Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 22 november 2020
Katana321 schreef:

Maar ook voor KPN wordt het dus niet duidelijk. Hoe kun je dan goed en snel de problemen oplossen?

Ik denk dat KPN een heel goed inzicht heeft in de omvang van het probleem.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 22 november 2020
wjb schreef:

Hoe zouden ze dat dan moeten hebben?

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 22 november 2020
Katana321 schreef:
wjb schreef:

Monitoring en klantenservice.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 22 november 2020
wjb schreef:
Katana321 schreef:
wjb schreef:

Monitoring en klantenservice.

Als de klantenservice (bijna) onbereikbaar is?

Het enige wat ze uit het feit dat de klantenservice platligt  kunnen concluderen is dat er een flink probleem is. Wat precies, welke tv-ontvanger wel/niet, welk onderdeel v.h. menu, daar kunnen ze eenvoudigweg geen zicht op hebben. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 22 november 2020

Katana321 schreef:
wjb schreef:
Katana321 schreef:
  •  Ik begrijp niet waarom jullie, als de problemen zó groot zijn, klanten blijven overzetten naar het nieuwe menu/platform. 

Weet jij dan wat de omvang van de groep getroffen abonnees is?

Nee, dat weet ik niet. En daar zullen we ook nooit achter komen. Als hier op het forum de mogelijkheid bestond om een poll aan te maken, dan zou dit snel duidelijk worden denk ik. Maar dat kan niet, dus wordt het voor ons niet duidelijk. Maar ook voor KPN wordt het dus niet duidelijk. Ook KPN weet de omvang van de groep getroffen abonnees niet. Hoe kun je dan goed en snel de problemen oplossen?

Het is in elk geval zo dat de stroom klachten hier de afgelopen tijd alleen maar groter is geworden. Ook is de (telefonische) bereikbaarheid sterk teruggelopen. Beide zijn een teken aan de wand. Beide zouden voor KPN een signaal van een flink probleem moeten zijn.

@wjb Of de groep abonnees met problemen groot is, maakt helemaal niets uit. In elk geval is het voor KPN een groot probleem. Zie dit bericht van een moderator: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/spontaan-herstartende-tv-ontvangers-510315?postid=1141682#post1141682

“Helaas is het een grote nachtmerrie geworden, waar we al een lange tijd last van hebben.”

Forum|alt.badge.img+2
Katana321 schreef:

Katana321 schreef:
wjb schreef:
Katana321 schreef:
  •  Ik begrijp niet waarom jullie, als de problemen zó groot zijn, klanten blijven overzetten naar het nieuwe menu/platform. 

Nee, dat weet ik niet. En daar zullen we ook nooit achter komen. Als hier op het forum de mogelijkheid bestond om een poll aan te maken, dan zou dit snel duidelijk worden denk ik. Maar dat kan niet, dus wordt het voor ons niet duidelijk. Maar ook voor KPN wordt het dus niet duidelijk. Ook KPN weet de omvang van de groep getroffen abonnees niet. Hoe kun je dan goed en snel de problemen oplossen?

Het is in elk geval zo dat de stroom klachten hier de afgelopen tijd alleen maar groter is geworden. Ook is de (telefonische) bereikbaarheid sterk teruggelopen. Beide zijn een teken aan de wand. Beide zouden voor KPN een signaal van een flink probleem moeten zijn.

@wjb Of de groep abonnees met problemen groot is, maakt helemaal niets uit. In elk geval is het voor KPN een groot probleem. Zie dit bericht van een moderator: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/spontaan-herstartende-tv-ontvangers-510315?postid=1141682#post1141682

“Helaas is het een grote nachtmerrie geworden, waar we al een lange tijd last van hebben.”

Dus nogmaals..... Klacht indienen!

Hoeveel je hier ook (of op een ander forum) post met problemen hierover.... Klachten dienen behandeld te worden. Is ook toezicht op.

Met een klacht (zeker met veel klachten) gaan andere deuren open. Hoe meer klachten, hoe groter de druk om aanpassingen te doen (hetzij software, hetzij andere apparatuur). Een klagen hier op het forum is geen klacht!

• 0 reacties
  • 22 november 2020

Ik vraag me af of ze wel bezig zijn om die traagheid op te lossen, gezien er voor 26/11 weer een update geplant staat en niks over het menu, alleen dat betaalcode vervangen word door pincode en er aanpassingen komen in de uitleg van foutcodes.

En @Martijn en Lies , ook hier je klachten uiten zorgt ervoor dat het intern word opgepakt, ze lezen heus wel mee daar bij de afdeling, en hoe meer er openbaar staat hoe beter het is, een intern memootje wil nog wel eens zoek raken.:kissing_closed_eyes:

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 22 november 2020

Wat interessant zou zijn is om te kijken of een zeer trage TV ontvanger ook zo traag is als deze aangesloten wordt bij een abonnee die geen grote vertragingen ervaart op een 2952 of 2260. Ik neem aan dat KPN dat ook al wel gedaan zal hebben maar toch ...

Forum|alt.badge.img+2
Doornekamp33 schreef:

Ik vraag me af of ze wel bezig zijn om die traagheid op te lossen, gezien er voor 26/11 weer een update geplant staat en niks over het menu, alleen dat betaalcode vervangen word door pincode en er aanpassingen komen in de uitleg van foutcodes.

En @Martijn en Lies , ook hier je klachten uiten zorgt ervoor dat het intern word opgepakt, ze lezen heus wel mee daar bij de afdeling, en hoe meer er openbaar staat hoe beter het is, een intern memootje wil nog wel eens zoek raken.:kissing_closed_eyes:

Klachten uitten op forums zijn geen klacht!!!!!!!

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-een-product-of-dienst

"Oplossing zoeken met bedrijf

Bent u niet tevreden over de aankoop van bijvoorbeeld uw televisie of de schilderwerkzaamheden bij u thuis? Dan kunt u een klacht indienen. U kunt het bedrijf schriftelijk laten weten dat u niet tevreden bent. U geeft dan ook meteen aan wat volgens u een goede oplossing is voor het probleem."

Het weten van een probleem wil niet zeggen dat er klachten over zijn. Kijk naar de auto-industrie met terugroepacties. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
wjb schreef:

Wat interessant zou zijn is om te kijken of een zeer trage TV ontvanger ook zo traag is als deze aangesloten wordt bij een abonnee die geen grote vertragingen ervaart op een 2952 of 2260. Ik neem aan dat KPN dat ook al wel gedaan zal hebben maar toch ...

Ik denk van niet maar laat me graag verrassen..

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 22 november 2020
wjb schreef:

Eens.

Maar dan zou ook iets anders gedaan moeten worden. Namelijk bij iemand die geen problemen ervaart, iemand anders de tv-ontvanger laten gebruiken. Want het is natuurlijk zo dat iedereen de verschillende onderdelen v.h. tv-menu wel of niet gebruiken. Zelf gebruik ik alleen de gids, de opnamefunctie en de herinnerfunctie. Kan zomaar zijn dat iemand anders deze onderdelen weinig tot niet gebruikt, maar wel netflix en youtube. Die gebruik ik zelf niet, maar daar lees ik hier ook klachten over.

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 22 november 2020
Katana321 schreef:
wjb schreef:

Eens.

Maar dan zou ook iets anders gedaan moeten worden. Namelijk bij iemand die geen problemen ervaart, iemand anders de tv-ontvanger laten gebruiken. Want het is natuurlijk zo dat iedereen de verschillende onderdelen v.h. tv-menu wel of niet gebruiken. Zelf gebruik ik alleen de gids, de opnamefunctie en de herinnerfunctie. Kan zomaar zijn dat iemand anders deze onderdelen weinig tot niet gebruikt, maar wel netflix en youtube. Die gebruik ik zelf niet, maar daar lees ik hier ook klachten over.

Ik kijk puur naar de trage gids, niet naar het spontaan herstarten van TV ontvangers.

Uiteraard zou je ook de andere kant op zo'n zelfde "uitwisseling" kunnen doen maar ik denk dat je al heel veel informatie kunt halen uit het aansluiten van een trage TV ontvanger bij een abonnee die dat niet ervaart met een 2952 of 2260.

Blijft deze traag dan lijkt de oorzaak in de TV ontvanger of het TV abonnement te zitten. Is deze dan wel snel(ler) dan moet de oorzaak in netwerk/routering gezocht worden.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 22 november 2020
wjb schreef:
Katana321 schreef:

Begrijp me goed, ik vind het heel vervelend dat er abonnees zijn waarbij de gids onacceptabel traag is en elke abonnee die dit ervaart is er één te veel. Ik hoop dan ook oprecht dat dit zeer snel verholpen zal worden. Dat neemt echter niet weg dat wij als klant niet weten wat de omvang van deze problematiek is. Ik ken niemand in mijn vrienden- en kennissenkring die onacceptabele snelheden ervaart. Wat ik van mijn vrienden hoor is: Ja, de gids is trager dan voorheen, maar niet dermate veel trager dat men dat als dermate storend ervaart om hiervoor aan de bel te trekken.

Nogmaals, ik hoop voor iedereen dat het zeer snel verholpen zal zijn.

Hoeveel korting krijg jij van KPN door altijd maar positief te typen over het bedrijf? 

• 0 reacties
  • 22 november 2020

Ik krijg ook geen korting en ben ook positief. @wjb loopt gewoon al langere tijd mee op het forum van KPN en ik geloof dat hij wel weet hoe het zit als ervaren klant. Ik denk dat hij door zijn expertise wel sneller met medewerkers in contact komt en dus wel eens iets mee krijgt van de situatie schat ik in.

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 22 november 2020
jobje73 schreef:
wjb schreef:
Katana321 schreef:

Begrijp me goed, ik vind het heel vervelend dat er abonnees zijn waarbij de gids onacceptabel traag is en elke abonnee die dit ervaart is er één te veel. Ik hoop dan ook oprecht dat dit zeer snel verholpen zal worden. Dat neemt echter niet weg dat wij als klant niet weten wat de omvang van deze problematiek is. Ik ken niemand in mijn vrienden- en kennissenkring die onacceptabele snelheden ervaart. Wat ik van mijn vrienden hoor is: Ja, de gids is trager dan voorheen, maar niet dermate veel trager dat men dat als dermate storend ervaart om hiervoor aan de bel te trekken.

Hoeveel korting krijg jij van KPN door altijd maar positief te typen over het bedrijf? 

Geen en als je mijn berichten op het forum door zou nemen dan zal je zien dat ik juist tot de kritische abonnees gerekend mag worden. Als daartoe aanleding is dan zal ik zeer zeker geen blad voor de mond nemen.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 22 november 2020
Martijn en Lies schreef:
DexterXL schreef:
Martijn en Lies schreef:

Ik ben binnen. 3 dagen terug gebeld!

@Martijn en Lies 

en wat was daar de uitkomst van?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 22 november 2020
wjb schreef:
jobje73 schreef:
wjb schreef:
Katana321 schreef:

Geen en als je mijn berichten op het forum door zou nemen dan zal je zien dat ik juist tot de kritische abonnees gerekend mag worden. Als daartoe aanleding is dan zal ik zeer zeker geen blad voor de mond nemen.

Ik lees hier alleen maar positief. Op de rest van het forum kom ik niet.

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 22 november 2020
jobje73 schreef:
wjb schreef:
jobje73 schreef:
wjb schreef:
Katana321 schreef:

Ik lees hier alleen maar positief. Op de rest van het forum kom ik niet.

Ik schrijf toch ook "Als daartoe aanleiding is ...".

Forum|alt.badge.img+2
DexterXL schreef:
Martijn en Lies schreef:
DexterXL schreef:
Martijn en Lies schreef:

Ik ben binnen. 3 dagen terug gebeld!

@Martijn en Lies

en wat was daar de uitkomst van?

Dat een klacht plaatsen helpt! Ze zijn zich er van bewust (kan ook niet anders) dat er problemen zijn.  Ik zou zeggen: dien een klacht in en kijk wat KPN voor je kan betekenen en of je daarmee kan leven (voor even). Ik kan wel zeggen dat ik liever heb dat de klachten (voor ons allemaal) verdwijnen. Liever dat dan compensatie. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 22 november 2020
PeterG schreef:

Tja, je kan je druk maken om iets dat niet werkt of je aanpassen.

Ikzelf heb de Digitenne maar weer aangesloten in de slaapkamer. En evt. de laptop als ik Videoland (heb ik via KPN) op opnamen wil kijken.

Voor Netflix heb ik maar de app op m'n phone gezet. En NPOstart. Kan ik ook programma's tot een week terug mee kijken.

Prima oplossing voor even. Maar om dit nu voor 4 maanden te doen…?

Ik wacht met smart op de eerstvolgende providermonitor.

• Topper
  • 34 reacties
  • 22 november 2020
wjb schreef:
Katana321 schreef:
wjb schreef:

Eens.

Ik kijk puur naar de trage gids, niet naar het spontaan herstarten van TV ontvangers.

Uiteraard zou je ook de andere kant op zo'n zelfde "uitwisseling" kunnen doen maar ik denk dat je al heel veel informatie kunt halen uit het aansluiten van een trage TV ontvanger bij een abonnee die dat niet ervaart met een 2952 of 2260.

Blijft deze traag dan lijkt de oorzaak in de TV ontvanger of het TV abonnement te zitten. Is deze dan wel snel(ler) dan moet de oorzaak in netwerk/routering gezocht worden.

Ik heb inmiddels ook een andere ontvanger gekregen maar die heeft exact het zelfde problemen.

Ik durf gerust te stellen dat het trage menu bij 100% van de 2952 doosjes voorkomt.

Ik ken nog geen mensen die niet dit probleem hebben.

Het probleem is en blijft perceptie, de een vind 2 sec al traag en de ander pas bij 10 sec.

Ook heb je de volgende groep mensen.

Mijn vriendin zal hier wel thuis over mopperen maar nooit actie ondernemen of daar over een klacht deponeren hier op het forum.

Dit geld voor ongeveer het grootste deel van de gebruikers.

Het lijkt er gewoon op dat KPN de gok heeft genomen en gedacht heeft dat het wel los zou lopen.

Ik verwacht overigens ook geen oplossing meer voor deze kastjes.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 22 november 2020
JGST schreef:

Ik heb inmiddels ook een andere ontvanger gekregen maar die heeft exact het zelfde problemen.

Ik durf gerust te stellen dat het trage menu bij 100% van de 2952 doosjes voorkomt.

Ik ken nog geen mensen die niet dit probleem hebben.

Het probleem is en blijft perceptie, de een vind 2 sec al traag en de ander pas bij 10 sec.

Ook heb je de volgende groep mensen.

Mijn vriendin zal hier wel thuis over mopperen maar nooit actie ondernemen of daar over een klacht deponeren hier op het forum.

Dit geld voor ongeveer het grootste deel van de gebruikers.

Het lijkt er gewoon op dat KPN de gok heeft genomen en gedacht heeft dat het wel los zou lopen.

Ik verwacht overigens ook geen oplossing meer voor deze kastjes.

Ik heb een 5202: snel en flitsend. Zoals het hoort. Het openen v.d. gids op mijn 2952 duurt ongeveer 2 (vandaag zelfs 3) seconden.

Echter, mijn collega liet mij net weten dat op zijn 2952 de gids opent in iets meer dan 1 sec. Is veel sneller dus dan mijn 2952. Maar, hij heeft een 2952, ik heb een 2952v2. Het zou kunnen dat daar ook nog iets zit. 

Overigens heb ik mijn tv-ontvangers rechtstreeks op de EB aangesloten. Mijn collega met een devolo ertussen.

Dus jouw stelling dat het probleem zich op 100% v.d. 2952-ontvangers voordoet, gaat niet helemaal op.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 22 november 2020
Katana321 schreef:

Echter, mijn collega liet mij net weten dat op zijn 2952 de gids opent in iets meer dan 1 sec. Is veel sneller dus dan mijn 2952. Maar, hij heeft een 2952, ik heb een 2952v2. Het zou kunnen dat daar ook nog iets zit. 

Bij mij, op mijn 2952v2, opent de gids in ongeveer 0.7 seconde, echter is die dan nog anderhalf a drie seconden (wisselt nogal) leeg.

Woorden en interpretaties kunnen o zo onnauwkeurig zijn.

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 22 november 2020
JGST schreef:

Dat is echt niet zo.

Als dit issue op elke 2952 voor zou komen dan was dit topic al lang ontploft.

Daarbij komt dat er in mijn vriendenkring mensen zijn die een 2952 hebben en geen problemen ondervinden.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 22 november 2020
gdf schreef:
Katana321 schreef:

Bij mij, op mijn 2952v2, opent de gids in ongeveer 0.7 seconde, echter is die dan nog anderhalf a drie seconden (wisselt nogal) leeg.

Woorden en interpretaties kunnen o zo onnauwkeurig zijn.

Ik had mijn woorden anders moeten kiezen. Met “de gids openen” bedoelde ik echt “de gids is gevuld". Dat is op de 2952 van mijn collega dus iets meer dan 1sec. Bij mij is dat 2 a 3 secs. En wij hebben op dezelfde manier gemeten: vanaf het moment dat het rode lampje op de tv-ontvanger brandt.