Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 12 december 2020

@Erik_  Na mijn vorige kritische maar gemeende bericht, wil ik er deze positieve draai aan geven: Nog steeds ben ik bereid om zaken te testen, mocht dat nodig zijn. Jullie kunnen mij hier altijd voor benaderen. Ben ik altijd voor in. (Ik heb dit onlangs de techneut die de pilot begeleidde ook al laten weten.)

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 12 december 2020

Eerder bericht van KPN-woordvoerster

Zou deze woordvoerster binnenkort in totaaltv met een nieuw bericht komen? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 12 december 2020
Erik_ schreef:

Hoi allemaal,

We hebben deze week een update uitgebracht die de snelheid van het menu zou moeten verbeteren. Ik zie ook wat initiële reacties dat dit in eerste instantie ook daadwerkelijk verbetering bracht. 

We merkten echter dat deze firmware op andere plekken in het tv netwerk te veel druk veroorzaakte. Hierdoor hebben we deze release gisteren helaas moeten terugdraaien.  Zodra we weten wanneer hij opnieuw uitgerold wordt laten we het hier direct weten.

Dat is toch niet te geloven.

Dit bericht komt 2 dagen na de update die een eind zou maken aan snelheidsproblemen( “een update voor alle klanten met verbeteringen voor de snelheid van het menu, met name de tv-gids” ) en 2 dagen nadat het meteen totaal fout ging.

Dit bericht komt 2 dagen nadat er werd beweerd dat er sprake was van een storing i.p.v. een mislukte update met overbelasting.

En wat beloven ze ons: hij wordt opnieuw uitgebracht! Een zinkend schip moet je niet 2 maal te water laten, maar ja dit is het nieuwe KPN.

Die arme Erik kan daar weinig aan doen, maar de uitlatingen van KPN-woordvoerster Ellen van Heerwaarden moet je met een bak zout nemen.

Voor de uitrol van het nieuwe menu was een storing een zeldzaamheid. Vanaf begin september dagelijkse routine.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 12 december 2020

Een soort struisvogel politiek om vooral niet naar de echte klachten te kijken.

Zoals ik eerder zei: de Trump methode… :slight_smile:
(alles ontkennen of doen of het niet gebeurd is, of zeggen dat het ‘fake news’ is...)

• 0 reacties
  • 12 december 2020
SledgehammerNL schreef:
jobje73 schreef:
Erik_ schreef:

Hoi allemaal,

We hebben deze week een update uitgebracht die de snelheid van het menu zou moeten verbeteren. Ik zie ook wat initiële reacties dat dit in eerste instantie ook daadwerkelijk verbetering bracht. 

We merkten echter dat deze firmware op andere plekken in het tv netwerk te veel druk veroorzaakte. Hierdoor hebben we deze release gisteren helaas moeten terugdraaien.  Zodra we weten wanneer hij opnieuw uitgerold wordt laten we het hier direct weten.

Oke, hier blijft het bij, qua reactie? 

Dat is waarschijnlijk wat @Erik_  kan en mag vertellen. Don't blaim the messenger...blaim his boss..

Nogal opvallend dat er de dag na de grote storing geen enkele moderator gereageerd heeft. Lijkt erop alsof ze orders hebben gekregen om nergens op in te gaan. 

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 12 december 2020
Mariish schreef:

Nogal opvallend dat er de dag na de grote storing geen enkele moderator gereageerd heeft. Lijkt erop alsof ze orders hebben gekregen om nergens op in te gaan. 

Oh, is @Erik_ geen moderator dan?

• 0 reacties
  • 12 december 2020
wjb schreef:
Mariish schreef:

Oh, is @Erik_ geen moderator dan?

Buitencategorie (in de positieve zin). Maar hij zal wel schrijven dat ik dat niet mag schrijven. :yum:

• Topper
  • 11 reacties
  • 12 december 2020

Je draait een systeem dat uitstekend werkt de nek om en komt met een systeem op de proppen dat al een half jaar één brok ellende is. Hoe krijg je het voor het elkaar. Lachwekkend!

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 12 december 2020

Ik dacht, even weer de inmiddels “beruchte” Topic nalezen. En dan dit…… Ze vroegen om een tip 🤔

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 12 december 2020
Katana321 schreef:

Nog geen reactie van de woordvoerster, wel heeft KPN wederom totaaltv gehaald: klik hier

• 0 reacties
  • 12 december 2020
wjb schreef:
Mariish schreef:

Oh, is @Erik_ geen moderator dan?

Het is vandaag twee dagen na de storing. Ik ga niet alles terugspitten, maar volgens mij heeft er donderdagavond en vrijdag niemand gereageerd. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Katana321 schreef:
Katana321 schreef:

Nog geen reactie van de woordvoerster, wel heeft KPN wederom totaaltv gehaald: klik hier

En tegelijkertijd is KPN met een charmeoffensief bezig. Jammer voor velen hier alleen voor de 5202...en die hebben nauwelijks/geen problemen. Omruilen dan?...o nee..dat mag niet 😉

Het wordt bijna goedkoper en sneller om actief (of op verzoek) om te gaan wisselen.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 12 december 2020
Katana321 schreef:
Katana321 schreef:

Bericht is niet volledig, er wordt aan voorbij gegaan dat de laatste release is teruggedraaid. 

• Helper
  • 45 reacties
  • 12 december 2020

Probleem is ook bij ons aanwezig met de Arris VIP2952 en het lijkt er zelfs op of hij sinds afgelopen week nog trager geworden is. Hopelijk wordt er "snel" een oplossing voor gevonden.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 12 december 2020
Anneke-Anna schreef:
Katana321 schreef:
Katana321 schreef:

Bericht is niet volledig, er wordt aan voorbij gegaan dat de laatste release is teruggedraaid. 

Een slap nietszeggend stuk weer.  Gaat maar om een paar klanten.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 12 december 2020
Anneke-Anna schreef:
Katana321 schreef:
Katana321 schreef:

Klopt, want na het terugdraaien van die update is het probleem terug en is dus de ergernis nóg groter dan in het artikel genoemd.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 12 december 2020
Kaljo schreef:

Een slap nietszeggend stuk weer.  Gaat maar om een paar klanten.

Klopt, redelijk nietszeggend. Maar om hier nu te zeggen “een paar".  Al zou het er maar 1 zijn… 

Ik ben in elk geval blij dat hier de problemen niet zó groot zijn zoals ik hier bij redelijk wat mensen voorbij heb zien komen. In elk geval waren dat er meer dan “een paar".

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 12 december 2020

@Katana321 

Ik bedoel dat het stuk doet voorkomen dat het er een paar zijn

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 12 december 2020
Kaljo schreef:

@Katana321

Ik bedoel dat het stuk doet voorkomen dat het er een paar zijn

Dat stuk is net zo zaligmakend als sommige andere reacties. Ook al staat er 1 klant, dan nog lees ik dat stuk met een korrel zout. 

• Topper
  • 11 reacties
  • 12 december 2020

En hoe groot is dat kleine deel dan want dat wordt in het artikel niet genoemd....

• 0 reacties
  • 12 december 2020
Meuluh schreef:

En hoe groot is dat kleine deel dan want dat wordt in het artikel niet genoemd....

Zo groot: 😉

• Topper
  • 11 reacties
  • 12 december 2020

Als de schrijver van het artikel nou eens uitzoekt hoe groot dat kleine deel is en dat gewoon meldt.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 12 december 2020
Meuluh schreef:

Als de schrijver van het artikel nou eens uitzoekt hoe groot dat kleine deel is en dat gewoon meldt.

Ik vermoed dat totaaltv ‘gewoon’ niet voldoende op de hoogte was dat de laatste update is teruggedraaid, aangezien het (uit de losse pols getikte) stuk daar volledig aan voorbij gaat en dan de indruk lijkt te wekken dat er nog klanten zijn die toch nog niet tevreden zijn. 

• Topper
  • 11 reacties
  • 12 december 2020

Dat zijn vermoedens, net zoals het kleine deel dat die schrijver noemt gebaseerd is op vermoedens want hij komt niet met percentages. Als je niet met percentages kunt komen, meld dat ook niet dat het klein deel betreft want je hebt blijkbaar geen flauw idee.

TvG2016
Helper
  • 416 reacties
  • 12 december 2020

KPN Interactieve TV heeft 2,1 miljoen abonnees. Als er 21.000 klanten bij KPN geklaagd hebben, dan gaat het nog slechts om een procent. Bij een klein deel mag je verwachten dat het om bijvoorbeeld vijf procent gaat. Je zit dan al boven de 100.000 klanten. Ik kan je op een presenteerblaadje geven dat op zeker geen 100.000 abonnees bij KPN geklaagd hebben. Waarom? Omdat met dit soort aantallen alleen voor een casus de totale klantenservice had dichtgeslibd.