Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475171 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

• Nieuwkomer
  • December 7, 2020

Op allerlei fora lees ik dat, na de update, de programmagids en zappen, erg traag is. Ik ben het daar niet mee eens! HET IS ALLEJEEEZUS TRAAG! KPN belooft verbetering maar dit speelt al een paar maanden en lijkt steeds erger te worden! Ik erger me kapot en overweeg om over te stappen naar andere provider! 😡

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• December 7, 2020

Ook hier problemen met de tv gids, de ene keer doet het wat het moet de doen.De tweede keer is tv gids supertraag en dan bedoel ik ook echt traag. En de derde keer gebeurt er helemaal niets en kan ik op knoppen drukken tot ik een ons weeg.Dan moet ik echt tv ontvanger voor 5 minuten uitzetten en dan is de tv gids er weer(al dan niet traag)Nu uit wanhoop maar nieuwe afstandbediening aangevraagd en hopen dat dit werkt.

Daarbij lijkt de tv ontvanger eerst goed te moeten nadenken of het wil reageren op de aan/uit knop ,dat is ook zo een lekker irriterend iets.

Dit is echt om moedeloos van te worden

Luda

Weet kpn al wat het probleem is nu dan?

Als ik alle apparatuur op eigen CMTS test ondervind ik geen enkel probleem.

Hoop dat de 5 sec vertraging nu snel opgelost is anders maar stoppen met kpn. 

Dit is niet te harden zo. 

• Topper
  • December 7, 2020

Ook hier problemen met de tv gids, de ene keer doet het wat het moet de doen.De tweede keer is tv gids supertraag en dan bedoel ik ook echt traag. En de derde keer gebeurt er helemaal niets en kan ik op knoppen drukken tot ik een ons weeg.Dan moet ik echt tv ontvanger voor 5 minuten uitzetten en dan is de tv gids er weer(al dan niet traag)Nu uit wanhoop maar nieuwe afstandbediening aangevraagd en hopen dat dit werkt.

Daarbij lijkt de tv ontvanger eerst goed te moeten nadenken of het wil reageren op de aan/uit knop ,dat is ook zo een lekker irriterend iets.

Dit is echt om moedeloos van te worden

Luda

Ik kan dit bevestigen. Alle tips in dit forum tevergeefs geprobeerd. Het vervelende is dat je soms zo onacceptabel lang moet wachten dat je aan jezelf gaat twijfelen en nog eens het commando geeft. En je raadt het al…. dan gaan er dus twee commando’s uitgevoerd worden en moet je weer (traag) een stap terug doen. KPN dit is echt een wanprestatie!

• Topper
  • December 7, 2020

Mooi die update, maar dat lost de traagheid niet op. 

Als het goed is komt de update die de snelheid verbetert op 10 december.

Bron.

Kun je aangeven welke snelheid je precies bedoelt? Ik hoop toch die van het onacceptabel langzaam reageren op de RC?

• Topper
  • December 7, 2020

Een klacht als traagheid zie je direct bij een test.

Die traagheid zou bij het testen mijns inziens inderdaad gesignaleerd moeten zijn en ik denk ook wel dat dat gebeurt is. De vraag is echter of die traagheid toen ook al dergelijke vormen had dat dat de uitrol had moeten blokkeren. Ik denk het wel, maar helaas is achteraf praten altijd makkelijk.

Maar een verwijtbare software bug (zo mag het toch echt wel genoemd worden) van een dergelijke omvang, die voor zoveel betalende klanten een in alle redelijkheid te verwachten prestatie onvoldoende levert, mag toch niet langer dan ongeveer een week onopgelost blijven? Desnoods met een tijdelijke downgrade. Hoe zou KPN dit leveranciers van software van derden aanrekenen als ze een dergelijke wanprestatie leveren? Maandenlange bug-fixing tolereren zonder sancties of redelijke compensatie?

• Nieuwkomer
  • December 8, 2020

De functies van de TV zijn zo langzaam geworden sinds de vernieuwing dat ik van plan ben over te stappen naar een andere provider

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 8, 2020

Mooi die update, maar dat lost de traagheid niet op. 

Als het goed is komt de update die de snelheid verbetert op 10 december.

Bron.

Kun je aangeven welke snelheid je precies bedoelt? Ik hoop toch die van het onacceptabel langzaam reageren op de RC?

Ik heb het bericht over de update van komende donderdag ook even toegevoegd aan het startbericht om hem makkelijker te kunnen terugvinden.

• Deelnemer
  • December 8, 2020

Onvoorstelbaar!

144 pagina's over dit onderwerp!

>Zo'n groot en gerenommeerd bedrijf als KPN die staat voor kwaliteit en maakt er echt een puinhoop van.
Sedert Telfortklanten overgezet zijn naar KPN is, denk ik, gelijk de servercapaciteit afgenomen en je kunt ook merken wanneer er meer mensen TV aan het kijken zijn.

Deze traagheid is een doorn in het oog en is op geen enkele wijze goed te praten.

Misschien een korting aanbieden?
Voorzie dat er echt wel klanten weggaan, ik denk er in ieder geval wel over.

>>Een ander punt is dat, zoals eerder vermeld, niet iedereen deze weg weet om het te melden.
Ik mis dan ook een gewone klantenservice, zeker bij zo'n gerenommeerd bedrijf als KPN.
Ik heb in ieder geval geen mailadres kunnen vinden en kwam iedere keer weer bij het zelfde uit.
Echt jammer.

>>>Nog zoiets, hier lees je dat er (weer) een update komt, maar als ik niet toevallig hier gekeken had, wist ik er niets van.
Misschien iedereen via de mail op de hoogte houden dat er (misschien) iets aan gedaan wordt?
Communicatie heet dat geloof ik?

Allemaal slechte reclame, helaas.

• Deelnemer
  • December 8, 2020

Kan KPN mij zeggen op welke datum dit is opgelost? Ik ben er schijtziek van. Al 20 jaar trouw afnemer van alle diensten (tv, internet, digitenne, 2 x mobiel en meer). Als er nu op zeer korte termijn niks gedaan wordt aan dat (...) menu, stap ik over naar een concurrent. Basta, ben woedend. 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Jeroen 2
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • December 8, 2020

Donderdag komt dan eindelijk de langverwachte performance-update.

Ik zou nu al blij worden van een reactietijd van 2,5 sec., puur vanwege de frustratie van de afgelopen maanden.

Maar laten we reëel zijn, een testpanel zou 2,5 sec. reactietijd waarschijnlijk onacceptabel vinden.

Welke maximale reactietijd in het tv-menu zouden we als acceptatiecriteria mogen verlangen van KPN voordat ons klagen stopt? Is dat maximaal 1 sec. ofzo?

• December 8, 2020

Vroeger moest je naar je tv toestel lopen om van zender te wisselen.

Waar hebben we het over?:thinking:

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 8, 2020

Donderdag komt dan eindelijk de langverwachte performance-update.

Ik zou nu al blij worden van een reactietijd van 2,5 sec., puur vanwege de frustratie van de afgelopen maanden.

Maar laten we reëel zijn, een testpanel zou 2,5 sec. reactietijd waarschijnlijk onacceptabel vinden.

Welke maximale reactietijd in het tv-menu zouden we als acceptatiecriteria mogen verlangen van KPN voordat ons klagen stopt? Is dat maximaal 1 sec. ofzo?

De snelheid van het "oude" menu/software zou acceptabel zijn. Die snelheid hadden we en willen die uiteraard terug. Alles minder dan dat is gewoon onacceptabel, punt.

"Vanwege een softwareupdate voor uw auto trekt deze minder snel op en reageert deze trager op het gaspedaal. Onze excuses voor het ongemak" Wie zou dat accepteren?

harry49
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • December 8, 2020

Vroeger moest je naar je tv toestel lopen om van zender te wisselen.

Waar hebben we het over?:thinking:

Ja, en toen hadden we maar 1 zender en dachten een hoop mensen dat de aarde plat was…….

• December 8, 2020

Voordat mijn TV-gids reageert, zijn we vier seconden verder. 

En RTL5 stoort wederom in het geluid. 

Forum|alt.badge.img+10
  • Slimmerik
  • December 8, 2020

Onvoorstelbaar!

144 pagina's over dit onderwerp!

>Zo'n groot en gerenommeerd bedrijf als KPN die staat voor kwaliteit en maakt er echt een puinhoop van.
Sedert Telfortklanten overgezet zijn naar KPN is, denk ik, gelijk de servercapaciteit afgenomen en je kunt ook merken wanneer er meer mensen TV aan het kijken zijn.

Deze traagheid is een doorn in het oog en is op geen enkele wijze goed te praten.

Misschien een korting aanbieden?
Voorzie dat er echt wel klanten weggaan, ik denk er in ieder geval wel over.

>>Een ander punt is dat, zoals eerder vermeld, niet iedereen deze weg weet om het te melden.
Ik mis dan ook een gewone klantenservice, zeker bij zo'n gerenommeerd bedrijf als KPN.
Ik heb in ieder geval geen mailadres kunnen vinden en kwam iedere keer weer bij het zelfde uit.
Echt jammer.

>>>Nog zoiets, hier lees je dat er (weer) een update komt, maar als ik niet toevallig hier gekeken had, wist ik er niets van.
Misschien iedereen via de mail op de hoogte houden dat er (misschien) iets aan gedaan wordt?
Communicatie heet dat geloof ik?

Allemaal slechte reclame, helaas.

Wat een onzin m.b.t. de Telfort klanten.
1. Telfort klanten zijn administratief omgezet.
2. Telfort had geen eigen IPTV platform, er werd al die tijd al gebruikt gemaakt van het platform van KPN. Net als XS4Alll Budget, Oxxio dat doen.

Grovert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • December 8, 2020

Het duurt bij mij op de VIP2952 zo'n 9 seconden om de gids te openen en 10 seconden voordat de gids weer helemaal weg is. De afgelopen dagen is het duidelijk achteruit gegaan.

wjb
Wijsgeer
  • December 8, 2020

Het duurt bij mij op de VIP2952 zo'n 9 seconden om de gids te openen en 10 seconden voordat de gids weer helemaal weg is. De afgelopen dagen is het duidelijk achteruit gegaan.

Laten we hopen dat dat overmorgen veel sneller zal gaan.

• Helper
  • December 8, 2020

Heb alles al geprobeerd, resetten van kastje, stroom van modem en van glasvezelkast afgehaald 5 minuten gewacht en weer stoom erop. Alles opnieuw geïnstalleerd en het heeft niets geholpen. Als ik de gids oproep moet ik ruim 10 seconden wachten en het oproepen van opnames is helemaal traag. Er wordt zoveel door verschillende mensen geklaagd met hetzelfde probleem maar er komt geen oplossing KPN doe er wat aan. 

*admin: samengevoegd met centraal topic

TvG2016
Helper
  • December 8, 2020

Wat een onzin m.b.t. de Telfort klanten.
1. Telfort klanten zijn administratief omgezet.
2. Telfort had geen eigen IPTV platform, er werd al die tijd al gebruikt gemaakt van het platform van KPN. Net als XS4Alll Budget, Oxxio dat doen.

Een deel van de Telfort-klanten (die al langer Telfort Interactieve TV) gebruikten had wel degelijk een ander tv-platform dan het KPN-platform. Dit was het oude Reggefiber-platform dat door serviceproviders werd gebruikt toen Reggefiber nog geen onderdeel was van KPN.

TvG2016
Helper
  • December 8, 2020

Ik heb in het verleden voor diverse decoderfabrikanten firmware getest. Daarbij was het uitgangspunt altijd: zaptijd onder een seconde was goed, tussen 1 en 2 seconden acceptabel, meer dan twee seconden een showstopper.

Maar de eerlijkheid dient te zeggen dat de decoders van veel televisieproviders trager zijn dan vroeger de provider onafhankelijke modellen.

Traaaaag. Kpn doe hier iets aan en wees niet zo traag als je menu, zet desnoods het vorige menu terug.

• Nieuwkomer
  • December 8, 2020

Wij zitten ons al enkele weken te ergeren aan de traagheid van de kpn gids op tv, ik begrijp niet dat zo,n miljoenen concern zoiets durf te gebruiken zonder fatsoenlijk te testen. Dit en een slecht werkend Wi-Fi is voor mij reden om als het nog lang duurt over te stappen naar Ziggo.Het vervelende is dat het nu nog trager is geworden.Kom kpn geeft toe dat het een grote fout is en zet de oude gids weer terug en laat mensen weer genieten.Zeer teleurstellend allemaal.

*admin: samengevoegd met het centrale iTV topic

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 8, 2020

Bij mij kwam de traagheidsupdate gisteren per pakketpost.

Ander doosje, dat zou ieder kpn itv gebruiker al maanden geleden hebben moeten krijgen naar mijn mening, i.p.v het te proberen op die oude doosjes.

• Slimmerik
  • December 8, 2020

Proficiat! Alles nu goed?

Dit wordt dan misschien wat na donderdag … ‘Waarom hij wel en wij niet?’ :upside_down: