Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 15 november 2020
Martijn en Lies schreef:

Aanvulling: de sprong met 30 seconden (via de pijltjes knop) geeft dezelfde fout als de blauwe knop. Weer terug naar de eerste tijdsprong dus.

@Martijn en Lies Je hebt helemaal gelijk. Dit is idd een bug. Ik mocht het net zelf ervaren bij het kijken v.d. Formule1-opname: Ik had een actie van Verstappen gemist, dus ik denk “ff 2x op pijl-links drukken". Springt ie helemaal naar het begin v.d. opname. Boehoe...

KPN, dit mag snel opgelost worden.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 15 november 2020

Hier bij het aanzetten van de arcadyan werkt in eerste instantie niets meer. Fout F143 voor de zoveelste maal in de afgelopen maanden

Na tig maal aan en uit zetten loopt de installatie eindelijk door naar 100%.

Als KPN zo vaak updates blijft forceren, blijft het storingen regenen.

Heeft de algemene storing van gisteren en vandaag in mijn postcodegebied ermee te maken (webmail enkele uren lang niet bereikbaar)?

De functie “houd mij op de hoogte” werkt overigens niet.

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties
  • 15 november 2020

Hi @Macabeus, ik zie dat je erg vaak vraagt om nieuwe kastjes in meerdere topics. Als we dit niet versturen, dan ga je overstappen. We sturen (helaas in dit geval) niet zomaar nieuwe kastje naar iemand toe, omdat we niet kunnen aannemen dat het probleem verholpen is met andere ontvangers. Je kunt het beste een eigen topic aanmaken, zodat we met je mee kunnen kijken of we iets kunnen betekenen in jouw kwestie. Heb je al eens gebeld met onze klantenservice om het e.e.a. te testen? We doen ons best het zo snel mogelijk opgelost te krijgen. 'Ja', het duurt langer dan we gehoopt hadden en daar balen we enorm van. We willen natuurlijk graag een indicatie geven wanneer het einde in zicht is, alleen durven we daar op dit moment geen uitspraken over te doen. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 15 november 2020
Lisa schreef:

We willen natuurlijk graag een indicatie geven wanneer het einde in zicht is, alleen durven we daar op dit moment geen uitspraken over te doen. 

Ik zou graag duidelijkheid van KPN willen zien.

Een ‘deadline’, zijn de problemen (vooral traagheid) binnen bijvoorbeeld 4 weken niet opgelost, dan krijgen we allemaal een kastje wat wel overweg kan met dat nieuwe menu, of dan draaien ze de handel maar terug naar het oude menu.

Zoals het nu gaat is het een gebed zonder eind.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 15 november 2020

Na de laatste update is de settopbox niet meer vooruit te branden. Apps willen niet opstarten, alleen als de box een harde reset krijgt. Scrollen door de menu's is praktisch niet mogelijk. Hardware past duidelijk niet bij de vernieuwde software van de interface. Lijkt een systeem uit de jaren 90!

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 15 november 2020
Lisa schreef:

Hi @Macabeus, ik zie dat je erg vaak vraagt om nieuwe kastjes in meerdere topics. Als we dit niet versturen, dan ga je overstappen. We sturen (helaas in dit geval) niet zomaar nieuwe kastje naar iemand toe, omdat we niet kunnen aannemen dat het probleem verholpen is met andere ontvangers. Je kunt het beste een eigen topic aanmaken, zodat we met je mee kunnen kijken of we iets kunnen betekenen in jouw kwestie. Heb je al eens gebeld met onze klantenservice om het e.e.a. te testen? We doen ons best het zo snel mogelijk opgelost te krijgen. 'Ja', het duurt langer dan we gehoopt hadden en daar balen we enorm van. We willen natuurlijk graag een indicatie geven wanneer het einde in zicht is, alleen durven we daar op dit moment geen uitspraken over te doen. 

Hi Lisa, graag zou ik je er op willen wijzen dat:

• het KPN is dat de problemen heeft veroorzaakt;
  • KPN wel de centen ontvangt, maar niet de kwaliteit levert;
  • de problemen nu meer dan 4 maanden duren;
  • het wisselen van een kastje bij mij wel (bij 1 kastje) het probleem heeft opgelost. ( alle 4 de kastjes zijn nu even traag en instabiel);
  • je lekker makkelijk de verantwoordelijkheid bij de klant legt;
  • ik de klantenservice wel heb gebeld en bovendien een technicus aan de lijn heb gehad en dat ik ondanks alle loze beloften nog steeds storingen heb (vandaag F143 en varianten hierop bij de aanlevering van de nieuwe html, gisteren 2 verbindingsstoringen en vandaag 1 in mijn postcodegebied);
  • het aan KPN is om de problemen op te lossen en niet aan de klant;
  • het niet verboden is om pro-actief een probleem op te lossen door zelf de klant te bellen.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 15 november 2020

Ben het helemaal met Anto eens. De klanten hebben niet het probleem veroorzaakt. Het is KPN die de veroorzaker is van alle problemen die mensen momenteel ondervinden. Er wordt al ruim 4 maanden allerlei onnodige dingen gedaan maar hetgeen waar de meeste klachten over zijn namelijk de enorme traagheid boeit KPN niet echt aangezien er nog altijd niets veranderd is.

Mijn 2260 is nog altijd extreem traag, van knop indrukken tot menu met beeld duurt het 5-6 seconden, en terug naar nieuw gekozen zender duurt ook weer eens 5-6 seconden.

Mijn kijkplezier is me afgenomen door KPN, een van de weinige pleziertjes die ik heb in mijn leven. Maar wat krijg ik ervoor als vergoeding? NIETS, want het boeit KPN geen ene moer of ik mijn kijkplezier kwijt ben doordat hun upgrades uitvoeren die de ontvangers zo ongeveer onbruikbaar maken.

Mijn persoonlijke mening over KPN? Wat een bagger bedrijf en wat een stelletje amateurs.

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 129 reacties
  • 16 november 2020
Hans7A schreef:

Na de laatste update is de settopbox niet meer vooruit te branden. Apps willen niet opstarten, alleen als de box een harde reset krijgt. Scrollen door de menu's is praktisch niet mogelijk. Hardware past duidelijk niet bij de vernieuwde software van de interface. Lijkt een systeem uit de jaren 90!

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@Hans7A Als je echt heel oude apparatuur hebt is het geen probleem om die om te wisselen via deze link

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 16 november 2020

Melding van KPN (link), de settopbox is geschikt. Schijnbaar hanteert KPN andere maatstaven voor geschiktheid (jaren 90?)!

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 16 november 2020

De laatste tijd wordt er regelmatig de software van de ontvanger gestart. Hierdoor mis je programma's of geplande opnames die missen. Waarom zou je niet zelf het moment van update kunnen bepalen, zoals bijv bij je smartphone?

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
grukon schreef:

De laatste tijd wordt er regelmatig de software van de ontvanger gestart. Hierdoor mis je programma's of geplande opnames die missen. Waarom zou je niet zelf het moment van update kunnen bepalen, zoals bijv bij je smartphone?

Bekend probleem wat al maanden loopt:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/spontaan-herstartende-tv-ontvangers-510315

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 16 november 2020
Hans7A schreef:

Melding van KPN (link), de settopbox is geschikt. Schijnbaar hanteert KPN andere maatstaven voor geschiktheid (jaren 90?)!

Als jij een HMB2260, VIP2952, ZXV8001 of VIP5202 hebt, dan is die geschikt.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 16 november 2020

Een algoritme bepaalt of de settopbox geschikt is.

Om YouTube op te starten moet eerst de box opnieuw opgestart worden, idem Netflix. Scrollen in het nieuwe menu kan alleen als je na iedere keuze meer dan 3 seconden moet wachten, als er überhaupt gereageerd wordt. Dit wordt geschikt genoemd omdat een programma dat zegt?

De hardware is duidelijk niet geschikt voor de geïnstalleerde software, het tijdelijke geheugen wordt (deels) niet vrijgegeven na afsluiten app etc.

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 129 reacties
  • 16 november 2020
Hans7A schreef:

Een algoritme bepaalt of de settopbox geschikt is

…….

Welke settopbox heb je? Hoe is deze aangesloten (kabel / dvs)?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 16 november 2020

nieuwe tv gids werkt bij ons ( via Aris 2952)  voor geen meter! is beslist  geen verbetering t.o.v. oude gids.

Beeld staat soms in een  keer stil. Bij terugkijken is programma vaak al begonnen. en zo zijn er meer gebreken.

Jammer.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 16 november 2020

Arris VIP2952 V2 vaste kabel met 200Mbps. Aansluiting is niet het probleem, werkte voor de update goed. Met casting werkt alles prima, dus internet is het probleem ook niet. Is een hardware probleem, beperkt werkgeheugen.

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 129 reacties
  • 16 november 2020

@Hans7A Ik neem aan dat je nieuwe software installeren al eens hebt geprobeerd? Ook al eens minimaal 30 seconden van de stroom gehaald? Dat schijnt ook te helpen

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 16 november 2020
Hans7A schreef:

Arris VIP2952 V2 vaste kabel met 200Mbps. Aansluiting is niet het probleem, werkte voor de update goed. Met casting werkt alles prima, dus internet is het probleem ook niet. Is een hardware probleem, beperkt werkgeheugen.

Mijn HMB2260 heeft dezelfde specs qua CPU en werkgeheugen als een VIP2952 en die doet het prima op mijn 200Mbps glasvezelaansluiting.

De oorzaak is dus niet een beperkt werkgeheugen immers dan zou mijn HMB2260 daar ook last van moeten hebben.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 16 november 2020

Haal hem bijna iedere dag meer dan 30 seconden van de spanning anders start YouTube niet op.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 16 november 2020
Hans7A schreef:

Haal hem bijna iedere dag meer dan 30 seconden van de spanning anders start YouTube niet op.

Dat ligt dan vast en zeker aan de YouTube app, niet aan de hardware of het werkgeheugen.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 16 november 2020

Idem problemen met Netflix (minder frequent).

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 129 reacties
  • 16 november 2020
Hans7A schreef:

Idem problemen met Netflix (minder frequent).

Ook daar kan KPN niet zo heel veel aan doen…

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1391 reacties
  • 16 november 2020

@saxman , daar ben ik het niet mee eens. Wanneer ik op mijn SMART TV de NETFLIX-app gebruikt loopt alles smooth. Wanneer ik Netflix kijkt via de settopbox van KPN dan loopt Netflix vast. En dit is sinds de nieuwe software update van het menu (niet de laatste update, maar sinds een van de eerste updates).

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14915 reacties
  • 16 november 2020
kappi schreef:

nieuwe tv gids werkt bij ons ( via Aris 2952)  voor geen meter! is beslist  geen verbetering t.o.v. oude gids.

Beeld staat soms in een  keer stil. Bij terugkijken is programma vaak al begonnen. en zo zijn er meer gebreken.

Jammer.

Hi @kappi, ik heb je bericht verplaatst naar het centrale iTV menu topic. Hier verzamelen wij feedback en delen wij updates met jullie!

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 129 reacties
  • 16 november 2020

@Hoopvol Dat is dan niet bij iedereen hetzelfde. Ik heb bij mijn tv boven (geen smart tv) ook een HMB2260 en daar werkt Netflix prima. De hardware lijkt dus te voldoen daarvoor