Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 5 december 2020

hallo, wij zijn ook niet gecharmeerd van het nieuwe menu, het is vreselijk traag, resp tijden van 4 sec

op beide ontvangers ARRIS VIP2952. Het oude menu was veel sneller. 

Is dit inmiddels opgelost? Heb er ook last van

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 5 december 2020

@Donderberg 

Ik ben niet gecharmeerd van die groene veeg die erin zit, doet me aan KPN denken, oh wacht...

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 5 december 2020
Katana321 schreef:

Ik vind het jammer, nee storend, dat in dit topic bijna niet meer gereageerd wordt door moderatoren. Wel een reactie als het off-topic dreigt te gaan, maar niet reageren op mijn simpele vraag of iemand het nieuws kan bevestigen dat door Ellen van Heerwaarden in totaaltv bekend heeft gemaakt: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234?postid=1163342#post1163342
(Mocht iemand deze post off-topic vinden, dan mag hij/zij deze post verwijderen.)

Je hebt helemaal gelijk hoor! Is de laatste tijd ook al vaak door mijn gedachten gegaan, alleen heb ik dat maar niet gepost, want er komt toch geen reactie op… Op vragen aan KPN/ moderators wordt maar zeer zelden geantwoord en dat is frustrerend en erg vervelend!!!!

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1162 reacties
  • 5 december 2020
Denise_ schreef:

Ik vind het jammer om te lezen dat jullie niet alleen even enthousiast zijn over de december cadeaus. :pensive:  Maar ik wil jullie wel vragen om het on-topic te houden. Zo houden we het voor iedereen overzichtelijk. 

Ik vond die berichten wel heel erg on-topic: hou die cadeaus, doe in plaats daarvan iets aan de belabberde snelheid. En dat (die 'matige' snelheid) is toch precies dat, waar het in deze topic al maanden om draait - en wat ook precies aansluit op het thema van het topic 'het nieuwe menu'. Dus waarom vindt jij het niet on-topic? Alleen maar omdat jullie gewoon op de feiten gewezen worden dat jullie al maanden niet in staat zijn klachten van klanten te verhelpen en dat klanten dan ook niet gedient (en niet geholpen) zijn met zogenoemde cadeaus?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 5 december 2020
Denise_ schreef:

Ik vind het jammer om te lezen dat jullie niet alleen even enthousiast zijn over de december cadeaus. :pensive:  Maar ik wil jullie wel vragen om het on-topic te houden. Zo houden we het voor iedereen overzichtelijk. 

Welke december cadeau’s?  ik heb helemaal niets gehad nog?

of moet je daar eerst voor bellen met een klacht voor dat je ze krijgt?

Maar ook hier, hetzelfde als hierboven. fix dat menu!!

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 5 december 2020

Off-topic

JLie schreef:

Welke december cadeau’s?

Deze.

Forum|alt.badge.img+2

Sinds vandaag is het van slecht naar dramatisch gegaan. Meer dan 8 seconden…

Vraag me steeds meer af uit dat stukje van tv totaal:

"De meeste gebruikers van de Interactieve TV-decoders zijn overwegend positief over de nieuwe firmware. Maar dit is dus niet bij iedere gebruiker het geval" ....

ik ben de eerste nog niet tegen gekomen in mijn omgeving..…

Ik spuug op Delta maar dat gaat helaas toch steeds meer het alternatief worden. Please KPN, doe me dat niet aan!!!

• Topper
  • 34 reacties
  • 5 december 2020

Wat ik in ieder geval frappant vind is dat we uit een stukje in TV Totaal moeten vernemen dat er weer een update opkomst is.

Het zou KPN sieren om dat dan hier ook aan te kondigen.

Met zo veel klagende klanten is het op de hoogte houden van de voortang toch het minste wat je kunt doen.

En als het een dusdanig probleem is als hier zou je eigenlijk dagelijks een update verwachten.

Voor mij maakt het niet meer uit komende dinsdag gaat mijn Online abo in en heb ik hopelijk weer een snelle ervaring in plaats van een trage ergenis.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 5 december 2020
Martijn en Lies schreef:

"De meeste gebruikers van de Interactieve TV-decoders zijn overwegend positief over de nieuwe firmware. Maar dit is dus niet bij iedere gebruiker het geval" ....

Ik spuug op Delta maar dat gaat helaas toch steeds meer het alternatief worden. Please KPN, doe me dat niet aan!!!

Jij hebt nog een extra keus. Ik kan alleen kiezen tussen , op het moment, twee kwaden: ziggo en kpn.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 5 december 2020
JGST schreef:

Ik laat me graag verrassen...

...maar ik vrees dat we eind volgende week met gemengde gevoelens aan deze uitspraak terug zullen denken.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 5 december 2020
wjb schreef:
JGST schreef:

Ik laat me graag verrassen...

...maar ik vrees dat we eind volgende week met gemengde gevoelens aan deze uitspraak terug zullen denken.

Zou je je nader kunnen verklaren?

Forum|alt.badge.img+2
jobje73 schreef:
Martijn en Lies schreef:

Jij hebt nog een extra keus. Ik kan alleen kiezen tussen , op het moment, twee kwaden: ziggo en kpn.

Soms denk ik wel eens ... Kon ik maar naar Ziggo. Scheelt me in ieder geval 15 euro per maand puur voor formule 1.

Eigenlijk toch te gek voor woorden... En dit is dan vooruitgang .... Best wel slecht. #desillusie.

Maar ergens ook wel bewondering voor diegene die deze rotzooi verkocht heeft. Die kan echt iets wat vierkant is rond lullen.   🤔

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14915 reacties
  • 6 december 2020

Hallo allen, 

Wij hebben inmiddels de bevestiging dat op donderdag 10 december op de tv-ontvangers HTML4.111.212 worden uitgerold, met als belangrijkste verbetering een betere performance van het menu.

De traagheid van het menu en de gids bij de 2260/2952 tv-ontvangers is een veelgehoorde klacht en met deze software release worden wijzigingen doorgevoerd om met name de performance rondom de Gids te verbeteren.

Naast deze verbetering in performance bevat deze release ook een eenmalige notificatie over de mogelijkheid om in de gids om met OK-knop direct naar live programma te gaan. Dit omdat klanten deze instelling zeer waarderen, maar niet alle klanten weten dat ze dit kunnen doen:

tip.png

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 6 december 2020
Maja_ schreef:

Vergeef me mijn achterdocht,

de laatste release (oplossen herstartende doosjes) heeft bij veel acties 1.5 a 2 seconden extra vertraging gebracht. Ik vermoed dat die in de NMC software zit. De gids is een HTML update, dus die extra NMC vertraging blijven we houden ?

Kortom het blijft waardeloos ?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 6 december 2020
gdf schreef:
Maja_ schreef:

Vergeef me mijn achterdocht,

de laatste release (oplossen herstartende doosjes) heeft bij veel acties 1.5 a 2 seconden extra vertraging gebracht. Ik vermoed dat die in de NMC software zit. De gids is een HTML update, dus die extra NMC vertraging blijven we houden ?

Kortom het blijft waardeloos ?

Ik heb altijd geleerd, eerst kijken dan pas gillen 😉 Niet op de zaken vooruit lopen dus. 

Forum|alt.badge.img+2
Maja_ schreef:

Hallo allen, 

Wij hebben inmiddels de bevestiging dat op donderdag 10 december op de tv-ontvangers HTML4.111.212 worden uitgerold, met als belangrijkste verbetering een betere performance van het menu.

De traagheid van het menu en de gids bij de 2260/2952 tv-ontvangers is een veelgehoorde klacht en met deze software release worden wijzigingen doorgevoerd om met name de performance rondom de Gids te verbeteren.

Naast deze verbetering in performance bevat deze release ook een eenmalige notificatie over de mogelijkheid om in de gids om met OK-knop direct naar live programma te gaan. Dit omdat klanten deze instelling zeer waarderen, maar niet alle klanten weten dat ze dit kunnen doen:

tip.png

Vol verwachting klopt ons hart

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 6 december 2020
gdf schreef:

Ik vermoed dat die in de NMC software zit. De gids is een HTML update, dus die extra NMC vertraging blijven we houden ?

Het kan natuurlijk prima zijn dat de huidige HTML inefficiënt communiceert met de NMC software en dat dat met de gewijzigde HTML verbeterd is.

Het zou zelfs kunnen zijn dat de huidige HTML een onderdeeltje uit timboektoe moet ophalen om de gids te tonen en dat daardoor de gids traag is.

Ik geef KPN graag even het voordeel van de twijfel.

BernardHeuer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 197 reacties
  • 6 december 2020

hier ook een update gehad , maar sinds dien is hij nog trager geworden ,  vooral met opnames duurt lang voordat deze opstart ook bij pauze naar kijken  duurt langer als normaal , tv gids is  nog steeds zo traaag als voor de update :(  , ik las dat er volgende week weer een udate kwam om alles sneller te maken maar klopt dit ? 

en ja  heb de 2260 een reset gegeven 

gr bernard 

Admin: bericht verplaatst naar ander  topic

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 6 december 2020
wjb schreef:

Ik had niet anders verrwacht van een KPN fanboy.

Hoewel, slechts enige posts eerder…

wjb schreef:

Kortom, ik denk ook dat hoge verwachtingen van deze update tot teleurstellingen gaat leiden.

Ik ga misschien van 5 seconden gids oproepen naar 4 of zo, en niet naar 0.5 seconden zoals het met het vorige platform was, en zou moeten zijn.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 6 december 2020
gdf schreef:
wjb schreef:

Ik had niet anders verrwacht van een KPN fanboy.

Hoe kom je erbij dat ik een KPN fanboy zou zijn.

Als je je zou verdiepen in wat ik hier op het forum allemaal geschreven heb dan zou je tot de conclusie kunnen komen dat ik wellicht zelfs tot de groep meest kritische abonnees gerekend mag worden.

gdf schreef:

Ik ga misschien van 5 seconden gids oproepen naar 4 of zo, en niet naar 0.5 seconden zoals het met het vorige platform was, en zou moeten zijn.

We gaan het volgende week zien.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 6 december 2020

Ik geloof het pas dat de update van aanstaande donderdag de snelheid verbeterd als ik het met mijn eigen ogen zie. Maar eerlijk gezegd  geloof ik er niet echt in. Ze roepen al maanden heel veel en doen heel weinig.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 6 december 2020
TMG1961 schreef:

Ze roepen al maanden heel veel en doen heel weinig.

Wat hebben ze de laatste maanden dan geroepen t.a.v. die traagheid?

Dit is naar mijn weten de eerste keer in al die maanden dat er een belofte gedaan wordt dat de snelheid verbeterd zal worden met een update. Alleen dat al zou een indicatie kunnen zijn dat men eindelijk het probleem heeft kunnen tackelen. Interessant is ook dat de update zeer kort na de update voor de spontane herstarts komt. Dat doet vermoeden dat er een correlatie tussen die twee is en daarom heb ik goede hoop.

• Slimmerik
  • 60 reacties
  • 6 december 2020

Opvallend dat KPN in de aankondiging van verbetering spreekt waar bij de vorige update het woord oplossing was.

Ik hoop maar net als @gdf dat de verbetering is ten opzichte van de performance van vóór de verslechtering die door de laatste update nog even werd geïntroduceerd ...

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 6 december 2020
rindertb schreef:

Opvallend dat KPN in de aankondiging van verbetering spreekt waar bij de vorige update het woord oplossing was.

Klopt en dat is ook wel logisch want het spontaan herstarten is als een schakelaar, het treedt wel of niet op. (Het is wel of niet opgelost.) Als je het over performance hebt, dan is dat meer als een schaal van 1 tot 10. Als de performance nu een cijfer 3 krijgt, krijgt die straks dan een mager 6je of wordt het een prachtige 9. Ik hoop, net als iedereen, een prachtige 9.