Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475197 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 9, 2020

Ook hier op de HMB2260 gaat het nu een stuk sneller, maar wanneer je de gids opent dan wordt eerst je beeld kleiner. Je beeld wordt zo klein als je PIP. Nadat het beeld dus kleiner is komt gelijk de gids in beeld. Snelheid is dus weer oké (Alles bij elkaar 1 seconde). Enkel de overgang van TV kijken naar de gids nog iets verbeteren. 😆

wjb
Wijsgeer
  • December 9, 2020

De update naar html versie 4.111.214 is een stevige achteruitgang op onze HMB2260.

Het laden van de gids is beduidend trager geworden. Je ziet eerst het beeld naar de PiP verkleinen en vervolgens wordt de gids geladen. Ook het terugkeren van de gids naar een uitzending gaat veel trager. Dan zie je eerst de PiP achter de gidsinformatie weer vergroten naar volledig scherm wordt vervolgens de gidsinformatie weggehaald.

Ook op de ZXV8001 zie je de gids nu duidelijk in twee stappen opgebouwd worden terwijl dat voorheen zonder enige zichtbare vertraging gebeurde.

Ik ben helemaal niet happy met deze update.

Grovert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • December 9, 2020

Ook hier op de HMB2260 gaat het nu een stuk sneller, maar wanneer je de gids opent dan wordt eerst je beeld kleiner. Je beeld wordt zo klein als je PIP. Nadat het beeld dus kleiner is komt gelijk de gids in beeld. Snelheid is dus weer oké (Alles bij elkaar 1 seconde). Enkel de overgang van TV kijken naar de gids nog iets verbeteren. 😆

Dit zie ik ook, al duurt het bij mijn HMB2260 en ook op de VIP2952 zo'n 3 seconden. Beter dan gisteren, maar nog niet acceptabel.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 9, 2020

@wjb 

Het zal een tussenoplossing tot morgen zijn hoop ik. Ik ook 2260

welk type ontvanger is de 4K? weet jij dat

wjb
Wijsgeer
  • December 9, 2020

Het zal een tussenoplossing tot morgen zijn hoop ik. Ik ook 2260

Ik ben bang van niet, dit is de standaard procedure. De middag voor een upgrade wordt de upgrade klaargezet zodat die (handmatig) al opgehaald kan worden.

welk type ontvanger is de 4K? weet jij dat

De ZTE ZXV8001 en de Arris VIP5202 zijn de 4K TV ontvangers.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • December 9, 2020

Deze problemen beginnen echt de spuigaten uit te lopen.

Het zou Kpn sieren als men met een compensatie voorstel zou komen.

Kan ik wegens het niet leveren conform afspraken in contract per direct weg dus morgen over stappen zonder maand opzegging.

Want regels gelden volgens bij 2 kanten op en er word al geruime tijd niet geleverd waarvoor betaald word?

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • December 9, 2020

Het lijkt iets beter te zijn maar zoals het was is het nog niet 🤔

VIP2952v2 gebruiker.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 9, 2020

----

Het laden van de gids is beduidend trager geworden. Je ziet eerst het beeld naar de PiP verkleinen en vervolgens wordt de gids geladen. Ook het terugkeren van de gids naar een uitzending gaat veel trager. Dan zie je eerst de PiP achter de gidsinformatie weer vergroten naar volledig scherm wordt vervolgens de gidsinformatie weggehaald.

----

Maar het gebeurde vóór deze update ook al dat de gids in 2 stappen werd op- en afgebouwd. Dat was in elk geval zichtbaar op mijn 2952 en dus bij iedereen met nóg langzamere laadtijden. Helaas nu ook voor jou zichtbaar.

wjb
Wijsgeer
  • December 9, 2020

Maar het gebeurde vóór deze update ook al dat de gids in 2 stappen werd op- en afgebouwd. 

Klopt en op de HMB2260 kon je dat ook zien maar dat was bij ons veel minder storend dan nu.

Nu zie je echt de PiP een tijdje als enige in beeld staan alvorens de gids er overheen gezet wordt.

Voorheen bleef de gids fractie van de tijd leeg en kwamen vervolgens de gidsinformatie en PiP.

Dat was visueel dus een stuk rustiger en vloeiender.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 9, 2020

Menu-Opnames oproepen is nog vertraagd en verloopt haperend. 

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 9, 2020

Zat net journaal terug te kijken en na ong. een kwartier springt ie spontaan terug naar live-tv.

Heel bizar, nog nooit eerder gehad. We gaan zo de goeie kant op.

Dit alles met de nwe software-versie op een 2260

@suzannemaas1986

Twee maal moeten klikken om naar een zender te gaan is vreemd. En de mogelijkheid van beeld in beeld is ook niet meer. 

Dat zijn nu juist 2 opties die je aan kunt passen.

Je kunt nu v.u. de gids in 1 X naar het lopende programma door de play/pauze knop te gebruiken. Maar je kunt ook de OK daarop aanpassen. Dan werkt ook die in 1 X.

Verder kun je de foto in de gids vervangen door PIP van de uitzending.

OK en PIP aanpassen via Menu → Instellingen → TV-menu.

Bedankt voor de info!

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • December 9, 2020

Hier met de 5202 (tot nu toe) wel blij met de nieuwe HTML versie. De gids is er nu direct zonder ook maar iets van een laadtijd te hebben. Ook het hele menu is een stukje vlotter. 

• Nieuwkomer
  • December 9, 2020

Hier precies hetzelfde probleem. Duurt minimaal 3sec voordat het menu of de gids opent. Hier erger ik me al aan, maar okay.

Alleen nu raakt mijn geduld echt op. Als ik een programma heb opgenomen en het terugkijk, word ik er om de haverklap weer uitgegooid!!!!

Reset maakt geen verschil. Lees hierboven dat er morgen een update komt, mag hopen dat ze dit probleem na 2 maanden wel een keer hebben opgelost.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 9, 2020

@Tazzen

Ik herstartte mijn 2260 vanmiddag en die update staat er nu op, hij is dus wel al beschikbaar

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 9, 2020

Hier met de 5202 (tot nu toe) wel blij met de nieuwe HTML versie. De gids is er nu direct zonder ook maar iets van een laadtijd te hebben. Ook het hele menu is een stukje vlotter. 

Hier een vergelijkbare ervaring: Onze 5202 is nu nóg sneller geworden dan ie al was. Echt razendsnel nu.

De 2952 is  sneller geworden en heeft nu een acceptabele snelheid. Maar heeft nog niet de snelheid van de 5202.

• December 9, 2020

Ook ik blij met html 4.111.214 tot nu toe op de zxv8001. Ik had gelukkig al weinig te klagen maar het is  nu nog sneller. Als ik op gids druk zie ik direct de PIP en direct daarna de complete gids. Zo’n 0,2 seconden in totaal schat ik zo. Als ik dan op tv druk is de gids ook zo snel weer weg. Na vorige updates werd de 8001 na verloop van tijd iets trager. Ik hoop dat dit nu niet meer het geval is.

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 9, 2020

Ik heb op 1 van mijn Arris VIP2952 V2 ontvangers de nieuwe update binnen. 
Menu openen en sluiten, nu 1 sec. Dat waren er ooit zo’n 5. 
Als het spontaan herstarten nu ook definitief weg blijft ben ik tevreden 😊

• December 9, 2020

Compensatie zou inderdaad leuk zijn.

Maar ik denk dat wij eerder op Mars kunnen wonen voordat kpn ook maar denkt over compensatie.

Dat betekent dat het tijd wordt dat de wegen van ons maar moeten gaan scheiden.

Want volgens mij kan het niet veel slechter qua service dan kpn  nu levert.....En alles is hier nog super traag

• Helper
  • December 9, 2020

vandaag elke keer vastlopers. Pauze tv slaat ineens uit. Kan niet meer terugkijken etc……. Weer prut vandaag

• Nieuwkomer
  • December 9, 2020

Hallo KPN,

Sinds enige tijd is de TV ontvanger die ik heb verschikkelijk traag. Het duurt zeker 5 sec als ik naar de online TV gids ga.  Iedere keer als ik een commando geeft duurt het ca 5 sec voordat er iets gebeurd. Dit is echt verschikkelijk,

Opnieuw opstarten heeft niets geholpen.

Ik heb twee ontvangers en beide hebben het zelfde probleem dus het ligt ook niet aan de TV ontvanger zelf of de bekabeling.

Het lijkt mij dat het gewoon verschrikkelijk slecht geprogrammeerde software is. 

Wanneer wordt er een software update geintroduceerd die dit oplost?

• December 9, 2020

Hoe weet je wanneer je de update hebt? Gids openen en sluiten duurt bij mij (nog altijd?) vier seconden. 

• December 9, 2020

4 seconden??? I wish..... maak er maar 14 van of gewoon helemaal geen reactie en kan ik op knoppen blijven drukken wat ik wil

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 9, 2020

Compensatie zou inderdaad leuk zijn.

Maar ik denk dat wij eerder op Mars kunnen wonen voordat kpn ook maar denkt over compensatie.

Dat betekent dat het tijd wordt dat de wegen van ons maar moeten gaan scheiden.

Want volgens mij kan het niet veel slechter qua service dan kpn  nu levert.....En alles is hier nog super traag

Nee hoor, KPN heeft beloofd om ‘getroffenen’ te zullen compenseren. Heb ik zwart op wit staan.

wjb
Wijsgeer
  • December 9, 2020

4 seconden??? I wish..... maak er maar 14 van of gewoon helemaal geen reactie en kan ik op knoppen blijven drukken wat ik wil

Welke TV ontvanger heb je?

Zet de TV ontvanger eens uit en weer aan.

Als het goed is krijg je de laatste html update waardoor de snelheid zou moeten verbeteren.