Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475199 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

wjb
Wijsgeer
  • December 10, 2020

Ik heb de frisse start gedaan. (Ik denk zelfs 2 x). Maar dit beeld is duidelijk anders als het was en ook anders als in de toegestuurde video 

Wat is de NMC versie en de html versie?

De HBM2260 is dus upgedate, de Vip2952 niet. Maar wat je vraagt is gelijk. 
HTML 4.111.214
NMC 8.0.10_1901

Dan ben je helemaal bij.

Wel apart dat jouw "Uitgelicht" scherm er zo uitziet i.p.v.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 10, 2020

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 10, 2020

De TV gids is iets minder traag met opstarten, maar nog steeds traag (en een houterige beeldopbouw, eerst PIP in leeg scherm en dan pas de gegevens)

Enige probleem wat is opgelost is de fout bij omschakelen van vert.gids naar horiz.gids. Je ging dan naar een heel andere zender en moet weer terugbladeren… :rage: , da’s nu verholpen.

Het bladeren in de gids is nog steeds even traag en onlogisch als voorheen. (van pagina tot pagina duurt tussen bijna 2 sec. en 7 sec.). Als ik 3x op ‘volgende pagina’ druk, worden nog steeds eerst alle tussenliggende pagina’s getoond die ik niet wil zien. Soms worden ook niet alledrie de toetsen gezien en worden er bijv. maar 2 uitgevoed.

Kortom, nog steeds om te huilen… :sleepy:

• December 10, 2020

Ik zie nu op mijn ontvanger dat ik met de NMC release op 8.0.109_2 ben gebleven en  NMC release 8.0.110_1901 er al had moeten zijn.

Als ik het goed heb, dan heb jij een Arris VIP5202 en de actuele NMC versie voor de 5202 is 8.0.109_2.

De 8.0.110_1901 is alleen uitgerold op de 2260 en 2952.

Dan moeten ze dat wel goed communiceren, lijkt nu of ik een paar updates heb gemist.

Niet dat het voor mij belangrijk is, werkt hier allemaal top op de 5202.

• Deelnemer
  • December 10, 2020

De update heeft nog niet heel veel geholpen. Menu is wel sneller met het opstarten, maar afsluiten is nog tergend traag. Na het kijken van een opname loopt het laden van de opgenomen programmas helemaal vast. Kortom, nog steeds kut. En de tv gids werkt al helemaal niet meer.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 10, 2020

Het begint een beetje op een soap te lijken, dit is diep, diep triest.

Van de wal in de sloot.

Er komt nog eerder een kolonie op Mars voor alles weer als vanouds, al dan niet tig keer beter werkt. 

De gids doet het hier weer, maar wie weet voor hoe lang nu? Het is echt niet te geloven! Ik weet echt niet meer wat ik hier nu nog moet zeggen. Over en uit misschien?

Herstel: naar de volgende pagina scrollen werkt al niet meer… Drama!

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 10, 2020

Wederom server-problemen schat ik in.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 10, 2020

Het begint een beetje op een soap te lijken, dit is diep, diep triest.

Van de wal in de sloot.

Er komt nog eerder een kolonie op Mars voor alles weer als vanouds, al dan niet tig keer beter werkt. 

De gids doet het hier weer, maar wie weet voor hoe lang nu? Het is echt niet te geloven! Ik weet echt niet meer wat ik hier nu nog moet zeggen. Over en uit misschien?

Ik kan niet meer zeggen dat ik tevreden ben over KPN. Vóór deze hele kl*te update waren de diensten gewoon goed! Daar is nu weinig van over. Er zitten deuken in het plafond van mijn wenkbrauwen die telkens omhoog schieten. 

• December 10, 2020

Het niet kunnen openen van de gids staat los van de update, dat heeft te maken met een storing die op dit moment speelt: Storing Interactieve TV - Terugkijken en opnames stoppen plotseling.

Doordat die speelt rond het moment dat de update is uitgebracht snap ik dat het met elkaar te maken lijkt te hebben, maar het blijken 2 verschillende dingen te zijn. 

Vind je het vreemd dat ik daar mijn twijfels over heb? Lees de reacties van de laatste paar uur maar eens terug. Je kunt toch e.e.a. niet los zien van de update?!

Bagger van KPN!! Van de regen in de drup.

Ook hier meer dan twijfels over de eerlijkheid van kpn hierin.Het is wel heel toevallig dat et storing komt zo ongeveer tegelijkertijd met de update.Enndan volhouden dat het 1 niet met de ander heeft te maken?Hoe denkt u dat mijn naam is? Gekke Gerritje ofzo??

Ik geloof er geen hout van wat kpn beweerd

Ohoh Telfort mijn Telfort wat was je goed ,ik wil je terug

• Helper
  • December 10, 2020

Telfort ik mis jullie zo!!!!

Jaren nooit problemen gehad bij telfort, zit nu bij KPN en mega traag tv ontvanger. Vandaag de nieuwe versie erop. Helaas helpt het maar weinig.

Dus heb net een frisse start gedaan, krijg ik daarna de melding dat een nieuwe software beschikbaar is. Dus heb gekozen voor nu installeren. Maar lijkt erop dat het weer slechter geworden is.

opnames zoals vele hier niet beschikbaar en beste kwaliteit kan ik alleen op sd laten. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 10, 2020

De hele dag is het al bagger.

• ‘server reageert te traag’
  • blijven hangen in heropstarten
  • Die foutmelding avs-to-0001
  •  tv alleen in beperkte modus, start opnieuw op via de afstandsbediening
  • zwart scherm
  • kastje reageert niet op de afstandbediening.

En het is al zolang zo achterlijk traag dat ik daar aan gewend begon te raken.

De vorige 2 ‘updates’ waren ineens mijn opnames weg.

En toen hij vandaag met al dit geklooi om dat ding weer aan de praat te krijgen zei ‘update’ dacht ik: oh jee, gaan we weer.

Maar die stonden er nog. Vanmorgen.

Vandaag al minstens 10 keer dat ding opnieuw opgestart. 

En dan kijk je of er een storing is en dat zegt de site doodleuk: er is geen storing.

En dan lees je hier: mooi wel dus.

Ik ben helemaal klaar met dat slechte functioneren en geen tv kunnen kijken.

Doe er wat aan kpn, of ik ga naar de concurrent.

Ik vraag me ook steeds af: laten jullie die update niet eerst zelf op een systeempje binnenhalen voor je hem zo groot uitzet? Want hoe kan dit toch steeds? Daar worden jullie toch ook niet blij van.

En toen was de tv gids leeg... Zucht 

Dag
Helper
  • December 10, 2020
  •  

En hier ook🥺

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 10, 2020

KPN!!! Stop eens met die onzin of ontsla de programmeurs van het menu. Ben alweer een half uur bezig met herstarten. Nu zijn mijn opnames weer verdwenen. NIKS werkt normaal. Ik was ooit een tevreden klant.

Dit is echt bagger wat jullie leveren. Waar kan ik mijn geld terugkrijgen?

Serieus hè, Als mijn opnames straks ook net als diegene hierboven voor de derde keer dit jaar verdwenen zijn wil ik al mijn geld dat ik extra betaal voor kunnen opnemen terug.

• Nieuwkomer
  • December 10, 2020

Ook hier weer een grandioos succes met het nieuwe menu:

kan gids niet openen.

Kan opnames niet openen.

ook de bekende fout AVS-TO-0001

Wanneer gaan jullie wat doen KPN?

Over de snelheid kan ik niets zeggen: welke snelheid? Welke verbetering in de snelheid?

Hier hetzelfde😡

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 10, 2020

Het niet kunnen openen van de gids staat los van de update, dat heeft te maken met een storing die op dit moment speelt: Storing Interactieve TV - Terugkijken en opnames stoppen plotseling.

Doordat die speelt rond het moment dat de update is uitgebracht snap ik dat het met elkaar te maken lijkt te hebben, maar het blijken 2 verschillende dingen te zijn.

Wat de oorzaak is boeit niet: het mag niet voorkomen. Als een server storing heeft moet er een backup server standby zijn om het over te nemen.

Nog steeds geen ‘roadmap’ van wat er wanneer gaat gebeuren. Die kul van ‘het heeft onze aandacht’ schiet je weinig mee op.

• December 10, 2020
  •  

En hier ook🥺

Maar dat is een storing hoor ,jaaaa echt waar.Wij van kpn zouden daar toch niet om liegen 🤡(ahum)

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 10, 2020

Storingskaart KPN (allestoringen.nl); gaat goed!

• December 10, 2020

Zou kpn ook zo laks zijn als mijn maandelijkse betaling "zomaar zonder reden vertraagd is"?

Iets zegt mij dat kpn dan razendsnel is in reageren

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 10, 2020

De storingen moeten te maken hebben met de updates, dat kán gewoon niet anders met dat heen en weer geschuif op de servers! 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 10, 2020

Geweldige update! Gids doet het niet, opnames kunnen niet worden geladen. :triumph:

Elk jaar meer betalen zodat providers kunnen blijven verbeteren....krijgen wij ook geld terug omdat jullie er zo'n puinhoop van maken? 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 10, 2020

OP twitter tweet van KPN webcare: “Op dit moment kunt u problemen ervaren met opnames terugkijken. We doen er alles aan om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen. Onze excuses voor de overlast.” 

Maar ook zo irritant daar: KPN heeft reacties uitgezet 

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 10, 2020

De storingen moeten te maken hebben met de updates, dat kán gewoon niet anders met dat heen en weer geschuif op de servers! 

Misschien moeten we even onderling afspreken wanneer wie de gids mag openen om de boel wat te ontlasten. Ik stel voor dat tussen 20:30 en 21:00 alleen mensen de gids openen die nog vertrouwen hebben dat dit goed komt.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 10, 2020

Zou kpn ook zo laks zijn als mijn maandelijkse betaling "zomaar zonder reden vertraagd is"?

Iets zegt mij dat kpn dan razendsnel is in reageren

Doe maar niet ;-) Dan snapt het automatische systeem het helemaal niet meer. (iets met deurwaarders en zo) 

• Helper
  • December 10, 2020

hier het zelfde