Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475121 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • November 9, 2020

@wjb: misschien een abo nemen op TV totaal (waar jij zelf ook actief bent), die komt op dinsdag uit en dan heb je twee weken programmagegevens………..

Dan is het toch beter om er voor te zorgen dat die EPG informatie ook door KPN in de gids getoond gaat worden?

Ik snap niet waarom je terug in de tijd zou willen i.p.v. gebruik te maken van de (technische) mogelijkheden van vandaag.

Ik reageer omdat er wordt gepocht over verbeteringen:

• Opnames starten bij het afspelen standaard na 5 minuten
  • je kan met de blauwe knop 5 minuten verder springen

Technische mogelijkheden van vandaag?

Volgens mij heb jij (wjb) niet veel  van alle reacties begrepen.

Als ik elke week studio sport wil opnemen van 19:00 - 19.55 uur kostte me dat vroeger 1 minuut. 52 afleveringen per jaar in 1 minuut geregeld. Nu kan dat gewoon niet. Technisch onmogelijk gemaakt.

Hoefde ik ook nooit door de spoelen. En als er iets uitliep (kernramp, overlijden koningin e.d.) dan was dat gewoon jammer omdat er een goede reden voor was.

Leg je mij een uit hoe jij een jaar lang studio sport van 19:00 - 19:55 programmeert?

Ik ben benieuwd. Ik wacht echt en ik hoop dat je de oplossing hebt.

Oh ja, vroeger had je ook echte PIP (picture in picture): 2 tuners (TV en videorecorder) en 2 tv beelden. kon je tegelijk 2 wedstrijden volgen en switchen van primair naar secundair beeld. De PIP van nu (ben ik toch blij mee) is natuurlijk geen PIP maar een videobeeld boven een lijstje.

Elcami
Deelnemer
  • Deelnemer
  • November 9, 2020

Hi Smackwacker,

Hier hetzelfde probleem. Sinds Telfort KPN is geworden is mijn televisiemenu een stuk trager en elke keer knalt mijn netflix eruit.

Ik ben voor vooruitgang, maar dit is echt een achteruitgang. 

Ik wilde net als jij een andere tv ontvanger vragen aan KPN, maar zoals ik bij jou lees heeft dat ook geen zin en eerlijk gezegd had ik daar ook niet veel vang verwacht.

Ik baal echt als een stekker.

Soms is de onderste helft van mijn tv-scherm met blokjes, maar alla daar kan ik nog mee leven, maar dat mijn Netflix er elke keer uitknalt vind ik wel heel erg, want elke keer moet ik me opnieuw aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord en dat 6x op een avond.

Heb jij een idee wat we kunnen doen om het beter te laten werken of iemand anders. Elke oplossing is welkom. 

wjb
Wijsgeer
  • November 9, 2020

Leg je mij een uit hoe jij een jaar lang studio sport van 19:00 - 19:55 programmeert?

Je bedoelt waarschijnlijk Studio Sport Eredivisie.

Selecteer de eerstvolgende uitzending in de gids en kies voor serie opnemen.

Klaar is Kees.

Berrybaart
Topper
  • Topper
  • November 9, 2020

Ik moet helaas ook melden dat het opvragen van de gids dit zo'n 5 seconden duurt met de arris 2952.

Dit vind ik nogal langzaam.

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ik moet helaas ook melden dat het opvragen van de gids dit zo'n 5 seconden duurt met de arris 2952.

Ik zal toch bijna gaan zeggen dat de processor van de TV ontvanger het niet aankan. @wjb, wat denk jij? Want jij had deze issue toch niet? Vind het echt vreemd dat de 2952 v2 deze problemen geeft.

wjb
Wijsgeer
  • November 9, 2020

Ik zal toch bijna gaan zeggen dat de processor van de TV ontvanger het niet aankan. @wjb, wat denk jij? Want jij had deze issue toch niet? Vind het echt vreemd dat de 2952 v2 deze problemen geeft.

Die kan het prima aan, de technische specificaties van de 2952 zijn zo ongeveer gelijk aan die van de 2260 en ook die kan het aan. Daar komt bij het echt niet zo is dat alle 2952's getroffen zijn want dan was het aantal berichten in dit topic vast en zeker vele malen groter.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 9, 2020

@wjb  en @Dennis Schreve 

….of wij zijn gewoon zo kritisch dat wij de moeite nemen om het hier te melden, een hoop zullen de telefoon nemen en gaan bellen, daarna zullen ze merken dat het geen effect heeft gehad en gaan zitten mopperen tegen de buren en op verjaardagen…..al zal dat nu niet zo'n vaart lopen met max 2 personen op 1 dag aan visite.

Maar voor ons thuis is het heel simpel, de update viel in onze vakantie, dus voor de vakantie deed beide 2952v2 het prima, en bij terugkomst aangezet en de update ontvangen, daarna is wat er in al die 119 pagina's beschreven staat ook bij ons voorgekomen…..

Nu houd ik van een heldere en nuchtere visie op dit soort dingen, dus echt oorzaak en gevolg, nou de gevolgen weten we ondertussen wel, en de oorzaak is niet moeilijk te raden, de kunst voor KPN om de oorzaak zsm op te lossen, want over 1 ding kunnen we het langzamerhand wel eens zijn: de software is zo brak als ik weet niet wat, en of het nu de software bij ons of bij KPN is, dat boeit niet zolang het maar zsm opgelost word. 

wjb
Wijsgeer
  • November 9, 2020

Nu houd ik van een heldere en nuchtere visie op dit soort dingen, dus echt oorzaak en gevolg, nou de gevolgen weten we ondertussen wel, en de oorzaak is niet moeilijk te raden, de kunst voor KPN om de oorzaak zsm op te lossen, want over 1 ding kunnen we het langzamerhand wel eens zijn: de software is zo brak als ik weet niet wat, en of het nu de software bij ons of bij KPN is, dat boeit niet zolang het maar zsm opgelost word. 

Ik ben het volkomen met je eens, KPN moet dit zo snel mogelijk oplossen.

Fred_V
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • November 9, 2020

Ik zal toch bijna gaan zeggen dat de processor van de TV ontvanger het niet aankan. @wjb, wat denk jij? Want jij had deze issue toch niet? Vind het echt vreemd dat de 2952 v2 deze problemen geeft.

Die kan het prima aan, de technische specificaties van de 2952 zijn zo ongeveer gelijk aan die van de 2260 en ook die kan het aan. Daar komt bij het echt niet zo is dat alle 2952 getroffen zijn want dan was het aantal berichten in dit topic vast en zeker vele malen groter.

Ik betwijfel dat ten zeerste.

Een reactietijd van 2 seconden is traag, deze zou < dan 1 seconde moeten bedragen.

Tevens vraag ik mij af hoeveel lineaire kijkers er zijn, die alleen met P+ en P- en de cijfertoetsen navigeren en geen hinder van het menu ondervinden. Ook de groep die niet op een forum actief is. En de vele andere topics naast dit topic met problemen als blokkerig beeld, spontane restarts, traagheid etc.

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ik ben het volkomen met je eens, KPN moet dit zo snel mogelijk oplossen.

En ik ook @DexterXL, ben het er volkomen mee eens.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 9, 2020

Ik vraag me af of ik de enige ben die jaartallen mist bij films/series.
Ik heb dat nooit gezien in de iTV gids.

Ik zou dat wel een handige toevoeging vinden en vraag me af waarom dit er niet bij staat in de omschrijving.

Ik gebruik trouwens ook een TV gids (tvgids.tv) app die dit wel toont bij series/films. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 9, 2020

Die kan het prima aan, de technische specificaties van de 2952 zijn zo ongeveer gelijk aan die van de 2260 en ook die kan het aan. Daar komt bij het echt niet zo is dat alle 2952 getroffen zijn want dan was het aantal berichten in dit topic vast en zeker vele malen groter.

Ik betwijfel dat ten zeerste.

Een reactietijd van 2 seconden is traag, deze zou < dan 1 seconde moeten bedragen.

Tevens vraag ik mij af hoeveel lineaire kijkers er zijn, die alleen met P+ en P- en de cijfertoetsen navigeren en geen hinder van het menu ondervinden. Ook de groep die niet op een forum actief is. En de vele andere topics naast dit topic met problemen als blokkerig beeld, spontane restarts, traagheid etc.

Was het maar twee seconden. Hier zojuist weer even met de stopwatch getest. Gids openen 6 seconden, sluiten 6.5 seconden. En dan het scrollen door de pagina's...

wjb
Wijsgeer
  • November 9, 2020

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 9, 2020

Ja dat wist ik van het Pluspakket en nee, ik bedoel de gids, in de gids mis ik dit. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 9, 2020

In de iTV app wel en via de ontvanger niet. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 9, 2020

Die kan het prima aan, de technische specificaties van de 2952 zijn zo ongeveer gelijk aan die van de 2260 en ook die kan het aan. Daar komt bij het echt niet zo is dat alle 2952's getroffen zijn want dan was het aantal berichten in dit topic vast en zeker vele malen groter.

Inderdaad, de arris 2952 kan het prima aan, bewijs is het oude platform.

En als de hardware hetzelfde is, en op die hardware identieke software draait, dan zijn alle 2952 doosjes door dezelfde traagheid getroffen.

Wat buiten de doosjes valt, is het verschil in netwerk performance, en hoe de verschillende gebruikers gebruik maken van het doosje, en zich meer of minder snel ergeren aan traagheid.

Wat ik vermoed is dat ze een geinterpreteerde programmeertaal hebben gebrukt, met, als je pech hebt, ook nog eentje die aan ‘garbage collection’ moet doen, omdat de programmeurs te lui zijn. Het als maar trager worden zal minder het geval zijn van een geheugen lek, maar eerder liggen aan het fragmenteren van het geheugen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • November 9, 2020

Je bedoelt waarschijnlijk Studio Sport Eredivisie.

Selecteer de eerstvolgende uitzending in de gids en kies voor serie opnemen.

Klaar is Kees.

Ik bedoel een jaar lang wekelijks 1 uitzending gedurende een specifieke tijd. ik bedoel niet een serie opnames die door de gids wordt bepaald, want daar heb ik geen invloed op.

Wat nu zo jammer is, is dat dit programma bij mij nu niet in de gids staat voor a.s. zondag. (immers geen uitzending). Dan kan ik het ook niet programmeren als opname.

Jij kiest aflevering 53 om mee te beginnen:  dat zou dan de laatste van of het seizoen, of het jaar moeten wezen. Maar we zitten immers pas in november. Dat zijn dus veel meer uitzendingen dan er weken in het jaar zijn. Bijzonder.

Bij studio sport opnamen ben ik al eerder geplaagd door het gegeven dat werkelijk alle sport werd opgenomen. Dat doe ik dus niet meer.

Al zou het werken, dan zit ik dan nog met een starttijd > 5 minuten, dus spoelen.

Helaas het klopt dus niet; op deze manier neem je niet wekelijks op gedurende een specifieke tijd.

Niet klaar is Kees, maar dit is wellicht bij benadering de beste oplossing die nu met KPN mogelijk is.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 9, 2020

@Anneke-Anna …….wat een minder goede film hé :wink:

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 9, 2020

@Anneke-Anna …….wat een minder goede film hé :wink:

Ben Harry 🧙‍♂️aan het kijken 😉

• Topper
  • November 9, 2020

Heb exact dezelfde ervaring met de Arris VIP2952 :angry: traaaaaaaaaagggggggg……….

Sinds de update van deze "fancy”interface, trage en frustrerende  ervaring

Hiervoor geen centje pijn.

Hopelijk begint KPN niet de "schuld” te geven aan verbinding of TV model  Dat zit wel snor hier

Het is UPDATE dit het traag heeft gemaakt.    Te veel belasting voor de ontvanger !

KPN,  aub    kom met een oplossing!  

wjb
Wijsgeer
  • November 9, 2020

Ik bedoel een jaar lang wekelijks 1 uitzending gedurende een specifieke tijd. ik bedoel niet een serie opnames die door de gids wordt bepaald, want daar heb ik geen invloed op.

Maar waarom zou je dat nu toch willen, je wilt toch Studio Sport Eredivisie kunnen terugkijken, ook als deze uitzending een keer een half uur vertraagd is, iets uitloopt of op een heel ander tijdstip uitgezonden wordt.

Jij kiest aflevering 53 om mee te beginnen:  dat zou dan de laatste van of het seizoen, of het jaar moeten wezen. Maar we zitten immers pas in november. Dat zijn dus veel meer uitzendingen dan er weken in het jaar zijn. Bijzonder.

Tja, er zullen vast wel weken geweest zijn met meerdere afleveringen van de serie.

Dat zou bijvoorbeeld in de week van de bekerfinale zo geweest kunnen zijn en dan is de kans waarschijnlijk groot dat je ook die op hebt willen nemen.

Bij studio sport opnamen ben ik al eerder geplaagd door het gegeven dat werkelijk alle sport werd opgenomen. Dat doe ik dus niet meer.

Klopt, andere Studio Sport uitzendingen vormen met z'n allen ook één serie…

...maar ja, weet jij van te voren welke van die uitzendingen interessant voor je zijn?

• Nieuwkomer
  • November 9, 2020

Kpn doe iets. Het navigeren door het menu is zo ontzettend traag dat ik me kapot erger. Ik heb al twee keer het antwoord gehad dat Kpn hiermee bezig is maar hoelang gaat dat nog duren ? Dit is zwaar irritant. Ook de wifi is belabberd de laatste weken. Zit er steeds vaker aan te denken om over te stappen

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 10, 2020

Maar waarom zou je dat nu toch willen, je wilt toch Studio Sport Eredivisie kunnen terugkijken, ook als deze uitzending een keer een half uur vertraagd is, iets uitloopt of op een heel ander tijdstip uitgezonden wordt.

Maar wat is daar dan onder de huidige omstandigheden de oplossing voor???

wjb
Wijsgeer
  • November 10, 2020

Maar wat is daar dan onder de huidige omstandigheden de oplossing voor???

En toen was het cirkeltje weer rond (klik).

• Slimmerik
  • November 10, 2020

Bij Telfort was het allemaal toch wel beter geregeld incl de prijs.

ik begrijp nu waarom veel klanten van XS4ALL niet wilde overstappen.

Op Trustpilot schrik je je eigen kapot over het groot aantal klachten over de KPN.  Gaan ze Online.nl achterna?