Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 14 november 2020
gdf schreef:

Blijk nu ook ‘4.109.212 op mijn arris 2952v2  te hebben, nog niet gemeten, maar het voelt nog even traag.

Heb wel de snelheid van reageren gemeten (na de nieuwste update op mijn 2260) en idd deze update geeft geen enkele verbetering.

Er is me wel iets anders opgevallen. Als ik toets indruk op de AB (bijv om Gids te openen) blijft het rode lampje op de Tv-ontvanger opvallend lang branden. Was het eerst heel kort (even lang als je de toets indrukte) nu blijft het nog aan terwijl de toets niet meer ingedrukt is. Viel me op omdat ik met een stopwatch de Gids reactietijden aan het meten was.

Forum|alt.badge.img+2
wjb schreef:
TMG1961 schreef:
wjb schreef:
TMG1961 schreef:

Als ik zou overstappen naar KPN Hussel dan ben ik duurder uit dan nu. Is 3 euro duurder per maand. Dat gaat het dus echt niet worden.

Dus ook jij hebt FOX Sports en je bent KPN Compleet?

Nee, heb geen Fox Sports. Heb tv+internet basis met Duits pakket en pluspakket. Heb ook mobiel van KPN 

Wat betaal je dan nu per maand voor jouw abonnement?

Is dat exclusief of inclusief KPN Compleet korting?

Wat is de snelheid van jouw abonnement?

Hoeveel TV ontvangers heb je?

Heb je ook het opnemen pakket?

Wij komen van Telfort af, betalen voor 60mb internet,  2 tv ontvangers + opnemen, Ziggo sport, pluspakket, vast bellen ongeveer 75 per maand. Nemen daarnaast ook mobiel af 2 nummers bij KPN.

Hussel zou zo'n 10 euro per maand duurder uitvallen.

Forum|alt.badge.img+2

Ik heb audio problemen met opnames terug kijken. Geluid valt af en toe gewoon even weg. Als je dan terug spoelt of het gewoon aan het geluid lag (interview) dan hoor je het wel gewoon.

Forum|alt.badge.img+2

Blauwe knop werkt ook nog steeds niet goed. In ieder geval niet bij live opname kijken.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 14 november 2020
Martijn en Lies schreef:

Wij komen van Telfort af, betalen voor 60mb internet,  2 tv ontvangers + opnemen, Ziggo sport, pluspakket, vast bellen ongeveer 75 per maand. Nemen daarnaast ook mobiel af 2 nummers bij KPN.

Hussel zou zo'n 10 euro per maand duurder uitvallen.

Bij KPN betaal je dan €76,48 per maand, ik vraag me dan ook af hoe je uitkomt op "10 euro per maand duurder"?

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 14 november 2020
wjb schreef:
TMG1961 schreef:
wjb schreef:
TMG1961 schreef:

Als ik zou overstappen naar KPN Hussel dan ben ik duurder uit dan nu. Is 3 euro duurder per maand. Dat gaat het dus echt niet worden.

Dus ook jij hebt FOX Sports en je bent KPN Compleet?

Nee, heb geen Fox Sports. Heb tv+internet basis met Duits pakket en pluspakket. Heb ook mobiel van KPN 

Wat betaal je dan nu per maand voor jouw abonnement?

Is dat exclusief of inclusief KPN Compleet korting?

Wat is de snelheid van jouw abonnement?

Hoeveel TV ontvangers heb je?

Heb je ook het opnemen pakket?

Ik betaal 62,84 per maand. Dit is inclusief KPN compleet korting. Heb een 200mbit verbinding en 1 ontvanger zonder opnemen pakket

Forum|alt.badge.img
wjb schreef:
DennisHoltdijk94 schreef:
wjb schreef:

Zolang Hussel in mijn geval veel duurder is en geen voordelen blijf ik Compleet….

Dus je bent KPN Compleet en je hebt het FOX Sports pakket?

Ja, klopt. En nog steeds “gratis” Spotify. Wat is het voordeel om over te stappen naar Hussel? 

Als je geen "gratis" FOX Sports had gehad dan was je goedkoper uit met KPN Hussel.

Ik denk dat je Spotify vergeet….Die is ook 10 euro. Ik zelf heb nu 100mb internet, 2 ontvangers opnemen, , vast bellen, Fox en Spotify. Reken maar uit.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 14 november 2020
wjb schreef:
wjb schreef:

Zolang Hussel in mijn geval veel duurder is en geen voordelen blijf ik Compleet….

Ja, klopt. En nog steeds “gratis” Spotify. Wat is het voordeel om over te stappen naar Hussel? 

Als je geen "gratis" FOX Sports had gehad dan was je goedkoper uit met KPN Hussel.

Ik denk dat je Spotify vergeet….Die is ook 10 euro. Ik zelf heb nu 100mb internet, 2 ontvangers opnemen, , vast bellen, Fox en Spotify. Reken maar uit.

Nee hoor, ik vergeet Spotify niet, Spotify betaal je (uiteraard) nu ook alleen zit dat verborgen in jouw abonnementsprijs.

Forum|alt.badge.img
wjb schreef:
wjb schreef:
wjb schreef:

Nee hoor, ik vergeet Spotify niet, Spotify betaal je (uiteraard) nu ook alleen zit dat verborgen in jouw abonnementsprijs.

Ok, bijna een tientje per maand duurder uit dus. En geen enkel voordeel.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 14 november 2020

Ok, bijna een tientje per maand duurder uit dus. En geen enkel voordeel.

wjb schreef dan ook:

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties
  • 14 november 2020

Welkom @smackwacker, @martin888 en @Elcami! Ik heb jullie reacties samangevoed in het centrale iTV menu topic. Hier verzamelen wij feedback en delen wij updates met jullie. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 14 november 2020
MariusTEL schreef:
gdf schreef:

Blijk nu ook ‘4.109.212 op mijn arris 2952v2  te hebben, nog niet gemeten, maar het voelt nog even traag.

Heb wel de snelheid van reageren gemeten (na de nieuwste update op mijn 2260) en idd deze update geeft geen enkele verbetering.

Er is me wel iets anders opgevallen. Als ik toets indruk op de AB (bijv om Gids te openen) blijft het rode lampje op de Tv-ontvanger opvallend lang branden.

Dat lang lampje branden doet mijn arris al sinds het nieuwe menu, duurt zo’n 0.7 seconde, daarna komt pas het lege gids scherm, welke dan na 2 a 3 seconden gevuld wordt.

Wat die in die 0.7 seconden aan het doen is, kan ik slechts naar gissen, inladen van de gids code uit flash ?

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 616 reacties
  • 14 november 2020

Zijn mijn snelle kastjes ondertussen opgestuurd?

Ik heb nog niks ontvangen?

Hup KPN fix deze belachelijke situatie nu je de kans nog hebt om deze klant te behouden.

Mo66
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 104 reacties
  • 14 november 2020

Ik heb al enkele dagen de nieuwste software maar nog steeds vergeet het systeem elke keer nadat ik het uitzet (van stroom af) dat ik tv ok gaat direct naar live tv en tv gids maak tv beeld zichtbaar heb aangezet. Plus de 2 rode stip meldingen staan er elke dag weer. Heb een arris  vip2952. Werkt verder prima als ik het weer aanzet, maar begint wel een beetje irritant te worden om dat op beide kastjes iedere keer opnieuw te moeten instellen.

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 14 november 2020
Mo66 schreef:

Ik heb al enkele dagen de nieuwste software maar nog steeds vergeet het systeem elke keer nadat ik het uitzet (van stroom af) dat ik tv ok gaat direct naar live tv en tv gids maak tv beeld zichtbaar heb aangezet. Plus de 2 rode stip meldingen staan er elke dag weer.

Zal nauwelijks een troost zijn, maar je bent niet de enige. Er zijn meer meldingen over geweest en ik zelf heb er ook last van. Niet iedere keer {gelukkig) maar zo één op de drie keer dat ik weer spanning er op zet. Heeft denk ik ermee te maken dat de instellingen “ergens” op een server staan en de ontvangers af en toe van server wisselen waardoor de opgeslagen instellingen verdwenen zijn. Kwam voor dit nieuwe menu nooit voor, dus is opnieuw een verslechtering van gebruiksgemak.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 14 november 2020
MariusTEL schreef:

Heeft denk ik ermee te maken dat de instellingen “ergens” op een server staan en de ontvangers af en toe van server wisselen waardoor de opgeslagen instellingen verdwenen zijn.

Dat zou architectonisch natuurlijk een belachelijke misser zijn en ik denk ook niet dat dat de oorzaak is. Overigens haal ik mijn TV ontvangers eigenlijk nooit van stroom af. Toevallig laatst wel een keer gedaan om een firmware update te forceren en daarbij bleven de instellingen (gewoon) bewaard.

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 14 november 2020
Mo66 schreef:

Ik heb al enkele dagen de nieuwste software maar nog steeds vergeet het systeem elke keer nadat ik het uitzet (van stroom af) dat ik tv ok gaat direct naar live tv en tv gids maak tv beeld zichtbaar heb aangezet. Plus de 2 rode stip meldingen staan er elke dag weer. Heb een arris  vip2952. Werkt verder prima als ik het weer aanzet, maar begint wel een beetje irritant te worden om dat op beide kastjes iedere keer opnieuw te moeten instellen.

Bij mij precies hetzelfde. Iedere dag op beide boxen eerst de pip weer activeren en mijn eigen zenderlijst selecteren 😏

Stroom eraf begon als energie besparing, met alle andere “stand by” apparatuur. Voordeel bleek, geen spontaan herstartende boxen meer. 

Mo66
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 104 reacties
  • 14 november 2020

Duidelijk dat het probleem verholpen was met de update van de update niet klopt. Moet dus weer een update komen om het te verhelpen.

• Slimmerik
  • 60 reacties
  • 14 november 2020
wjb schreef:
MariusTEL schreef:

...

... Overigens haal ik mijn TV ontvangers eigenlijk nooit van stroom af. Toevallig laatst wel een keer gedaan om een firmware update te forceren ...

Goh, ik heb altijd gedacht dat je hiervoor moest kiezen voor ‘Software opnieuw installeren’.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 14 november 2020

Ik heb een oude Arcadyan en die is ook traag sinds het nieuwe menu. Wat ik ook heb dat als ik “vanaf begin” afspeel of via de gids de stream vaak ergens wel een keer stopt en dat ik uit de playback moet en de stream opnieuw opstarten. Ben ik daarin de enige? Apparaat al meerdere malen opnieuw software laten inladen, maar het helpt niets. 

• Slimmerik
  • 52 reacties
  • 14 november 2020
TMG1961 schreef:

Niet alleen een zeer traag werkende 2260 maar hij begint nu ook steeds vaker spontaan te herstarten.

Ik voel me als klant gewoon belazerd door KPN, ik krijg een belabberd product geleverd. Er wordt absoluut niets gedaan om het op te lossen en problemen worden alleen maar groter. Bellen heeft geen zin aangezien je iemand aan de telefoon krijgt die een totaal gebrek aan kennis omtrent het product heeft. 

Maar wel vrolijk iedere maand ruim 62 euro van mijn rekening afschrijven. Maar problemen oplossen, sorry maar daar heeft KPN blijkbaar geen tijd voor. Van een professioneel bedrijf afgezakt naar een amateur gezelschap wat voor de eerste keer iets gehoord heeft over interactieve tv.

Sorry maar ik heb absoluut geen enkel goed woord meer over voor KPN, dit duurt nu al maanden en er wordt gewoon niets gedaan aan het probleem. Ja allerlei onzinnige updates er doorheen duwen kunnen ze maar iets concreet oplossen zit er niet in.

Zodra ik een aanbieder gevonden heb die mij de zenders kan aanbieden die ik hebben wil ben ik weg bij KPN. Ook mijn mobiele abonnement wordt niet meer verlengd. Ik stap volgend jaar over, weg bij dit stelletje amateurs...sorry maar eigenlijk is dit nog een belediging voor de amateurs, die zijn beter dan wat KPN levert.

Ik ga ook weg.

fame29
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+14
  • Forum fan
  • 2589 reacties
  • 14 november 2020
1Bassie schreef:

Ik heb een oude Arcadyan en die is ook traag sinds het nieuwe menu. Wat ik ook heb dat als ik “vanaf begin” afspeel of via de gids de stream vaak ergens wel een keer stopt en dat ik uit de playback moet en de stream opnieuw opstarten. Ben ik daarin de enige? Apparaat al meerdere malen opnieuw software laten inladen, maar het helpt niets. 

Goedenavond @1Bassie, welkom! Het probleem is bekend bij KPN, wordt aan gewerkt! Ze zijn er volop mee bezig!

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 616 reacties
  • 15 november 2020

Ja mee bezig is een ruim en zeer rekbaar begrip.

@KPN: stuur zsm 2 nieuwste kastjes naar mij op.

Forum|alt.badge.img+2
Martijn en Lies schreef:

Blauwe knop werkt ook nog steeds niet goed. In ieder geval niet bij live opname kijken.

@ KPN: ik zie een patroon. (In ieder geval bij) live opname afspelen werkt de eerste keer met de blauwe knop zoals het zou moeten. Bij de 2e keer en meer ga je terug naar de tijd die bij de eerste keer was als je de blauwe knop gebruikt hebt. Voorbeeld: je kijkt een opname die nog steeds bezig is (de opname loopt dus nog). Je kijkt vanaf het begin. Na zeg 15:42 komt reclame, je gebruikt de blauwe knop (is 5 minuten) en springt dus naar 20:42. Na 10 minuten verder kijken komt weer reclame en gebruik dan weer de blauwe knop. Nu ga je (ik i.i.g.) niet van 30:42 naar 35:42 maar terug naar 20:42. Vooruit spoelen lukt wel. Maar als je op een later moment weer de blauwe knop gebruikt ga je weer terug naar 20:42.

Forum|alt.badge.img+2
Martijn en Lies schreef:
Martijn en Lies schreef:

@ KPN: ik zie een patroon. (In ieder geval bij) live opname afspelen werkt de eerste keer met de blauwe knop zoals het zou moeten. Bij de 2e keer en meer ga je terug naar de tijd die bij de eerste keer was als je de blauwe knop gebruikt hebt. Voorbeeld: je kijkt een opname die nog steeds bezig is (de opname loopt dus nog). Je kijkt vanaf het begin. Na zeg 15:42 komt reclame, je gebruikt de blauwe knop (is 5 minuten) en springt dus naar 20:42. Na 10 minuten verder kijken komt weer reclame en gebruik dan weer de blauwe knop. Nu ga je (ik i.i.g.) niet van 30:42 naar 35:42 maar terug naar 20:42. Vooruit spoelen lukt wel. Maar als je op een later moment weer de blauwe knop gebruikt ga je weer terug naar 20:42.

Aanvulling: de sprong met 30 seconden (via de pijltjes knop) geeft dezelfde fout als de blauwe knop. Weer terug naar de eerste tijdsprong dus.