Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475200 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

• Helper
  • December 11, 2020

Ik had dit gepost als grap, maar misschien is het echt zo.

Het zou mij niets verbazen… :smile:

Net als wjb hierboven zegt, begin ook ik steeds meer het vermoeden te krijgen dat de oorzaak van de traagheid gezocht moet worden in een onjuiste afstemming tussen de software op de ontvangers en de (mogelijk onvoldoende) capaciteit van het ITV backend… eventueel nog aangevuld met een potentieel memory leak in de SW van de ontvangers...

wjb
Wijsgeer
  • December 11, 2020

...maar waarom niet gelijk terug naar die vóórdat al deze ellende begon.

Dat is een gepasseerd station, terug gaan naar het oude platform van Accenture is er niet meer bij. Dat platform wordt geleidelijk ontmanteld en bedient ondertussen alleen nog abonnees die nog een oude Motorola TV ontvanger op hun abonnement geregistreerd hebben staan. 

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 11, 2020

Dat is een gepasseerd station, terug gaan naar het oude platform van Accenture is er niet meer bij. Dat platform wordt geleidelijk ontmanteld en bedient ondertussen alleen nog abonnees die nog een oude Motorola TV ontvanger op hun abonnement geregistreerd hebben staan. 

Dat kan wel zo zijn, maar, om maar met de trein analogie verder de gaan, we zijn met deze software inmiddels door de stootblokken gegaan en razen verder op weg naar...wie het weet mag het zeggen

• December 11, 2020

Hoi Allemaal,

Is dat niet een wereldwijd professional services bedrijf, met een compleet aanbod diensten en oplossingen op het vlak van strategie, consultancy, digital, technologie, security en operations.
BRON: Accenture

Weet bijna zeker dat ze jou expertise ook hadden kunnen hebben @wjb  voor het bedrag wat ze hier waarschijnlijk betalen.

wjb
Wijsgeer
  • December 11, 2020

Dat kan wel zo zijn, maar, om maar met de trein analogie verder de gaan, we zijn met deze software inmiddels door de stootblokken gegaan en razen verder op weg naar...wie het weet mag het zeggen

En dus moeten we een stapje terug om vervolgens de wissel om te zetten zodat we onze weg kunnen vervolgen en niet meer op het rangeerterrein tegen dat stootblok knallen.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 11, 2020

Die stootblok is al een maand of 4 in de afgrond gedonderd, de wissel is het knopje van stuk en de rest volgt 🙄

• Nieuwkomer
  • December 11, 2020

Ik heb problemen met mijn digitale ontvanger. Op het forum heb ik gezien dat andere klanten daar ook problemen mee hebben. 

Mijn digitale ontvanger reageert traag; je moet lang wachten voordat de opdracht via de afstandbediening op de TV verwerkt is. Dit is pas sinds eind oktober, voorheen werkte de ontvanger prima.

HTML versie: 4.110.208, NMC versie: 8.0.110_2901, DBL versie: 2.0.9, hardware versie: HMB2260.

Postcode 4822 A

Digitale ontvanger aan/uit gezet, nieuwe software geïnstalleerd; niets helpt.

Wat is de juiste oplossing?

Bij voorbaat dank.

Edward

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 11, 2020

En dus moeten we een stapje terug om vervolgens de wissel om te zetten zodat we onze weg kunnen vervolgen en niet meer op het rangeerterrein tegen dat stootblok knallen.

Leuk. Maar soms is er een punt bereikt vanwaar er beter besloten kan worden het verlies te aanvaarden en opnieuw te beginnen.

wjb
Wijsgeer
  • December 11, 2020

Leuk. Maar soms is er een punt bereikt vanwaar er beter besloten kan worden het verlies te aanvaarden en opnieuw te beginnen.

Dan is de vraag ... wat zijn de alternatieven en wat doen we in de (aanzienlijke) tijd dat zo'n alternatief uitgewerkt wordt.

Als je je bedenkt dat KPN ondertussen al 2,5 jaar bezig is met de implementatie van AVS 6 (klik) dan zal het implementeren van een alternatief ons vast ook zo weer een paar jaar verder brengen.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 11, 2020

Dan is de vraag ... wat zijn de alternatieven en wat doen we in de (aanzienlijke) tijd dat zo'n alternatief uitgewerkt wordt.

Als je je bedenkt dat KPN ondertussen al 2,5 jaar bezig is met de implementatie van AVS 6 (klik) dan zal het implementeren van een alternatief ons vast ook zo weer een paar jaar verder brengen.

Wat we in de tussentijd doen? Wat dacht je van normaal tv-kijken! Wat wou jij dan doen? Naar een zwart scherm kijken totdat KPN klaar is? Het merendeel hier zat niet eens te wachten op een nieuw menu en al helemaal niet op deze! En dat er al zolang aan gewerkt is, zegt genoeg als je de hoeveelheid problemen ziet.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • December 11, 2020

https://newsroom.accenture.com/news/accenture-chosen-to-help-kpn-enhance-the-customer-experience-of-its-itv-video-services.htm

THE HAGUE, Netherlands; June 20, 2018 – Accenture (NYSE: ACN) is helping KPN enhance the customer experience by providing the telecommunications company with the Accenture Video Solution (AVS) – a hybrid internet protocol television and over-the-top platform – for the delivery of video and related services. The five-year agreement enables KPN to continue to scale its video business while providing new capabilities to accelerate innovation in an increasingly competitive market.

Dit was de bron van alle ellende: “over the top” en “accelerate” …

Je zal er maar werken, of niet meer:

https://www.consultancy.nl/nieuws/30353/accenture-neemt-wereldwijd-afscheid-van-25000-medewerkers

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 11, 2020

https://newsroom.accenture.com/news/accenture-chosen-to-help-kpn-enhance-the-customer-experience-of-its-itv-video-services.htm

THE HAGUE, Netherlands; June 20, 2018 – Accenture (NYSE: ACN) is helping KPN enhance the customer experience by providing the telecommunications company with the Accenture Video Solution (AVS) – a hybrid internet protocol television and over-the-top platform – for the delivery of video and related services. The five-year agreement enables KPN to continue to scale its video business while providing new capabilities to accelerate innovation in an increasingly competitive market.

Dit was de bron van alle ellende: “over the top” en “accelerate” …

Je zal er maar werken, of niet meer:

https://www.consultancy.nl/nieuws/30353/accenture-neemt-wereldwijd-afscheid-van-25000-medewerkers

In Nederland heeft Accenture rond de 3.000 medewerkers. Het bedrijf heeft niet bekendgemaakt wat de impact van de reorganisatie zal zijn voor het Nederlandse kantoor.

Die impact is inmiddels wel duidelijk. 

• Deelnemer
  • December 11, 2020

Heb een jaar geleden 2 nieuwe Arris VIPVIP5202 decoders ontvangen, maar nog steeds op de oude interface. Mijn ouders 1 straat verder enkele maanden geleden dezelfde soort ontvangers gekregen, zij zaten direct op de nieuwe interface.

wjb
Wijsgeer
  • December 11, 2020

Heb een jaar geleden 2 nieuwe Arris VIP2952 decoders ontvangen, maar nog steeds op de oude interface. Mijn ouders 1 straat verder enkele maanden geleden dezelfde soort ontvangers gekregen, zij zaten direct op de nieuwe interface.

Heb jij voorheen wellicht een Motorola 1853 gehad?

Zo ja, dan kan het zijn dat die nog op jouw abonnement geregistreerd staat en dat daarom de update bij jou nog niet doorgevoerd is.

Bel dan klantenservice op 0800-0402 en vraag ze om de Motorola te verwijderen.

Jouw TV ontvangers zullen dan in een zogenaamde veegbatch meegenomen worden.

Ik ben alleen bang dat dat sowieso pas in januari zal zijn.

• Helper
  • December 11, 2020

Heb een jaar geleden 2 nieuwe Arris VIP2952 decoders ontvangen, maar nog steeds op de oude interface. Mijn ouders 1 straat verder enkele maanden geleden dezelfde soort ontvangers gekregen, zij zaten direct op de nieuwe interface.

Heb jij voorheen wellicht een Motorola 1853 gehad?

Zo ja, dsn kan het zijn dat die nog op jouw abonnement geregistreerd staat en dat daarom de update bij jou nog niet doorgevoerd is.

Bel dan klantenservice op 0800-0402 en vraag ze om de Motorola te verwijderen.

Jouw TV ontvangers zullen dan in een zogenaamde veegbatch meegenomen worden.

Ik ben alleen bang dat dat sowieso pas in januari zal zijn.

Of misschien maar even zo laten... om voorlopig nog even weg te blijven van het nieuwe TV menu, met z'n verbeterpuntjes... 😉

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 11, 2020

Onzin.

Je kunt altijd terug. Als er nu nog klanten op zitten is het dus zelfs nog in bedrijf.
Dat KPN dat niet leuk vindt begrijp ik, maar er is geen keus. (ze hebben deze stront zelf over zich uitgeroepen door een stel beunhazen een ongeteste en aan alle kanten manke softwareversie uit te laten rollen)

Er valt niks meer terug te gaan als de trein total-loss tegen een stootblok is gereden met 120kmh
(de knutselige pogingen om de software werkend te krijgen komen overeen met proberen die total-loss trein op te knappen met een potje verf en een tube plamuur...)

wjb
Wijsgeer
  • December 11, 2020

Onzin.

Je kunt altijd terug. Als er nu nog klanten op zitten is het dus zelfs nog in bedrijf.
Dat KPN dat niet leuk vindt begrijp ik, maar er is geen keus. (ze hebben deze stront zelf over zich uitgeroepen door een stel beunhazen een ongeteste en aan alle kanten manke softwareversie uit te laten rollen)

Het is inderdaad nog in bedrijf maar als 8 van de 10 servers verwijderd zijn dan gaat het echt niet lukken om met z'n allen op de overige 2 aan te sluiten. Daar komt bij dat er geen procedure ontwikkeld is om opnames van het nieuwe platform naar het oude platform om te zetten.

Er valt niks meer terug te gaan als de trein total-loss tegen een stootblok is gereden met 120kmh
(de knutselige pogingen om de software werkend te krijgen komen overeen met proberen die total-loss trein op te knappen met een potje verf en een tube plamuur...)

Die trein die heeft geen schade opgelopen hoor, die ziet er weer precies zo uit als op 26 november 2020.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 11, 2020

Het is inderdaad nog in bedrijf maar als 8 van de 10 servers verwijderd zijn dan gaat het echt niet lukken om met z'n allen op de overige 2 aan te sluiten. Daar komt bij dat er geen procedure ontwikkeld is om opnames van het nieuwe platform naar het oude platform om te zetten.

Niemand houdt ze tegen om er weer 8 servers tijdelijk bij te zetten… :relaxed:
Als ze even wat harder werken als nu (zweten mag schijnbaar niet) dan is dat met die opnames ook best op te lossen. Ze moeten nu eenmaal doordrongen raken van het feit dat ze een gigantisch probleem hebben gecreerd, wat niet weg gaat als je je kop in het zand steekt…

Die trein die heeft geen schade opgelopen hoor, die ziet er weer precies zo uit als op 29 oktober 2020.

Die trein was al lang voor 29 oktober total-loss…  :relaxed:

Het zou die ‘ontwikkelaars’ sieren als ze dit forum ook eens bezochten, om uitleg te geven (voor zover er iets uit te leggen valt). Dan kunnen ze ook eens ervaren wat voor ellende ze hebben aangericht met hun geknutsel...

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 11, 2020

Het niet willen teruggaan naar het oude platform heeft denk ik meer te maken met het gezichtsverlies dat KPN dan lijdt dan echt niet kunnen. Als je servers weghaalt, kun je ook weer servers terugschuiven.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 11, 2020

Na al wat er gebeurd is kunnen ze bijna niet meer gezichtsverlies lijden als nu al gebeurd is. Het stommetje spelen maakt het ook niet beter. Er is in dat half jaar nog niet 1 medewerker geweest die iets zinvols durft te zeggen, zoals “wanneer is het opgelost”

Het is toch een kleine moeite om ons op de hoogte te houden van wat er (niet) gaat gebeuren...

wjb
Wijsgeer
  • December 11, 2020

Niemand houdt ze tegen om er weer 8 servers tijdelijk bij te zetten… :relaxed:
Als ze even wat harder werken als nu (zweten mag schijnbaar niet) dan is dat met die opnames ook best op te lossen. Ze moeten nu eenmaal doordrongen raken van het feit dat ze een gigantisch probleem hebben gecreerd, wat niet weg gaat als je je kop in het zand steekt…

Welk gigantisch probleem is er dan gecreëerd? Ik weet oprecht niet hoe groot het probleem is.

Niemand in onze familie-, vrienden- en kennissenkring ervaart momenteel problemen.

Ja, het laden van de gids duurt op een 2260 en 2952 tegen de 2 seconden, maar that's it. Ik weet oprecht niet hoe groot de groep abonnees is die die enorm slechte performance ervaart en dus weet ik oprecht niet of we het hier over een "gigantisch" probleem hebben. Begrijp me niet verkeerd, elke abonnee die die enorm slechte performance ervaart is er uiteraard één te veel maar een te kiezen oplossingsrichting is nutuurlijk wel heel anders als we praten over 1%, 10%, 50%, 80% of 100% van de abonneees die dit fenomeen ervaren.

Die trein die heeft geen schade opgelopen hoor, die ziet er weer precies zo uit als op 29 oktober 2020.

Die trein was al lang voor 29 oktober total-loss…  :relaxed: 

Bij ons functioneert die anders uitstekend.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 11, 2020

No offence @wjb, maar als dat de gemiddelde houding van een Development Team is, dan lijkt het duidelijk waarom dit zo’n langslepend en slopend proces is. 

wjb
Wijsgeer
  • December 11, 2020

No offence @wjb, maar als dat de gemiddelde houding van een Development Team is, dan lijkt het duidelijk waarom dit zo’n langslepend en slopend proces is. 

Wat bedoel je met jouw opmerking?

Als er maar 1% van de abonnees getroffen is door die extreem trage gids dan ga je uiteraard niet alles terugdraaien naar de oude AVS platform. Als dat 80% of 100% was geweest dan was dat eerder in de uitrol al lang gebeurd. Dat is zo ongeveer het enige wat ik zeg en ik denk dat zo'n beslissing ook heel terecht zou zijn. Het enige wat ik schandalig vind is dat die software blijkbaar zo complex is dat het lokaliseren van de oorzaak van de problematiek zo ontzettend veel tijd moet kosten. Dat laatste is zorgelijk, ook naar de toekomst toe.

• December 11, 2020

No offence @wjb, maar als dat de gemiddelde houding van een Development Team is, dan lijkt het duidelijk waarom dit zo’n langslepend en slopend proces is. 

Wat bedoel je met jouw opmerking?

Als er maar 1% van de abonnees getroffen is door die extreem trage gids dan ga je uiteraard niet alles terugdraaien naar de oude AVS platform. Als dat 80% of 100% was geweest dan was dat eerder in de uitrol al lang gebeurd. Dat is zo ongeveer het enige wat ik zeg en ik denk dat zo'n beslissing ook heel terecht zou zijn. Het enige wat ik schandalig vind is dat die software blijkbaar zo complex is dat het lokaliseren van de oorzaak van de problematiek zo ontzettend veel tijd moet kosten. Dat laatste is zorgelijk, ook naar de toekomst toe.

@wjb ik schat jou hoog genoeg in dat je weet dat een bedrijf blij mag zijn als 1% van de klanten reageert en niet gewoon wegloopt. Het enige niet tegen blik pratende communicatiemiddel voor niet zakelijke klanten bij KPN is dit forum, dus 1% is zelfs zeer hoog. 

Dus als men er achter is dat het een probleem is bij minstens 1% van de klanten, dus  ruim15000 abonnees, dan staat dit zeker waarschijnlijk voor een subtantieel deel van de abonnees. 

Maar dit alles is natuurlijk alleen maar gissen. Want van KPN komt geen enkele consistente mededeling.

Ik heb overigens nog niets gezien in antwoord op mijn melding van het nog steeds aanwezige niet werken van “Uitgelicht”. 

Ik vind daarom de opmerking van Anneke-Anna zeer terrecht. 

wjb
Wijsgeer
  • December 11, 2020

@wjb ik schat jou hoog genoeg in dat je weet dat een bedrijf blij mag zijn als 1% van de klanten reageert en niet gewoon wegloopt. Het enige niet tegen blik pratende communicatiemiddel voor niet zakelijke klanten bij KPN is dit forum, dus 1% is zelfs zeer hoog. 

Weet jij hoeveel procent van de abonnees echt zeer slechte performance ervaart?

Nee ... dan weet je precies evenveel als ik.

Daar gaat het ook helemaal niet om, het gaat om de vraag "What if ...".

Wat als 1% van de abonnees getroffen is, ga ik dan de uitrol terugdraaien en terugkeren naar het oude AVS platform? Nee, zeer zeker niet, dan ga ik uiteraard analyseren waarom die 1% er wel last van heeft en die ander 99% niet.

Waarschijnlijk is het antwoord hetzelfde bij de vraag "Wat als 10% ..." maar bij "Wat als 80% ..." of "Wat als 100% ..." zal het antwoord vast en zeker heel anders zijn.