Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475198 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

• December 9, 2020

Compensatie zou inderdaad leuk zijn.

Maar ik denk dat wij eerder op Mars kunnen wonen voordat kpn ook maar denkt over compensatie.

Dat betekent dat het tijd wordt dat de wegen van ons maar moeten gaan scheiden.

Want volgens mij kan het niet veel slechter qua service dan kpn  nu levert.....En alles is hier nog super traag

Nee hoor, KPN heeft beloofd om ‘getroffenen’ te zullen compenseren. Heb ik zwart op wit staan.

** echt??? Eerst zien...

• Nieuwkomer
  • December 9, 2020

Er staat al veel over de tv decoder op het forum ! Maar wanneer is het nu opgelost! Het wordt alleen maar trager! Probleem bestaat reeds enkele maanden maar zie geen verbetering. 20 seconden wachten is echt te gek!  

• December 9, 2020

4 seconden??? I wish..... maak er maar 14 van of gewoon helemaal geen reactie en kan ik op knoppen blijven drukken wat ik wil

Welke TV ontvanger heb je?

Zet de TV ontvanger eens uit en weer aan.

Als het goed is krijg je de laatste html update waardoor de snelheid zou moeten verbeteren.

Did it.....nope,nada niks nog even traag als kippen st@#$%t

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 9, 2020

Welk type ontvanger heb je en is die bekabeld aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?

wjb
Wijsgeer
  • December 9, 2020

4 seconden??? I wish..... maak er maar 14 van of gewoon helemaal geen reactie en kan ik op knoppen blijven drukken wat ik wil

Zet de TV ontvanger eens uit en weer aan.

Als het goed is krijg je de laatste html update waardoor de snelheid zou moeten verbeteren.

Did it.....nope,nada niks nog even traag als kippen st@#$%t

Wat is de NMC versie en de html versie die op die TV ontvanger staan?

• Nieuwkomer
  • December 9, 2020

Best Joep 

het betreft de Artis VIP2952 deze is inderdaad bekabel aangesloten op de experiabox, verder zit er niets tussen.

mvg

Wilbert

• Nieuwkomer
  • December 9, 2020

Arris VIP 2952 bedoel ik

• Topper
  • December 9, 2020

De tv-ontvanger reageert sinds een aantal dagen erg traag. Ik heb al een aantal keren gereset of naar fabrieksinstellingen hersteld. Dit helpt niet.  Wat te doen?

Groet van Jan

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 9, 2020

Is er al iets bekend over een oplossing van deze tragedie?
Hoe lang moeten we nog aanmodderen met die knutselsoftware?  Ik begin er nu toch wel schoon genoeg van te krijgen. ‘t Lijkt ook wel of het steeds trager wordt.

We zitten nu al een half jaar met die mislukte zooi opgescheept, draai alles in godsnaam weer terug, dan kunnen we tenminste weer normaal tv kijken.

Zitten die “programmeurs” de hele dag te klaverjassen of zo?  Als ze een beetje de handen uit de mouwen steken moet je in een half jaar (!) toch wel iets op kunnen lossen???

wjb
Wijsgeer
  • December 9, 2020

Is er al iets bekend over een oplossing van deze tragedie?
Hoe lang moeten we nog aanmodderen met die knutselsoftware? 

Het zou morgen verholpen moeten zijn.

• December 9, 2020

Ik ben een verpleegkundige ,geen computer/tv/wifi of wat dan ook voor expert.

Ik heb een  Arris VIP2952  V2

De rest kan ik niet zeggen ,geen idee ,klinkt als abacadabra.

Weet alleen dat dat ding steeds trager lijkt te worden

wjb
Wijsgeer
  • December 9, 2020

Ga op de TV ontvanger  naar menu - instellingen - info.

Heeft iemand een idee wanner het belabberd functioneren van de KPN box gaat verbeteren? Sinds de “mooie upgrade en “extra functionaliteiten” “ervaar ik alleen maar problemen. Menustructuren die niet meer functioneren, keuzemenu’s, bij overzichten van zenders verkeerd terugspringen, etc. Ik kan divers noemen maar heb daar geen zin in. Een menu moet zonder vele, niet lopende niet  stropigse handelingen zoals nu, snel en direct beschikbaar zijn. Is het nu niet, ergo: moet regelmatig de ontvanger resetten om enigszins wat TV te kunnen kijken. Zoals het nu is: bagger en KPN absoluut te ontraden voor een abonnement. 

Dus rest de vraag: kan KPN een goed functionerend product aanbieden of blijft het bij deze “bagger” oplossing?

P.s.: ik ben niet op zoek naar een conversate met een KPN medewerker. Gewoon naar een goed functionerend product zoals contractueel afgenomen. Of anders wat ik kan gebruiken voor een KPN TV abonnement dat ik kan overzetten naar een andere provider met gebruik van KPN netwerk.

• December 9, 2020

Oke dank u wel, gevonden

HTML : 4.110.208

NCM : 8.0.110_1901

En nu???

• December 10, 2020

10 tot 12 seconden. Zolang doet mijn oldtimer uit 1932 er over om een brommer in te halen. KPN vindt dit in 2020 nog acceptabel om aan hun klanten de zoekfunctie in hun tv-gids interface aan te smeren. Ik heb een abonnement bij KPN voor TV, internet en telefoon. Met mijn telefoon heb ik i.v.m. het pakket wat ik heb twee keer zoveel megabyte en gratis bellen. Kan iemand mij vertellen of ik daar recht op houd als ik die waarschijnlijk handbediende trage bagger opzeg? 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• December 10, 2020

Ik zie nu op mijn ontvanger dat ik met de NMC release op 8.0.109_2 ben gebleven en  NMC release 8.0.110_1901 er al had moeten zijn.

wjb
Wijsgeer
  • December 10, 2020

Oke dank u wel, gevonden

HTML : 4.110.208

NCM : 8.0.110_1901

En nu???

Als het goed is heb je nu html versie 4.111.214 en daarmee zou de snelheid een stuk beter moeten zijn.

Jasper van KPN
Moderator

De update is nu beschikbaar inderdaad, aan de reacties te zien hebben een aantal 'm en al en is er een verbetering te merken, dat is fijn. Bij een aantal anderen, zoals Luda, lijkt de update nog niet te hebben. Als je de tv-ontvanger opnieuw opstart (helemaal stroomloos maken) zal die opgehaald worden. Daarmee moet het ook bij jou sneller worden.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 10, 2020

We hebben er "even" op moeten wachten, maar de gids openen en sluiten gaat nu vlot. Beetje schokkerige overgang, maar goed, je ben niet de hele dag de gids aan het openen en sluiten. Voorlopig in ieder geval een grote ergernis minder.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 10, 2020

Ik heb de update naar html versie 4.111.214 ontvangen. De tv gids is wel sneller maar nu krijg ik eerst een zwart beeld, dan het picture in picture en daarna laadt pas de tv gids. Duurt allemaal 4 seconden. Het zwarte beeld wat je eerst krijgt is ook behoorlijk irritant. Ben niet echt tevreden.

wjb
Wijsgeer
  • December 10, 2020

Duurt allemaal 4 seconden.

Nog altijd VIER seconden? :confounded: Dat kan toch niet waar zijn!!!

Dat stapsgewijze opbouwen van de gids met eerst het verkleinen van het beeld naar de PiP en vervolgens het laden van de gids vind ik ook een achteruitgang maar gelukkig ligt de snelheid op onze HMB2260 een stuk hoger, bij ons duurt het laden van de gids ongeveer één seconde.

Jij hebt toch ook een HMB2260?

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 10, 2020

Duurt allemaal 4 seconden.

Nog altijd VIER seconden? :confounded: Dat kan toch niet waar zijn!!!

Dat stapsgewijze opbouwen van de gids met eerst het verkleinen van het beeld naar de PiP en vervolgens het laden van de gids vind ik ook een achteruitgang maar gelukkig ligt de snelheid op onze HMB2260 een stuk hoger, bij ons duurt het laden van de gids ongeveer één seconde.

Ik ben de software opnieuw aan het installeren, misschien helpt dat om de snelheid naar de 1 seconde die het bij jou duurt te brengen. Indien niet hang ik aan de telefoon. Want ik heb het nu echt gehad met KPN. Heb al lang genoeg gewacht op een oplossing van het probleem.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • December 10, 2020

Gisteren zelf de nieuwe software opgehaald en zag inderdaad de schokkerige opbouw waar anderen het ook over hebben. Nu krijg ik helemaal geen gids meer te zien..

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 10, 2020

@Widajono Daar wordt je helemaal niet vrolijk van. De mijne is nu inmiddels voor de 3e keer de laatste update aan het installeren. De eerste keer was vannacht, toen handmatig en nu wil die ineens nog eens de update installeren. Maar ik vrees dat het niet veel zal helpen. Heb het telefoonnummer van de klantenservice er al bijgepakt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • December 10, 2020

@TMG1961 

Het installeren gisteren duurde bij mij ook ruim 20 minuten. Ophalen, installeren, Ophalen, installeren, opnieuw opstarten en zo verder...:thinking: