Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475199 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 10, 2020

Nou lieve mensen. Ik hoop dat jullie dan de versie krijgen waar je iig nog tv kunt kijken zonder alle poespas. Ik heb geen zin meer in die 8 minuten-reclameblokken. Het wordt een boek vanavond. :nerd:

Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.

• December 10, 2020

Nope hier niets.gaat nu ook niet meer terug naar beeld maar blijft hierop staan,dus lijkt nu echt bijna over en uit??

Even geduld tot de timeout error komt

Die error komt dus niet meer😭😱

Nu net maar drastisch tv uitgezet,via ontvanger want naar de.afstandbediening luistert de ontvanger niet meer

• Helper
  • December 10, 2020

Gaat goed kpn, update die niet werkt, storing, decoder in beperkte modus, website ligt eruit en bij de helpdesk wordt de verbinding verbroken omdat het te druk is... En het leukste is de webcare zegt dat de storing opgelost is en verwijst je door naar de telefonische helpdesk.… Goed bezig...

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 10, 2020

Hmm, per ongeluk toch op de gids gekeken om te zien waar Feyenoord wordt uitgezonden. Ook hier de storingsmelding, maar gelukkig bleef hij niet hangen.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 10, 2020

Nope hier niets.gaat nu ook niet meer terug naar beeld maar blijft hierop staan,dus lijkt nu echt bijna over en uit??

:

Even geduld tot de timeout error komt

Die error komt dus niet meer😭😱

Nu net maar drastisch tv uitgezet,via ontvanger want naar de.afstandbediening luistert de ontvanger niet meer

Oeps?

• Nieuwkomer
  • December 10, 2020

Ik wordt strondziek van dat de tv gids zo verschrikkelijk traag is erger me kapot en overweeg om over te stappen van provider. 

In deze tijd zo'n slechte update sturen slaat kant nog wal.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 10, 2020

Hoe kan je een goed werkend product naar de kl*ten helpen. 😕 Mensen mensen toch die hier verantwoordelijk voor zijn. Waar zijn jullie mee bezig. 

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 10, 2020

Misschien volgende de update gefaseerd uitrollen? Of heeft het daar niet mee te maken? Het is in ieder geval niet te doen hier. Geen gids, beperkte mogelijkheden. De storingenpagina doet het in ieder geval weer!

Forum|alt.badge.img+3

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-beloofde-verbetering-interactieve-tv-een-feit/

Nou, dit is dus de harde werkelijkheid: dit is een verbetering.

Echt om te janken dit.

• Deelnemer
  • December 10, 2020

Mijn ervaring met het nieuwe menu:

Traag.

Waarom 2x op Ok drukkenom vanuit de gids naar een zender te gaan? Vroeger kon dat met 1 keer drukken.

Traag.

Waarom geen beeld in beeld in de gids? Ok, je kunt het instellen in het menu, maar als je de ontvanger uitzet, is die instelling ook weer verdwenen.

Dikke stroop.

Even terugspoelen en opnieuw bekijken duurt veel langer dan toen het oude menu er nog was.

Tussen zenders wisselen gaat heel erg langzaam.

Kortom: geen enkele verbetering waargenomen t.o.v. het oude menu (die nieuwe dingen heb ik niet nodig)

Had ik al gezegd dat het nieuwe menu vooral traag is?

Denk dat we maar massaal moeten stoppen met kpn voordat ze doorhebben dat het echt ruk is. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • December 10, 2020

Hier werkt het ook weer. Het openen van de gids gaat inderdaad sneller: 2 seconden. Teruggaan naar TV uitzending werkt ook weer. Kost ook zo'n 2 seconden. Was gisteren beide opgelopen tot 4 a 5 seconden.

Het is sneller dan het was, maar dat kon ook bijna niet anders.

Maar het ziet er inderdaad rampzalig amateuristisch uit, zoals anderen ook al hebben geconstateerd. Ga je naar de gids dan zie je inderdaad eerst een soort miniTV op een zwart scherm (dat is de PIP) vervolgens wordt de gids opgebouwd.

Als het de bedoeling was om een “over the top” gebruikerservaring te bieden, dan moet ik concluderen dat dit niet is gelukt. Amateurwerk om koste wat het kost een enigszins acceptabele reactietijd te krijgen.

Conclusie: Wat zijn we met dit nieuwe menu opgeschoten?

• het is nog steeds trager dan het oude menu, onhandiger (KPN moet steeds opnieuw uitleggen hoe het werkt) en het heeft 5 maanden met storingen gekost.
  • het is lelijk en onbetrouwbaar en ik geloof niet dat we van storingen af zijn.
  •  Maar . . . we hebben de blauwe knop met 5 minuten vooruit! Dat noemen we vooruitgang. Zou die trouwens nog werken?

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 10, 2020

Terugkijken nog steeds ruk, paar minuten en begint dan op hol te slaan en ben je plots 4 programma's verder?

• Helper
  • December 10, 2020

En het werkt alweer weer voor geen meter.

Geen TV gids en maar 9 zenders 

Pfffffff

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 10, 2020

Er zijn posts weg?

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 10, 2020

Opnieuw. Nu wat langer kunnen kijken en hop weer spontaan naar het volgende programma, zomaar ergens middenin. Terwijl ik dit typ ben ik inmiddels weer twee programma's verder.

KPN' s random iTV terugkijkfunctie. 

• December 10, 2020

Ik durf niet meer te zappen.

Wie weet wat er gebeurt? 

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 10, 2020

Begin gemist paar minuutjes en vervolgens crash en hup weer terug naaar live-tv

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 10, 2020

Ik durf niet meer te zappen.

Wie weet wat er gebeurt? 

Heb ik ook gedaan ging goed

En het werkt alweer weer voor geen meter.

Geen TV gids en maar 9 zenders 

Pfffffff

Dat is al vijf meer dan hier😳

• Deelnemer
  • December 10, 2020

Ongelooflijk hoe KPN hiermee omgaat, maar de service lijkt nog lakser dan het menu. Gemeld, maar reactie was dat het beter zou worden. 

Echter de (ver)oude(rde) hardware van de oude ontvangers kan het grafische menu niet goed aan. De 4K ontvangers zijn beter, maar die krijg je pas als je 4K erbij neemt a €2,50/mnd. 

Bron van irritatie. Druk je een 2e keer op de menu knop (omdat je niets ziet reageren), kom je niet in het menu, maar wel in het vervolg. Dus weer de terugkoop, etc. 😔

Helaas zit Ziggo (nog) niet op glasvezel... 

​​

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Helper
  • December 10, 2020

Nu weer alle zenders PIP ook

Maar geen informatie in de balk onderin

Insjallah 🙏 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • December 10, 2020

Er zijn posts weg?

Ze zijn vast bang dat Jarco Kriek er morgen over gaat schrijven.

• Topper
  • December 10, 2020

Tsjonge jonge..

Vandaag na de update eindelijk het menu wat sneller wordt ik weer continu uit Netflix geflikkerd..

Begin het behoorlijk zat te worden kpn!!!!

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 10, 2020

Er zijn posts weg?

Ze zijn vast bang dat Jarco Kriek er morgen over gaat schrijven.

Post zijn verplaatst naar het nieuwe storings-topic. Daar staan ze allemaal.