Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475299 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

• Nieuwkomer
  • December 12, 2020

Knap waardeloos het gehele menu dat van een jasr geleden was veel betet

wjb
Wijsgeer
  • December 12, 2020

KPN Interactieve TV heeft 2,1 miljoen abonnees. Als er 21.000 klanten bij KPN geklaagd hebben, dan gaat het nog slechts om een procent. Bij een klein deel mag je verwachten dat het om bijvoorbeeld vijf procent gaat. Je zit dan al boven de 100.000 klanten. Ik kan je op een presenteerblaadje geven dat op zeker geen 100.000 abonnees bij KPN geklaagd hebben. Waarom? Omdat met dit soort aantallen alleen voor een casus de totale klantenservice had dichtgeslibd.

Maar als er "maar" 5.000 abonnees bij KPN geklaagd hebben kunnen de statistieken natuurlijk prima aangeven dat er dan (geëxtrapoleerd) wellicht 150.00 abonnees getroffen zijn. KPN weet natuurlijk heel goed hoe het aantal melders geëxtrapoleerd moet worden om tot een realistische inschatting van het aantal getroffen abonnees te komen.

• Deelnemer
  • December 12, 2020

Word er iets gedaan aan die onwijs trage en onhandig menu? Een reset helpt niet, dit is vaker gepost in threads, word simpelweg genegeerd. De prijs verhogen maar kwaliteit verlagen is oneerlijk, zie klanten verdampen binnenkort

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Nieuwkomer
  • December 12, 2020

wat een traagheid bij het menu laden al maanden. regelmatig vernieuwd 

• December 12, 2020

KPN Interactieve TV heeft 2,1 miljoen abonnees. Als er 21.000 klanten bij KPN geklaagd hebben, dan gaat het nog slechts om een procent. Bij een klein deel mag je verwachten dat het om bijvoorbeeld vijf procent gaat. Je zit dan al boven de 100.000 klanten. Ik kan je op een presenteerblaadje geven dat op zeker geen 100.000 abonnees bij KPN geklaagd hebben. Waarom? Omdat met dit soort aantallen alleen voor een casus de totale klantenservice had dichtgeslibd.

Maar als er "maar" 5.000 abonnees bij KPN geklaagd hebben kunnen de statistieken natuurlijk prima aangeven dat er dan (geëxtrapoleerd) wellicht 150.00 abonnees getroffen zijn. KPN weet natuurlijk heel goed hoe het aantal melders geëxtrapoleerd moet worden om tot een realistische inschatting van het aantal getroffen abonnees te komen.

@wjb

Je kan alles extrapoleren, maar zonder onderliggende informatie is het alleen maar manipuleren naar je eigen gewenste uitkomst.

Buiten dit bij de massa relatief onbekende forum en een bijna niet te vinden klachtenformulier, bestaat er bij KPN geen enkele mogelijkheid om te klagen. (Telefoonbeantwoording gebeurt als je het protocol niet weet na lang wachten door blik, Chat gebeurt door blik en ik ben wantrouwend dat er ook in dit forum blik aanwezig is). 

Om de intentie van jouw eigen stelling omgekeerd te gebruiken, zeer suggestief om aan te nemen dat er weinig mensen zijn met problemen. Natuurlijk lopen mensen niet massaal weg rond kerstmis en ook Corona speelt hier in het korte termijn voordeel van KPN. Ikzelf ben misschien teveel geobserdeerd door de voor mij al jarenlange uitstekende ervaring van de goede werking van KPN internet. En toch kijk ik regelmatig bij Ziggo. Dus alleen die goede KPN internet werking houdt mij tegen. Voor een gebruiker met zo’n uitgebreid pakket als wij zijn we ook nog veel goedkoper uit bij Ziggo. Maar dat is niet onze leidraad. Stabiliteit vinden wij veel belangrijker. 

Tendentieus is trouwends ook de verslaggeving van Jarco Kriek op de website “Totaal TV”. Waar baseert die zich op, waar komt zijn informatie vandaan. Zijn opdrachtgever met advertenties? Dat medium valt bij mij dus volledig af, dan beter de niet suggestieve reactie van @PeterG  op zijn website.

Ikzelf heb buiten het compleet vastlopen van beide STB’s bij “uitgelicht” ook niets te klagen en wacht rustig een oplossing daarvan af.

Maar ik zal wel reageren als ik reacties zie, die er toe kunnen bijdragen dat dit ook niet wordt opgelost.  

wjb
Wijsgeer
  • December 12, 2020

Je kan alles extrapoleren, maar zonder onderliggende informatie is het alleen maar manipuleren naar je eigen gewenste uitkomst.

Voor mij wel ja, maar voor KPN uiteraard niet, die hebben immers meer dan voldoende statistische informatie om tot een zeer realistische inschatting te komen.

Om de intentie van jouw eigen stelling omgekeerd te gebruiken, zeer suggestief om aan te nemen dat er weinig mensen zijn met problemen.

Toch is er door een moderator hier op het forum aangegeven dat de groep getroffenen klein is.

TvG2016
Helper
  • December 12, 2020

KPN weet maar al te goed hoeveel decoders van een bepaald model naar abonnees zijn verzonden. Dus ook van de batches 2260 en 2952 die de meeste problemen geven. Alleen niet iedere abonnee ervaart persoonlijk dat de gebruikerservaring in geding komt door traagheid of door problemen bij terugkijken. Dus zelfs KPN kan met de beste wil van de wereld alleen maar gissen naar het aantal abonnees die vinden dat hun gebruikerservaring heeft ingeboet.

Kijk, dat KPN een probleem heeft, mag duidelijk zijn, en elke klagende abonnee is eentje teveel. Maar zolang het met het huidig totaal aantal abonnees onder de 100.000 abonnees blijft dan gaat het spreekwoordelijk om een klein deel.

Wat wel heel bedenkelijk is, is dat KPN op het forum hier blijkbaar de moderators heeft opgedragen zich afzijdig te houden. Dit soort ‘kop in het zand steken tactiek’ kent in veel gevallen alleen verliezers.

• December 12, 2020

Om de intentie van jouw eigen stelling omgekeerd te gebruiken, zeer suggestief om aan te nemen dat er weinig mensen zijn met problemen.

Toch is er door een moderator hier op het forum aangegeven dat de groep getroffenen klein is.

@wjb

Ik ben nog geen moderator tegengekomen die “God” of equivalent heet. Maar ja, we lopen tegen Kerstmis, misschien is er weer in het oosten een ster verschenen wat de leidraad van KPN is. 

Ik hoop dat je begrijpt dat mijn gelaat nu een glimlach vertoont. :joy:

Vol waardering voor jouw relativerende bijdrage trouwens. 

wjb
Wijsgeer
  • December 12, 2020

Dus zelfs KPN kan met de beste wil van de wereld alleen maar gissen naar het aantal abonnees die vinden dat hun gebruikerservaring heeft ingeboet.

Natuurlijk wel, er is een zelfs hele wetenschap aan gewijd om op basis van beperkte input toch iets te kunnen zeggen over het geheel.

Klik.

wjb
Wijsgeer
  • December 12, 2020

Ik ben nog geen moderator tegengekomen die “God” of equivalent heet.

Je hoeft toch ook geen "God" te zijn om te weten hoe groot die groep (bij benadering) is.

Reken maar dat KPN dat met vrij grote nauwkeurigheid weet op basis van het aantal meldingen.

• December 12, 2020

Nou heb ik nog niet eerder meegemaakt dat wanneer je belt, de lijn onmiddellijk weer verbroken wordt. Tegenwoordig wel. 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 12, 2020

Inmiddels zit ik weer aan ruim 10 seconden wachttijd zit voordat de tv gids interesse heeft om te laden en ook weer 10 seconden wachttijd totdat de tv gids zin heeft om te sluiten. 

Momenteel krijg ik echt de neiging om de ontvanger door een open raam naar buiten te gooien. Echt wat een waardeloze troep, wat een waardeloos bedrijf is KPN geworden. 

wjb
Wijsgeer
  • December 12, 2020

Het IPTV platform lijkt ook sterk afhankelijk van Amazon Cloud services.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • December 12, 2020

KPN kom op... Dit kan echt niet. Zoveel problemen, zoveel klachten.

• December 12, 2020

Hoi @JetFreggel ,

Dat kunnen ze niet ruiken @JetFreggel  dat moet je ze vertellen.
Misschien even je kerstverlichting nakijken,
Alles aan en uitzetten, ook je auto.
Wie weet helpen andere kabels.
Modem even in de afwas doen.
Is je tv wel in orde ?

Volgens mij zou het probleem wel eens kunnen liggen bij jou.:wink:

Niet weggaan want bij KPN wil iedereen blijven eten, ook met kerstmis.

En @wjb als het je niet bevalt wat ik schrijf, Je weet de weg om het een en ander te melden.
Niet dat ik dat van jou verwacht, die donkere tijden liggen opgeslagen in de geschiedenis. Toch ?

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • December 12, 2020

Hoi @JetFreggel ,

Dat kunnen ze niet ruiken @JetFreggel  dat moet je ze vertellen.
Misschien even je kerstverlichting nakijken,
Alles aan en uitzetten, ook je auto.
Wie weet helpen andere kabels.
Modem even in de afwas doen.
Is je tv wel in orde ?

Volgens mij zou het probleem wel eens kunnen liggen bij jou.:wink:

Niet weggaan want bij KPN wil iedereen blijven eten, ook met kerstmis.

En @wjb als het je niet bevalt wat ik schrijf, Je weet de weg om het een en ander te melden.
Niet dat ik dat van jou verwacht, die donkere tijden liggen opgeslagen in de geschiedenis. Toch ?

😂😂😂 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 13, 2020

De stelling dat maar een kleine groep van de decoders een trage gids hebben met het nieuwe platform is ongeloofwaardig.

Maar neem even aan dat dat zo is. Dat b.v. 99% van de decoders niet traag zijn, en 1% wel.

De update van 10 december zou dan de traagheid van 1% van de decoders opgelost hebben.

En die ene procent, die nu net als die andere 99% nu ook een snelle gids hebben, weten daardoor de servers plat te gooien ?

Ga er maar van uit dat alle niet 4k decoders een trage gids hebben.

wjb
Wijsgeer
  • December 13, 2020

Echt ... dus mijn HMB2260 heeft ook een trage gids …

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Staan die in verbinding met elkaar dan? Of is de cloudopslag van KPN daar ondergebracht?

wjb
Wijsgeer
  • December 13, 2020

Staan die in verbinding met elkaar dan? Of is de cloudopslag van KPN daar ondergebracht?

Ik weet niet welke rol Amazon speelt maar als ik monitor welke verbindingen door een TV ontvanger opgezet worden dan zie ik ook verbindingen naar AWS servers.

(AWS = Amazon Web Services)

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Echt ... dus mijn HMB2260 heeft ook een trage gids …

Ik weet dat jij een Edgerouter gebruikt. Bij mij draait een Fritz!Box. Toen ik nog een 2952v2 had (nu 2 x 5202) ervaarde ik ook geen snelheids-issues. Zou er dan ergens een link kunnen liggen tussen de Experiaboxen i.c m. 2260/2952? Of is dat heel ver gezocht? 

PS ik ga er nu even vanuit dat klanten met een andere router dan de EB en problemen hebben zich nu melden 😉.

wjb
Wijsgeer
  • December 13, 2020

Ik weet dat jij een Edgerouter gebruikt. Bij mij draait een Fritz!Box. Toen ik nog een 2952v2 had (nu 2 x 5202) ervaarde ik ook geen snelheids-issues. Zou er dan ergens een link kunnen liggen tussen de Experiaboxen i.c m. 2260/2952? Of is dat heel ver gezocht? 

Mijn ouders hebben een Experia Box V10 en een HMB2260. Ook zij ervaren geen problemen.

Ik denk eerder aan een routeringsprobleem op specifieke routers van KPN waardoor bepaalde content vertraagd wordt. Dat zou ook een verklaring kunnen zijn waarom het IPTV platform tot twee keer toe platging nadat html versie 4.111.214 uitgerold was. Als daarin de bron voor bepaalde content aangepast was waardoor ineens alle TV ontvangers die content van dezelfde server gingen halen dan kan dat eenvoudig tot overbelasting leiden.

wjb
Wijsgeer
  • December 13, 2020

In het onderstaande screenshot zie je mijn drie TV ontvangers die alledrie uit (standby) staan.

Mijn VIP5202 (192.168.4.1) heeft een https verbinding met IP adres 52.30.208.199.

Mijn ZXV8001 (192.168.4.2) heeft een https verbinding met IP adres 3.8.131.156.

Mijn HMB2260 (192.168.4.3) heeft een https verbinding met IP adres 3.8.216.30.

Dat zijn allemaal servers van Amazon.

• Slimmerik
  • December 13, 2020

Ik volg deze draad nu een paar weken. Pas na de update tegen het herstarten ervoer ik traagheid. Ik heb niet geteld maar kijkend naar de reacties hier heb ik niet de indruk dat de groep die hier last van heeft erg groot is. Ik zie veelal dezelfde namen.

Waar ik me erg aan stoor is de afwezigheid van communicatie vanuit KPN: pas 2 dagen na het fiasco blijft het bij 1 korte mededeling. ‘Wanneer de datum van opnieuw uitrollen bekend is, laten we dat hier weten.’ Voor mij vertaalt dit zich als ‘mama is erg verdrietig over jullie gedrag en wil er verder niks over horen of zeggen’ en vooral ‘we hebben geen idee.’

Ondertussen zijn wij hier maar aan het doe het zelven met input van leden zoals wjb.

@wjb: Heb jij een idee of het probleem regiogebonden kan zijn?

wjb
Wijsgeer
  • December 13, 2020

@wjb: Heb jij een idee of het probleem regiogebonden kan zijn?

Dat zou heel goed kunnen, sterker nog, het zou me niets verbazen.