Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+2
wjb schreef:
Martijn en Lies schreef:

Kan me echt niet voorstellen dat deze software in Nederland ontwikkeld en geschreven wordt. Dit zit zo barstensvol fouten...... Wanneer komen de mensen van de kwaliteitssystemen over de vloer?

Je zou toch verwachten dat een partij als Accenture met wereldwijd 505 duizend medewerkers toch wel weet waarmee ze bezig zijn. Het is de migratie naar Accenture Video Solution version 6 (pdf) die niet helemaal niet vlekkeloos lijkt te verlopen.

Prachtige folder, kan je niks van zeggen. Staat als "delivered". Ik denk dat ze daarna hard zijn weggelopen. Aftersales deur op slot en nummer onbekend. Succes!

Dit is trekken aan een dood paard. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Dreetje schreef:

Wat me wel verbaasd dat Tweakers & Totaaltv nog niet echt aandacht aan dit probleem hebben besteed. Dat zou de druk bij KPN wat kunnen verhogen zodat ze nu toch werkelijk eens met een oplossing gaan komen.  

Misschien weten ze het nog niet..

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 20 november 2020
SledgehammerNL schreef:

In dit document uit 2016 wordt op pagina 19 gesproken over 'succes stories’. Daar staat KPN ook bij. Als je doorklikt kom je bij een document uit 2011. Misschien tijd voor een update? :wink:

Dat heb je met pdf's, die verouderen. Zie dit bericht van Accenture uit 2018.

Rossiwas
Topper
  • Topper
  • 16 reacties
  • 20 november 2020
SledgehammerNL schreef:
Rossiwas schreef:
Martijn en Lies schreef:

Kan me echt niet voorstellen dat deze software in Nederland ontwikkeld en geschreven wordt. Dit zit zo barstensvol fouten...... Wanneer komen de mensen van de kwaliteitssystemen over de vloer?

…..Wanneer gaan ze de upgrade ongedaan maken?...

Niet. Terug naar het vorige ‘platform’ inclusief oude menu is niet mogelijk volgens KPN. Er zijn een paar opties op dit moment:

1. KPN een kans geven, geduld hebben en hopen dat er snel een update komt die alle problemen oplost.
  2. Actief ontvangers omwisselen voor de VIP5202 die geen problemen kennen. Dat kost veel geld dus daar wil het MT van KPN (voorlopig) niet aan.
  3. De druk opvoeren bij de hogere lagen van KPN (dat de betreffende medewerkers hun best doen geloof ik wel). Hoe? Dat mag je zelf invullen maar ik lees buiten dit forum weinig over de huidige problemen…
  4. Die is niet netjes om hier aan te geven maar bedenk dat het gras bij de meeste buren écht niet groener is..
  5. Zelf invullen. Ik zal er ongetwijfeld eentje vergeten..

Geduld is een schone zaak. Dat zeggende, heb ik ook begrip voor de mensen die dermate problemen hebben met de ontvangers (ik gelukkig niet) dat ze zich afvragen waarom er maandelijks een flink bedrag afgeschreven wordt voor iets wat gewoon niet goed is. 

Goedemorgen!

1. We geven KPN nu toch al een kleine 2 á 3 maanden de kans. Ik weet dat het niet zo snel zal gaan, maar het zo uit de hand laten lopen gaat ze op den duur veel meer klanten kosten. Snelheid lijkt mij wel wenselijk daardoor.
  2. Dat zullen ze wel niet gaan doen. Dat kost simpelweg teveel geld voor ze..
  3. Ik heb geen idee hoe je de druk moet opvoeren bij de directie en managementlagen van KPN. Misschien collectief stoppen met betalen? Let dan maar eens op hoe snel ze zullen zijn.
  4. Nee, mee eens. Maar ik vind dit gezien de vrij grote afschrijving die maandelijks krijgt toch best beroerd en een dikke middelvinger naar de klanten van KPN. 

Het gaat mij niet om het geld. Maar als je een jaarlijkse verhoging voor de kiezen krijgt is het wel onredelijk dat de troubleshooting vanuit KPN te wensen overlaat. Óf ruil alle decoders om, of geef mensen enige compensatie vanuit KPN, en dan niet in de vorm van ‘gratis films’. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
wjb schreef:
SledgehammerNL schreef:

In dit document uit 2016 wordt op pagina 19 gesproken over 'succes stories’. Daar staat KPN ook bij. Als je doorklikt kom je bij een document uit 2011. Misschien tijd voor een update? :wink:

Dat heb je met pdf's, die verouderen. Zie dit bericht van Accenture uit 2018.

Misschien hadden ze daar even wat langer over na moeten denken :sweat_smile:

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 20 november 2020

We krijgen straks ‘gewoon’ allemaal een coupon voor Netflix & Chilll'd van B&J  😋😎:ice_cream: #ikbenvoor 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 20 november 2020
Anneke-Anna schreef:

We krijgen straks ‘gewoon’ allemaal een coupon voor Netflix & Chilll'd van B&J  😋😎:ice_cream: #ikbenvoor 

Nee, gewoon een jaar lang 25% korting op ons abonnement. Aan netflix heb ik niks. Enige wat ik ooit op netflix heb gekeken is de docu van Air Jordan.

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1842 reacties
  • 20 november 2020

Nee dat hoeft ik niet heb al Netflix. 😀😎alle gekheid op een stokje. Ikzelf hoopt dat het eens goed komt. Ikzelf heeft glasvezel aansluiting. Misschien toch maar een 4k ontvangen proberen. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
cornelis48 schreef:

Nee dat hoeft ik niet heb al Netflix. 😀😎alle gekheid op een stokje. Ikzelf hoopt dat het eens goed komt. Ikzelf heeft glasvezel aansluiting. Misschien toch maar een 4k ontvangen proberen. 

Dan ben je in ieder geval wel van de problemen af. Na een half jaar kun je het desgewenst weer uitzetten. Het kastje hoeft dan niet retour. 

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1842 reacties
  • 20 november 2020

Ik gaat maar naar een kpn winkel het daar bespreken over 4k ontvangen. daar wordt je goed geholpen. ja ik weet het je kunt ook via mijn kpn 😀😎

Rossiwas
Topper
  • Topper
  • 16 reacties
  • 20 november 2020
SledgehammerNL schreef:
cornelis48 schreef:

Dan ben je in ieder geval wel van de problemen af. Na een half jaar kun je het desgewenst weer uitzetten. Het kastje hoeft dan niet retour. 

Ik kijk af en toe naar de TV sinds de problemen met de ontvanger zo erg zijn geworden. Ben sinds de laatste weken wat meer te vinden op Disney+, Netflix of AmazonPrime. Ga mij niet lopen ergeren en mijn avond verknallen door zo'n rukding haha. :stuck_out_tongue_winking_eye:

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
cornelis48 schreef:

Ik gaat maar naar een kpn winkel het daar bespreken over 4k ontvangen. daar wordt je goed geholpen. ja ik weet het je kunt ook via mijn kpn 😀😎

Ik weet niet wat voor abonnement je nu hebt maar voor deze wijziging is in ieder geval geen nieuw (Hussel-) contract nodig. Let daar op.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Rossiwas schreef:
SledgehammerNL schreef:
cornelis48 schreef:

Ik kijk af en toe naar de TV sinds de problemen met de ontvanger zo erg zijn geworden. Ben sinds de laatste weken wat meer te vinden op Disney+, Netflix of AmazonPrime. Ga mij niet lopen ergeren en mijn avond verknallen door zo'n rukding haha. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dan zou ik je abonnement aanpassen naar ‘internet only'. Scheelt een stuk :wink:

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1842 reacties
  • 20 november 2020

Ikzelf weet er als van Ikzelf loopt al zeker 4 jaar mee met het forum. 😀 wij hebben als in een met tefoon gratis een sport dus het gehele pakket gratis 😀

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
cornelis48 schreef:

Ikzelf weet er als van Ikzelf loopt al zeker 4 jaar mee met het forum. 😀 wij hebben als in een met tefoon gratis een sport dus het gehele pakket gratis 😀

Verder dus niets veranderen (behalve 4k) maar dat heb je blijkbaar al in de gaten :thumbsup_tone3:

Rossiwas
Topper
  • Topper
  • 16 reacties
  • 20 november 2020
SledgehammerNL schreef:
Rossiwas schreef:
SledgehammerNL schreef:
cornelis48 schreef:

Dan zou ik je abonnement aanpassen naar ‘internet only'. Scheelt een stuk :wink:

Haha, ik kijk nog eredivisie via fox. Geen zin om op mijn telefoon te kijken, maar mijn kijkgedrag is wel behoorlijk verandert sinds de problemen zijn begonnen. Misschien dat ik straks inderdaad overstap op internet only als deze problemen zich blijven aandienen. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 20 november 2020

Ik had ergens al het vermoeden dat ik het in de ‘verkeerde’ (doel) groep gooide 😅 

Rossiwas
Topper
  • Topper
  • 16 reacties
  • 20 november 2020
Anneke-Anna schreef:

Ik had ergens al het vermoeden dat ik het in de ‘verkeerde’ (doel) groep gooide 😅 

Niet echt mijn soort ijs. Veel te zoet haha. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 20 november 2020

Hoi allen! Het is weer tijd voor updatejes.

Deze week zijn we begonnen met het uitrollen van een nieuwe NMC versie, dit is NMC8.0.109_2. De laatste batch daarvan wordt op 24 november gedaan.

Dit verhelpt het probleem dat het kanaalnummer niet meer zichtbaar was op het display van de 2260, 2952 en 8001.

De tekst van de pop-up van de Zender Niet Beschikbaar foutmelding is aangepast en verbeterd.

znb_nieuw.png

Verder zagen we dat de deep sleep optie van de 5202 bij sommige nieuw geleverde exemplaren standaard aanstond. Dit is aangepast zodat het altijd standaard uit staat..

Daarna wordt, op 26 november een HTML release gedaan naar nummer HTML4.110.207.

Deze doet voornamelijk kleine wijzigingen zoals het overal vervangen van het woord ‘betaalcode’ door ‘pincode’ en aanpassingen in de teksten van enkele foutcode

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 62 reacties
  • 20 november 2020
Erik_ schreef:

Deze week zijn we begonnen met het uitrollen van een nieuwe NMC versie, dit is NMC8.0.109_2. De laatste batch daarvan wordt op 24 november gedaan.

Dit verhelpt het probleem dat het kanaalnummer niet meer zichtbaar was op het display van de 2260, 2952 en 8001.

De tekst van de pop-up van de Zender Niet Beschikbaar foutmelding is aangepast en verbeterd.

znb_nieuw.png

Verder zagen we dat de deep sleep optie van de 5202 bij sommige nieuw geleverde exemplaren standaard aanstond. Dit is aangepast zodat het altijd standaard uit staat..

Deze doet voornamelijk kleine wijzigingen zoals het overal vervangen van het woord ‘betaalcode’ door ‘pincode’ en aanpassingen in de teksten van enkele foutcode

Fijn een nieuwe update!!

Wat ik niet snap is dat er problemen zijn opgelost die ik de laatste 20 bladzijden van dit topic (inderdaad, ik heb niet alles gelezen) niet ben tegengekomen…

🤔🤔🤔🤔

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 20 november 2020
Widajono schreef:
Erik_ schreef:

znb_nieuw.png

Fijn een nieuwe update!!

Wat ik niet snap is dat er problemen zijn opgelost die ik de laatste 20 bladzijden van dit topic (inderdaad, ik heb niet alles gelezen) niet ben tegengekomen…

🤔🤔🤔🤔

Dat is nu "blij maken met een dode mus".

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 20 november 2020
SledgehammerNL schreef:
wjb schreef:
Martijn en Lies schreef:

Je zou toch verwachten dat een partij als Accenture met wereldwijd 505 duizend medewerkers toch wel weet waarmee ze bezig zijn. Het is de migratie naar Accenture Video Solution version 6 (pdf) die niet helemaal niet vlekkeloos lijkt te verlopen.

@wjb  Dit is toch geniaal leesvoer op dit moment. Ik had de link waar @SledgehammerNL  het over heeft, ook al gevonden. Hier werd de pret nóg groter. Geniaal!

Voor de mensen die 'm niet gezien hadden: https://www.accenture.com/us-en/_acnmedia/Accenture/Conversion-Assets/Microsites/Documents14/Accenture-AVS-Helps-KPN-Be-Over-The-Top.pdf

Sorry KPN, ik kan het nu niet laten:

• Woorden als Over-the-Top, acceleration en high performance hebben door KPN een andere, diepere betekenis gekregen.
  • In elk geval weten we nu wie voor de “huidige stand van zaken” verantwoordelijk is.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 20 november 2020

Ik ben wel heel benieuwd hoe, wat, wie, deze look heeft en of wij als klant dit zo krijgen, ik keur het goed :heart_eyes:

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 20 november 2020
Anneke-Anna schreef:

Ik ben wel heel benieuwd hoe, wat, wie, deze look heeft en of wij als klant dit zo krijgen, ik keur het goed :heart_eyes:

Dat is een hele oude versie van de iTV app die jaren geleden operationeel was.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 20 november 2020
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

Dst is een hele oude versie van de iTV app die jaren geleden operationeel was.

Ik denk dat @Anneke-Anna  terug wil naar iets? Misschien naar het vorige menu/platform?