Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475122 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

• Topper
  • November 10, 2020

Helaas is sinds de nieuwe updates waarbij het interactieve menu is veranderd mijn decoder ontzettend traag geworden. Het duurt minimaal 2 seconden voor ik het menu krijg als ik op de knop druk en ook het bedienen in het menu is zeer traag wat overigens ook nog eens moet laden.
Ik heb als decoder de Experia box V10 (H369A} uit het hoofd. In het oude menu lay out had ik nooit geen problemen, kon alles ook lekker snel en handig instellen echter met de nieuwe lay out kan dat niet meer (zoals menubalk tijd etc.).
Ben er dan ook zeker niet over te spreken dat ik lang moet wachten voordat de decoder reageert. Ook komt het regelmatig voor dat deze zich uit zichzelf herstart.

Wordt er als trouwe en lange klant wel moedeloos van dat dit nu zo gebeurt. Meegaan in de tijd een prima idee maar het mag toch zekers niet de boel vertragen.
Als dit niet opgelost kan worden dan zal ik toch moeten kijken naar iets wat niet zolang duurt en sneller werkt.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Topper
  • November 10, 2020

Hier precies hetzelfde probleem traag geworden en start zomaar opnieuw op. Het beeld bevriest eerst probeer dan een andere zender te kiezen dan begint de opstart procedure opnieuw. Experiabox v10 is rechtstreeks  verbonden met de set top box. 

Forum|alt.badge.img

Na de diverse onaangekondigd updates in de afgelopen periode duurt het overschakelen van menu naar beeld tussen de 6 en 8 seconden. Het inladen van het on demand menu idem dito.

Geen gaskabel. Resett en heb ik meermalen gedaan

• Nieuwkomer
  • November 10, 2020

Zins de updates alleen maar ellende…. vaak vast lopen, zenders laat ie niet meer zien op display,nu wil ie al helemaal niet meer opstarten, blijft op 95p staan….

Had liever een keuze gehad, wil je update of niet, hier loopt alles al maanden zonder problemen en nu?

elke dag maar weer afwachten of ie het blijft doen.

Nu dus niks meer. ben juist bij ziggo weg gegaan omdat ie ook vaak problemen had maar hier wordt ik ook niet vrolijk van… nu helemaal geen tv meer.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 10, 2020

blijft op 95p staan

@peter gort . Zet 'm eens 10 minuten uit met de schakelaar achterop. Heeft bij mijn moeder laatst ook geholpen met deze situatie.

knorde
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 10, 2020

Verder hapert nu de enige nuttige nieuwe functie, de blauwe knop (5 minuten vooruit). Deze zorgt er nu voor dat de opname ongeveer (niet precies!) 1 minuut verderop wordt voortgezet. Een half uurtje later werkt het opeens wel.

Ben ik de enige of missen er meer mensen een 5 minuten terug knop?
Ik zou dan denken dat er helemaal geen optie is of dat het beide kanten op moet kunnen.

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • November 10, 2020

blijft op 95p staan

@peter gort. Zet 'm eens 10 minuten uit met de schakelaar achterop. Heeft bij mijn moeder laatst ook geholpen met deze situatie.

So-wie-so haal ik regelmatig de hele boel van de stroom af. Heb er een aparte schakelaar voor zitten die alles stroomloos maakt (tussen ca. 23.00 en 18.00 de volgende dag) omdat we dan toch niets gebruiken. Dat betekent dus dat iedere dag de 2260's worden opgestart en verbinding maken. Mogelijk lopen daardoor de "Gidstijden” niet teveel op. De reactietijden zijn sinds het nieuwe menu zo ongeveer 2,5-3 seconden (gemeten met stopwatch) en veranderen eigenlijk niet. Toen ik de apparatuur enige tijd geleden een week of wat continu aan liet staan omdat er problemen waren met de overgang van Telfort naar KPN liepen gevoelsmatig de reactietijden wél langzaam op in de richting van een sec of 4. De opmerkingen over vol lopen of juist fragmentatie van intern geheugen van de TV-ontvangers zouden weleens deels een verklaring kunnen zijn.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 10, 2020

So-wie-so haal ik regelmatig de hele boel van de stroom af. Heb er een aparte schakelaar voor zitten die alles stroomloos maakt (tussen ca. 23.00 en 18.00 de volgende dag) omdat we dan toch niets gebruiken. …….

@MariusTEL  Volgens mij moet je dit juist niet doen. Want 's nachts worden eventuele updates binnengehaald.

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • November 10, 2020

@Katana321 Weet ik dat ze 's nachts binnenkomen, maar mijn ervaring is dat als je de TV-ontvanger weer verbinding laat maken er vrijwel altijd onmiddellijk een (wachtende) update wordt geïnstalleerd. Zo niet, dan toch niet meer dan een dag later.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • November 10, 2020

Goed idee dat stroomloos zetten 's nachts. Misschien gewoon de hoofdschakelaar 's nachts uit, dan wordt alles in huis lekker opgefrist. Niet vergeten een dweiltje voor de koelkast te leggen. Waar gaat dit allemaal over???

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 10, 2020

@Katana321 Weet ik dat ze 's nachts binnenkomen, maar mijn ervaring is dat als je de TV-ontvanger weer verbinding laat maken er vrijwel altijd onmiddellijk een (wachtende) update wordt geïnstalleerd. Zo niet, dan toch niet meer dan een dag later.

Maar dat is helemaal niet handig of nodig, het helemaal stroomloos maken.

De ontvanger moet dan nog meer ‘z’n best’ doen om en op te starten én alles binnen halen dan alleen de updates.

Het is geen computer o.i.d. die je helemaal uit moet zetten.

• November 10, 2020

Waar gaat dit allemaal over???

Over dat de ontvangers ook in Stand-by nog ongeveer 5 W gebruiken. Met het nieuwe menu heeft dat dan weer niets te maken, behalve misschien dat de 5202 sinds het nieuwe menu een slaapstand kent waarbij nauwelijks nog energie verbruikt wordt, maar het aanzetten ook een stukje langer duurt.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 10, 2020

Goed idee dat stroomloos zetten 's nachts. Misschien gewoon de hoofdschakelaar 's nachts uit, dan wordt alles in huis lekker opgefrist. Niet vergeten een dweiltje voor de koelkast te leggen. Waar gaat dit allemaal over???

Ik moest me er even mee bemoeien om een even getal aan reacties te tikken…. shit….nu moet ik weer overnieuw beginnen 😎😜

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • November 10, 2020

Waar gaat dit allemaal over???

Over dat de ontvangers ook in Stand-by nog ongeveer 5 W gebruiken. Met het nieuwe menu heeft dat dan weer niets te maken, behalve misschien dat de 5202 sinds het nieuwe menu een slaapstand kent waarbij nauwelijks nog energie verbruikt wordt, maar het aanzetten ook een stukje langer duurt.

Ik kreeg de indruk dat het over de oplopende traagheid van de gids ging, maar als je wat centjes wilt besparen moet je wel ook de adapter stroomloos zetten. Daar hebben sommigen dan weer een schakelaar voor. Kom maar op met de "even reactie"...

• Deelnemer
  • November 10, 2020

Ik wordt helemaal gek van dat verschrikkelijk trage menu: 6 sec. na indrukken menu. Daarna 7 sec. pas het ingedrukte kanaal. Heel vervelend. Heb geen glas maar kijk wel om naar nieuwe provider. Gek wordt ik er van. 

• Nieuwkomer
  • November 10, 2020

Na enige tijd dit aangekeken te hebben moet ik concluderen dat het menu er fraaier uit ziet en alles veel trager werkt dan voorheen.

Waarom een update in hemelsnaam :sob: 

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • November 10, 2020

Even toch wat reacties op de opmerkingen (en zeker ook de zeer humorvolle van @Carboxy ). Ten eerste mijn beste @Anneke-Anna : het is mijns inziens wél een computer met een moederbord, met condensatoren etc etc die het best fijn vinden als ze een tijdje rustig af kunnen koelen en hun “inhoud” kwijt kunnen raken. Het gaat dus juist over de oplopende traagheid @Carboxy . Als je de moeite neemt om het goed te lezen kun je zien dat het spanningsloos maken er mijns inziens juist voor zorgt dat de TV-ontvangers vers worden gestart waardoor een oplopende traagheid wordt voorkomen. Maar goed ieder zijn (of haar) eigen mening hierover.

• Topper
  • November 10, 2020

@wjb  en @Dennis Schreve 

….of wij zijn gewoon zo kritisch dat wij de moeite nemen om het hier te melden, een hoop zullen de telefoon nemen en gaan bellen, daarna zullen ze merken dat het geen effect heeft gehad en gaan zitten mopperen tegen de buren en op verjaardagen…..al zal dat nu niet zo'n vaart lopen met max 2 personen op 1 dag aan visite.

Maar voor ons thuis is het heel simpel, de update viel in onze vakantie, dus voor de vakantie deed beide 2952v2 het prima, en bij terugkomst aangezet en de update ontvangen, daarna is wat er in al die 119 pagina's beschreven staat ook bij ons voorgekomen…..

Nu houd ik van een heldere en nuchtere visie op dit soort dingen, dus echt oorzaak en gevolg, nou de gevolgen weten we ondertussen wel, en de oorzaak is niet moeilijk te raden, de kunst voor KPN om de oorzaak zsm op te lossen, want over 1 ding kunnen we het langzamerhand wel eens zijn: de software is zo brak als ik weet niet wat, en of het nu de software bij ons of bij KPN is, dat boeit niet zolang het maar zsm opgelost word. 

Er zijn heel veel mensen ontevreden hoor ik in mijn omgeving. Niemand die het hier meldt, weinigen die bellen maar wel mopperen inderdaad...dit kost KPN klanten!

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • November 10, 2020

Even toch wat reacties op de opmerkingen (en zeker ook de zeer humorvolle van @Carboxy ). Ten eerste mijn beste @Anneke-Anna : het is mijns inziens wél een computer met een moederbord, met condensatoren etc etc die het best fijn vinden als ze een tijdje rustig af kunnen koelen en hun “inhoud” kwijt kunnen raken. Het gaat dus juist over de oplopende traagheid @Carboxy . Als je de moeite neemt om het goed te lezen kun je zien dat het spanningsloos maken er mijns inziens juist voor zorgt dat de TV-ontvangers vers worden gestart waardoor een oplopende traagheid wordt voorkomen. Maar goed ieder zijn (of haar) eigen mening hierover.

Dat dacht ik al @MariusTEL, maar toen las ik een opmerking van @Henk2304 die over het verbruik in stand-by mode ging. Dus misschien een beetje verwarring alom, excuus. Maar alle goede bedoeling ten spijt, het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat we allemaal de kastjes blijven resetten, frisse starten uitvoeren, spanningsloos zetten etc. Er zit ergens een probleem en dat moet opgelost. Vriendelijke groet allen.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 10, 2020

Even toch wat reacties op de opmerkingen (en zeker ook de zeer humorvolle van @Carboxy ). Ten eerste mijn beste @Anneke-Anna : het is mijns inziens wél een computer met een moederbord, met condensatoren etc etc die het best fijn vinden als ze een tijdje rustig af kunnen koelen en hun “inhoud” kwijt kunnen raken. Het gaat dus juist over de oplopende traagheid @Carboxy . Als je de moeite neemt om het goed te lezen kun je zien dat het spanningsloos maken er mijns inziens juist voor zorgt dat de TV-ontvangers vers worden gestart waardoor een oplopende traagheid wordt voorkomen. Maar goed ieder zijn (of haar) eigen mening hierover.

( '’Mijn beste Anneke-Anna'’ nog wel :sweat_smile::wink: ) De TV en homecinema haal ik wel volledig van het stroom af. Wat de TV betreft (van huis uit meegekregen) vind ik het geen fijn idee dat het stand-by blijft staan.

Zelfs van familie die bij oa. Microsoft werken kreeg ik het advies om de pc niet helemaal stroomloos te maken i.v.m. bios batterij. Maar ik houd er niet van dat er stroom op blijft staan.   

De tv ontvanger laat ik (gek genoeg) wel stand-by staan, ding moet teveel moeite doen om op te starten. 

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • November 10, 2020

blijft op 95p staan

@peter gort. Zet 'm eens 10 minuten uit met de schakelaar achterop. Heeft bij mijn moeder laatst ook geholpen met deze situatie.

So-wie-so haal ik regelmatig de hele boel van de stroom af. Heb er een aparte schakelaar voor zitten die alles stroomloos maakt (tussen ca. 23.00 en 18.00 de volgende dag) omdat we dan toch niets gebruiken. Dat betekent dus dat iedere dag de 2260's worden opgestart en verbinding maken. Mogelijk lopen daardoor de "Gidstijden” niet teveel op. De reactietijden zijn sinds het nieuwe menu zo ongeveer 2,5-3 seconden (gemeten met stopwatch) en veranderen eigenlijk niet. Toen ik de apparatuur enige tijd geleden een week of wat continu aan liet staan omdat er problemen waren met de overgang van Telfort naar KPN liepen gevoelsmatig de reactietijden wél langzaam op in de richting van een sec of 4. De opmerkingen over vol lopen of juist fragmentatie van intern geheugen van de TV-ontvangers zouden weleens deels een verklaring kunnen zijn.

Sinds 4 weken de stroom in de nacht van beide boxen eraf. Geen herstartende boxen meer voorgekomen. Soms moet ik wel PIP of mijn eigen zenderlijst activeren als box aan gaat. En een enkele keer duurt het herstarten ietsje langer, wellicht door een update? Voor nu vind ik dit beste oplossing. 

• Topper
  • November 10, 2020

Ik lees de communicatie van KPN dat de software-uitrol van versie 8.0.95_2 voor de Arris VIP 5202 is afgerond.

Ik heb 2 van deze boxen, maar die draaien nog steeds op de oude versie. Moet ik iets doen om de update binnen te halen, of is de uitrol toch nog niet afgerond?

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 10, 2020

Die gidstraagheid wordt je niet vrolijk van. Zelfs na een herstart (met de schakelaar) van de hmb2260 van mijn moeder blijft starten EN sluiten van de gids 6 (ja zes) seconden. Geduldwerkje dus.

wjb
Wijsgeer
  • November 10, 2020

Die gidstraagheid wordt je niet vrolijk van. Zelfs na een herstart (met de schakelaar) van de hmb2260 van mijn moeder blijft starten EN sluiten van de gids 6 (ja zes) seconden. Geduldwerkje dus.

Dat is heel vervelend!!

Jouw moeder heeft, als ik mij goed herinner, toch een glasvezelaansluiting?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 10, 2020

Ja, ze heeft glas inderdaad. en een V10 en de ontvanger bedraad. NT, experiabox en ontvanger zijn bij elkaar in 1 hoek(je). En de tv natuurlijk.