Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475196 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 8, 2020

Proficiat! Alles nu goed?

naar aanleiding van de extra traagheid met de 2-3 december update van de arris 2952 mijn klacht die ik al eerder (augustus) had ingediend, herhaald.

Stuurden ze een vervangend doosje, dat bleek een arris 5202.

Alles nu goed ? Nee.

2952 start menu 4 a 6 seconden, soms nog meer.

5202 start menu 1 a 1.5 seconden.

2952 channel up/down (zappen dus) 1 a 1.5 seconden

5202 channel up/down 4 a 5 seconden.

Lijkt alsof de traagheid stuivertje verwisseld heeft.

Maar misschien kan ik nog iets instellen op de 5202 wat het beter maakt, nog niet alles uitgeprobeert.

• Slimmerik
  • December 9, 2020

Bummer. Langzaam zappen is nog erger. Je kunt nu wel mooi beslissen welk kastje na de update te retourneren.

Is er wel een uitvoering die geen vertraging vertoont?

• Nieuwkomer
  • December 9, 2020

Ik lees dat er al veel trouwe  klanten klagen over de traagheid van het nieuwe menu. Dat is bij mij en enkele vrienden hetzelfde probleem.  Kpn moet snel met een oplossing komen want overstappen is geen probleem meer. Als ze nu eens de klanten beter zouden informeren zou dat al wat meer begrip opleveren. Nu wachten ze maar op een aantal klachten en grijpen dan pas in. Dit wil wel zeggen dat ze hun eigen software van tevoren niet voldoende testen. 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Helper
  • December 9, 2020

Ik weet niet of dit het juiste topic is…. of dat er een nieuw topic voor moet komen (of al is)?

Gisteravond voor het eerst meegemaakt dat de gekozen zender opeens versprong van NPO1 naar RTL4 voor een paar seconden en toen weer terug naar NPO1…

HMB2260

Nooit eerder meegemaakt

Geen 2de RC is huis. En de RC zelf lag op tafel zonder dat er iemand aan lag te klooien, zeg maar.

Gelijk maar een reset van decoder gedaan...hopen dat 't niet meer voor komt.

Was ff schrikken hoor haha

• Nieuwkomer
  • December 9, 2020

ik zou graag een oplossing willen voor de ozooo trage menustructuur. ik overweeg al om over te stappen naar een ander .zoek hiervoor Z.S.M. een oplossing voor ik heb thuis 3 van deze kastje gaarne heel vlug een oplossing 

*Admin: bericht toegevoegd aan algemeen topic

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 9, 2020

Ik hoop écht dat het morgen beter is.

De reactiesnelheid is hier, ik kan @Grovert  alleen maar onderschrijven, ook dramatisch met de vip2952.

Ik meldde al dat alles, ook menu-items, zeker 7 seconden duren vooralleer ze komen of vertrekken. Maar dat is dus inderdaad een minimum. Grovert noemt tijden tot 10 seconden, maar dat heb ik nog niet mogen ervaren.
Zelfs uit standby komen duurt hier 7 à 8 seconden.

Zo traag heb ik de laatste 9 jaar (heb ITV sinds maart 2011) nog niet mogen ervaren.

Wat je nu ook doet (herstart etc.) het is niet meer vooruit te branden idd.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 9, 2020

Lang geleden, toen geheugen nog erg duur was, moest je als je programma te groot werd en niet meer in het werkgeheugen paste, met ‘overlays’ werken, oftewel delen van je programma stonden op disk, en moesten (tijdrovend) ingeladen worden als je dat deel nodig had.

Het lijkt wel of ze dit nu ook doen op de arris2952, maar lees dan intern flash i.p.v. disk.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 9, 2020

De reactiesnelheid is hier, ik kan @Grovert  alleen maar onderschrijven, ook dramatisch met de vip2952.

Ik meldde al dat alles, ook menu-items, zeker 7 seconden duren vooralleer ze komen of vertrekken. Maar dat is dus inderdaad een minimum. Grovert noemt tijden tot 10 seconden, maar dat heb ik nog niet mogen ervaren.

Zo traag heb ik de laatste 9 jaar (heb ITV sinds maart 2011) nog niet mogen ervaren.

Dus na morgen iedereen weer blij met drie tot vier seconden?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 9, 2020

Ik hoop toch van niet 😱 Dat zou een bak zijn 🤬

Kan het niet helpen, want zó traag momenteel de gids en menu oproepen is echt niet normaal. 
Het is mij ook door het hoofd gegaan hoe abnormaal traag na de laatste update zal toch geen verkapte aanloop zijn naar 2 seconden sneller onder het motto, de nieuwe update morgen is inderdaad ‘sneller’ 😳

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • December 9, 2020

Deze problemen beginnen echt de spuigaten uit te lopen.

Het zou Kpn sieren als men met een compensatie voorstel zou komen.

Kan ik wegens het niet leveren conform afspraken in contract per direct weg dus morgen over stappen zonder maand opzegging.

Want regels gelden volgens bij 2 kanten op en er word al geruime tijd niet geleverd waarvoor betaald word?

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 9, 2020

Ik hoop toch van niet 😱 Dat zou een bak zijn 🤬

Kan het niet helpen, want zó traag momenteel de gids en menu oproepen is echt niet normaal. 
Het is mij ook door het hoofd gegaan hoe abnormaal traag na de laatste update zal toch geen verkapte aanloop zijn naar 2 seconden sneller onder het motto, de nieuwe update morgen is inderdaad ‘sneller’ 😳

Inderdaad is het nu wel heel erg. Zoals meerderen hier al meldden, begin ik aan mezelf te twijfelen: ik had toch op die knop gedrukt??? Je zou bijna denken, dat het morgen alleen maar beter kan worden, maar helaas heeft KPN het tegendeel al bewezen.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 9, 2020

Zullen we ze voor de miljoenstemiljardste keer voordeel van de twijfel geven?

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 9, 2020

Zullen we ze voor de miljoenstemiljardste keer voordeel van de twijfel geven?

Jou durf ik niet tegen te spreken, dus oké. Wat is een miljoenstemiljardste op een mensenleven 🤪

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 9, 2020

Pcies

Erwin van KPN
Moderator

Ik hoop uiteraard dat die update morgen de snelheid gaat bevorderen. Ik weet trouwens niet zeker of zo'n massale update in één dag afgerond is. Volgens de interne communicatie wel maar misschien ook rekening houden met dat het een paar dagen kan duren voordat iedereen deze update binnen heeft. 

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 9, 2020

Ik hoop uiteraard dat die update morgen de snelheid gaat bevorderen. Ik weet trouwens niet zeker of zo'n massale update in één dag afgerond is. Volgens de interne communicatie wel maar misschien ook rekening houden met dat het een paar dagen kan duren voordat iedereen deze update binnen heeft. 

Ik help het je hopen.

wjb
Wijsgeer
  • December 9, 2020

En is "morgen" morgenochtend (nacht van 9 op 10 december) of morgenavond (nacht van 10 op 11 december)?

Ik verwacht overigens dat het geen probleem is om dat allemaal in één nacht uit te rollen, het is immers een html update niet een update van de NMC.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 9, 2020

Tsja het kan "soms" raar lopen bij KPN

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 9, 2020

Het is hier al dagen 6 seconden om de gids te openen en 7 om hem te sluiten. Eigenlijk zoals het al maanden bij mij is. En morgen de lang verwachte update, waar zou ik tevreden mee zijn, dat heb ik me meermaals afgevraagd? Alles binnen de 1 tot 1.5 seconden zou ik aanvaardbaar vinden, zoals het was en voor het nieuwe menu en gids ons door de strot zijn geduwd. Ik ben heel benieuwd, maar op een of andere manier heb ik nog veel twijfels over KPN en ben erg benieuwd naar hun compensatie voor de getroffenen...

Hier ook al maanden last van. Het duurt hier 8 a 9 seconden voor gids of menu verschijnt. Dezelfde tijd om naar zender te gaan of terug. Echt bizar. Als dit nog langer aanhoudt stappen we zeker over. Het nieuwe menu is verder ook erg onpraktisch. Twee maal moeten klikken om naar een zender te gaan is vreemd. En de mogelijkheid van beeld in beeld is ook niet meer. Hoe kan zo'n update goed gekeurd worden.. We betalen genoeg, mogen dan ook wel wat verwachten. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 9, 2020

Heb zojuist mijn VIP5202 een herstart gegeven. Daarna was de update binnen!

Ben benieuwd of dadelijk op mijn langzamere VIP2952v2 de update ook binnenkomt en of het iets doet met de snelheid. Fingers crossed!

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 9, 2020

Hier ook al maanden last van. Het duurt hier 8 a 9 seconden voor gids of menu verschijnt. Dezelfde tijd om naar zender te gaan of terug. Echt bizar. Als dit nog langer aanhoudt stappen we zeker over. Het nieuwe menu is verder ook erg onpraktisch. Twee maal moeten klikken om naar een zender te gaan is vreemd. En de mogelijkheid van beeld in beeld is ook niet meer. Hoe kan zo'n update goed gekeurd worden.. We betalen genoeg, mogen dan ook wel wat verwachten. 

Joh, dat is al lang verholpen, die PIP en twee keer klikken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 9, 2020

@suzannemaas1986 

Twee maal moeten klikken om naar een zender te gaan is vreemd. En de mogelijkheid van beeld in beeld is ook niet meer. 

Dat zijn nu juist 2 opties die je aan kunt passen.

Je kunt nu v.u. de gids in 1 X naar het lopende programma door de play/pauze knop te gebruiken. Maar je kunt ook de OK daarop aanpassen. Dan werkt ook die in 1 X.

Verder kun je de foto in de gids vervangen door PIP van de uitzending.

OK en PIP aanpassen via Menu → Instellingen → TV-menu.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 9, 2020

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 9, 2020

Heb zojuist mijn VIP5202 een herstart gegeven. Daarna was de update binnen!

Ben benieuwd of dadelijk op mijn langzamere VIP2952v2 de update ook binnenkomt en of het iets doet met de snelheid. Fingers crossed!

Hier de update op de 2260 binnen en warempel, het werkt vlot!!!

Het menu heeft nog een beetje een hick-up en schakelen naar de gids mag wat soepeler.