Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• 475 reacties
  • 22 november 2020

Als een zeker forumlid suggereert dat dit topic nog niet ontploft is, dan weet ik niet of er naar het aantal pagina's gekeken wordt! Ik ga van alle kennissen/familieleden/mezelf niet iedere keer melden (en ze hebben allemaal last van de ongein van herstarten/traag menu/chrome casten/opnames die het niet meer doen) wat er nu weer nog steeds niet werkt. KPN heeft er een zooitje van gemaakt en als de oplossing niet verder komt dan maar weer eens opnieuw opstarten en de software opnieuw laden, dan vrees ik dat er een diepliggend probleem is waar men geen raad mee weet (maar daar vertel ik niets nieuws mee). Ik ga in ieder geval aan niemand meer uitleggen waarom e.e.a. niet zou kunnen werken (want dat weet ik niet). En niet iedereen heeft de behoefte om te melden dat het bij hem of haar fout gaat, wat heeft het voor zin als er al meer dan 130 pagina's alleen al over het menu bestaan!

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 22 november 2020
JGST schreef:
wjb schreef:
Katana321 schreef:
wjb schreef:

Wat interessant zou zijn is om te kijken of een zeer trage TV ontvanger ook zo traag is als deze aangesloten wordt bij een abonnee die geen grote vertragingen ervaart op een 2952 of 2260. Ik neem aan dat KPN dat ook al wel gedaan zal hebben maar toch ...

Eens.

Maar dan zou ook iets anders gedaan moeten worden. Namelijk bij iemand die geen problemen ervaart, iemand anders de tv-ontvanger laten gebruiken. Want het is natuurlijk zo dat iedereen de verschillende onderdelen v.h. tv-menu wel of niet gebruiken. Zelf gebruik ik alleen de gids, de opnamefunctie en de herinnerfunctie. Kan zomaar zijn dat iemand anders deze onderdelen weinig tot niet gebruikt, maar wel netflix en youtube. Die gebruik ik zelf niet, maar daar lees ik hier ook klachten over.

Ik kijk puur naar de trage gids, niet naar het spontaan herstarten van TV ontvangers.

Uiteraard zou je ook de andere kant op zo'n zelfde "uitwisseling" kunnen doen maar ik denk dat je al heel veel informatie kunt halen uit het aansluiten van een trage TV ontvanger bij een abonnee die dat niet ervaart met een 2952 of 2260.

Blijft deze traag dan lijkt de oorzaak in de TV ontvanger of het TV abonnement te zitten. Is deze dan wel snel(ler) dan moet de oorzaak in netwerk/routering gezocht worden.

Ik heb inmiddels ook een andere ontvanger gekregen maar die heeft exact het zelfde problemen.

Ik durf gerust te stellen dat het trage menu bij 100% van de 2952 doosjes voorkomt.

Ik ken nog geen mensen die niet dit probleem hebben.

Het probleem is en blijft perceptie, de een vind 2 sec al traag en de ander pas bij 10 sec.

Ook heb je de volgende groep mensen.

Mijn vriendin zal hier wel thuis over mopperen maar nooit actie ondernemen of daar over een klacht deponeren hier op het forum.

Dit geld voor ongeveer het grootste deel van de gebruikers.

Het lijkt er gewoon op dat KPN de gok heeft genomen en gedacht heeft dat het wel los zou lopen.

Ik verwacht overigens ook geen oplossing meer voor deze kastjes.

Helemaal mee eens!

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1160 reacties
  • 22 november 2020
wjb schreef:
beosound100 schreef:

Als een zeker forumlid suggereert dat dit topic nog niet ontploft is, dan weet ik niet of er naar het aantal pagina's gekeken wordt! 

Je moet niet naar het aantal pagina's kijken maar naar het aantal unieke reageerders en dan zal je tot dezelfde conclusie komen, dat aantal is nog altijd niet echt groot.

Als ik zelf van XS4ALL een reactie krijg dat er 'een groot aantal meldingen' van dit probleem zijn, waarom probeer jij dan hier sinds maanden te vertellen, dat die aantal toch echt niet groot is?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 22 november 2020
Joris62 schreef:

Als ik zelf van XS4ALL een reactie krijg dat er 'een groot aantal meldingen' van dit probleem zijn, waarom probeer jij dan hier sinds maanden te vertellen, dat die aantal toch echt niet groot is?

Eens. Het is volstrekt irrelevant of het aantal meldingen nu wel of niet groot is. Ik begin die discussie zó moe te worden. KPN geeft zelf aan dat zij een groot probleem hebben (zie mijn eerdere post).

Ik wil eigenlijk van een moderator wel eens weten of het nog zin heeft tekortkomingen/problemen/bugs te melden. Ik heb er namelijk nog wel een paar. Maar ik ben bang dat een melding van mij verdwijnt in dit ellenlange topic.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 22 november 2020
Joris62 schreef:
wjb schreef:
beosound100 schreef:

Als een zeker forumlid suggereert dat dit topic nog niet ontploft is, dan weet ik niet of er naar het aantal pagina's gekeken wordt! 

Je moet niet naar het aantal pagina's kijken maar naar het aantal unieke reageerders en dan zal je tot dezelfde conclusie komen, dat aantal is nog altijd niet echt groot.

Hoho, pas op! Sommige mensen hier lopen al jaaaaren rond en weten alles!

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 22 november 2020
Katana321 schreef:

Het is volstrekt irrelevant of het aantal meldingen nu wel of niet groot is.

Helemaal eens, vandaar ook…

wjb schreef:

Begrijp me goed, ik vind het heel vervelend dat er abonnees zijn waarbij de gids onacceptabel traag is en elke abonnee die dit ervaart is er één te veel. Ik hoop dan ook oprecht dat dit zeer snel verholpen zal worden.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 22 november 2020
wjb schreef:
Katana321 schreef:

wjb schreef:

Begrijp me goed, ik vind het heel vervelend dat er abonnees zijn waarbij de gids onacceptabel traag is en elke abonnee die dit ervaart is er één te veel. Ik hoop dan ook oprecht dat dit zeer snel verholpen zal worden.

Dan blijft toch vooral de vraag waarom jij steeds die vraag blijft herhalen of het aantal wel zo groot is. Laat die vraag gewoon achterwege, zou ik zeggen. Want hierdoor ontstaat steeds discussie. En ook irritatie bij de abonnees die flinke problemen hebben. 

Begrijp me goed, ik weet dat ook niet of het aantal wel of niet groot is. Ik zie/lees aanwijzingen dat dat aantal op z'n minst flink stijgt, gezien de meldingen in dit topic en de slechte bereikbaarheid van kpn. We zijn het volgens mij in elk geval over één ding eens: elke abonnee met problemen is er een te veel.

Zo, nu ga ik weer naar de koffie van @Anneke-Anna 

:wink:

• Topper
  • 34 reacties
  • 22 november 2020

Katana321 schreef:
gdf schreef:
Katana321 schreef:

Echter, mijn collega liet mij net weten dat op zijn 2952 de gids opent in iets meer dan 1 sec. Is veel sneller dus dan mijn 2952. Maar, hij heeft een 2952, ik heb een 2952v2. Het zou kunnen dat daar ook nog iets zit. 

Bij mij, op mijn 2952v2, opent de gids in ongeveer 0.7 seconde, echter is die dan nog anderhalf a drie seconden (wisselt nogal) leeg.

Woorden en interpretaties kunnen o zo onnauwkeurig zijn.

Ik had mijn woorden anders moeten kiezen. Met “de gids openen” bedoelde ik echt “de gids is gevuld". Dat is op de 2952 van mijn collega dus iets meer dan 1sec. Bij mij is dat 2 a 3 secs. En wij hebben op dezelfde manier gemeten: vanaf het moment dat het rode lampje op de tv-ontvanger brandt.

Prima dan maken we het onderscheid in de 2952 en de 2952V2 die duidelijk het probleem wel heeft.

Dan mijn stelling iets aanpassen 100% van de 2952V2 heeft het probleem met het trage menu.

En ja jij dus ook,  2 sec wachten is gewoon te traag.

En mijn reverentie is dan de oude software de beduidend sneller opende.

Verder kan ik mij ook niet voorstellen dat dit probleem zich maar bij een kleine groep voor doet.

Er zijn niet heel veel variabelen die hier invloed op hebben en als de rest gelijk is dan is de performance dat ook. kortom KPN heeft niet goed getest en gedacht hier mee weg te komen en dat lijkt ze aardig te lukken gezien het kleine aantal reacties 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 22 november 2020
Katana321 schreef:
wjb schreef:
Katana321 schreef:

wjb schreef:

Dan blijft toch vooral de vraag waarom jij steeds die vraag blijft herhalen of het aantal wel zo groot is. Laat die vraag gewoon achterwege, zou ik zeggen. Want hierdoor ontstaat steeds discussie. En ook irritatie bij de abonnees die flinke problemen hebben. 

Begrijp me goed, ik weet dat ook niet of het aantal wel of niet groot is. Ik zie/lees aanwijzingen dat dat aantal op z'n minst flink stijgt, gezien de meldingen in dit topic en de slechte bereikbaarheid van kpn. We zijn het volgens mij in elk geval over één ding eens: elke abonnee met problemen is er een te veel.

Zo, nu ga ik weer naar de koffie van @Anneke-Anna 

:wink:

Had het niet beter kunnen zeggen. 👍

Bottoms up 😎☕️☕️☕️☕️

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 22 november 2020
Katana321 schreef:

Dan blijft toch vooral de vraag waarom jij steeds die vraag blijft herhalen of het aantal wel zo groot is. Laat die vraag gewoon achterwege, zou ik zeggen. Want hierdoor ontstaat steeds discussie.

Omdat iedereen blijkbaar vergeten is in welke context die vraag in dit topic gesteld werd.

Die vraag werd gesteld in de context van het terugdraaien van de wijzigingen en terug te keren naar het oude menu. En als je dat in ogenschouw neemt dan wordt het ineens heel relevant om wel te kijken naar de grootte van de groep abonnees die getroffen is.

Het gaat mij er dus niet om het probleem de bagatelliseren maar om de geopperde "oplossing" (terugkeren naar het oude menu) ter discussie te stellen.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 22 november 2020
Martijn en Lies schreef:

Dat een klacht plaatsen helpt! Ze zijn zich er van bewust (kan ook niet anders) dat er problemen zijn.  Ik zou zeggen: dien een klacht in en kijk wat KPN voor je kan betekenen en of je daarmee kan leven (voor even). Ik kan wel zeggen dat ik liever heb dat de klachten (voor ons allemaal) verdwijnen. Liever dat dan compensatie. 

Oké, je hebt dus te horen gekregen dat ze zich er bewust van zijn….mooi, maar dat hadden ze van KPN hier ook al gemeld, dus ik zie tot nu toe nog geen meerwaarde in het roepen van: dien een klacht in.

Sterker nog, kijk even op klacht.nl en dan bij KPN, dan zal je zien dat ze daar geen klachten behandelen.

Dan doe ik er nog een schepje boven op, zodra ik hier iets post op dit forum, kunnen de beheerders zien wie ik ben en wat ik bij KPN afneem aan de hand van mijn profiel, als ik een probleem heb met bv de facturatie, en ik meld dit in het juiste topic, dan word dit door een beheerder van dat topic opgepakt en is het vaak binnen 48 uur opgelost of aangepast.

Kortom: dit is geen standaard forum maar een verlengstuk van de klantenservice, en ipv dat je telefonisch contact hebt, heb je het nu zwart op wit staan dat je het gemeld hebt, het is maar net waar je meer waarde aan hecht.

Zo zie ik het momenteel :wink:

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 22 november 2020
wjb schreef:
Katana321 schreef:

Dan blijft toch vooral de vraag waarom jij steeds die vraag blijft herhalen of het aantal wel zo groot is. Laat die vraag gewoon achterwege, zou ik zeggen. Want hierdoor ontstaat steeds discussie.

Omdat iedereen blijkbaar vergeten is waarom die vraag in dit topic gesteld werd.

Die vraag werd gesteld in de context van het terugdraaien van de wijzigingen en terug te keren naar het oude menu. En als je dat in ogenschouw neemt dan wordt het ineens heel relevant om wel naar de grootte van de groep abonnees die getroffen is.

Het gaat mij er dus niet om de vraag de bagatelliseren maar om de geopperde "oplossing" (terugkeren naar het oude menu) te discussie te stellen.

Maar dan nog wjb. Ik ben blij met het nieuwe menu/platform omdat het sommige vervelende langlopende issues van het oude menu/platform heeft opgelost. 

Echter, als ik nu lees waar sommigen (al zouden het er maar 5 zijn) tegenaan lopen, dan offer ik me graag op en dan zeg ik: KPN, draai alles voor iedereen terug, vervolgens héél goed testen en vervolgens pas uitrollen als alle seinen op groen staan.

Voor die test bied ik me gratis en voor niks aan.

• Topper
  • 34 reacties
  • 22 november 2020
wjb schreef:
Katana321 schreef:

Omdat iedereen blijkbaar vergeten is in welke context die vraag in dit topic gesteld werd.

Die vraag werd gesteld in de context van het terugdraaien van de wijzigingen en terug te keren naar het oude menu. En als je dat in ogenschouw neemt dan wordt het ineens heel relevant om wel te kijken naar de grootte van de groep abonnees die getroffen is.

Het gaat mij er dus niet om het probleem de bagatelliseren maar om de geopperde "oplossing" (terugkeren naar het oude menu) te discussie te stellen.

Duidelijk, dat is dus afhankelijk van de hardware en de V2 is duidelijk niet goed genoeg voor dit nieuwe platform dus terug draaien die handel.

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 22 november 2020
JGST schreef:

Duidelijk, dat is dus afhankelijk van de hardware en de V2 is duidelijk niet goed genoeg voor dit nieuwe platform dus terug draaien die handel.

Maar het is nog helemaal niet vastgesteld dat het aan de hardware zou liggen. 

Waarom heeft de éne HMB2260 laadtijden van meer dan 6 seconden terwijl de andere HMB2260 laadtijden van zo'n 1,5 seconde heeft. Als dat aan de hardware zou liggen dan zouden alle HMB2260's daar toch last van moeten hebben?

Datzelfde geldt ook voor de 2952 en de V2 van beide typen.

• Topper
  • 34 reacties
  • 22 november 2020

Beide duren te lang ook de 1.5 sec is geen soepele laad tijd en is dus niet goed genoeg.

terug draaien dus het is gewoon niet goed genoeg om uit te rollen.

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 22 november 2020
Katana321 schreef:

Echter, als ik nu lees waar sommigen (al zouden het er maar 5 zijn) tegenaan lopen, dan offer ik me graag op en dan zeg ik: KPN, draai alles voor iedereen terug, vervolgens héél goed testen en vervolgens pas uitrollen als alle seinen op groen staan.

Nee, dat moet je mijns inziens vooral niet doen als het er (bij wijze van spreken) maar 5 zouden zijn.

• Topper
  • 34 reacties
  • 22 november 2020
Katana321 schreef:
wjb schreef:
Katana321 schreef:

Omdat iedereen blijkbaar vergeten is waarom die vraag in dit topic gesteld werd.

Die vraag werd gesteld in de context van het terugdraaien van de wijzigingen en terug te keren naar het oude menu. En als je dat in ogenschouw neemt dan wordt het ineens heel relevant om wel naar de grootte van de groep abonnees die getroffen is.

Het gaat mij er dus niet om de vraag de bagatelliseren maar om de geopperde "oplossing" (terugkeren naar het oude menu) te discussie te stellen.

Maar dan nog wjb. Ik ben blij met het nieuwe menu/platform omdat het sommige vervelende langlopende issues van het oude menu/platform heeft opgelost. 

Voor die test bied ik me gratis en voor niks aan.

Helemaal mee eens.

Eerst goed testen en dan pas uitrollen.

• Topper
  • 34 reacties
  • 22 november 2020
wjb schreef:
Katana321 schreef:

Nee, dat moet je mijns inziens vooral niet doen als het er (bij wijze van spreken) maar 5 zouden zijn.

We hebben net vast gesteld dat het 100% van de V2 ontvangers betreft die last van hebben dus die 5 is echt wel gehaald.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 22 november 2020
wjb schreef:
Katana321 schreef:

Ik zou het normaal gesproken helemaal met je eens zijn. Behalve nu. Nu ben ik het niet met je eens omdat sommige klanten al 4 maanden problemen hebben. En omdat het erop lijkt dat KPN de problemen niet kan oplossen.

Maar als jij een manier weet om de verantwoordelijken bij KPN zo ontiegelijk op de kop te geven dat ze het wel kunnen oplossen, ga je gang.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 22 november 2020

@Katana321 

even het “ploatje bie t proatje” zoals ze dat hier zo mooi zeggen:

https://youtu.be/jt5Q5BIsesg

Dit is dus op mijn Arris VIP2952 v2, niet een beetje traag, maar gewoon erg traag, op beide VIP2952 v2 gebeurd dit langzame gedrag, beide al een keer gereset en een keer een frisse start, dan gaat het een paar dagen iets sneller maar nog steeds te traag, daarna “loopt” hij intern weer vol en zijn we weer het haasje met de snelheid.

En dat is nu de reden dat KPN roept dat ze een groot probleem hebben, het zou ook zo maar gerelateerd kunnen zijn aan een combi van factoren in huis maar misschien ook wel in de verdeelstationen.

Hier is de combi:

Experiabox v10 + 2x Arris VIP2952 v2  rechtsreeks via utp aangesloten op de Experiabox, 1x extra router rechtstreeks via utp op de Experiabox

Niks spectaculairs, heb zelfs een derde Arris VIP2952 v2 geprobeerd welke niet mijn abb.nummer heeft, zelfs die vertoond hetzelfde gedrag, dus het ligt ook niet aan de combi met een abb.nummer

Is gewoon Kwalitatief Uitermate Teleurstellend 

• Topper
  • 34 reacties
  • 22 november 2020
Katana321 schreef:

Maar als jij een manier weet om de verantwoordelijken bij KPN zo ontiegelijk op de kop te geven dat ze het wel kunnen oplossen, ga je gang.

Dat is natuurlijk gelijk het probleem,

Als consument kan je niet veel meer als een formele klacht in dienen.

Dat doe je natuurlijk niet via een forum maar per post en aangetekend met daar in de tekst dat je KPN verantwoordelijk stelt  voor het in gebreke blijven van hun dienstverlening en dat je te gevolge een deel van de contributie niet betaald tot dat het is opgelost.

Echter dan kom je in de discussie terecht of de dienstverlening inderdaad ondermaats is, dat is een gevecht wat je alleen niet gaat winnen.

Het enige wat dan nog overblijft is het stemmen met je voeten en dat is dus erg hard weg lopen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 22 november 2020
DexterXL schreef:

@Katana321

https://youtu.be/jt5Q5BIsesg

Dit is dus op mijn Arris VIP2952 v2, niet een beetje traag, maar gewoon erg traag, op beide VIP2952 v2 gebeurd dit langzame gedrag, beide al een keer gereset en een keer een frisse start, dan gaat het een paar dagen iets sneller maar nog steeds te traag, daarna “loopt” hij intern weer vol en zijn we weer het haasje met de snelheid.

En dat is nu de reden dat KPN roept dat ze een groot probleem hebben, het zou ook zo maar gerelateerd kunnen zijn aan een combi van factoren in huis maar misschien ook wel in de verdeelstationen.

Hier is de combi:

Experiabox v10 + 2x Arris VIP2952 v2  rechtsreeks via utp aangesloten op de Experiabox, 1x extra router rechtstreeks via utp op de Experiabox

Niks spectaculairs, heb zelfs een derde Arris VIP2952 v2 geprobeerd welke niet mijn abb.nummer heeft, zelfs die vertoond hetzelfde gedrag, dus het ligt ook niet aan de combi met een abb.nummer

Dat is ronduit drama. Ik heb medelijden.

@DexterXL zou jij eens iets willen testen? Ik heb geconstateerd dat als ik de 2952v2 op de laatste tv-zender zet (bij mij is dat 1475, een regionale zender) en ik daarna op de gids-knop druk, dat de gids dan aanzienlijk sneller opent en laadt. 

Is dat bij jou ook zo?

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 22 november 2020
DexterXL schreef:

Dat is inderdaad rampzalig slecht, laten we hopen dat KPN heel snel de oorzaak boven water weet te krijgen.

Onderstaand hetzelfde op mijn HMB2260, een TV ontvanger met zo goed als dezelfde technische specificaties als de 2952 (V2).

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 22 november 2020
JGST schreef:
Katana321 schreef:

Dat ben ik niet met je eens. Gelukkig zijn er tegenwoordig ook andere mogelijkheden. Mogelijkheden die misschien wel veel effectiever zijn dan een officiële klacht.

Overigens weiger ik altijd om een officiële schriftelijke klacht in te dienen, als ik dat van een telefonisch medewerker te horen krijg. Ik zeg dan altijd: nee dat doe ik niet, want ik heb het net u verteld en ik verwacht dat u dat doorgeeft aan uw leidinggevende. Als op mijn werk bij mij een klacht/probleem voorbijkomt dan ga ik daar onmiddellijk mee aan de slag. Dat verwacht ik nu ook van nu. En ik wil graag een terugkoppeling van u.

• Topper
  • 34 reacties
  • 22 november 2020
Katana321 schreef:
JGST schreef:
Katana321 schreef:

Dat ben ik niet met je eens. Gelukkig zijn er tegenwoordig ook andere mogelijkheden. Mogelijkheden die misschien wel veel effectiever zijn dan een officiële klacht.

Overigens weiger ik altijd om een officiële schriftelijke klacht in te dienen, als ik dat van een telefonisch medewerker te horen krijg. Ik zeg dan altijd: nee dat doe ik niet, want ik heb het net u verteld en ik verwacht dat u dat doorgeeft aan uw leidinggevende. Als op mijn werk bij mij een klacht/probleem voorbijkomt dan ga ik daar onmiddellijk mee aan de slag. Dat verwacht ik nu ook van nu. En ik wil graag een terugkoppeling van u.

Tja dan kan je vinden maar bij de rechter kan je daar niet veel mee, dan heb je toch echt meer nodig dan een klacht bij de helpdesk daarnaast zal je ze ook in gebreke moeten stellen om een zaak te hebben.