Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Anneke-Anna schreef:

Ik ben wel heel benieuwd hoe, wat, wie, deze look heeft en of wij als klant dit zo krijgen, ik keur het goed :heart_eyes:

Old school 2011-ontwerp :sweat_smile:

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 20 november 2020
SledgehammerNL schreef:
Anneke-Anna schreef:

Ik ben wel heel benieuwd hoe, wat, wie, deze look heeft en of wij als klant dit zo krijgen, ik keur het goed :heart_eyes:

Ik ben ook old school, niks mis mee 😎😅

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 20 november 2020
Anneke-Anna schreef:
SledgehammerNL schreef:
Anneke-Anna schreef:

Ik ben ook old school, niks mis mee 😎😅

Als dit old-school is, dan is wat we nu hebben zeker pre-historisch ;-)

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 20 november 2020
Katana321 schreef:
SledgehammerNL schreef:
wjb schreef:
Martijn en Lies schreef:

:

:

:

:

Voor de mensen die 'm niet gezien hadden: https://www.accenture.com/us-en/_acnmedia/Accenture/Conversion-Assets/Microsites/Documents14/Accenture-AVS-Helps-KPN-Be-Over-The-Top.pdf

Sorry KPN, ik kan het nu niet laten:

• Woorden als Over-the-Top, acceleration en high performance hebben door KPN een andere, diepere betekenis gekregen.
  • In elk geval weten we nu wie voor de “huidige stand van zaken” verantwoordelijk is.

Over-the-Top? Ik ken eigenlijk niemand die daar een positief gevoel bij heeft. Klinkt meer als te ver doorontwikkeld. Zoiets als “over het paard getild”. Inderdaad om te gieren als het niet zo diep triest was…

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 342 reacties
  • 20 november 2020
Jasper schreef:

Dat hebben we in onderzoek inderdaad, alle punten die in dit topic zijn aangegeven gewen we door aan de ontwikkelaars zodat zij weten wat er speelt. Aan de hand van de berichten zijn er al een aantal dingen gewijzigd, zoals de terugkeer van PiP. Van de snelheid van de menu's zijn zij ook op de hoogte en dit wordt onderzocht.

Die praatjes over oplossen trage ontvangers horen we nu al maanden. Veel woorden maar geen enkele daden. Het wordt tijd dat KPN eens komt met een oplossing voor de traag werkende ontvangers ipv telkens grote praatjes te hebben.

Sorry maar KPN heeft alleen een grote mond dat ze dingen oplossen. Als ik als klant zo meteen laat weten dat er geen geld overgemaakt kan worden in verband met een nieuwe bank omgeving en dat er aan gewerkt wordt en het enkele maanden kan duren voordat het opgelost is boeit het KPN vrij weinig en wordt ik gewoon afgesloten als ik niet betaal.

Maar KPN mag rustig een product vol met fouten en mankementen leveren maar verwacht wel dat de klanten de volle bak op tijd betalen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 20 november 2020

“Over the top” heeft ook een historische betekenis. In WW1 ging je vanuit je loopgraaf na het fluitje van je commandant klimmend richting de vijand. Over het algemeen had deze een aantal machinegeweren en precisie artillerie gereed staan om gehakt van je te maken. Het heeft lang geduurd voordat het bij de legerleiding doordrong dat “over de top” niet zo’n geschikte benadering was om een militair probleem op te lossen.

Hoewel volledig ongepast als vergelijking, valt het me op dat ook hier de leiding niet echt doordrongen is van het falen van de “over the top” benadering. Het laatste release lost de beklemmende positie (snelheid!!!) niet op.

Misschien krijgen we als compensatie gratis 1917 te zien.

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1160 reacties
  • 20 november 2020
Erik_ schreef:

Hoi allen! Het is weer tijd voor updatejes.

....

Dit zijn idd 'updatejes'. Kanalnummer op de ontvanger bijvoorbeeld lijkt me typisch een prio 3 (of zelf nog lager) probleem. Vandaar mijn misschien stomme / vervelende / lastige vraag: doen jullie ook nog iets aan belangrijkere issues zoals het snelheidsprobleem? Of blijft het daar (zoals al maanden) bij lege beloftes?

• Slimmerik
  • 51 reacties
  • 21 november 2020

Het lijkt hier helaas van kwaad tot erger te worden. Sinds kort stottert het beeld en geluid als je een uitzending bekijkt en tussentijds even op pauze hebt gedrukt (bijvoorbeeld om even wat drinken te pakken). Dat was onder andere tijdens de intocht van Sinterklaas, hetgeen voor onze dochters natuurlijk behoorlijk vervelend was. 

ik begrijp, ook gezien het grote aantal landurig aanhoudende problemen, dan ook oprecht niet waarom KPN deze update al dan tijdelijk terugdraait en terug gaat naar de tekentafel op een storings- en vertragingsvrije update te maken. Kan iemand van KPN daar antwoord op geven?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 21 november 2020
ReinierVdP schreef:

Het lijkt hier helaas van kwaad tot erger te worden. Sinds kort stottert het beeld en geluid als je een uitzending bekijkt en tussentijds even op pauze hebt gedrukt (bijvoorbeeld om even wat drinken te pakken). Dat was onder andere tijdens de intocht van Sinterklaas, hetgeen voor onze dochters natuurlijk behoorlijk vervelend was. 

ik begrijp, ook gezien het grote aantal landurig aanhoudende problemen, dan ook oprecht niet waarom KPN deze update al dan tijdelijk terugdraait en terug gaat naar de tekentafel op een storings- en vertragingsvrije update te maken. Kan iemand van KPN daar antwoord op geven?

Ooit wel eens gehoord van: tegen een muur aanlopen?

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 342 reacties
  • 21 november 2020

Het boeit de top van KPN gewoon gene ene moer. De medewerkers mogen met boze klanten omgaan en hun zitten lekker in hun eigen kleine wereldje. Denk je nu echt dat aan de top bij KPN er echt iemand is die zich ook maar iets interesseert voor de problemen die wij als klant ondervinden? Echt niemand die het ook maar een triljardste millimeter interesseert..

En als het ze te heet onder de voeten wordt is het van ik leg mijn functie neer en gaan ze naar het volgende bedrijf dat met tonnen/miljoenen aan salaris wenkt. 

De klant is koning is verleden tijd, de klant mag tegenwoordig betalen en moet maar slikken wat de bedrijven ze voorschotelen. Goed voorbeeld is KPN. Al maanden zijn er klachten omtrent traag functionerende ontvangers maar KPN doet er niets aan. Ja wat onzinnige updates en die werken vaak amper.

Bij deze nogmaals: KPN los het probleem binnen 14 dagen op of geef ons een goede compensatie voor het geleden verlies aan kijkgenot.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
TMG1961 schreef:

Het boeit de top van KPN gewoon gene ene moer. De medewerkers mogen met boze klanten omgaan en hun zitten lekker in hun eigen kleine wereldje. Denk je nu echt dat aan de top bij KPN er echt iemand is die zich ook maar iets interesseert voor de problemen die wij als klant ondervinden? Echt niemand die het ook maar een triljardste millimeter interesseert..

En als het ze te heet onder de voeten wordt is het van ik leg mijn functie neer en gaan ze naar het volgende bedrijf dat met tonnen/miljoenen aan salaris wenkt. 

De klant is koning is verleden tijd, de klant mag tegenwoordig betalen en moet maar slikken wat de bedrijven ze voorschotelen. Goed voorbeeld is KPN. Al maanden zijn er klachten omtrent traag functionerende ontvangers maar KPN doet er niets aan. Ja wat onzinnige updates en die werken vaak amper.

Bij deze nogmaals: KPN los het probleem binnen 14 dagen op of geef ons een goede compensatie voor het geleden verlies aan kijkgenot.

Als je niet op dit forum aanwezig bent dan weet je het niet. Zo simpel is het. De top van KPN leest dit forum niet en als je ‘vanaf grote hoogte kijkt klopt alles’. Ze weten het dus gewoon niet want van beneden naar boven wordt het probleem steeds minder groot. Het verbaasd me dan ook nog steeds dat dit nergens in de media ter sprake komt. Als het aan de grote klok wordt gehangen dan worden de heren wellicht wakker maar nu zeker niet. 

• Helper
  • 38 reacties
  • 21 november 2020
SledgehammerNL schreef:
TMG1961 schreef:

Als je niet op dit forum aanwezig bent dan weet je het niet. Zo simpel is het. De top van KPN leest dit forum niet en als je ‘vanaf grote hoogte kijkt klopt alles’. Ze weten het dus gewoon niet want van beneden naar boven wordt het probleem steeds minder groot. Het verbaasd me dan ook nog steeds dat dit nergens in de media ter sprake komt. Als het aan de grote klok wordt gehangen dan worden de heren wellicht wakker maar nu zeker niet. 

Helpt ook niet echt dat als er een klachten topic aangemaakt wordt over de traagheid dat het linea reacta in deze thread gedumpt wordt door de modjes.

Zo weet je zeker dat je geen antwoord op je vraag verzoek krijgt en als je pech heb moet je 3000 posts door voordat je iets van de eigen terug vind.

Forum|alt.badge.img+2

Er is maar 1 manier en dat is een klacht indienen. Klachten dienen ze te behandelden, wordt ook geëvalueerd. Hoe meer klachten hoe hoger de prioriteit. 

Een forum (als dit) is het middel daar niet voor. 

​​​​​​Dus steek je energie in een klacht, niet in dit/forum. Begrip vragen/creëren voor de situatie levert geen resultaten op

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 21 november 2020
Martijn en Lies schreef:

Kan me echt niet voorstellen dat deze software in Nederland ontwikkeld en geschreven wordt. Dit zit zo barstensvol fouten...... Wanneer komen de mensen van de kwaliteitssystemen over de vloer?

@Martijn en Lies 

NIET!!!

Die zijn al jaren weg bezuinigd, zitten heel veel zzp-ers daar, dat is nu de kwaliteit van KPN

geen idee of het gras echt groener is bij de concurrentie, maar ik word steeds meer bereid 

om dat te zelf te gaan ervaren, KPN blijft nu al een paar maanden in gebreken met het leveren van een normaal en kwalitatief goede tv dienst

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 21 november 2020
Martijn en Lies schreef:

Er is maar 1 manier en dat is een klacht indienen. Klachten dienen ze te behandelden, wordt ook geëvalueerd. Hoe meer klachten hoe hoger de prioriteit. 

​​​​​​Dus steek je energie in een klacht, niet in dit/forum. Begrip vragen/creëren voor de situatie levert geen resultaten op

Heb je een linkje van het klachtenformulier? Misschien dat mensen dat dan gaan opsturen.

Forum|alt.badge.img+2

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/

Gewoon terug laten bellen...…

Kost dan wat tijd, maar wellicht minder tijd dan geen klacht indienen en afwachten.

• 0 reacties
  • 21 november 2020
Martijn en Lies schreef:

Met al meer dan 50 reacties heeft u toch flink wat energie in dit forum gestoken.

Forum|alt.badge.img+2
Jeroen Ruiter schreef:
Martijn en Lies schreef:

Met al meer dan 50 reacties heeft u toch flink wat energie in dit forum gestoken.

Ben het ook hartstikke beu....

• Helper
  • 38 reacties
  • 21 november 2020
Martijn en Lies schreef:

Kost dan wat tijd, maar wellicht minder tijd dan geen klacht indienen en afwachten.

Nou doe geen moeite om kpn te bellen, je moet een een of ander formulier invullen op de site.. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 21 november 2020
Martijn en Lies schreef:

Als je naar de klachtenpagina gaat, krijg je (21:13 uur):

“De server is overbelast

KPN.com heeft last van overbelasting, probeer het later nog eens. Excuses voor het ongemak. “

Hoe zou dat komen?

Forum|alt.badge.img+2

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 21 november 2020

Voor klachten?…..ja waar moet je dan heen:

https://www.klacht.nl/kpn-digitale-tv/

Zo druk, dat ze gewoon helemaal nergens op reageren:rage:  is gewoon van de zotte

Deze dan misschien?

https://www.klachtenkompas.nl/klachten/intake/je-klacht

en als we dan toch zo lekker bezig zijn….

https://www.ervaringen.nl/kpn

Daar zijn blijkbaar mensen die soms toch 1 ster durven te geven...best hoog nog

Maar voor “echt” contact met KPN, volg dan deze instructies:

Wat niet op internet staat, maar wel degelijk een oplossing is, is gewoon schijt aan KPN hebben (net zo zoals ze met ons doen) en lekker overstappen…..werkte bij Ziggo ook, zodra er een enorme terugloop van klanten is, dan ineens kunnen ze wel een hoop ellende snel oplossen, en intussen werkt het al weer wat jaren storingsloos bij mijn ouders.

Persoonlijk zit ik nu te kijken bij T-Mobile

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493

Ziet er vrij rustig uit daar, mijn broertje zit er al jaren, en eerlijk is eerlijk, de laatste tijd was de service beneden pijl, maar nog niet zo laag als bij KPN.

Ook de prijs ziet er vrij gunstig uit, als rekenvoorbeeld heb ik het volgende genomen:

internet: 100/100Mb + basis bellen + basis tv + Ziggo pakket + 2 tv's + pluspakket

Daarbij heeft KPN standaard 65 zenders waarvan maar 30HD, en T-mobile heeft standaard 64 zenders waarvan 59HD, oké het pluspakket bestaat uit 30 zenders, waarvan wij er maar 7 echt willen hebben, T-mobile heeft een infotainment pakket met maar 10 zenders waarvan wij er maar 5 willen zien, voor de rest hebben we dan dezelfde zenders die we willen zien. Qua internet zal er geen verschil zijn, is glasvezel dus stabiel en snel, vastbellen is ook zoiets, en bij T-mobile krijg je ook een dichtgetimmerde modem/router en bij gebruik van een eigen modem vervalt thuisbellen, dus ook hetzelfde als nu.

Dan het prijsverschil, hierbij heb ik niet gekeken naar aanbiedingen van een paar maanden of aansluitkosten, echt puur naar de vaste maandkosten, schrik niet, maar bij KPN ben je dan een beste €1038,- p/jaar kwijt, bij T-mobile “maar” €915,- p/jaar, voor het verschil van €118,- p/jaar kan je vast wel een goede 2e router kopen en een heerlijk bereik van WiFi creëren, of elke 3 á 4 jaar een nieuwe tv

Dus zijn er nog mensen met goede voornemens voor 2021? dan is dit misschien een goed voornemen!! 

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 21 november 2020
DexterXL schreef:

Qua internet zal er geen verschil zijn, is glasvezel dus stabiel en snel, vastbellen is ook zoiets, en bij T-mobile krijg je ook een dichtgetimmerde modem/router en bij gebruik van een eigen modem vervalt thuisbellen, dus ook hetzelfde als nu.

Ook bij KPN kan je met een eigen router gewoon blijven bellen via de "vaste lijn" van KPN.

Bij T-mobile heb je een echt dynamisch iP adres en dat is niet echt handig als je thuis services hebt draaien die vanaf Internet benaderbaar moeten zijn of als je site-2-site VPN verbindingen in gebruik hebt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 21 november 2020
Martijn en Lies schreef:

Nou… niet echt:

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 21 november 2020
Martijn en Lies schreef:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Ik heb deze ingevuld en opgestuurd.