telfort nu dus bij KPN uit, en ben op het Telfort Forum al een 

heel eind bezig geweest met oa @Jasper 

Maar na de laatste update op onze 2 Arris VIP2951v2 valt nu af en toe het geluid weg, het beeld

stottert soms maar dan blijft het geluid weer goed, en het menu is 1 groot drama, intussen weet ik

alles te vinden, alleen alles openen duurt een eeuwigheid, even de gids openen….10 sec, naar menu,

10 sec, instellingen vanuit menu...5 sec

Ik kan maar 1 conclusie trekken, die Arris kan het gewoon niet aan, het gebeurd op alle 2, dus een

andere Arris opsturen heeft geen nut omdat ze beide exact hetzelfde doen, dus de software is te zwaar

voor die dingen, resetten en/of herstarten heeft geen effect hierop.

Als het lijkt alsof we overdrijven:

https://youtu.be/jt5Q5BIsesg

KPN….laat je klanten niet met deze zooi zitten, en los het zsm op, dit speelt nu al een paar maanden

zonder ook maar 1 oplossing, het word alleen maar erger, breng dan pas een update uit als je dit

uitgebreid hebt getest, en niet over de ruggen van je klanten.

wjb
Wijsgeer
  • November 8, 2020

En hoe doe je dat dan met programma’s die nu nog niet in de gids staan. 
voor sommige zenders (oa BBC) is de gids soms maar 3 dagen vooruit. 

Helaas leveren die zenders maar voor een paar dagen in de toekomst EPG informatie aan.

Het is dus zaak om die zenders er toe te bewegen dat ze deze tot minstens een week in de toekomst gaan aanleveren.

bovendien past bijvoorbeeld SBS 6 zijn gids niet aan dus kan het tijdstip ook niet automatisch aangepast worden. Het is een fout van “ de zenders” en KPN kan daar niet zoveel mee. 

Heel vroeger werd bij elke uitzending de EPG informatie meegegeven zodat een HDD recorder a.d.h.v. die informatie een opname op tijd kon starten en stoppen. Iets dergelijks zou hiervoor een oplossing kunnen zijn.

Wjb, dat kpn maar een paar dagen laat zien in de epg is volgens jou doordat de zenders niet meer aanleveren. Dat is je reinste kul. Ik heb bij een ziggo klant gekeken en daar loopt het bij sommige zenders bijna 14 dagen door, maar minimaal een week.

Ook dit is weer iets waar kpn bijzonder eigenwijs mee is en die ellende zou grotendeels verholpen zijn als je zelf tijden kunt opgeven waarop opgenomen dient te worden. Ben je ook van het gezeur met serieopnames af en kan je zelf bepalen hoelang er langer opgenomen wordt!

De suggestie van een zeker forumlid dat je bv op vakantie via de app opnames kunt plannen is natuurlijk weer een flutoplossing om iets wat krom is recht te praten. 

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • November 8, 2020

Ik kom dus vanaf Lijbrandt via Telfort nu dus bij KPN uit, en ben op het Telfort Forum al een 

Maar na de laatste update op onze 2 Arris VIP2951v2 valt nu af en toe het geluid weg, het beeld

stottert soms maar dan blijft het geluid weer goed, en het menu is 1 groot drama, intussen weet ik

alles te vinden, alleen alles openen duurt een eeuwigheid, even de gids openen….10 sec, naar menu,

10 sec, instellingen vanuit menu...5SEC

KPN….laat je klanten niet met deze zooi zitten, en los het zsm op, dit speelt nu al een paar maanden

zonder ook maar 1 oplossing, het word alleen maar erger, breng dan pas een update uit als je dit

@DexterXL Ben het helemaal met je eens. Volgens @wjb hebben de nieuwste TV-ontvangers (5202?) de (meeste) problemen niet. Dus het lijkt eraan te liggen, in ieder geval deels dat de 2260 en 2951 typen te verouderd zijn en te weinig intern geheugen hebben. Voor KPN Hussel abonnées is dat als zij dit willen op te lossen door tijdelijk een 4K abonnement te nemen, maar voor ex-Telfort abonnées is deze weg afgesloten. KPN wil natuurlijk dat we een KPN Hussel abonnement nemen want dan zijn we onze TFT korting kwijt, maar erger (voor ons) dan raken we onze wijd en zijd verspreide Telfort mail adressen kwijt. KPN stuur op aanvraag iedereen die dat wil (dus ook ex-Telfort klanten) 5202 TV ontvangers als dit de oplossing is. 

wjb
Wijsgeer
  • November 8, 2020

...maar erger (voor ons) dan raken we onze wijd en zijd verspreide Telfort mail adressen kwijt.

Nee hoor, die Telfort emailadressen kan je gewoon over laten zetten naar een alias bij jouw @kpnmail.nl adres. Zelf ik kan, als ik zou willen, via https://email.kpn.com een @telfort.nl als alias achter mijn @kpnmail.nl hangen terwijl ik nooit abonnee geweest ben van Telfort.

wjb
Wijsgeer
  • November 8, 2020

Wjb, dat kpn maar een paar dagen laat zien in de epg is volgens jou doordat de zenders niet meer aanleveren. Dat is je reinste kul. Ik heb bij een ziggo klant gekeken en daar loopt het bij sommige zenders bijna 14 dagen door, maar minimaal een week.

Maar dat wil niet zeggen dat die zenders de EPG informatie ook bij KPN voor meer dan een paar dagen aanleveren. Ik zou absoluut geen reden kunnen bedenken waarom KPN anders die EPG informatie niet zou weergeven in de gids.

Ook dit is weer iets waar kpn bijzonder eigenwijs mee is en die ellende zou grotendeels verholpen zijn als je zelf tijden kunt opgeven waarop opgenomen dient te worden. Ben je ook van het gezeur met serieopnames af en kan je zelf bepalen hoelang er langer opgenomen wordt!

Maar als het opname systeem er zelf voor zorgt dat je altijd de hele opname tot je beschikking hebt als je deze vooraf ingepland hebt dan is het toch nergens voor nodig om langer op te nemen of mis ik nu soms iets?

En welk gezeur is er dan met serieopnames?

Ik moet er echt niet aan denken dat je zelf als abonnee tijden moet gaan invoeren om een opname in te plannen, daar zijn anno 2020 natuurlijk veel slimmere methoden voor.

• Topper
  • November 8, 2020

Traagheid neemt toe. Gisteravond was het echt drama. Gids oproepen duurt 4-5sec voordat je wat ziet. Het scrollen door de gids kun je maar beter niet doen. Reageert niet of is 5 zenders verder. Bij een klik down op de AB duurt het 3-4sec voordat zenderinfo bekend is. Als je daarna naar de zender wilt weer 3-4sec. En dan nog die irritante info balk. Maw om naar een bepaalde zender te gaan ben je 10-15sec mee bezig.

ik weet niet hoor, maar in 1969 stond de 1e mens op de maan … Anno 2020 een hoop gepruts met een software update. 

Gaat steeds beter. Top KPN :(

• Deelnemer
  • November 8, 2020

En het wordt met de dag trager. Iedere week de software herinstalleren slaat nergens op. Ik heb 2 VIP2952 in gebruik, 1 op een LGwebOSTV en 1 op een eenvoudige Akai 32" TFT. 

Allebei even traag. Wanneer gaat er iets gebeuren? Of worden de receivers omgeruild voor types die de zwaardere belasting wel aankunnen? 

Puur slecht dit. En dat roep ik als IT professional. 

• Topper
  • November 8, 2020

10 sec, instellingen vanuit menu...5 sec

Ik kan maar 1 conclusie trekken, die Arris kan het gewoon niet aan, het gebeurd op alle 2, dus een

andere Arris opsturen heeft geen nut omdat ze beide exact hetzelfde doen, dus de software is te zwaar

voor die dingen, resetten en/of herstarten heeft geen effect hierop.

Als het lijkt alsof we overdrijven:

https://youtu.be/jt5Q5BIsesg

Ja zo ziet het er bij mij ook uit.

Echt te traag voor woorden.

wjb: Maar dat wil niet zeggen dat die zenders de EPG informatie ook bij KPN voor meer dan een paar dagen aanleveren. Ik zou absoluut geen reden kunnen bedenken waarom KPN anders die EPG informatie niet zou weergeven in de gids.

Tja, dat zou ik ook niet weten, maar waarom geven ze het niet door, de gegevens zijn wel beschikbaar!! Zal ook wel weer een centen kwestie zijn, net als online kijken wat alleen binnenshuis (lees binnen eigen netwerk) kan bij een hoop zenders……..

wjb: Maar als het opname systeem er zelf voor zorgt dat je altijd de hele opname tot je beschikking hebt als je deze vooraf ingepland hebt dan is het toch nergens voor nodig om langer op te nemen of mis ik nu soms iets?

En welk gezeur is er dan met serieopnames?

Ik moet er echt niet aan denken dat je zelf als abonnee tijden moet gaan invoeren om een opname in te plannen, daar zijn anno 2020 natuurlijk veel slimmere methoden voor.

Jij leest toch ook op het forum? Serieopnames die niet kloppen, of dat je eerst een oude serie moet verwijderen voordat er een nieuwe serie opgenomen kan worden? Of dat de extra opnametijd die wordt toegevoegd via de epg te weinig is. Iedere klant kan dan toch voor zich zelf bepalen of hij/zij via epg opneemt of zelf tijden invoert. 

Nou ja, als je het niet wilt snappen of lezen of begrijpen, dan ben ik uitgepraat.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 8, 2020

De suggestie van een zeker forumlid dat je bv op vakantie via de app opnames kunt plannen is natuurlijk weer een flutoplossing om iets wat krom is recht te praten. 

HELEMAAL MEE EENS!!!

Sterker nog:

bij XMSNet en later Telfort kon het gewoon. Nog maar 1 jaar geleden hadden we het. Maar zodra de boel wordt overgenomen door KPN kan het niet meer. Waarom niet?

Dus vrij bepalen van wanneer tot wanneer je opneemt, eventueel met herhaling.