Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• 0 reacties
  • 8 november 2020

OPERKING !

Ik ben 65 plusser maar nog veel vlugger dan de nieuwe software van ITV.

Het was al niet vlug maar nu , man man man , wat een engelen geduld moet je hebben .

Ik heb voorheen programma’s opgenomen met de TV-gids op mijn oude DVD recorder van Sony , zelden een storing , veel minder toeters en bellen wat het alleen maar storing-gevoeliger maakt.

Wanneer je nieuwe software opnieuw laad is het wel iets vlugger geworden maar helaas is dit van korte duur

Ik zal wel de enigste  zijn maar geef mij maar de oude software , dit beviel mij beter . 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 81 reacties
  • 8 november 2020
MariusTEL schreef:

@wjb @beosound100 @Ouweneus Ik vind het handmatig programmeren (ken ik nog uit mijn Humax tijd) en een uitgebreidere EPG erg interessant, maar in alle eerlijkheid de discussie erover hier wel een enorme vervuiling van dit topic. Laten we het in godes naam beperken tot de problemen met het nieuwe TV-menu en de software op onze STB's en de infrastructuur erachter. Laat KPN dat allemaal eerst maar eens goed voor elkaar krijgen. 

Sorry voor de vervuiling door mij. 
Ik kan nl nergens herleiden dat het alleen maar om de problemen met het nieuwe menu etc gaat in deze sticky / topic. 
Daarom gaf ik deze wens te kennen. 

Overigens alle problemen worden wèl en ook besproken in afzonderlijke topics die vernoemd zijn naar de foutmeldingen.  

Daarbij kom ik net van Telfort (forum) over dus als ik het hier verkeerd doe word ik graag gecorrigeerd door een KPN medewerker. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 8 november 2020

Zojuist nog eens de stopwatch erbij gehouden  (arris 2952v2):

van knopdruk tot gevulde gids : 5 seconden

terug van gids naar lopend programma (dus zonder zender te wisselen) : 6 seconden !

KPN, kunnen julie aangeven waarom julie met deze handel doormodderen.

Is het niet beter de bittere pil te nemen, en dit nieuwe platform experiment vaarwel te zeggen ?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 8 november 2020
gdf schreef:

terug van gids naar lopend programma (dus zonder zender te wisselen) : 6 seconden !

Dat zijn werkelijk rampzalige responsetijden.

Dit is ook precies waarom ik denk dat de groep getroffen abonnees relatief klein is want als een significant percentage van de abonnees getroffen zou zijn dan zou ik een veel hoger aantal meldingen verwachten hier op het forum en ook in andere fora of nieuws sites.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik hoop natuurlijk dat dit zeer snel door KPN verholpen zal worden maar als het inderdaad zo is dat maar een zeer beperkt gedeelte van de abonnees getroffen is dan kan het lokaliseren van de oorzaak best een lastig "klusje" zijn.

Gisteren hebben wij ook mogen ervaren dat de gids stroperig werd op onze 5202. Deze was zelfs trager geworden dan onze 8001 en 2260. Naar aanleiding van dit bericht van @Katana321 heb ik de 5202 toen herstart en daarmee was het probleem verholpen.

Ik schrijf dit in de hoop dat KPN er iets aan heeft want de oorzaak lijkt mijns inziens gezocht te moeten worden in inefficiënt gebruik van het geheugen van de TV ontvanger waarbij het geheugen ook langzaam vol lijkt te lopen.

Alfredh
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 8 november 2020

Ook hier is de tv ontvanger tergend traag. Ik heb het idee dat dat bij iedereen zo is. Wat hierboven al gezegd wordt duurt het vaak tot wel 5 seconden voor het menu reageert. Los daarvan is de nieuwe interface een flinke stap achteruit. Het velen malen onhandiger geworden en ik vraag mij daarom echt af (ook als vormgever zijnde), wie uberhaupt dacht dat dit een goed idee zou zijn. Ik vind het knap. 

*Admin: Afgesplitst en onder bestaand topic geplaatst. 

• Topper
  • 34 reacties
  • 8 november 2020

Ik ben er klaar mee en ben net overgestapt naar online.

Als het goed is ben ik per 8 dec om

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 135 reacties
  • 8 november 2020
gdf schreef:

KPN, kunnen julie aangeven waarom julie met deze handel doormodderen.

Is het niet beter de bittere pil te nemen, en dit nieuwe platform experiment vaarwel te zeggen ?

Ik heb eerst een aantal dagen/weken rustig gewacht aangezien ik dacht dat het wel gefixt zou worden. Maar ik ben het ook helemaal zat aan het worden.

Het is net of we weer terug zijn bij het begin van het internet. Toen klikte je ook op iets en moest je eerst een minuut wachten tot de pagina geladen was. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 616 reacties
  • 9 november 2020

Fix deze onzin KPN want persoonlijk ben ik het meer dan zat en ga erdoor de stap terug naar Ziggo vrijwel zeker maken.

*Admin: Afgesplitst en onder bestaand topic geplaatst. 

Forum|alt.badge.img+2
JGST schreef:

Graag hoor ik je bevindingen! Want dit is voor 8 december niet opgelost.... En na 8 december waarschijnlijk ook niet. 😒

(Dacht eerst dat dit ook KPN was .... Maar is alleen over KPN netwerk)

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1388 reacties
  • 9 november 2020
wjb schreef:
gdf schreef:

Dit is ook precies waarom ik denk dat de groep getroffen abonnees relatief klein is want als een significant percentage van de abonnees getroffen zou zijn dan zou ik een veel hoger aantal meldingen verwachten hier op het forum en ook in andere fora of nieuws sites.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik hoop natuurlijk dat dit zeer snel door KPN verholpen zal worden maar als het inderdaad zo is dat maar een zeer beperkt gedeelte van de abonnees getroffen is dan kan het lokaliseren van de oorzaak best een lastig "klusje" zijn.

Gisteren hebben wij ook mogen ervaren dat de gids stroperig werd op onze 5202. Deze was zelfs trager geworden dan onze 8001 en 2260. Naar aanleiding van dit bericht van @Katana321 heb ik de 5202 toen herstart en daarmee was het probleem verholpen.

Ik schrijf dit in de hoop dat KPN er iets aan heeft want de oorzaak lijkt mijns inziens gezocht te moeten worden in inefficiënt gebruik van het geheugen van de TV ontvanger waarbij het geheugen ook langzaam vol lijkt te lopen.

Mij persoonlijk was tot een 3 maanden geleden NIET opgevallen dat de TV-GIDS zo traag was. De reden hiervoor was dat ik nooit TV keek via de TV-GIDS. Wanneer ik van zender wilde wisselen gebruikte ik de p+ of p- knop op de AB of ik tikte direct het zenderkanaal in. Nu ik er op let door bewust de TV-GIDS te openen vind ik het inderdaad lang duren voordat de TV-GIDS opent en laadt.

• Topper
  • 34 reacties
  • 9 november 2020
Martijn en Lies schreef:
JGST schreef:

Graag hoor ik je bevindingen! Want dit is voor 8 december niet opgelost.... En na 8 december waarschijnlijk ook niet. 😒

(Dacht eerst dat dit ook KPN was .... Maar is alleen over KPN netwerk)

Dat klopt, wel het glas van KPN maar tv via Canal digitaal.

Hebben mijn ouders nu ook en die hebben gewoon een 4k modem standaard.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 9 november 2020

Ik denk dat KPN het niet echt interesseert wat er hier geschreven word, tuurlijk zal er personeel zijn die het met pijn in hun hart aanzien dat er zo’n potje van gemaakt word.

Maar actief hun klanten snel helpen is er niet meer bij, mooie praatjes dat dan weer wel, want na de overstap krijg je van allerlei mailtjes over voordeel hier en daar, en ook een enquête of je tevreden bent.

Nou doe eens een gok….nee dus, apparatuur wat net voldoet aan de minimum eisen zoals de Experiabox V10 en de Arris Vip2952v2, dus dat meld je daarin, en als laatste vragen ze of je teruggebeld wilt worden….ja dus, maar blijkbaar durft niemand te bellen want we zijn nu al ruim een week verder…

Ook hier zit iemand die het meer dan zat is na al dat gezeur met eerst over naar Telfort wat absoluut niet vloeiend ging, daarna over naar nieuw apparatuur wat nu al verouderd is, en nu het domme geneuzel met al die slechte updates.

Maar wat is tegenwoordig een goed alternatief??

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 9 november 2020
JGST schreef:

Net als anderen ben ik heel benieuwd naar je ervaringen bij online. Heb net even wat reviews gelezen nou daar lusten de honden geen brood van. Eén grote brei van klachten. Een betrouwbare beoordeling van een (ex) KPN klant zoals jij bent is dan welkom.

• Topper
  • 34 reacties
  • 9 november 2020
MariusTEL schreef:
JGST schreef:

Net als anderen ben ik heel benieuwd naar je ervaringen bij online. Heb net even wat reviews gelezen nou daar lusten de honden geen brood van. Eén grote brei van klachten. Een betrouwbare beoordeling van een (ex) KPN klant zoals jij bent is dan welkom.

😀 Je zou eens op het KPN forum kunnen kijken naar de klachten daar 😁

Het is natuurlijk zo dat deze reviews vaak komen als het niet goed gaat en goede ervaringen hoor je zelden maar ik ben ook erg benieuwd.

Ik zal het laten weten hier.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 9 november 2020

De gemiddelde reviews, positief of negatief, zijn ‘fake’ reviews.
Beter is het om persoonlijk rond te vragen voor info. 

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 9 november 2020
Anneke-Anna schreef:

De gemiddelde reviews, positief of negatief, zijn ‘fake’ reviews.
Beter is het om persoonlijk rond te vragen voor info. 

Weet ik wel, daarom zijn de ervaringen van @JGST zo interessant, omdat hij weet wat KPN “presteert” en een vergelijking kan maken. 

Overigens @JGST zit ik al zo'n 6=7 jaar op (eerst) het Telfort en nu op het KPN forum. Vooral voor internet connectie en iTV. Ik ken alle klachten en weet dat geen enkele provider zijn zaakjes altijd echt goed voor elkaar heeft. De huidige problematiek met de nieuwe software is zeer bekend (alle 118 pagina's gelezen :sob: )

PeterG
Superuser
  • 61495 reacties
  • 9 november 2020

Je blijft herstarten om het sneller te krijgen. Na elke herstart laadt de gids weer in 2 seconden. En 2½ weken later is het alweer ruim 5 seconden, zowat 6.

Met het oude systeem hoefde ik maar 1 x in de 4 maanden te herstarten als de Arris 2952 langzaam was geworden.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 9 november 2020

Hoewel het nieuwe menu heden 9-11-2020 duidelijk minder kinderziektes bezit hierover mijn volgende reactie;

1: Het is traag geworden t.o.v. het oude menu. (is een groot nadeel!)

2: Ik mis het beeld in beeld. Die achtergrond foto's interesseren mij minder. Reeds aangepast in TV menu.

2: De meeste commando's vragen om een extra ja of nee bevestiging, vraagt veel overbodige toetsaanslagen.

3: Bij ingeschakelde Teletekst (ondertiteling) zijn de interactieve functies uitgeschakeld, dat is nooit anders geweest.  Wanneer je dus een opgenomen video bekijkt en deze wil "snelspoelen” moet je:

allereerst Teletekst uit.- video stopt: “niet” kiezen, - spoelen, play kiezen voor vervolg of wissen.

Toets je direct stop in moet je eerst de (uitgekeken) video weer ophalen om deze te wissen, of wissen in de lijst.  Allemaal onnodige extra's, dus extra data en onnodige vertraging?

Deze reactie is opbouwend bedoeld.  Gr. bert2017

PeterG
Superuser
  • 61495 reacties
  • 9 november 2020

@bert2017 

2 van je punten/problemen kunnen we alvast direct tackelen :relaxed: .

2: Ik mis het beeld in beeld. Die achtergrond foto's interesseren mij minder.

Je kunt optioneel het tv-beeld aanzetten bij de gids. Via instellingen → TV-menu. Dit kan al bijna een maand…..

3: Bij ingeschakelde Teletekst (ondertiteling) zijn de interactieve functies uitgeschakeld, dat is nooit anders geweest.  Wanneer je dus een opgenomen video bekijkt en deze wil "snelspoelen” moet je:

allereerst Teletekst uit.- video stopt: “niet” kiezen, - spoelen, play kiezen voor vervolg of wissen.

TT ondertiteling uitzetten in lopende opname: 2 x op de tt knop drukken.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 november 2020
PeterG schreef:

Je blijft herstarten om het sneller te krijgen. Na elke herstart laadt de gids weer in 2 seconden. En 2½ weken later is het alweer ruim 5 seconden, zowat 6.

Met het oude systeem hoefde ik maar 1 x in de 4 maanden te herstarten als de Arris 2952 langzaam was geworden.

Het lijkt, zoals eerder aangegeven, dat het geheugen langzaam volloopt waardoor er steeds minder overblijft voor de programmatuur om gegevens te cachen. En als het geheugen dan volledig vol is zodat de Arris helemaal niets meer kan cachen dan zou dat die spontane herstart kunnen verklaren.

Je geeft aan dat je voorheen ook jouw Arris 2952 moest herstarten zij het na een langere periode. Dat is apart want ik heb nog nooit een TV ontvanger hoeven herstarten omdat deze traag werd. (Behalve dan twee dagen geleden de 5202.)

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 9 november 2020

Bedankt voor de snelle reactie, het beeld in beeld verhaal was ik inmiddels al achter gekomen en Teletekst uit: “2x drukken” was mij ontgaan. Is een verbetering! gr. Bert 2017

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 9 november 2020
jc-1954 schreef:

OPERKING !

Ik ben 65 plusser maar nog veel vlugger dan de nieuwe software van ITV.

Het was al niet vlug maar nu , man man man , wat een engelen geduld moet je hebben .

Ik heb voorheen programma’s opgenomen met de TV-gids op mijn oude DVD recorder van Sony , zelden een storing , veel minder toeters en bellen wat het alleen maar storing-gevoeliger maakt.

Wanneer je nieuwe software opnieuw laad is het wel iets vlugger geworden maar helaas is dit van korte duur

Ik zal wel de enigste  zijn maar geef mij maar de oude software , dit beviel mij beter . 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Haha, niet echt. Misschien even de 100+ pagina's hier doorlezen.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 9 november 2020
PeterG schreef:

@bert2017

2 van je punten/problemen kunnen we alvast direct tackelen :relaxed: .

2: Ik mis het beeld in beeld. Die achtergrond foto's interesseren mij minder.

Je kunt optioneel het tv-beeld aanzetten bij de gids. Via instellingen → TV-menu. Dit kan al bijna een maand…..

Bedankt PeterG...dit wist ik dus niet, uiteraard gelijk gedaan, is idd een onzin functie

Al heb ik niemand erover gehoord over het volgende:

Je zit een programma te kijken, en je wilt tijdens de reclame bv naar Discovery, dan doe ik dus eerst Discovery aanzetten, en dan bv RTL7, komt er dan reclame op RTL7, dan druk op de “recall” knop, dus de knop met pijlterug/?…..tot zover niks nieuws, kan al jaren bij elke provider. Maar dan het volgende: als ik dus tijdelijk op Discovery kijk, en dan de tv-gids open om te zien of er ergens anders nog wat leuks komt, en bv op NPO1 het nieuws, en denk ohja die onthoud ik zelf wel even, dus sluit de tv-gids weer zonder een zender geactiveerd te hebben, en wil dan weer terug naar RTL7, dus druk weer op de “recall” knop….ja mooi niet, dan kan je niet meer snel terug, moet je hem weer eerst in de tv-gids opzoeken en activeren. Dus wil ik snel tussen 2 zenders kunnen zappen, dan mag ik absoluut niet de tv-gids openen want dan is dat geheugen leeg...wa-wa-wazig, en niet handig

Ooit iemand opgevallen? 

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1388 reacties
  • 9 november 2020

@DexterXL , in een volgende update welke op dit moment wordt uitgerold wordt jou beschreven probleem getackeld.

6-11: HTML release 4.109.205

• Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 

Grovert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • 76 reacties
  • 9 november 2020
wjb schreef:
gdf schreef:

Ook bij mij zijn de responstijden "rampzalig" sinds de update van het menu, zowel op mijn 2260 als op mijn 2952. Responstijden zijn rond de 5 tot 6 seconden. Spontane herstarts heb ik (nog?) geen last van.