Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475167 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

• Slimmerik
  • December 6, 2020

Ach, die tweedeling is betrekkelijk: vóór het nieuwe menu was het goed, erna niet meer. Is het weer als ervoor dan is het opgelost.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 6, 2020

Vergeef me mijn achterdocht,

de laatste release (oplossen herstartende doosjes) heeft bij veel acties 1.5 a 2 seconden extra vertraging gebracht. Ik vermoed dat die in de NMC software zit. De gids is een HTML update, dus die extra NMC vertraging blijven we houden ?

Kortom het blijft waardeloos ?

Ik heb altijd geleerd, eerst kijken dan pas gillen 😉 Niet op de zaken vooruit lopen dus. 

We praten wel KPN hier, achterdocht hebben is dus gewoon verantwoord

• Deelnemer
  • December 6, 2020

vreselijk traag is het tv menu, sinds t nieuwe menu. gechat met medewerkers. frisse start via fabrieks instellingen werkt niet..en nieuwe update ook niet. heel vervelend. druk op knopje, duurt 4,5 seconden voordat t menu reageerd. wat kunnen jullie hierin betekenen kpn?

ik erger me kapot. 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • December 6, 2020

Opvallend dat KPN in de aankondiging van verbetering spreekt waar bij de vorige update het woord oplossing was.

Ik hoop maar net als @gdf dat de verbetering is ten opzichte van de performance van vóór de verslechtering die door de laatste update nog even werd geïntroduceerd ...

Opvallend dat KPN in de aankondiging van verbetering spreekt waar bij de vorige update het woord oplossing was.

Klopt en dat is ook wel logisch want het spontaan herstarten is als een schakelaar, het treedt wel of niet op. (Het is wel of niet opgelost.) Als je het over performance hebt, dan is dat meer als een schaal van 1 tot 10. Als de performance nu een cijfer 3 krijgt, krijgt die straks dan een mager 6je of wordt het een prachtige 9. Ik hoop, net als iedereen, een prachtige 9.

@wjb Als de performance voor 1 december een 8 was en na 1 december (laatste update) een 2 geworden is en volgende week weer een 8 wordt, dan is er in mijn ogen nog steeds niks opgelost. Kwa verbetering sinds de laatste update hebben ze dan wel weer gelijk natuurlijk.

Mijn ontvanger deed er tot 1 dec. ook bijna 3 seconden over om de gids te openen en te sluiten, nu duurt het 6 tot 7 seconden. Zoeken openen duurt zelfs 10 seconden. Met andere woorden, de nog niet zo trage ontvangers zijn na de laatste update ineens 2 tot 3 keer zo traag geworden.

Ben trouwens wel benieuwd of jouw 2260 ook trager geworden is?

wjb
Wijsgeer
  • December 6, 2020

De gids is een fractie trager geworden maar zoeken (gebruiken we overigens nooit) is rampzalig, het laden van dat scherm duurt ruim vijf seconden.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 6, 2020

Vergeef me mijn achterdocht,

de laatste release (oplossen herstartende doosjes) heeft bij veel acties 1.5 a 2 seconden extra vertraging gebracht. Ik vermoed dat die in de NMC software zit. De gids is een HTML update, dus die extra NMC vertraging blijven we houden ?

Kortom het blijft waardeloos ?

Ik heb altijd geleerd, eerst kijken dan pas gillen 😉 Niet op de zaken vooruit lopen dus. 

We praten wel KPN hier, achterdocht hebben is dus gewoon verantwoord

Ik maak me wel ‘druk’ als het zo ver is, heb ondertussen wel meer te doen ;-)

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • December 6, 2020

Interessant is ook dat de update zeer kort na de update voor de spontane herstarts komt. Dat doet vermoeden dat er een correlatie tussen die twee is en daarom heb ik goede hoop.

Dit is inderdaad opmerkelijk, want in mijn ervaring (en ook anderen hebben dit gemeld) is de reactiesnelheid bij openen/sluiten van de gids en ook bij een aantal andere handelingen enorm verslechterd juist nà de laatste update (die dus die het probleem van de spontane herstarts zou moeten oplossen). 

Ik hoop dat er een oplossing is gevonden.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 6, 2020

De reactiesnelheden van de KPN-ers liggen……..

Joris62
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 6, 2020

De gids is een fractie trager geworden maar zoeken (gebruiken we overigens nooit) is rampzalig, het laden van dat scherm duurt ruim vijf seconden.

Dan bof je. Gids openen duurt nu altijd tenminste 6 seconden, openen van het zoeken scherm zo rond de 10 seconden. Ik begrijp dus ook helemaal niet dat jij het bij 5 seconden al over 'rampzalig' hebt. Daar zou ik al heel blij mee zijn....

• Deelnemer
  • December 6, 2020

Het menu wordt echt steeds trager. Verschrikkelijke ergernis elke keer. Kastje herstart ook vaak waardoor ik elke keer weer opnieuw bij netflix moet inloggen. Wordt er nog wat aan dat menu gedaan????

• Topper
  • December 6, 2020

Hier nog een klant die zich al weken rot ergert aan het nieuwe menu. Het is echt onwijs traag en werkt daardoor totaal niet gebruiksvriendelijk. Begreep dat er aankomende week een update aankomt. Als deze niet bevalt zal ik gaan kijken naar andere providers. Jammer, want ik was tot voor de voor deze update best wel te spreken over KPN.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 6, 2020

Ik ben helemaal niet meer vrolijk. Openen van de gids duurt momenteel tussen de 10 en 12 seconden en sluiten van de gids duurt ook zo lang. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • December 6, 2020

Hier weer eens een  AVS-TO-0001 de gids kan op dit moment niet worden geopend….

Na enige tijd lukt het weer, maar je moet er wel veel geduld bij hebben.
Het blijft een instabiel knutselwerkje dat “over the top” product van KPN en Accenture.

Toch jammer dat door die traagheid van het platform al die verbeteringen teniet worden gedaan, namelijk de blauwe knop met 5 minuten vooruit.

Ben benieuwd of die verbetering van de response tijd in seconden of delen van seconden kan worden vastgesteld. 10 december, stopwatch in de aanslag!

wjb
Wijsgeer
  • December 6, 2020

...stopwatch in de aanslag!

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 6, 2020

• Deelnemer
  • December 6, 2020

Het blijft byzonder om voor toch best veel centjes zo een belabberd product te krijgen

Na weer is een keer alle software verwijderd te hebben en de eerste update er op te hebben gezet heb je 

Een iets sneller werkende ontvanger maar na de tweede verplichte update is het weer een drama

Wanneer gaat de KPN haar klanten compenseren voor het al maanden in gebreken blijven van een normaal werkend systeem

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 6, 2020

10 december, stopwatch in de aanslag!

"Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat bla,bla,bla………..."

• Deelnemer
  • December 6, 2020

ja precies, sinds update nieuwe menu is t echt waardeloos.  geef mij t oude hoofd tv menu maar terug.

iemand van kpn een oplossing hiervoor.

ik betaal namelijk 72 euro per maand.. mag t allemaal wel goed werken.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 6, 2020

Het blijft byzonder om voor toch best veel centjes zo een belabberd product te krijgen

Na weer is een keer alle software verwijderd te hebben en de eerste update er op te hebben gezet heb je 

Een iets sneller werkende ontvanger maar na de tweede verplichte update is het weer een drama

Wanneer gaat de KPN haar klanten compenseren voor het al maanden in gebreken blijven van een normaal werkend systeem

Tegen de tijd dat het is opgelost, krijgt iedere getroffene van dit issue een passende compensatie.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • December 6, 2020

Voor de mensen met een verlaagd vertrouwen in de a.s. update van KPN die beoogt een sneller platform te proberen, is het toegestaan om naast de stopwatch ook een kalender te hanteren.

wjb
Wijsgeer
  • December 6, 2020

Voor de mensen met een verlaagd vertrouwen in de a.s. update van KPN die beoogt een sneller platform te proberen, is het toegestaan om naast de stopwatch ook een kalender te hanteren.

Deze?

• Deelnemer
  • December 6, 2020

Deze?

Je hebt (nog) geen toegang tot deze pagina.

Helaas heb je geen toegang tot deze pagina.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 6, 2020

Deze?

Nope, werkt niet.

wjb
Wijsgeer
  • December 6, 2020

Deze?

Nope, werkt niet.

Tikfoutje, deze wel. :wink:

• Helper
  • December 6, 2020

Het lijkt nu erop dat het alleen maar trager wordt 

Komop KPN, kom met een oplossing