Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475125 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Beste @Tomeva 

Dit is bekend bij KPN, hier is een topic over gemaakt. Je kunt daar ook alles lezen van andere forumleden wat ze ervaren. En jij kunt daar ook reageren. 😉

• Nieuwkomer
  • November 11, 2020

Heb nu de update 2020 vele malen gebruikt. Wat een ellende. Bijvoorbeeld wil ik 3 programma.s opslaan.van NPO1, ZDF en Wdr. Dan moet ik steeds terug naar het begin menu. Weer de agenda openen, tijdlijn afspeuren. Opslaan en weer terug naar begin menu. Weer agenda openen, weer tijdlijn afzoeken, aanstippen en weer terug naar zender. Weer agenda openen, weer tijdlijn afzoeken, weer programma aantikken, dan weer terug naar zender……...Dit is toch te gek! En dit doe ik bijna iedere dag. Want ik kies een programma om het op mijn moment te kunnen zien. . KPN; wel eens gehoord van het verschil tussen  klantvriendelijkheid en klantafgeleidheid? De bron van beiden is heel verschillend!. Maar wel bepalend voor succes.

Kortom: graag de update 2020 ongedaan maken.

Adjudant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 11, 2020

Het huidige (nieuwe) menu is voor mij een stap terug in de tijd. Ontzettend traag en hier en daar onlogische acties.

Het duurt gemiddeld circa 3 seconden (!) voordat de ontvanger reageert; al die tijd zie wel dat het commando van de afstandbediening is ontvangen (rode led op de voorzijde) maar soms vraag je je af of e.e.a. wel reageert.

Het wissen van een opname vraagt de ene keer om een rode knop, terwijl je een andere keer een optie opzij moet kiezen voor zo'n verwijdering. Zeer onlogisch dus. Ook de vele keren dat je een actie moet bevestigen is geen verbetering t.o.v. het oude menu.

Onbegrijpelijk dat zo'n log menu wordt ingevoerd op TV-ontvangers die daar eigenlijk qua hardware (o.m. geheugen) niet mee overweg kunnen zoals mijn Arris 2952.

Eén en al ergernis dus! Daar komt dan ook nog bij dat ik midden in de randstad (Gouda) zo langzamerhand een verbinding heb die in schril contrast staat bij inmiddels velen in het buitengebied waar men reeds op glasvezel zit. Ik mag het doen met een gemiddelde download van circa 15 MB die zo nu en dan instort tot 0 (NUL) MB vanwege het koperdraadje tussen mijn aansluiting en de centrale (nog geen kilometer lang)

Ik ben abonnee vanaf het allereerste moment toen internet werd aangeboden in de jaren '90 en heb zo'n beetje alle versnellingen benut (waaronder ISDN in de modemtijd), maar begin me nu toch wel te schamen voor de antieke verbinding die mij nog steeds ten deel valt! En dat terwijl er glasvezel voor de gevel van het appartementencomplex ligt!!

Ik begin nu echt te overwegen om tóch maar eens naar een nieuwe aanbieder te kijken. :sob:

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • November 11, 2020

Die next box van Ziggo daarentegen man dat ding is een topper!

Zullen we daar maar massaal heen gaan?

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Heb je ook Ziggo dan? 

• Nieuwkomer
  • November 11, 2020

Ik wil me graag aansluiten bij de teleurstelling dat er in release 4.109.205 niet over het oplossen van de traagheid van het systeem gesproken wordt. Ik erger me er al maanden aan en volg de berichten op het forum al tijdje: die zijn telkens hoopgevend, maar ik krijg nu toch het gevoel aan het lijntje te worden gehouden.

Ik ben best geduldig, maar dit begint echt wel een afknapper te worden. Anno 2020 met een glasvezelaansluiting kun je hier gewoon niet meer mee aankomen.

• Deelnemer
  • November 11, 2020

De tv box is echt trage stront en het verhelpen schiet ook niet echt op. 

Begin er nu serieus over te denken om over te stappen naar ziggo heb nu een mooie aanbieding liggen voor een jaar. 

Het is trouwens ook veel te lastig om de helpdesk te bereiken. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • November 11, 2020

Ik wil me graag aansluiten bij de teleurstelling dat er in release 4.109.205 niet over het oplossen van de traagheid van het systeem gesproken wordt. Ik erger me er al maanden aan en volg de berichten op het forum al tijdje: die zijn telkens hoopgevend, maar ik krijg nu toch het gevoel aan het lijntje te worden gehouden.

Ik ben best geduldig, maar dit begint echt wel een afknapper te worden. Anno 2020 met een glasvezelaansluiting kun je hier gewoon niet meer mee aankomen.

Een bericht naar de maan doet er ongeveer 1,25 seconden over. Heen en terug is dat zo'n 2,5 seconden. Mijn conclusie is dat KPN heeft besloten het serverpark naar de maan te verhuizen. Dat sluit ook mooi aan bij het mission statement van KPN dat in de praktijk bestaat uit geklets in de ruimte:

“Het is onze missie om veilige, betrouwbare en toekomstbestendige netwerken en diensten te leveren die mensen en organisaties in staat stellen om altijd en overal verbonden te zijn en zo waarde toe te voegen aan hun bestaan. “

Neem deze bijdrage niet al te serieus; voor je weet is er weer ruimte voor een nieuwe conspiracy theory.

Even serieus: al een paar dagen geen gekke dingen zoals spontaan herstartende kastjes, blauwe knoppen die niet werken, spoelknoppen die niet werken, foutcodes 561, 845, 846,143, 562, AVS-500-10000, STB-zap-01, AVS-TO-000, STB-UFA-03, geen vastlopers,  e.d. Je zou er bijna gelukkig van worden.

Gids blijft onveranderd traag op zo’n 2 a 3 seconden, maar dat komt door die maan-servers . . .

wjb
Wijsgeer
  • November 11, 2020

Heb nu de update 2020 vele malen gebruikt. Wat een ellende. Bijvoorbeeld wil ik 3 programma.s opslaan.van NPO1, ZDF en Wdr. Dan moet ik steeds terug naar het begin menu. Weer de agenda openen, tijdlijn afspeuren. Opslaan en weer terug naar begin menu. Weer agenda openen, weer tijdlijn afzoeken, aanstippen en weer terug naar zender. Weer agenda openen, weer tijdlijn afzoeken, weer programma aantikken, dan weer terug naar zender……...Dit is toch te gek! En dit doe ik bijna iedere dag. Want ik kies een programma om het op mijn moment te kunnen zien. . KPN; wel eens gehoord van het verschil tussen  klantvriendelijkheid en klantafgeleidheid? De bron van beiden is heel verschillend!. Maar wel bepalend voor succes.

@Eefjehugo, Ik snap je echt niet, bedoel je nu dat je al deze handelingen moet uitvoeren om drie programma's op te nemen, één van NPO1, één van ZDF en één van WDR?

Dat kan toch veel makkelijker. Je opent de gids, selecteert de uitzending die je wilt opnemen en drukt op de "rec" knop. Je ziet een R verschijnen bij de titel in de gids. Vervolgens ga je naar de volgende uitzending en drukt opnieuw op de "rec" knop. Dit herhaal je voor alle uitzendingen die je wilt opnemen. Eenvoudiger kan haast niet. Ik snap dan ook niet waarom jij telkens terug zou moeten naar het begin van het menu, de agenda (gids?) moet openen, de tijdslijn moet afzoeken, etc. etc.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • November 11, 2020

Heb je ook Ziggo dan? 

Niet meer maar hoe langer deze situatie duurt hoe waarschijnlijker dat ik het weer ga nemen.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 11, 2020

Hallo, sinds een paar weken het nieuwe menu in gebruik.

Menu werkt op zich wel goed, maar het laden hiervan wel lang. Soms wel 5 seconden.

Isdat normaal?

Ja voor velen wel. Misschien even een paar pagina's van de 121 terug lezen.

• Nieuwkomer
  • November 11, 2020

Beste KPN. Fix nou die snelheid van die gids eens een keer ipv al die andere zaken die veel minder relevant zijn. Al maanden erger ik me kapot.

Ziggo heeft een kastje niet nornaal hoe snel. Daar praat je in de afstandsbediening en binnen een fractie van een seconden staan je gewenste programmas op het scherm. Ready to go.

Komen jullie aan met die prutskastjes en prutsmenus. Dit gaat jullie klanten kosten.

Forum|alt.badge.img+3

Begin steeds meer te denken dat het een vooropgezet plan is:

https://www.telegraaf.nl/financieel/886610451/kpn-schrappen-telfort-en-xs4-all-noodzakelijk-om-focus-op-een-platform

En:

Totaal TV: Aanbieders tv en internet willen van oudere abonnementen af.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/aanbieders-tv-en-internet-willen-van-oudere-abonnementen-af

​​​​​/

Concreet: manager krijgt mooie bonus, bestaande klanten stappen over naar hussel. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 12, 2020

Begin steeds meer te denken dat het een vooropgezet plan is:

https://www.telegraaf.nl/financieel/886610451/kpn-schrappen-telfort-en-xs4-all-noodzakelijk-om-focus-op-een-platform

En:

Totaal TV: Aanbieders tv en internet willen van oudere abonnementen af.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/aanbieders-tv-en-internet-willen-van-oudere-abonnementen-af

​​​​​/

Concreet: manager krijgt mooie bonus, bestaande klanten stappen over naar hussel. 

Als ex XMSNet - Telfort - klant volg ik deze lijn als gepeste klant helemaal. Prijverhoging, geen HDD opnames, opnamemoglijkheden weg, nieuwe apparatuur huren, etc etc

Maar hebben hussel klanten dan niet de problemen met “het nieuwe menu”?

wjb
Wijsgeer
  • November 12, 2020

Maar hebben hussel klanten dan niet de problemen met “het nieuwe menu”?

De problemen met het nieuwe menu staan los van de contractvorm en het is ook absoluut niet zo dat iedereen problemen ervaart met het nieuwe menu.

Persoonlijk ben ik uitermate tevreden met het nieuwe menu.

• Nieuwkomer
  • November 12, 2020

Beste,

Nu wij de optie “maak tv-beeld beschikbaar” hebben ingeschakeld reageert de tv-gids weer een stuk sneller. Nu hebben we nog maar één irritatiepuntje met het nieuwe menu en dat is dat we niet meer vanuit de tv-gids naar een opname kunnen. Wordt die mogelijkheid nog teruggezet?

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • November 12, 2020

Hoi @Taxast, welkom op het KPN forum. Wat irritant dat er bij het wisselen van het menu een vertraging zit. Welk model tv-ontvanger heb je? Een aantal modellen kun je omruilen omdat deze zijn verouderd. Dat zijn de Motorola 1963 en 1852. Op: Omruilen tv-ontvanger KPN kun je online een omruil in gang zetten.  

Admin: post verplaatst naar bestaand topic

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 12, 2020

Niet alleen een zeer traag werkende 2260 maar hij begint nu ook steeds vaker spontaan te herstarten.

Ik voel me als klant gewoon belazerd door KPN, ik krijg een belabberd product geleverd. Er wordt absoluut niets gedaan om het op te lossen en problemen worden alleen maar groter. Bellen heeft geen zin aangezien je iemand aan de telefoon krijgt die een totaal gebrek aan kennis omtrent het product heeft. 

Maar wel vrolijk iedere maand ruim 62 euro van mijn rekening afschrijven. Maar problemen oplossen, sorry maar daar heeft KPN blijkbaar geen tijd voor. Van een professioneel bedrijf afgezakt naar een amateur gezelschap wat voor de eerste keer iets gehoord heeft over interactieve tv.

Sorry maar ik heb absoluut geen enkel goed woord meer over voor KPN, dit duurt nu al maanden en er wordt gewoon niets gedaan aan het probleem. Ja allerlei onzinnige updates er doorheen duwen kunnen ze maar iets concreet oplossen zit er niet in.

Zodra ik een aanbieder gevonden heb die mij de zenders kan aanbieden die ik hebben wil ben ik weg bij KPN. Ook mijn mobiele abonnement wordt niet meer verlengd. Ik stap volgend jaar over, weg bij dit stelletje amateurs...sorry maar eigenlijk is dit nog een belediging voor de amateurs, die zijn beter dan wat KPN levert.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 12, 2020

Het huidige (nieuwe) menu is voor mij een stap terug in de tijd. Ontzettend traag en hier en daar onlogische acties.

Het duurt gemiddeld circa 3 seconden (!) voordat de ontvanger reageert; al die tijd zie wel dat het commando van de afstandbediening is ontvangen (rode led op de voorzijde) maar soms vraag je je af of e.e.a. wel reageert.

Het wissen van een opname vraagt de ene keer om een rode knop, terwijl je een andere keer een optie opzij moet kiezen voor zo'n verwijdering. Zeer onlogisch dus. Ook de vele keren dat je een actie moet bevestigen is geen verbetering t.o.v. het oude menu.

Onbegrijpelijk dat zo'n log menu wordt ingevoerd op TV-ontvangers die daar eigenlijk qua hardware (o.m. geheugen) niet mee overweg kunnen zoals mijn Arris 2952.

Eén en al ergernis dus!

Hi @Adjudant, ik heb je bericht naar dit algemene topic verplaatst! Alle feedback van jullie over het nieuwe menu, wordt via dit topic doorgegeven aan de ontwikkelaars. De door jou genoemde problemen zijn al bekend maar toch bedankt dat je het onder onze aandacht brengt! 

Wij gebruiken dit topic vervolgens weer om informatie over updates en wijzigingen met jullie te delen, als er iets veranderd/verbetert hoor je dat hier dus als eerste.

• Nieuwkomer
  • November 12, 2020

Hoi Nadia,

Dank voor je antwoord! Het merk van de ontvanger is Arris. Heb al een frisse reset uitgevoerd maar die heeft helaas niks uitgehaald. Verder een keer de stroom van zowel ontvanger, router en glasvezel kast er een tijdje uitgehaald. Dit leek iets van verbetering op te leveren maar was helaas van korte duur.

Het openen van de gids, scrollen door de menu's en het bijvoorbeeld inschakelen van een zender gaat vreselijk traag. Een zender vanuit de gids inschakelen duurt bijvoorbeeld ruwweg een seconde of 7 voordat je beeld hebt. De gids openen idem. 

Wellicht nog een suggestie of oplossing?

Vriendelijk groet,

Tomas

Admin: post verplaatst naar bestaand topic

• Nieuwkomer
  • November 12, 2020

Het probleem is opgelost door de tip om de REC knop te gebruiken. Die is rood en bevindt zich ook op de afstandsbediening. Dankzij Forum is dit gelukt. Daarvoor hartelijk dank! Mijn idee over de REC knop was dat je die alleen kon gebruiken voor programma’s die op het scherm zichtbaar zijn.

Blijft de vraag waarom KPN service mij dit via 2 telefoon gesprekken niet wist te vertellen. In ieder geval is het gebruik voor opslag van programma’s  vanuit de Gids voor mij nu veel simpeler geworden.

wjb
Wijsgeer
  • November 12, 2020

Het probleem is opgelost door de tip om de REC knop te gebruiken.

Goed te lezen dat het probleem uit de wereld is.

Ik ben het met je eens dat KPN best wat (betere) gebruikershandleidingen mag maken en het is natuurlijk te zot voor woorden dat de klant van KPN regelmatig meer over hun product weet dan de medewerker zelf.

wjb
Wijsgeer
  • November 12, 2020

Nu hebben we nog maar één irritatiepuntje met het nieuwe menu en dat is dat we niet meer vanuit de tv-gids naar een opname kunnen.

@BackpackerBP, Wat bedoel je hiermee, wat kan er dan niet meer?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 12, 2020

Beste,

Nu wij de optie “maak tv-beeld beschikbaar” hebben ingeschakeld reageert de tv-gids weer een stuk sneller. Nu hebben we nog maar één irritatiepuntje met het nieuwe menu en dat is dat we niet meer vanuit de tv-gids naar een opname kunnen. Wordt die mogelijkheid nog teruggezet?

Ik heb je vraag verplaatst naar het algemene topic over het nieuwe menu :slight_smile:

Wat bedoel je precies met dat je vanuit de gids naar een opname wilt? Deze optie heb ik zelf nooit gebruikt bij het oude menu dus ik kan me dit even niet voor de geest halen. Wellicht weten andere hier wel hoe je dit bedoelt en hebben ze tips voor je!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 12, 2020

BackpackerBP schreef:

Nu hebben we nog maar één irritatiepuntje met het nieuwe menu en dat is dat we niet meer vanuit de tv-gids naar een opname kunnen.

Dit irriteert mij ook nog steeds (een beetje).

In het oude systeem kon je in de gids bij een programma dat opgenomen werd op BLAUW drukken en één van de opties was dan '’opname kijken'’. Dat is nu volledig verdwenen en kun je een opname alleen nog starten van uit gemaakte '’opnamen'’. (wat in alle online platforms inmiddels '’opgeslagen’’ heet. Totaal onlogisch. Zou dat in de ontvanger ook '’opgeslagen'’ gaan heten??? )

@wjb@BackpackerBP@Maja_ .