Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475121 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

wjb
Wijsgeer
  • November 8, 2020

Serieopnames die niet kloppen, of dat je eerst een oude serie moet verwijderen voordat er een nieuwe serie opgenomen kan worden? 

Maar dan moet je toch geen vervelende work-around introduceren maar juist de oorzaak van het probleem wegnemen.

Of dat de extra opnametijd die wordt toegevoegd via de epg te weinig is.

Dat probleem wordt toch al verholpen door…

wjb schreef:

Maar als het opname systeem er zelf voor zorgt dat je altijd de hele opname tot je beschikking hebt als je deze vooraf ingepland hebt dan is het toch nergens voor nodig om langer op te nemen of mis ik nu soms iets?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 8, 2020

Wjb, dat kpn maar een paar dagen laat zien in de epg is volgens jou doordat de zenders niet meer aanleveren. Dat is je reinste kul. Ik heb bij een ziggo klant gekeken en daar loopt het bij sommige zenders bijna 14 dagen door, maar minimaal een week.

Maar dat wil niet zeggen dat die zenders de EPG informatie ook bij KPN voor meer dan een paar dagen aanleveren. Ik zou absoluut geen reden kunnen bedenken waarom KPN anders die EPG informatie niet zou weergeven in de gids.

Ik moet er echt niet aan denken dat je zelf als abonnee tijden moet gaan invoeren om een opname in te plannen, daar zijn anno 2020 natuurlijk veel slimmere methoden voor.

Als aanvulling op de gids is het ideaal

Of weet jij hoe je een opname moet programmeren voor een programma op de BBC over 2 weken??

wjb
Wijsgeer
  • November 8, 2020

Of weet jij hoe je een opname moet programmeren voor een programma op de BBC over 2 weken??

Nee, maar weet jij voor hoe laat die uitzending over 2 weken gescheduled staat als je de gids voor die datum nog niet hebt kunnen inzien?

@wjb: misschien een abo nemen op TV totaal (waar jij zelf ook actief bent), die komt op dinsdag uit en dan heb je twee weken programmagegevens………..

wjb
Wijsgeer
  • November 8, 2020

@wjb: misschien een abo nemen op TV totaal (waar jij zelf ook actief bent), die komt op dinsdag uit en dan heb je twee weken programmagegevens………..

Dan is het toch beter om er voor te zorgen dat die EPG informatie ook door KPN in de gids getoond gaat worden?

Ik snap niet waarom je terug in de tijd zou willen i.p.v. gebruik te maken van de (technische) mogelijkheden van vandaag.

Ik wil niet terug in de tijd, maar als kpn het al jaren vertikt om verder dan 4 dagen vooruit te gaan met de epg, dan moet je wat anders zoeken. Net zoals (wat jij blijkbaar nooit gelezen hebt) met serieopnames enz enz. Jij hebt bv jaren verdedigd waarom hd-glas niet op 1 zou kunnen, nu je zelf met de problemen daarvan in aanraking komt, stoor jij je wel daaraan. En kom nou niet weer met technische (on)mogelijkheden van vandaag. hetzelfde met zelf zendervolgorde bepalen. HD glas, achteraan in de lijst, vanaf 661. Hoezo technische mogelijkheden??????????

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 8, 2020

Nee, maar weet jij voor hoe laat die uitzending over 2 weken gescheduled staat als je de gids voor die datum nog niet hebt kunnen inzien?

De gids is voor veel zenders nieteens 3 dagen vooruit te zien. Het is nu zondag 8-11 en check de gids eens op 11-11! Scroll dan eens door het “aanbod”

Er zijn echt meer bronnen dan “de gids” van KPN en ik weet echt langer dan die schamele 3 dagen vooraf wat ik wil opnemen. Maar dat kan dus niet. 

Dus handmatig opnames programmeren is de oplossing

wjb
Wijsgeer
  • November 8, 2020

VabIk wil niet terug in de tijd, maar als kpn het al jaren vertikt om verder dan 4 dagen vooruit te gaan met de epg, dan moet je wat anders zoeken. 

Maar de EPG van KPN loopt toch tot 7 dagen vooruit?

Jij hebt bv jaren verdedigd waarom hd-glas niet op 1 zou kunnen, 

Wat een onzin, ik vecht juist al jaren om HD-"Glas" op 1 te krijgen.

Zie bijvoorbeeld dit topic dat ik op 27 december 2018 gestart ben.

En kijk ook even naar de goede voornemens voor 2020 die ik voor KPN geformuleerd had.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 8, 2020

VabIk wil niet terug in de tijd, maar als kpn het al jaren vertikt om verder dan 4 dagen vooruit te gaan met de epg, dan moet je wat anders zoeken. 

@wjb nee dus. 3 dagen zie hierboven! 

wjb
Wijsgeer
  • November 8, 2020

De gids is voor veel zenders nieteens 3 dagen vooruit te zien. Het is nu zondag 8-11 en check de gids eens op 11-11! Scroll dan eens door het “aanbod”

Dus handmatig opnames programmeren is de oplossing

Nee, dat is geen oplossing maar een work-around. De oplossing is dat de EPG informatie voor alle zenders tot minimaal 7 dagen in de toekomst zichtbaar gemaakt worden.

wjb
Wijsgeer
  • November 8, 2020

@wjb nee dus. 3 dagen zie hierboven! 

Voor een aantal zenders, maar wat roep ik nu toch de hele tijd?!

Ga niet voor een work-around (zelf opname tijden ingeven) maar voor de oplossing (EPG informatie van alle zenders tot minimaal 7 dagen in de toekomst).

Wjb, lees jij wel wat anderen schrijven? Zie prentje hierboven van de epg met bv BBC one en two. Op 11-11 geen programmagegevens! Hoe duidelijk wil je het hebben?? En die epg loopt geen 7 dagen vooruit, drie dagen is al te hoog gegrepen bij sommige zenders!

En ik kan mij nog uit het verleden herinneren dat jij continu aan het verdedigen was dat er een bandbreedte probleem zou zijn en dat daarom hd en hd glas op 1 niet zouden kunnen. Over onzin gesproken. Ik weet wel dat ik zelf genoeg geageerd heb waarom dat allemaal zo lang moest duren met hd op 1 en dat glas op 1, ik hoop het nog mee te maken.

wjb
Wijsgeer
  • November 8, 2020

Wjb, lees jij wel wat anderen schrijven? Zie prentje hierboven van de epg met bv BBC one en two. Op 11-11 geen programmagegevens! Hoe duidelijk wil je het hebben?? En die epg loopt geen 7 dagen vooruit, drie dagen is al te hoog gegrepen bij sommige zenders!

Zie mijn vorige bericht.

En ik kan mij nog uit het verleden herinneren dat jij continu aan het verdedigen was dat er een bandbreedte probleem zou zijn en dat daarom hd en hd glas op 1 niet zouden kunnen.

Dat ging niet over HD-"Glas" op 1 maar over het aanbieden van HD-"Glas" op VDSL aanslutingen en dat is heel iets anders. Op VDSL is de centrale infrastructuur niet krachtig genoeg om HD-"Glas" op 1 de ondersteunen. Voor glasabonnees hadden de HD-"Glas" zenders mijns inziens al lang op 1 moeten staan.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 8, 2020

Ga niet voor een work-around (zelf opname tijden ingeven) maar voor de oplossing (EPG informatie van alle zenders tot minimaal 7 dagen in de toekomst).

Zelf programmeren is geen workaround, dat is de vrijheid hebben te bepalen wat je opneemt. 

Want minimaal 7 dagen vooraf EPG kan nog te weinig zijn. 
ik zeg niet dat het de enige manier van opnames plannen moet zijn, het moet erbij komen. Omdat BBC en die “commerciëlen nooit langer vooruit EPG gaan geven

DAARNAAST staan er ook fouten in de gids!!! SBS 6 en RTL Lounge zijn dramatisch. 
Die fouten zijn bekend maar worden niet aangepast. 
Dus is maatwerk nodig. Handmatig. 

Ik heb bij de buren even bovenstaand screenshot gemaakt. Programmagegevens van 13-11! En met BBC 1 en 2!!

wjb
Wijsgeer
  • November 8, 2020

ik zeg niet dat het de enige manier van opnames plannen moet zijn, het moet erbij komen. Omdat BBC en die “commerciëlen nooit langer vooruit EPG gaan geven

Maar Ziggo heeft toch ook toch EPG informatie voor BBC en de commerciëlen t/m 7 dagen in de toekomst, waarom KPN dan niet?

wjb
Wijsgeer
  • November 8, 2020

Ik heb bij de buren even bovenstaand screenshot gemaakt. Programmagegevens van 13-11! En met BBC 1 en 2!!

Klopt, dat zou KPN ook moeten doen, dat is nu net wat ik de hele tijd al zeg.

Waarom ben je daarvoor eigenlijk naar de buren gegaan, dat had je toch ook thuis kunnen bekijken. :wink:

Programmagids van 15-11:

Niet aan gedacht dat je dat ook zonder in te loggen kan bekijken. Bedankt voor de tip. Maar als KPN klant heb je er helaas niets aan als je alleen via de EPG kan opnemen. Ik wil maar zeggen, de gegevens bestaan en het zal (zoals ik al eerder gezegd heb) wel weer een ordinaire centenkwestie met de nodige portie onwil van KPN zijn.

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • November 8, 2020

@wjb @beosound100 @Ouweneus Ik vind het handmatig programmeren (ken ik nog uit mijn Humax tijd) en een uitgebreidere EPG erg interessant, maar in alle eerlijkheid de discussie erover hier wel een enorme vervuiling van dit topic. Laten we het in godes naam beperken tot de problemen met het nieuwe TV-menu en de software op onze STB's en de infrastructuur erachter. Laat KPN dat allemaal eerst maar eens goed voor elkaar krijgen. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 8, 2020

Soms zou het fijn zijn dat je members/ posters hier zou kunnen blocken (onzichtbaar maken) omdat ze vaak irritant zijn.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 8, 2020

Soms zou het fijn zijn dat je members/ posters hier zou kunnen blocken (onzichtbaar maken) omdat ze vaak irritant zijn.

Zolang ze jouw rekeningen niet betalen kun je ook door scrollen en je schouders ophalen 😉 ☕️

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 8, 2020

Zolang ze jouw rekeningen niet betalen kun je ook door scrollen en je schouders ophalen 😉☕️

Ik heb het maar over 1 persoon. En ik probeer hem echt te negeren, maar dat is lastig, die persoon post nogal eens wat.

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 8, 2020

@jobje73 , zou het ook kunnen zijn dat jij die persoon irritant vindt omdat hij niet de antwoorden geeft die jij wilt lezen. Laten we het aub bij het topic houden. En ik hoop dat KPN snel het probleem tekkelt van de traagheid met het menu.

Daarnaast wordt er ook eerder in dit topic gesproken over dat het nieuwe platform waarop alles draait beter is als het oude platform en dat er meer mogelijkheden zijn met het nieuwe platform. Wie weet wat er nog gaat veranderen /verbeteren. De uitbreiding van het aantal dagen in de toekomst met de TV-gids zou een mooie verbetering kunnen zijn.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 8, 2020

@jobje73 , zou het ook kunnen zijn dat jij die persoon irritant vindt omdat hij niet de antwoorden geeft die jij wilt lezen. Laten we het aub bij het topic houden. En ik hoop dat KPN snel het probleem tekkelt van de traagheid met het menu.

Daarnaast wordt er ook eerder in dit topic gesproken over dat het nieuwe platform waarop alles draait beter is als het oude platform en dat er meer mogelijkheden zijn met het nieuwe platform. Wie weet wat er nog gaat veranderen /verbeteren. De uitbreiding van het aantal dagen in de toekomst met de TV-gids zou een mooie verbetering kunnen zijn.

Nee. Maar ik laat het hier bij. Is al vaker wat over gepost.

Waarom krijg ik de laatste html update niet?Software is opnieuw geïnstalleerd. 

Alles lijkt stabieler, geen reboot meer gehad de laatste tijd. Alles is echter wel heel erg traag, 4 tot 6 seconden om gids te openen, gids sluiten 3 a 4 seconden. Gids pagina wisselen 2 seconden...... Erg irritant..