Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 29 november 2020
Martijn en Lies schreef:
Anto schreef:

Het ging een poosje goed, maar nu weer met bepaalde opname foutmelding STB-ZAP-003 / -40462- Videoserver niet gevonden. Die had ik al een hele poos niet meer gehad.

Ik dacht dat we hier van af waren, maar blijkbaar niet.

Herkenbaar. Ook komt het vaker voor dat we grijze blokjes zien. Was het eerst wat ruis, nu is het soms meer dan 50% van het beeld (wel met name aan de onderkant).

Jep,

hier ook na de laatste update dikke grijze blokken in het beeld, ik zat wel op een glas HD zender te kijken op een Artis via 2952

Dit is van de regen in de drup

Gewoon enorm triest dat een groot bedrijf met een enorme arrogante houding nu enorm door de mand valt op meerdere punten.

Er zijn er een paar hier die overgestapt zijn, ik ben heel benieuwd hoe het daar werkt, goed voorbeeld doet goed volgen…...

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 29 november 2020

Ik wilde een film huren.
Tegen de tijd dat ik de film gevonden had die ik zocht, had ik er geen vertrouwen en zin meer in zo traag en haperend als het ging. 
Het doorlopen van menu - films is net zo traag als de rest. Jammer. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 29 november 2020
Anneke-Anna schreef:

Ik wilde een film huren.
Tegen de tijd dat ik de film gevonden had die ik zocht, had ik er geen vertrouwen en zin meer in zo traag en haperend als het ging. 

Ik ben benieuwd wat de mods te melden hebben over het overleg dat KPN heeft gehad met de ontwikkelaars van het nieuwe menu. Mij werd vorige week tijdens het telefoontje verteld dat dat de 27e zou plaats vinden.

Forum|alt.badge.img+2

En hoppa, weer met terug kijken spontane reboot.

Het blijft troep!!!!!!!!! Pappen en nathouden.

• 0 reacties
  • 29 november 2020

Gek van die updates die nooit in een keer werken. Angst om de TV aan te zetten. Was ik maar bij. #Ziggo gebleven.

Jeroen 2
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 24 reacties
  • 30 november 2020

Sinds zomer  2000 is het TV-menu on-acceptabel traag op mijn ontvanger, en ik ben blijkbaar niet de enige. Bij KPN is dit probleem bekend en ik vertrouw erop dat ze bij KPN hard werken aan een oplossing. 

Wat mij hierbij het meeste enorm stoort, is het ontbreken aan perspectief op een oplossing door het feit dat KPN geen uitspraak doet over de te nemen stappen en de tijdlijnen.  Sterker nog, KPN heeft hier nog niet te kennen gegeven dát ze het probleem softwarematig kunnen oplossen.

KPN, kunnen jullie mij informeren :

• Tot welke datum verwacht KPN nog van mij dat ik geduld heb zodat KPN het probleem kan oplossen?
  • En hebben jullie intern ook een plan B indien dit probleem niet softwarematig op te lossen lijkt, en zo ja, wat is de tijdlijn alvorens jullie overgaan naar plan B? 
  • Worden klanten die dit probleem sinds de zomer ‘20 ervaren op enige wijze gecompenseerd?

Ik wil KPN best tijd geven om het probleem op te lossen, maar graag met een duidelijk perspectief qua tijdlijn. En dat laatste ontbreekt momenteel waardoor mijn frustratie toeneemt….

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 30 november 2020

Zoals reeds gemeld NA de laatste update dus soms dikke grijze blokken door 50% van het beeld, maar nu al 3 dagen problemen met/bij het opstarten van de tv en decoder.

Mijn tv is best slim, deze controleert het voedingssignaal van de bron...dus de decoder, maar NA de laatste update lijkt het erop dat de decoder geen controle signaal verstuurd naar de tv via de HDMi, dus kan ik geen tv kijken omdat de tv de poort niet vrij geeft.

Andere HDMi kabel geprobeerd, helpt niet, decoder opnieuw herstart, helpt niet, getest met mijn blu-ray speler welke ook een controle signaal verstuurd , dan werkt alles keurig, decoder op andere HDMi poort, werkt ook niet.

Conclusie: KPN weer🤬

En dan vinden ze het nog raar dat mensen hier kwaad, nijdig en pissig worden, KPN stop met deze onzin en zorg heel rap dat je dit allemaal oplost #baggerzooiKPN

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 30 november 2020
DexterXL schreef:

Zoals reeds gemeld NA de laatste update dus soms dikke grijze blokken door 50% van het beeld, maar nu al 3 dagen problemen met/bij het opstarten van de tv en decoder.

Mijn tv is best slim, deze controleert het voedingssignaal van de bron...dus de decoder, maar NA de laatste update lijkt het erop dat de decoder geen controle signaal verstuurd naar de tv via de HDMi, dus kan ik geen tv kijken omdat de tv de poort niet vrij geeft.

Andere HDMi kabel geprobeerd, helpt niet, decoder opnieuw herstart, helpt niet, getest met mijn blu-ray speler welke ook een controle signaal verstuurd , dan werkt alles keurig, decoder op andere HDMi poort, werkt ook niet.

En dan vinden ze het nog raar dat mensen hier kwaad, nijdig en pissig worden, KPN stop met deze onzin en zorg heel rap dat je dit allemaal oplost #baggerzooiKPN

Ik zou heel erg ontploffen als mij dit soort dingen overkomt. Niet best dat dit soort problemen kunne blijven ontstaan! Ik ben al erg ontevreden over de traagheid en het af en toe herstarten en alle nieuwe dingen die voor mij niet in het nieuwe menu en gids hadden hoeven zitten (gelukkig heeft KPN een aantal veranderd of je een keus gegeven, denk aan PIP etc), maar wat sommigen hier beschrijven, niet best!

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
jobje73 schreef:
DexterXL schreef:

Ik zou heel erg ontploffen als mij dit soort dingen overkomt. Niet best dat dit soort problemen kunne blijven ontstaan! Ik ben al erg ontevreden over de traagheid en het af en toe herstarten en alle nieuwe dingen die voor mij niet in het nieuwe menu en gids hadden hoeven zitten (gelukkig heeft KPN een aantal veranderd of je een keus gegeven, denk aan PIP etc), maar wat sommigen hier beschrijven, niet best!

In de media blijft het ook angstvallig stil over de huidige problemen. Ik denk dat KPN er alles aan gelegen is om dat zo te houden en de problemen niet openbaar te maken. Daardoor krijg ik het gevoel dat de problemen echt heel groot zijn en dat er voorlopig nog geen oplossing onderweg is...

• 0 reacties
  • 30 november 2020
SledgehammerNL schreef:
jobje73 schreef:
DexterXL schreef:

In de media blijft het ook angstvallig stil over de huidige problemen. Ik denk dat KPN er alles aan gelegen is om dat zo te houden en de problemen niet openbaar te maken. Daardoor krijg ik het gevoel dat de problemen echt heel groot zijn en dat er voorlopig nog geen oplossing onderweg is...

Tegenwoordig zijn wij de media, dus hopla Twitter, Facebook en foras lezen dit graag. Kost ze toch klanten. Als mijn jaar om is ben ik weg. KPN laat je bungelen en zoek het maar uit.

De moderators kunnen er ook niets aan doen. Maar als ze een maand terug posten dat ze hard met de problemen bezig zijn vraag ik mij af hoe hard hard is. Want het barst van de fouten. 
En vorige week kreeg ik ALWEER te horen dat ze er mee bezig zijn. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 30 november 2020
jobje73 schreef:
Anneke-Anna schreef:

Ik wilde een film huren.

Ik ben benieuwd wat de mods te melden hebben over het overleg dat KPN heeft gehad met de ontwikkelaars van het nieuwe menu. Mij werd vorige week tijdens het telefoontje verteld dat dat de 27e zou plaats vinden.

@jobje73 Vermoed dat het misschien een ‘werkoverleg’ was en om dit te bespreken. Of wij als klant daar verder van op de hoogte gebracht zullen worden zou mij verbazen. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 30 november 2020
Anneke-Anna schreef:
jobje73 schreef:
Anneke-Anna schreef:

Ik wilde een film huren.

@jobje73 Vermoed dat het misschien een ‘werkoverleg’ was en om dit te bespreken. Of wij als klant daar verder van op de hoogte gebracht zullen worden zou mij verbazen. 

Nee hoor. Ik heb uitgebreid met een medewerker gesproken die me terugbelde na mijn officiële klacht. Ging dus over de problemen van het nieuwe menu en gids.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 30 november 2020
jobje73 schreef:
Anneke-Anna schreef:
jobje73 schreef:
Anneke-Anna schreef:

Ik wilde een film huren.

Nee hoor. Ik heb uitgebreid met een medewerker gesproken die me terugbelde na mijn officiële klacht. Ging dus over de problemen van het nieuwe menu en gids.

Ik had de verkeerde link geplakt, in mijn bericht is dit aangepast. 

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1388 reacties
  • 30 november 2020

Vanavond wilde mijn HMB2260 niet aan. Met de afstandsbediening en met de knop bovenop kreeg ik mijn TV-ontvanger niet wakker. Uiteindelijk met de schakelaar achterop mijn HMB2260 weer werkend gekregen.

Mijn HMB2260 is rechtstreeks aangesloten op de Experiabox V10.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 30 november 2020

Weer een STB-ZAP-003 bij het openen van een opname.

Kan opname dus niet bekijken.

Drie maanden geleden (!) had ik dit soort problemen ook al. De eerste was een STB-ZAP-001, kijk maar terug op het forum.

Zou KPN/Accenture willen beginnen met het oplossen hiervan ?

Ongelofelijk hoe je een goed product kan verknallen.

• Helper
  • 28 reacties
  • 1 december 2020

Ik heb hier een paar dagen geleden een vraag gesteld maar ik krijg hier geen reactie van KPN. Is daar de top ik niet voor bedoeld ? kan ik beter met de klantenservice bellen? 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 342 reacties
  • 1 december 2020

Mijn vervangende HMB2260 die al eens bij iemand anders gestaan heeft is inmiddels nog trager dan de vorige. tv-gids openen duurt inmiddels 6-8 seconden. Als je dan naar de nieuwe zender wil duurt het nog eens 6-8 seconden voordat de nieuwe zender in beeld komt. De info balk staat op 1 sec, dus uitgezonderd het zoeken in de gids ben ik al tussen de 13 en 17 seconden bezig voordat ik weer verder kan met tv kijken.

Sorry maar dit is absoluut onacceptabel. Een klacht indienen heeft geen zin want de kans dat ik een ontvanger krijg die dezelfde traagheid heeft is inmiddels bijna 100%. En nee ik ga niet extra betalen voor een wel werkende ontvanger.

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 1 december 2020
TMG1961 schreef:

Sorry maar dit is absoluut onacceptabel. 

Ik ben het volkomen met je eens, dergelijke laadtijden zijn volstrekt onacceptabel

Ik heb het gevoel dat de oorzaak ook helemaal niet in de TV ontvanger zelf gezocht moet worden maar in de communicatie tussen de TV ontvanger en het IPTV platform. Net alsof het ophalen van een onderdeeltje van de user interface veel tijd vraagt. De reden waarom ik dat denk is omdat ook ik een HMB2260 heb en bij mij de laadtijd van de gids ongeveer anderhalve seconde is. Een ander idee zou kunnen zijn dat de oorzaak in het abonnement gezocht moet worden en dat het laden van informatie van een bepaald pakket/zender traag is. Zelf heb ik alleen het pluspakket.

Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 1017 reacties
  • 1 december 2020

Feedback:

Als ik bijvoorbeeld van kanaal wissel of naar de radio zap maar de logo's zijn nog niet in beeld heb ik zwart beeld. Maar in dat zwarte beeld zie ik allemaal macro blocking.  Kan dat zwarte beeld niet helemaal zwart zijn zonder die blokjes?  Ziet er niet mooi uit.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 342 reacties
  • 1 december 2020
wjb schreef:
TMG1961 schreef:

Ik ben het volkomen met je eens, dergelijke laadtijden zijn volstrekt onacceptabel

Ik heb het gevoel dat de oorzaak ook helemaal niet in de TV ontvanger zelf gezocht moet worden maar in de communicatie tussen de TV ontvanger en het IPTV platform. Net alsof het ophalen van een onderdeeltje van de user interface veel tijd vraagt. De reden waarom ik dat denk is omdat ook ik een HMB2260 heb en bij mij de laadtijd van de gids ongeveer anderhalve seconde is. Een ander idee zou kunnen zijn dat de oorzaak in het abonnement gezocht moet worden en dat het laden van informatie van een bepaald pakket/zender traag is. Zelf heb ik alleen het pluspakket.

Ik heb TV en Internet Basis met plus en Duits pakket. Heb een 200mbit verbinding en ontvanger is rechtstreek aangesloten op experiabox met een cat 7 kabel

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 1 december 2020
TMG1961 schreef:

Ik heb TV en Internet Basis met plus en Duits pakket. Heb een 200mbit verbinding en ontvanger is rechtstreek aangesloten op experiabox met een cat 7 kabel

Hier 200Mbps glasvezel waarbij de HMB2260 met CAT5e is aangesloten via een 100Mbps 3Com switch en een Netgear GS108Ev3 is aangesloten op onze EdgeRouter 4.

Op die zeer oude 3Com switch van KPN is naast de HMB2260 ook de televisie zelf aangesloten. Deze switch heeft geen IGMP snooping maar dat is ook geen probleem.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 342 reacties
  • 1 december 2020
wjb schreef:
TMG1961 schreef:

Hier 200Mbps glasvezel waarbij de HMB2260 met CAT5e is aangesloten via een 100Mbps 3Com switch en een Netgear GS108Ev3 is aangesloten op onze EdgeRouter 4.

Op die zeer oude 3Com switch van KPN is naast de HMB2260 ook de televisie zelf aangesloten. Deze switch heeft geen IGMP snooping maar dat is ook geen probleem.

Mijn 200mbit verbinding is ook glasvezel, vergeten erbij te zetten.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 1 december 2020
wjb schreef:
TMG1961 schreef:

Ik heb het gevoel dat de oorzaak ook helemaal niet in de TV ontvanger zelf gezocht moet worden maar in de communicatie tussen de TV ontvanger en het IPTV platform.

Dat zeg ik al een paar maanden, maar dat vond jij maar onzin, begint het eindelijk door te dringen ?

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 1 december 2020
gdf schreef:

Dat zeg ik al een paar maanden, maar dat vond jij maar onzin, begint het eindelijk door te dringen ?

Oh, vond ik dat onzin …

Bron.

Hetgeen waarvan ik gezegd heb dat het onzin is, is de stelling dat het zou liggen aan de hoeveelheid data die opgehaald moet worden voor het laden de de gids, niet meer en niet minder.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 december 2020
  1. Ik heb de meest gebruikte kanalen in mijn Logitech voorgeprogrammeerd, ook de radiokanalen. Omdat het systeem (ontvanger) zo traag is geworden (graag subiet oplossen!) werkt dit niet meer. Als ik kanaal 801 selecteer gaat mijn ontvanger naar kanaal 8.
  2. Soms valt mijn ontvanger (arcadyan HMB2260) spontaan uit.