Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475202 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

• Topper
  • December 11, 2020

Ik ben er klaar mee en ben net overgestapt naar online.

Als het goed is ben ik per 8 dec om

Net als anderen ben ik heel benieuwd naar je ervaringen bij online. Heb net even wat reviews gelezen nou daar lusten de honden geen brood van. Eén grote brei van klachten. Een betrouwbare beoordeling van een (ex) KPN klant zoals jij bent is dan welkom.

😀 Je zou eens op het KPN forum kunnen kijken naar de klachten daar 😁

Het is natuurlijk zo dat deze reviews vaak komen als het niet goed gaat en goede ervaringen hoor je zelden maar ik ben ook erg benieuwd.

Ik zal het laten weten hier.

Ik zou hier nog de ervaringen meden met OnLine.

Als ik zo lees hoe het met de update van afgelopen donderdag is gegaan heb ik geen spijt van de overstap.

Het internet is van 50 naar 100MB gegaan (laagste snelheid) en lekker snel maar dat is dan ook van KPN dus prima.

De ontvanger die ik nu heb is niet heel snel maar werkt met ongeveer 2 sec en er is mij toe gezegd een nieuw model te sturen als deze weer leverbaar is. Het meeste wennen is het nieuwe menu :confounded:

Ik vind het niet erg overzichtelijk en het ergste is ik mis Discoffery, die ziet niet in het pakket.

Het beeld lijkt wel beter, ik denk dat hier een lagere compressie gebruikt wordt.

De kanten service laat soms te wensen over maar je wordt redelijk snel te woord gestaan.

Het gaat dus alle kanten op en het komende jaar mag ik hier nu tegen aan kijken.

Ik ga nu eerst maar even zeuren waarom Discoffery niet meer in het pakket zit daar.

Groetjes en ik hoop voor jullie dat er snel een oplossing komt.

Bedankt en tot ziens.

• Helper
  • December 11, 2020

Kun je je die versie nog herinneren? Als je toen op de AB een knopje indrukte, gebeurde er gelijk iets.

Oh ja, die tijd was fijn!

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 11, 2020

Net als anderen ben ik heel benieuwd naar je ervaringen bij online. Heb net even wat reviews gelezen nou daar lusten de honden geen brood van. Eén grote brei van klachten. Een betrouwbare beoordeling van een (ex) KPN klant zoals jij bent is dan welkom.

Het is natuurlijk zo dat deze reviews vaak komen als het niet goed gaat en goede ervaringen hoor je zelden maar ik ben ook erg benieuwd.

Als ik zo lees hoe het met de update van afgelopen donderdag is gegaan heb ik geen spijt van de overstap.

Het internet is van 50 naar 100MB gegaan (laagste snelheid) en lekker snel maar dat is dan ook van KPN dus prima.

De ontvanger die ik nu heb is niet heel snel maar werkt met ongeveer 2 sec en er is mij toe gezegd een nieuw model te sturen als deze weer leverbaar is. Het meeste wennen is het nieuwe menu :confounded:

Ik vind het niet erg overzichtelijk en het ergste is ik mis Discoffery, die ziet niet in het pakket.

Het beeld lijkt wel beter, ik denk dat hier een lagere compressie gebruikt wordt.

De kanten service laat soms te wensen over maar je wordt redelijk snel te woord gestaan.

Het gaat dus alle kanten op en het komende jaar mag ik hier nu tegen aan kijken.

Ik ga nu eerst maar even zeuren waarom Discoffery niet meer in het pakket zit daar.

Bedankt en tot ziens.

Dat zou voor mij een no- deal zijn, geen zenders als discovery, animal planet, Nat geo wild, etc. Deze zenders kijk ik voornamelijk, net als de sport zenders/ uitzendingen. Kun je deze zenders er niet als plus pakket bij doen? En mobiel, kan ik dat bij hen afnemen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • December 11, 2020

@CorL 

Ik ben klant van KPN. Ik ben tevreden over Internet.

Over mail ben ik redelijk tevreden (was een leuke discussie/test over de update hiervan enkele maanden geleden). Spam filter is nog steeds bagger, maar daar klaag ik niet meer over.

Over de update van ITV ben ik totaal niet tevreden. Als KPN volkomen misplaatst met kadootjes komt en niet in staat is om zelfs een misplaatst kadootje af te leveren, dan wordt ik daar niet vrolijk van.

Als zelfs de moderators niet in staat zijn om uit te leggen wat men aan het doen is, ben ik teleurgesteld.

Ik heb de volgende storingen gehad (de meeste vele malen):

561

845

846

143

stb-zap-03

stb-nmc-400

avs-to-0001

stb-ufa-03

avs-500-10000

stb-zap-01

spontane herstarts

vastlopende stb's

stb's die niet meer aangingen met de AB

0% ruimte vrij

geen gids

geen beschikbare opnames

alle functionele fouten die iedereen heeft gehad

een nieuwe 2260 (die sneller was dan de oude, maar net zo langzaam als de andere drie die ik had).

Goed, dan heb ik het niet meer over andere stommiteiten zoals een falende robot in de chat.

Ik heb het niet over falende techneuten die oplossingen bieden die niet werken.

Ik heb het niet meer over een falende storingspagina van KPN.

elke geforceerde update kost mij met 4 stb's ruim 2 uur!

enz enz

Laten we het zuiver houden. De update ITV is een totale afgang.

• Topper
  • December 11, 2020

Bedankt en tot ziens.

Dat zou voor mij een no- deal zijn, geen zenders als discovery, animal planet, Nat geo wild, etc. Deze zenders kijk ik voornamelijk, net als de sport zenders/ uitzendingen. Kun je deze zenders er niet als plus pakket bij doen? En mobiel, kan ik dat bij hen afnemen?

Ben ik helaas te laat achter gekomen, denk dat ik maar een jaartje een abo neem op Dplay

Forum|alt.badge.img

Ik heb al een tijd last van een trage en spontaan opstartende ontvanger. Sinds de update is het opnieuw opstarten verholpen maar de traagheid blijft. Het EPG menu reageerd met zappen zo ongelofelijk traag soms wel 5 tot 7 seconden ertussen voor een kanaal gekozen kan worden. Opstarten van de gids is ook erg traag.

Ik heb al een aantal keer gebeld met de klantenservice en al 2x is er een nieuwe ontvanger toegezegd. Helaas komt deze nooit aan. Als je daarover dan weer belt zeggen ze dat er inderdaad een order naar logistiek is verzonden maar dat het vervolgens niet uitgevoerd kan worden. Omdat ze zien dat alles goed is in mijn systeems. Erg vreemd want de klantenservice kan elke keer als ik bel mijn systeem niet uitlezen.... Hoe weten ze dan dat alles wel goed werkt?

Vanmorgen alles weer gereset en een frisse start gegeven (was natuurlijk al eerder gebeurd ook) en modem V10 ook terug naar fabrieksinstellingen en gereset. Kastjes van plek verwisseld. Want de ene doet het prima en de andere werkt niet goed. Daarmee ook de bekabeling uitgesloten.

Helaas werkt het nog steeds niet. Met de klantenservice via Twitter en bellen kom ik niet verder. De traagheid blijft echt enorm irritant. Is er hier iemand handig of heeft iemand hetzelfde die mij kan helpen? 

Wordt gek hiervan. Elke keer toezeggen dat ik een andere tv ontvanger krijg. Na 5 dagen erachter komen dat je voor niks wacht en vervolgens sturen ze je elke keer met een kluitje in het riet.... Gewoon lekker betalen en je bek houden als het niet werkt mentaliteit 😏

Het gaat om de ARRIS VIP 2952v2

Beide tv ontvangers zijn hetzelfde waarvan de ene dus wel werkt en de andere niet.

Alvast bedankt voor de reacties!!!

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 12, 2020

Inmiddels duurt het openen en sluiten van de gids telkens 8-10 seconden. Van KPN geen reactie op ingediende klacht

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 12, 2020

Twee dagen verder inmiddels, maar een reactie/ verklaring/ sorry ben ik hier nog niet voorbij gekomen…

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 12, 2020

Hoi allemaal,

We hebben deze week een update uitgebracht die de snelheid van het menu zou moeten verbeteren. Ik zie ook wat initiële reacties dat dit in eerste instantie ook daadwerkelijk verbetering bracht. 

We merkten echter dat deze firmware op andere plekken in het tv netwerk te veel druk veroorzaakte. Hierdoor hebben we deze release gisteren helaas moeten terugdraaien.  Zodra we weten wanneer hij opnieuw uitgerold wordt laten we het hier direct weten.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 12, 2020

Knullig

Triest

Sneu

Dat waren de eerste woorden die in mij opkwamen.

Wederom weer dezelfde serieuze opmerking:

Ga dit eerst testen voordat je een update naar buiten brengt, want wederom was dit weer een kansloze poging van iets wat op een oplossing moet lijken

Hoe gooi je je naam te grabbel KPN??

• December 12, 2020

Hoi allemaal,

We hebben deze week een update uitgebracht die de snelheid van het menu zou moeten verbeteren. Ik zie ook wat initiële reacties dat dit in eerste instantie ook daadwerkelijk verbetering bracht. 

We merkten echter dat deze firmware op andere plekken in het tv netwerk te veel druk veroorzaakte. Hierdoor hebben we deze release gisteren helaas moeten terugdraaien.  Zodra we weten wanneer hij opnieuw uitgerold wordt laten we het hier direct weten.

Goh. Nu al uitleg.

En dat KPN (bijvoorbeeld via webcare) blijft beweren dat resetten het probleem verhelpt. 

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 12, 2020

Inderdaad,

Totaal onnodig, dit is allemaal uitstekend vooraf te testen en te voorspellen tegenwoordig.
Meer iets van ‘hoe krijg ik mijn klanten nog bozer...’

Helpdesk heeft geen zin: daar zitten een paar menselijke robots, die een voorgekauwd lijstje met punten afwerken...

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 12, 2020

Hoi allemaal,

Goh. Nu al uitleg.

En dat KPN (bijvoorbeeld via webcare) blijft beweren dat resetten het probleem verhelpt. 

Dat meen je niet!

Alles werkt daar langs elkaar heen blijkt.

• December 12, 2020

Op zich noem ik het überhaupt geen oplossing als we nu weer met software ziten dat ook veel klachten geeft, maar oké, ter relativering, als je zelf eens een fout maakt, heeft het waarschijnlijk minder impact dan dit: 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 12, 2020

Hoi allemaal,

KPN is gewoon een amateuristische stumperzooitje. We zitten al meer dan 5 maanden opgescheept met deze troep en nog altijd geen enkele officiële verontschuldiging voor de puinhoop die ze ervan gemaakt hebben. En een compensatie hoef je ook niet te verwachten.

Gewoon walgelijk hoe er met klanten omgegaan wordt. En het probleem oplossen? Vergeet het maar. Ja ik ben echt woedend, laaiend en compleet over de rooie. 

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 12, 2020

Ik heb zelf bij ontwikkeling nog nooit een fout gemaakt die zo ernstig was dat er na een half jaar nog totaal geen zicht op een oplossing was; ik zou meteen ander werk gaan zoeken… :relaxed:

‘Verbeteren’ is ook niet genoeg, het probleem moet opgelost.
En zeg niet dat het niet kan, want de oude software liep qua snelheid uitstekend.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 12, 2020

Ik heb zelf bij ontwikkeling nog nooit een fout gemaakt die zo ernstig was dat er na een half jaar nog totaal geen zicht op een oplossing was; ik zou meteen ander werk gaan zoeken… :relaxed:

Het interesseer ze niet bij KPN, liever lui dan moe zijn ze daar

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 12, 2020

Ik vind het kpn kroontje door de avatars op het forum ook nogal verontrustend: ik wil niet dat men denkt dat ik beroepsmatig ook maar iets met die club te maken heb. (maar dat terzijde)

• December 12, 2020

Ik vind het kpn kroontje door de avatars op het forum ook nogal verontrustend: ik wil niet dat men denkt dat ik beroepsmatig ook maar iets met die club te maken heb. (maar dat terzijde)

"De klant is koning" kan het ook al niet zijn. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Zolang het geklaag zich voornamelijk beperkt tot dit forum voelt de directie van KPN geen enkele druk. Enige manier om de druk op te voeren is massaal en blijvend de media op te zoeken. Denk daarbij aan Radar, Social media en melden op Tweakers.net (dan komt het vanzelf op Nu.nl). Van een paar klanten die opzeggen of dit dreigen te doen worden ze niet koud of warm. Het blijft de wet van de grote getallen. Als het oplossen van dit probleem bijvoorbeeld 2 miljoen kost en het verliezen van klanten 1 miljoen, dan is de rekensom snel gemaakt toch. Wat meer kost is een scherpe daling van de aandelenkoers. Dan is er paniek. En dat kan maar op één manier: publiciteit, publiciteit en publiciteit. Aandelen zijn emotie..

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 12, 2020

Beste @Erik_  Ik heb jouw bericht dat je namens KPN postte geliket, want ik was blij dat er dan eindelijk toch nog een reactie komt. Ik vind echter dat wat meer uitleg beslist op z'n plaats is. Uiteindelijk zijn jullie klanten betalende klanten. Uiteindelijk zijn veel forum-leden mensen die een gedeelte van hun vrije tijd steken in het helpen van jullie klanten. Ik kan mij daarom wel iets voorstellen dat juist het uitblijven van uitleg kwaad bloed zet.

Ik heb ergens op het forum gelezen dat de moderatoren bewust minder reageren en bijna alleen nog maar de topics volgen. Dat betekent volgens mij dat bovengenoemde forum-leden wel enige informatie moeten hebben, willen zij jullie klanten kunnen helpen. Wie moet de kpn-klanten anders helpen?

Erik, echt. Deze soap duurt te lang. Nadat ik 15 a 20 jaar geleden gillend bij ziggo ben weggerend, kwam ik bij jullie (hetnet) terecht. Altijd tevreden want betrouwbaar, snel, gewoon goed. Nooit de behoefte gehad om om te zien naar een andere provider. Zelfs niet toen ik 2 jaar geleden een glasvezelaansluiting in de meterkast kreeg. (Ik heb nu nog steeds vdsl, pairbonding). Ik schrok daarom laatst van mijzelf toen ik merkte dat zelfs ik laatst toch aan het rondkijken was wat er op dit moment aan providers te vinden is hier. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 12, 2020

Hoi allemaal,

Oke, hier blijft het bij, qua reactie? 

• December 12, 2020

‘Verbeteren’ is ook niet genoeg, het probleem moet opgelost.
En zeg niet dat het niet kan, want de oude software liep qua snelheid uitstekend.

Dat laatste  klopt, maar het was wel heel erg gammel. Bij KPN is “Resetten” Haarlemmer olie geworden. De meesten bij KPN zijn er zich niet van bewust, maar elke keer dat men dit schrijft betekent het voor ontwikkelaars een bevestiging dat de software een zooi is. Als we zien hoe vaak het nog steeds wordt geadviseerd, ook bij de nieuwe software, dan betekent het dat dat ook een zooi is in de ogen van de betreffende KPN medewerkers.  

Jammer is ook dat KPN beslissingen schijnen te worden ingegeven op basis van een select groepje, zoals we dat ook in dit forum terug zien. 

Een soort struisvogel politiek om vooral niet naar de echte klachten te kijken. De mensen die in de ogen van KPN webcare medewerkers iets positief schrijven, worden door die ook vaak gewaardeerd met een like. (Overigens een kroontje zonder enige waarde, ik zie liever goed werkende TV’s).

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Hoi allemaal,

Dat is waarschijnlijk wat @Erik_  kan en mag vertellen. Don't blaim the messenger...blaim his boss..

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 12, 2020

Hoi allemaal,

Dat is waarschijnlijk wat @Erik_  kan en mag vertellen. Don't blaim the messenger...blaim his boss..

“Blaim his boss?”

Ik zou een heleboel kunnen typen over dat zinnetje, maar bij nader inzien heeft het voor mij geen toegevoegde waarde.