Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 17 november 2020
JGST schreef:

Help glas zenders zijn verdween.

Is er weer eens wat gewijzigd?

Even gekeken. Bij mij nog aanwezig (in ieder geval 661 t/m 663 rest staat niet in mijn zenderlijst). Ik zou de boel maar 30 sec van de spanning afhalen en daarna opnieuw starten. Lost het probleem waarschijnlijk wel op.

Vanmiddag begon mijn HMB2260 trouwens geheel spontaan nadat ik hem aanzette de software opnieuw te laden. Dus 10 minuten wachten en alles opnieuw instellen. Hm, lekker stabiel allemaal die achterliggende infrastructuur.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 17 november 2020
wjb schreef:

Je kunt die pre-historische 1853 omwisselen via de KPN Servicetool "Apparatuur wissel".

Ik heb de laatste nieuwe al… zou een verbetering moeten zijn, maar helaas.

• 0 reacties
  • 17 november 2020
smackwacker schreef:
Dennis Schreve schreef:

Oké, dus het is toch (zoals ik al dacht en destijds ook op het telfort forum heb aangegeven) eigenlijk een verkapte manier is om een klanten een nieuw 4k abonnement met bijbehorende ontvanger te slijten?

Hoezo, je hoeft geen 4K abonnement af te nemen, alle nieuwe klanten krijgen nu dezelfde STB, de Arris 5202 die ook 4K geschikt is, dit is los bij te bestellen voor 2.50 per maand in het Hussel pakket.

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties
  • 17 november 2020

@JGST Staan de zenders helemaal niet meer in de zenderlijst? Krijg je ook een bepaalde melding of niet? Ik zie dat MariusTEL je een goede tip geeft. Even stroomloos maken lost dit probleem waarschijnlijk wel op. Mocht dit niet zo zijn, zou je dan mijn vragen willen beantwoorden? We denken graag met je mee!

• Topper
  • 34 reacties
  • 17 november 2020

De zenders zijn totaal verdwenen uit de zenderlijst.

Ik had nog een 2e 2952 V2 liggen die gewisseld maar ook die laat de glas zenders niet meer zien.

Verder krijg ik geen melding maar zie gewoon minder zenders.

Ook in het zenders verbergen zijn deze verdwenen.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Doornekamp33 schreef:
smackwacker schreef:
Dennis Schreve schreef:

Oké, dus het is toch (zoals ik al dacht en destijds ook op het telfort forum heb aangegeven) eigenlijk een verkapte manier is om een klanten een nieuw 4k abonnement met bijbehorende ontvanger te slijten?

Hoezo, je hoeft geen 4K abonnement af te nemen, alle nieuwe klanten krijgen nu dezelfde STB, de Arris 5202 die ook 4K geschikt is, dit is los bij te bestellen voor 2.50 per maand in het Hussel pakket.

Dat is geen garantie. KPN levert ook nog gewoon de VIP2952 en HMB2260 uit. 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 18 november 2020
Doornekamp33 schreef:
smackwacker schreef:
Dennis Schreve schreef:

Dus om een goed werkende tv ontvanger te krijgen dien ik of een 4k abo af te sluiten, dit vervolgens na 6 maanden opzeggen en dan zou ik de 4k ontvanger kunnen houden OF ik bestel een losse Arris 5202 en betaal dan 2,50 extra per maand.

Sorry hoor maar KPN heeft er een puinhoop van gemaakt en dan zou ik als klant hiervoor extra moeten gaan betalen? Geloof dat ze bij KPN helemaal gek geworden zijn.

Ik geloof er niet meer in dat KPN het probleem gaat oplossen. Er zijn inmiddels maanden verstreken en nog altijd is er absoluut niets gedaan aan het probleem van extreem trage ontvangers. 

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1391 reacties
  • 18 november 2020

Misschien komt KPN wel met een goedmakertje  voor “al het leed” dat ons is aangedaan 😜

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 18 november 2020
JGST schreef:

Ik had nog een 2e 2952 V2 liggen die gewisseld maar ook die laat de glas zenders niet meer zien.

Wil je jouw forumprofiel eens invullen, @JGST? Reageer hier weer als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik hier even naar.

• Topper
  • 34 reacties
  • 18 november 2020
Erik_ schreef:
JGST schreef:

Wil je jouw forumprofiel eens invullen, @JGST? Reageer hier weer als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik hier even naar.

Ik ben klant via Oxxio, ik weet niet of dat wat uit maakt.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
JGST schreef:
Erik_ schreef:
JGST schreef:

Wil je jouw forumprofiel eens invullen, @JGST? Reageer hier weer als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik hier even naar.

Ik ben klant via Oxxio, ik weet niet of dat wat uit maakt.

Ja dat maakt wat uit. Je zult dan toch bij Oxxio moeten zijn. KPN heeft geen inzage in jouw gegevens. Via de klantenservice van Oxxio kun je het probleem aankaarten en zij zullen met een oplossing (moeten) komen. Achter de schermen zal er dan wellicht contact zijn met KPN maar dat staat er los van.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 18 november 2020

En ja hoor, arris 2952 reageerde weer eens niet op de afstand bediening, was een ‘power cycle’ nodig om het kastje weer aan de praat te krijgen.

O wat zijn we toch blij met al die vernieuwingen...

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 18 november 2020

Ook hier de laatste update ontvangen,

en ja hoor een verbetering geconstateerd met de terugknop vanuit de tv-gids

Wel heel jammer dat dat dan wel word opgelost, maar de traagheid blijft zwaar kloten.

Gelijk een nieuw probleem ontdekt wat we nog niet eerder hadden, ik had een herinnering aangezet voor een bepaalde programma, mijn vrouw ging alvast boven tv kijken, beneden sprong de tv keurig over op de gekozen zender, maar boven verscheen de tekst van de herinnering???

Het zijn 2 apart aangesloten 2952's, die mogen toch zoiets niet delen? want dat zou betekenen dat als ik beneden 1 van de 3 eigen zenderlijsten activeer, dat het boven ook ineens zo is

Dus het ene opgelost, het volgende er weer voor terug

Misschien word het tijd om deze 127 pagina's tellende drama zooi voor te leggen aan zo'n onbekende tv programma als Radar, daar kunnen ze wel een hele uitzending mee vullen

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 19 november 2020

Sow… 127 pagina's! Gaat vast niet allemaal over die geweldige verbeteringen.

Ik ben helemaal niet zo blij met de vernieuwingen van Interactieve TV. Eerlijk gezegd vind ik het ronduit waardeloos! Voorheen werkte het no nonsens menu makkelijk en snel en het switchen tussen zenders ging eveneens supersnel. Sinds de vernieuwing is het een en al traagheid! Switchen tussen zenders duurt soms 1,5 seconde en swichten van radio naar TV duurt geregeld zelfs 4 (!!!) seconde. En soms reageert het systeem uperhaupt niet op knoppen. Dan moet ik het kastje eerst uit en weer aanzetten.  Leuk hoor al die plaatjes bij de programma’s als je door de gids bladert.. Had van mij niet gehoeven ten kostte van de snelheid. 

Tot aan die vernieuwingen nooit ook maar 1 probleem of irritaties gehad. Nu vaker problemen en irriteer ik me geregeld. En dan zijn er nog wel een paar dingen waar ik inmiddels niet meer zo blij mee ben maar die zijn niet relevant voor dit topic.

Ik ga na héél lang klant van KPN te zijn geweest toch maar eens overstappen binnenkort verwacht ik...

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 19 november 2020
Richie944 schreef:

Sow… 127 pagina's! Gaat vast niet allemaal over die geweldige verbeteringen.

Ik ben helemaal niet zo blij met de vernieuwingen van Interactieve TV. Eerlijk gezegd vind ik het ronduit waardeloos! Voorheen werkte het no nonsens menu makkelijk en snel en het switchen tussen zenders ging eveneens supersnel. Sinds de vernieuwing is het een en al traagheid! Switchen tussen zenders duurt soms 1,5 seconde en swichten van radio naar TV duurt geregeld zelfs 4 (!!!) seconde. En soms reageert het systeem uperhaupt niet op knoppen. Dan moet ik het kastje eerst uit en weer aanzetten.  Leuk hoor al die plaatjes bij de programma’s als je door de gids bladert.. Had van mij niet gehoeven ten kostte van de snelheid. 

Tot aan die vernieuwingen nooit ook maar 1 probleem of irritaties gehad. Nu vaker problemen en irriteer ik me geregeld. En dan zijn er nog wel een paar dingen waar ik inmiddels niet meer zo blij mee ben maar die zijn niet relevant voor dit topic.

Ik ga na héél lang klant van KPN te zijn geweest toch maar eens overstappen binnenkort verwacht ik...

Zo blijven natuurlijk alleen de tevreden klanten over. Na een eerste poging in augustus nog maar eens een klacht gemaild naar XS4ALL. Waarschijnlijk voor niets, want op de eerste, die na max 5 dagen zou worden beantwoord, heb ik ook nog geen antwoord gekregen.

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1162 reacties
  • 19 november 2020
Carboxy schreef:

Zo blijven natuurlijk alleen de tevreden klanten over. Na een eerste poging in augustus nog maar eens een klacht gemaild naar XS4ALL. Waarschijnlijk voor niets, want op de eerste, die na max 5 dagen zou worden beantwoord, heb ik ook nog geen antwoord gekregen.

Ik had afgelopen week een klacht ingediend bij XS4ALL over de belachelijk trage ontvanger. Heb wel netjes binnen een paar dagen de volgende antwoord gehad (waar ik ook niet veel aan heb, maar het is tenminste duidelijk dat het bij hun bekend is):

‘… Het is inderdaad een bekend probleem dat sommige tv ontvangers traag reageren.

In verband met een groot aantal meldingen zijn wij een onderzoek gestart naar de oorzaak van de traagheid die u ervaart. Wij zijn nog bezig met het verzamelen van voorbeelden en willen u om uw geduld verzoeken tijdens dit proces. ...’

Jasper van KPN
Moderator

Dat hebben we in onderzoek inderdaad, alle punten die in dit topic zijn aangegeven gewen we door aan de ontwikkelaars zodat zij weten wat er speelt. Aan de hand van de berichten zijn er al een aantal dingen gewijzigd, zoals de terugkeer van PiP. Van de snelheid van de menu's zijn zij ook op de hoogte en dit wordt onderzocht.

Rossiwas
Topper
  • Topper
  • 16 reacties
  • 19 november 2020

Mijn ontvanger is deze week al 6x vastgelopen, reageerde niet meer op de afstandsbediening. Moest hem herstarten om weer wat te kunnen doen. De snelheid van de ontvanger, en met name de gids, is echt verschrikkelijk. 

Forum|alt.badge.img+2

Kan me echt niet voorstellen dat deze software in Nederland ontwikkeld en geschreven wordt. Dit zit zo barstensvol fouten...... Wanneer komen de mensen van de kwaliteitssystemen over de vloer?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 62 reacties
  • 20 november 2020

Mag ik nog iets aan mijn klachten lijstje toevoegen?

Bij het aanzetten van de tv duurt het nu 3 a 4 seconden vóór het kastje wakker wordt. Tv geeft dan aan; zet ontvanger aan. 

Dit is iets van de laatste paar dagen. 

Een opname afspelen vanuit de lijst lukt nog steeds niet ondanks wijziging in instellingen én opnieuw opstarten..

Ik hoorde van mijn bank dat er problemen zijn met de incasso van kpn. Er kan voorlopig niet betaald worden maar ik werk er aan..(zal een paar maanden duren) 🤣😉

Rossiwas
Topper
  • Topper
  • 16 reacties
  • 20 november 2020
Martijn en Lies schreef:

Kan me echt niet voorstellen dat deze software in Nederland ontwikkeld en geschreven wordt. Dit zit zo barstensvol fouten...... Wanneer komen de mensen van de kwaliteitssystemen over de vloer?

Ik begin er ook gewoon aan te twijfelen. Het is niet te verantwoorden dat elk jaar er een beetje op je basis abonnement wordt gegooid en er dan zo'n misbaksel als dit uitkomt. Wanneer gaan ze de upgrade ongedaan maken? Dit is niet werkbaar meer. Bijna iedereen die ik ken in mijn directe omgeving met KPN heeft enorm veel problemen met de tv ontvanger. 

Widajono schreef:

Mag ik nog iets aan mijn klachten lijstje toevoegen?

Bij het aanzetten van de tv duurt het nu 3 a 4 seconden vóór het kastje wakker wordt. Tv geeft dan aan; zet ontvanger aan. 

Dit is iets van de laatste paar dagen. 

Een opname afspelen vanuit de lijst lukt nog steeds niet ondanks wijziging in instellingen én opnieuw opstarten..

Ik hoorde van mijn bank dat er problemen zijn met de incasso van kpn. Er kan voorlopig niet betaald worden maar ik werk er aan..(zal een paar maanden duren) 🤣😉

Haha oh pas maar op als je te laat met betalen bent hoor. Dan zijn de rapen gaar.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 20 november 2020
Martijn en Lies schreef:

Je zou toch verwachten dat een partij als Accenture met wereldwijd 505 duizend medewerkers toch wel weet waarmee ze bezig zijn. Het is de migratie naar Accenture Video Solution version 6 (pdf) die niet helemaal niet vlekkeloos lijkt te verlopen.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Rossiwas schreef:
Martijn en Lies schreef:

…..Wanneer gaan ze de upgrade ongedaan maken?...

Niet. Terug naar het vorige ‘platform’ inclusief oude menu is niet mogelijk volgens KPN. Er zijn een paar opties op dit moment:

1. KPN een kans geven, geduld hebben en hopen dat er snel een update komt die alle problemen oplost.
  2. Actief ontvangers omwisselen voor de VIP5202 die geen problemen kennen. Dat kost veel geld dus daar wil het MT van KPN (voorlopig) niet aan.
  3. De druk opvoeren bij de hogere lagen van KPN (dat de betreffende medewerkers hun best doen geloof ik wel). Hoe? Dat mag je zelf invullen maar ik lees buiten dit forum weinig over de huidige problemen…
  4. Die is niet netjes om hier aan te geven maar bedenk dat het gras bij de meeste buren écht niet groener is..
  5. Zelf invullen. Ik zal er ongetwijfeld eentje vergeten..

Geduld is een schone zaak. Dat zeggende, heb ik ook begrip voor de mensen die dermate problemen hebben met de ontvangers (ik gelukkig niet) dat ze zich afvragen waarom er maandelijks een flink bedrag afgeschreven wordt voor iets wat gewoon niet goed is. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 510 reacties
  • 20 november 2020

Dat ze na 5 maanden nog steeds aan het onderzoeken zijn waarom het menu zo traag is en blijkbaar nog steeds geen oplossing gevonden hebben geeft mij het gevoel dat het gewoon aan de software ligt die gewoon te zwaar is voor de huidige ontvangers en dan bedoel ik dan de Arcadyan 2260 & Arris Vip 2952 mee. Om maar helemaal niet te spreken van de 1853.

In mijn ogen kan de KPN 2 dingen doen of iedereen een nieuwer model ontvanger geven. Maar dat zal niet gebeuren veel te kostbaar. Of terug naar de tekentafel en de software opnieuw ontwikkelen. En maak dan gewoon een eenvoudig menu met een overzichtelijke gids zonder teveel poespas. Het gaat er uiteindelijk om dat je gewoon TV kunt kijken. En hoe de menu's er uitzien doet er niet zoveel toe als het maar praktisch is en betrouwbaar en dat het lekker vlot werkt.

Wat me wel verbaasd dat Tweakers & Totaaltv nog niet echt aandacht aan dit probleem hebben besteed. Dat zou de druk bij KPN wat kunnen verhogen zodat ze nu toch werkelijk eens met een oplossing gaan komen.  

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
wjb schreef:
Martijn en Lies schreef:

Je zou toch verwachten dat een partij als Accenture met wereldwijd 505 duizend medewerkers toch wel weet waarmee ze bezig zijn. Het is de migratie naar Accenture Video Solution version 6 (pdf) die niet helemaal niet vlekkeloos lijkt te verlopen.

In dit document uit 2016 wordt op pagina 19 gesproken over 'succes stories’. Daar staat KPN ook bij. Als je doorklikt kom je bij een document uit 2011. Misschien tijd voor een update? :wink: