Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 4 december 2020
Marco1968 schreef:

Waarom heb ik nog geen nieuwe update van mijn experiabox

Verwacht je dan een update van jouw Experia Box?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 december 2020

Omdat ik nog steeds geen nieuwe software heb op mijn tv. Ik heb nu nog 7.7.89.3 dus mijn menu is nog het oude

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 4 december 2020
Marco1968 schreef:

Omdat ik nog steeds geen nieuwe software heb op mijn tv. Ik heb nu nog 7.7.89.3 dus mijn menu is nog het oude

Dat dacht ik al, je verwacht een update van jouw TV ontvanger, niet van jouw Experia Box.

Welk type TV ontvanger heb je?

Heb je (in het verleden) ook een Motorola VIP1853 (gehad)?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 december 2020

Ik heb een HMB2260, ik heb wel een motorola gehad, maar ik weet niet wat voor type het was

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 4 december 2020
Marco1968 schreef:

Ik heb een HMB2260, ik heb wel een motorola gehad, maar ik weet niet wat voor type het was

Bel klantenservice (0800-0402) en vraag of er nog een Motorola TV ontvanger aan jouw abonnement gekoppeld is. Als dit het geval is, vraag ze dan deze TV ontvanger te ontkoppelen omdat je deze niet meer in gebruik hebt en dit de update van de software op jouw huidige TV ontvanger blokkeert.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 december 2020

Oke ga ik dat doen

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 4 december 2020

Ik hoop werkelijk dat er inderdaad binnenkort een update komt die de enorme en steeds toenemende traagheid van de reacties van de TV-ontvanger op (vooral) het openen en sluiten van de gids gaat verhelpen.

Bij ons (HMB2260) liep het eigenlijk wel redelijk (reactietijden 2,5 à 3 sec), maar sinds de allernieuwste update zijn eigenlijk alle reactietijden dubbel zo lang geworden. Openen/sluiten duurt nu zo'n 4,5 sec en bij een aantal andere handelingen zit je soms echt 6 seconden te wachten voordat er iets gebeurt. 

Forum|alt.badge.img+2
MariusTEL schreef:

Ik hoop werkelijk dat er inderdaad binnenkort een update komt die de enorme en steeds toenemende traagheid van de reacties van de TV-ontvanger op (vooral) het openen en sluiten van de gids gaat verhelpen.

Bij ons (HMB2260) liep het eigenlijk wel redelijk (reactietijden 2,5 à 3 sec), maar sinds de allernieuwste update zijn eigenlijk alle reactietijden dubbel zo lang geworden. Openen/sluiten duurt nu zo'n 4,5 sec en bij een aantal andere handelingen zit je soms echt 6 seconden te wachten voordat er iets gebeurt. 

Ook hier zie ik de tijden oplopen. Allemaal valse hoop. En aan de reacties te zien komen er nog steeds mensen van Telfort over. En die merken dan pas dat er vertraging is na het omzetten naar KPN. Klachten zullen daarom denk ik voorlopig nog wel aanhouden en misschien nog wel verslechteren.

• Topper
  • 34 reacties
  • 4 december 2020

Het is vandaag erger dan ooit.

Meer dan 12 sec wachten tot er iets gebeurd en vervolgens regeert hij nergens meer op.

hard uitzetten en opnieuw opstarten helpt dan wel weer en hebben we weer de vertrouwde snelheid van 8 seconden terug. :tired_face:

• Helper
  • 38 reacties
  • 4 december 2020

Hier nu ook sinds gisteren de laatste update. 
Nog geen reboot gehad. Maar wel extreem traaaag.

Alles hoort toch binnen een seconde geladen te zijn in 2020? Lijkt wel of via 56k modem de informatie opgehaald moet worden.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 4 december 2020

Ik had weer een klacht ingediend en werd vanochtend gebeld. Ze gaan kijken of het mogelijk is om een andere ontvanger dan de HMB2260 die ik nu heb op te sturen. Dit omdat het nu al de 2e is die extreem traag is en deze zelfs regelmatig de 8-10 seconden aantikt voordat de tv gids geladen is en het ook weer zo lang duurt om terug te gaan naar de zender. Zou begin komende week gebeld worden met de uitkomst van de aanvraag.

• Topper
  • 23 reacties
  • 5 december 2020

Menu ziet er niet slecht uit, maar is veel te zwaar geschreven voor deze simpele tv boxen. Menu reageert altijd traag. En voor je het weet ben je alweer ergens anders in het menu. 

Lees dat ik ie de enige ben met dit probleem.

KPN los dit op, dit gaat klanten kosten! 

Als dit zo door blijft gaan, ben ik van plan over te gaan stappen naar ziggo.. 

• Topper
  • 11 reacties
  • 5 december 2020

Het nieuwe tv menu reageert erg traag op commando's, wat erg veel storingen tot gevolg heeft en een hoop ergernis. De update biedt dus nul toegevoegde waarde, terwijl het vorige menu uitstekend werkte. Blijf er dan vanaf zou ik zeggen. Bovendien kan ik voor mijn klachten niet terecht bij een service afdeling van kpn en ben ik aangewezen op dit forum. Wordt waarschijnlijk overstappen dus.....

• Topper
  • 23 reacties
  • 5 december 2020
Steef87 schreef:

Hier nu ook sinds gisteren de laatste update. 
Nog geen reboot gehad. Maar wel extreem traaaag.

Alles hoort toch binnen een seconde geladen te zijn in 2020? Lijkt wel of via 56k modem de informatie opgehaald moet worden.

Dit is precies wat we hier ook ervaren.. :(

Forum|alt.badge.img+2

Sms van KPN:

"Beste klant, we geven u graag een Kadootje van KPN. Daarom krijgt u deze maand 5 GB extra data. Wilt u meer kadootjes ontvangen? Ga dan naar kpn.com/kadootje. Fijne feestdagen! Groet, KPN" 

Ik wil geen cadeaus, en zeker niet als extra mb's. Dit kost jullie niks en heb ik al (meer dan) betaald.

Graag ontvangen we een deugdelijk menu!

Verkeerde focus #zoethoudertje

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 5 december 2020
Martijn en Lies schreef:

Sms van KPN:

"Beste klant, we geven u graag een Kadootje van KPN. Daarom krijgt u deze maand 5 GB extra data. Wilt u meer kadootjes ontvangen? Ga dan naar kpn.com/kadootje. Fijne feestdagen! Groet, KPN" 

Ik wil geen cadeaus, en zeker niet als extra mb's. Dit kost jullie niks en heb ik al (meer dan) betaald.

Haha serieus? Ik heb nog geen sms ontvangen en deze sms hoef ik al helemaal niet als compensatie!! Ik heb een 1GB abbo met gratis bellen en sms-en, maar ik krijg er gratis 1 bij van KPN vanwege mijn alles in 1. Maar ik kom al jaren niet boven de 1 GB uit, wat heb ik dan aan 5 GB? Even gekeken, ik heb deze maand (4 dagen dus) nog maar 44 MB verbruikt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 5 december 2020
Martijn en Lies schreef:

Sms van KPN:

Zo’n soort bericht over kadootjes heb ik als onderdeel van een e-mail gehad. Daar moest je je voor aanmelden.

“Tijdens de feestdagen denken we graag aan de mensen om ons heen. Daarom denkt KPN aan jou als trouwe klant. In december staan er allerlei verrassingen voor je klaar op onze speciale Kado Kalender. “

Ik was laaiend.

Gereageerd dat ik een normaal werkend ITV systeem wil en niet steeds 3 seconden wil wachten tot er iets gebeurt. Die 3 seconden is al veruit het beste dat ik sinds het nieuwe menu heb gehad. Toch een achteruitgang van enkele honderden procenten. Bij KPN zijn ze echt helemaal van de klant losgeslagen in hun “over the top” bubbel.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ik vind het jammer om te lezen dat jullie niet allen even enthousiast zijn over de december cadeaus:pensive:  Maar ik wil jullie wel vragen om het on-topic te houden. Zo houden we het voor iedereen overzichtelijk. 

Latere toevoeging: de berichten die geheel off topic waren afgesplitst naar eigen topic

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 5 december 2020

Geen sms ontvangen ivm december cadeaus. Wel een gemist telefoontje van een 070 nummer. Geen idee wie het was. Nummer proberen op te zoeken maar was onbekend, dus gewist van telefoon.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 5 december 2020

Als je echt wilt weten wat traag is, probeer de zoekfunctie eens onder der menu-knop.

Ik hoor morgen dan wel hoe lang het duurt voordat dat opstart

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 5 december 2020
TMG1961 schreef:

Ik had weer een klacht ingediend en werd vanochtend gebeld. Ze gaan kijken of het mogelijk is om een andere ontvanger dan de HMB2260 die ik nu heb op te sturen. Dit omdat het nu al de 2e is die extreem traag is en deze zelfs regelmatig de 8-10 seconden aantikt voordat de tv gids geladen is en het ook weer zo lang duurt om terug te gaan naar de zender. Zou begin komende week gebeld worden met de uitkomst van de aanvraag.

Zo zie je maar hoe de boel daar bij KPN langs elkaar heen werkt.

Voorspelde uitkomst: volgende week komt er een nwe software-versie uit die dit probleem verhelpt, als u dat eerst even afwacht bla, bla, bla.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-interactieve-tv-nieuwe-firmware-maakt-decoder-sneller/ Ellen gaat het waarmaken voor je.

• Slimmerik
  • 60 reacties
  • 5 december 2020
Kaljo schreef:

Als je echt wilt weten wat traag is, probeer de zoekfunctie eens onder der menu-knop.

...

:) Inderdaad. Wat ik ook jammer vind is dat je in het nieuwe zoekmenu niet meer je eerdere zoekopdracht terug vindt, maar eerder aangeklikte zoekresultaten. Niet handig. Als ik een tijd later weer wil zoeken op ‘2doc’ heb je niks aan eerdere uitzendingen.

Hier is overigens ook (ik denk na de laatste update) het openen van de gids van 2,5 naar 4 seconden gegaan.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 5 december 2020

Ik vind het jammer, nee storend, dat in dit topic bijna niet meer gereageerd wordt door moderatoren. Wel een reactie als het off-topic dreigt te gaan, maar niet reageren op mijn simpele vraag of iemand het nieuws kan bevestigen dat door Ellen van Heerwaarden in totaaltv bekend heeft gemaakt: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234?postid=1163342#post1163342
(Mocht iemand deze post off-topic vinden, dan mag hij/zij deze post verwijderen.)

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 5 december 2020

Hier wordt tenminste nog af en toe gereageerd. Ik kreeg drie weken geleden een reactie(KPN) op mijn topic van 6 weken terug. "Het is doorgezet",  naar het zwarte gat zeker.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 5 december 2020
Katana321 schreef:

Ik vind het jammer, nee storend, dat in dit topic bijna niet meer gereageerd wordt door moderatoren. Wel een reactie als het off-topic dreigt te gaan, maar niet reageren op mijn simpele vraag of iemand het nieuws kan bevestigen dat door Ellen van Heerwaarden in totaaltv bekend heeft gemaakt: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234?postid=1163342#post1163342
(Mocht iemand deze post off-topic vinden, dan mag hij/zij deze post verwijderen.)

Heel jammer inderdaad, maar niet verrassend.

De responstijden lopen hier in ieder geval alleen maar op met de gids en het menu oproepen.
We gaan het zien of er inderdaad een update komt aankomende week die het menu ‘Faster Than Light’ laat gaan. 

En offtopic.… tjsa, er werd nu netjes openbaar gewaarschuwd. Bij een ander worden de berichten gewoon verwijderd.