Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475126 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 12, 2020

Heb net de html-update op mijn 5202 binnengehaald. Fijn dat er in de gids een melding verschijnt over de mogelijkheid van PIP. Een logische melding vind ik.

Ook mooi dat je nu het gedrag v.d. gids kunt bepalen.

• Nieuwkomer
  • November 12, 2020

Ook ik heb dezelfde problemen met het traag reageren van de tv ontvanger:

• Vanuit het tv beeld naar het menu of gids gaan, duurt meerdere seconden. Ook het navigeren binnen de tv gids is traag.
  • Het overschakelen vanuit de gids naar tv beeld duurt nog langer: zeker 5 seconden. Meestal is het geluid van de tv zender al wel te horen maar wordt het beeld dus pas veel later zichtbaar. Wat daarbij opvalt is, dat het rode lampje op de ontvanger direct gaat branden zodra je met de afstandsbediening de knop “tv/home” bediend. Dit lampje blijft dan branden (enkele seconden) zolang het beeld nog niet overgeschakeld is naar de tv zender.

Aanvullende info:

• Het probleem is ontstaan nadat ca. 2 maanden geleden het menu van de ontvanger is vernieuwd naar de nieuwe “look”.
  • Het resetten van de ontvanger (“frisse start” of “software opnieuw installeren”) geeft in eerste instantie verbetering. Bijvoorbeeld het teruggaan vanuit de gids naar tv beeld duurt dan ca. 2 seconden (nog niet erg vlot dus) maar in de loop van de dagen daarna wordt het steeds trager en duurt dezelfde actie ca. 5 seconden. Ik heb meerdere keren een frisse start geprobeerd en elke keer komt de traagheid na enkele dagen weer terug.

Adjudant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 12, 2020

Het huidige (nieuwe) menu is voor mij een stap terug in de tijd. Ontzettend traag en hier en daar onlogische acties.

Het duurt gemiddeld circa 3 seconden (!) voordat de ontvanger reageert; al die tijd zie wel dat het commando van de afstandbediening is ontvangen (rode led op de voorzijde) maar soms vraag je je af of e.e.a. wel reageert.

Het wissen van een opname vraagt de ene keer om een rode knop, terwijl je een andere keer een optie opzij moet kiezen voor zo'n verwijdering. Zeer onlogisch dus. Ook de vele keren dat je een actie moet bevestigen is geen verbetering t.o.v. het oude menu.

Onbegrijpelijk dat zo'n log menu wordt ingevoerd op TV-ontvangers die daar eigenlijk qua hardware (o.m. geheugen) niet mee overweg kunnen zoals mijn Arris 2952.

Eén en al ergernis dus!

Hi @Adjudant, ik heb je bericht naar dit algemene topic verplaatst! Alle feedback van jullie over het nieuwe menu, wordt via dit topic doorgegeven aan de ontwikkelaars. De door jou genoemde problemen zijn al bekend maar toch bedankt dat je het onder onze aandacht brengt! 

Wij gebruiken dit topic vervolgens weer om informatie over updates en wijzigingen met jullie te delen, als er iets veranderd/verbetert hoor je dat hier dus als eerste.

Jaaa, dát is de juiste weg! Eerst zoek ik me een bult naar deze reactie omdat nergens gemeld wordt dat-ie is verplaatst naar een ander topic, om vervolgens met een kluitje het riet in te worden gestuurd.

Nou, na al die jaren is voor mij het punt bereikt dat ik actief ga uitkijken naar een nieuwe aanbieder.

Jullie worden bedankt! NOT

• November 12, 2020

Hier nu ook de laatste HTML update 4.109.212 ontvangen op de zxv8001. Daarna nog even een herstart gedaan voor de zekerheid omdat bij de voorgaande update deze ietsje langzamer werd. Na de herstart was dat verdwenen. Voorlopig werkt e.e.a. als een zonnetje. Ik mag me gelukkig prijzen met de zxv8001. Zou mooi zijn als iedereen de snelheid krijgt met zijn tv ontvanger die ik tot nu toe ervaar. Dat zou 90% van de klachten verminderen. Ik moest wel wat instellingen opnieuw instellen zoals beeldschermresolutie. Wat me bevalt is dat het heen en weer zappen met de “terug” toets weer lijkt te werken ook al heb je tussendoor de gids geraadpleegd.

• Helper
  • November 12, 2020

Beste kpn,

Sinds de nieuwe update zijn mijn beide hmb  decoders zeer langzaam geworden. 

Na het lezen van het forum bleek ik niet de enige te zijn en dat jullie mensen er mee bezig waren.

Nu zijn we een aantal weken verder en de decoders beginnen  nog langzamer te worden. Het duurt nu 6,5 seconde voordat ik de radiogids zie en weer beeld heb na het selecteren van een ander kanaal.

Resetten, stroom eraf en herinstallatie van de decoders heeft geen nut.

Wat voor oplossing hebben jullie hiervoor?

*Admin: verplaatst naar verzameltopic

• Nieuwkomer
  • November 12, 2020

Ook hier sinds de update naar het nieuwe menu enorme vertraging. Al terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar dit heeft niet geholpen.

Zoals anderen ook aangeven: mooi menu, top de verschillende opties maar echt te zwaar voor de VIP2952.

@Kpn @Alexandra ik zie dat jullie reactie van 3 maanden geleden is, is er inmiddels een update over de stand van zaken? 

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • November 12, 2020

Stuur mij ook maar spoedig 2 snelle kastjes op want dit is ondertussen onacceptabel geworden voor het geld wat ik betaal!

(of verlaag dit tijdelijk)

DE reden om voor KPN te kiezen (data verdubbelaar) is ondertussen achterhaalt en Ziggo’s huwelijk met Vodafone ziet er rooskleurig uit.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • November 12, 2020

BackpackerBP schreef:

Nu hebben we nog maar één irritatiepuntje met het nieuwe menu en dat is dat we niet meer vanuit de tv-gids naar een opname kunnen.

Dit irriteert mij ook nog steeds (een beetje).

In het oude systeem kon je in de gids bij een programma dat opgenomen werd op BLAUW drukken en één van de opties was dan '’opname kijken'’. Dat is nu volledig verdwenen en kun je een opname alleen nog starten van uit gemaakte '’opnamen'’. (wat in alle online platforms inmiddels '’opgeslagen’’ heet. Totaal onlogisch. Zou dat in de ontvanger ook '’opgeslagen'’ gaan heten??? )

@wjb@BackpackerBP@Maja_ .

Gut, ik wist helemaal niet dat dit kon. Nemen we mee als feedback richting de ontwikkelaars. Wellicht is dit een ding dat terug kan komen.

Heb net de html-update op mijn 5202 binnengehaald. Fijn dat er in de gids een melding verschijnt over de mogelijkheid van PIP. Een logische melding vind ik.

Hier nu ook de laatste HTML update 4.109.212 ontvangen op de zxv8001. Daarna nog even een herstart gedaan voor de zekerheid omdat bij de voorgaande update deze ietsje langzamer werd. Na de herstart was dat verdwenen. Voorlopig werkt e.e.a. als een zonnetje. Ik mag me gelukkig prijzen met de zxv8001. Zou mooi zijn als iedereen de snelheid krijgt met zijn tv ontvanger die ik tot nu toe ervaar. Dat zou 90% van de klachten verminderen. Ik moest wel wat instellingen opnieuw instellen zoals beeldschermresolutie. Wat me bevalt is dat het heen en weer zappen met de “terug” toets weer lijkt te werken ook al heb je tussendoor de gids geraadpleegd.

Goede eerste berichten, fijn.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 12, 2020

Die melding heb ik niet gezien en ik heb wel de laatste updates op onze Arrissen 2952. Moet ik nog iets doen om dat wel te krijgen?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 12, 2020

Die melding heb ik niet gezien en ik heb wel de laatste updates op onze Arrissen 2952. Moet ik nog iets doen om dat wel te krijgen?

@Ouweneus ik kreeg de melding op mijn beide ontvangers, automatisch. Overigens had ik PIP eerder al aangezet en kreeg die melding dus toch.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 13, 2020

Zie het centrale topic m.b.t. het nieuwe menu. Daar is ook al heel veel gepost over het gebrek aan (opbouw)snelheid.
Via de link kom je er redelijk recent in, maar blader ook maar eens terug.

En nee, het is helaas nog niet getackeld.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234/index122.html#post1138616

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 13, 2020

@Ouweneus ik kreeg de melding op mijn beide ontvangers, automatisch. Overigens had ik PIP eerder al aangezet en kreeg die melding dus toch.

Ik kreeg wel een rood stipje bij de gids (in het menu), maar verder niks. Toen ik de gids aanzette was er niks. 

hoe activeer je PIP? Oh zo:

NMC 8.0.107_1 

Heb je minimaal deze NMC versie dan kun je via Menu > Instellingen > TV Menu weer instellen dat je live beeld te zien krijgt in de gids (Picture in Picture), en dat je vanuit de gids met 1 druk op de OK knop naar een programma gaat in plaats van eerst de pop-up te zien te krijgen.

• Nieuwkomer
  • November 13, 2020

3 maanden geleden is door diverse KPN-klanten al aangegeven dat de ‘nieuwe gids’ erg traag is! KPN meldde dat er aan 'gewerkt’ wordt! Ik merk daar niets van! Het is supertraag!😬

wjb
Wijsgeer
  • November 13, 2020

Ik kreeg wel een rood stipje bij de gids (in het menu), maar verder niks. Toen ik de gids aanzette was er niks. 

Als het goed is stond er, na het openen van de gids, een aantal seconden een venstertje rechtsboven met de melding dat de de PiP via het menu kunt instellen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 13, 2020

Als het goed is stond er, na het openen van de gids, een aantal seconden een venstertje rechtsboven met de melding dat de de PiP via het menu kunt instellen.

Nee wel in de 2 berichten. Heb de updates net gedaan met onze 2e stb/ tv ontvanger / kastje

Forum|alt.badge.img+2

Begin steeds meer te denken dat het een vooropgezet plan is:

https://www.telegraaf.nl/financieel/886610451/kpn-schrappen-telfort-en-xs4-all-noodzakelijk-om-focus-op-een-platform

En:

Totaal TV: Aanbieders tv en internet willen van oudere abonnementen af.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/aanbieders-tv-en-internet-willen-van-oudere-abonnementen-af

​​​​​/

Concreet: manager krijgt mooie bonus, bestaande klanten stappen over naar hussel. 

Zolang Hussel in mijn geval veel duurder is en geen voordelen blijf ik Compleet….

wjb
Wijsgeer
  • November 14, 2020

Zolang Hussel in mijn geval veel duurder is en geen voordelen blijf ik Compleet….

Dus je bent KPN Compleet en je hebt het FOX Sports pakket?

Forum|alt.badge.img+2

Ja, klopt. En nog steeds “gratis” Spotify. Wat is het voordeel om over te stappen naar Hussel? 

wjb
Wijsgeer
  • November 14, 2020

Ja, klopt. En nog steeds “gratis” Spotify. Wat is het voordeel om over te stappen naar Hussel? 

Als je geen "gratis" FOX Sports had gehad dan was je goedkoper uit met KPN Hussel.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 14, 2020

Nog een bug:

als je een opname lang pauzeert en de tv ontvanger schakelt over naar je opnames en je wil daarna dan weer verder met je opname (drukt op OK) dan begint het afspelen van voren af aan. 

bij vooruitspoelen in de hogere snelheden en op Play drukken begint het afspelen minuten eerder. Zo kom je nooit van die rukklames af  

Daarnaast:

Vooral het opstarten van de STB/tv ontvanger/kastje (hoe heet zo’n ding nu?) duurt erg lang (>15 sec) en het opstarten van de gids. Soms twijfel ik of ik wel op de toetsen heb gedrukt. 

Lijkt er zo langzamerhand op dat de klanten de testers zijn. 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 14, 2020

Als ik zou overstappen naar KPN Hussel dan ben ik duurder uit dan nu. Is 3 euro duurder per maand. Dat gaat het dus echt niet worden.

wjb
Wijsgeer
  • November 14, 2020

Als ik zou overstappen naar KPN Hussel dan ben ik duurder uit dan nu. Is 3 euro duurder per maand. Dat gaat het dus echt niet worden.

Dus ook jij hebt FOX Sports en je bent KPN Compleet?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 14, 2020

Blijk nu ook ‘4.109.212 op mijn arris 2952v2  te hebben, nog niet gemeten, maar het voelt nog even traag.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 14, 2020

Nee, heb geen Fox Sports. Heb tv+internet basis met Duits pakket en pluspakket. Heb ook mobiel van KPN 

wjb
Wijsgeer
  • November 14, 2020

Nee, heb geen Fox Sports. Heb tv+internet basis met Duits pakket en pluspakket. Heb ook mobiel van KPN 

Wat betaal je dan nu per maand voor jouw abonnement?

Is dat exclusief of inclusief KPN Compleet korting?

Wat is de snelheid van jouw abonnement?

Hoeveel TV ontvangers heb je?

Heb je ook het opnemen pakket?