Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 13 december 2020
Martijn en Lies schreef:

Kom op wjb....  Je maakt het jezelf wel erg moeilijk zo.

Wel kunnen uitrekenen dan een ontvanger 40 euro kost voor aanschaf en dat mensen dan 5 of 2x5 euro per maand ervoor betalen..…

Maar dan de hamvraag, gaat van elke 5 euro 1, 2, 3, 4 of 4,50 euro naar uitzendrechten, huur en licenties. Want dan pas weet je hoeveel ruimte je hebt en hoe lang je er over doet om die miljoenen weer terug te verdienen.

Forum|alt.badge.img+2

Vraag ook niet wat ze er aan verdienen..…

Je betaalt voor een service. Bedrag hebben ze zelf bepaald (en eventueel jaarlijks geïndexeerd). Geloof nooit dat ze bij elke klant geld toe moeten leggen en

dat dan al jaren lang.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 13 december 2020

Weer een nieuwe foutmelding bij het openen van een opname:

STB-zap-03 / 3-HAL layer

iemand bekend met deze exoot?

De STB-zap-03 had ik al vaak gehad maar die HAL layer is nieuw. Heeft een of andere grapjas een foutmelding over een IBM platform ingeprogrammeerd? (HAL alle letters eentje opschuiven en je hebt IBM, zie 2001 space...)

Ik kan dus weer niet naar de opname kijken die ik wilde.

Qua performance hier op onze 4 2260's wordt het elke dag trager. Na het terugdraaien van de bloedstollend snelle update zaten we eerst op het oude niveau daarna elke dag een seconde trager. Dat lijkt toch wel heel erg op een memory leak of op buffers die niet goed worden leeggeruimd.

Daarnaast heb ik statistisch verantwoord onderzoek gedaan en mijn buurman gevraagd hoe het gaat met zijn KPN verbinding. Er volgenden enkele stevige woorden en gemopper over het steeds herstarten van de router en drie STB’s. Met KPN wisselt de buurman met geen woord (snappen toch niks) en hij denkt erover een stb open te breken om wat extra geheugen bij te frutten (hij is gepensioneerd techneut). Met deze steekproef is wel aangetoond dat niet mopperende klanten ook klachten kunnen hebben.

inmiddels ook hier gemeld:

• 0 reacties
  • 13 december 2020

Inkomsten zijn 10 euro voor de eerste ontvanger en 5 euro per extra ontvanger, komt dus neer op 65.000x 12.50 per abonnee brutto gemidelt in @wjb zijn berekening.

Gaat af 21% BTW, en dan nog de licentie kosten, overheadkosten, en server kosten en wat ik nog vergeet, dus om die 4 miljoen terug te verdienen duurt wel even.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 13 december 2020

Even verder gegoogeld naar de HAL:

https://en.wikipedia.org/wiki/HAL_(software)

lijkt er op dat virtuele servers onder UNIX niet beschikbaar zijn?

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 13 december 2020
Martijn en Lies schreef:

Geloof nooit dat ze bij elke klant geld toe moeten leggen ...

Nee, natuurlijk niet maar als je voor een service €5,- per maand aan inkomsten hebt dan moet je in totaal natuurlijk minder kosten hebben dan die €5,- per maand. En dan heb je het dus niet alleen over de kosten voor die TV ontvanger maar ook over de kosten van de infrastructuur, serverpark, softwarelicenties en uitzendrechten.

Forum|alt.badge.img+2

Volgens mij moeten die extra kosten voor de andere ontvangers gedeeld worden door het totaal aantal abonnementen en niet alleen door die zeg 65.000.

TvG2016
Helper
  • 416 reacties
  • 13 december 2020
Doornekamp33 schreef:

Inkomsten zijn 10 euro voor de eerste ontvanger en 5 euro per extra ontvanger, komt dus neer op 65.000x 12.50 per abonnee brutto gemidelt in @wjb zijn berekening.

Gaat af 21% BTW, en dan nog de licentie kosten, overheadkosten, en server kosten en wat ik nog vergeet, dus om die 4 miljoen terug te verdienen duurt wel even.

Dit is natuurlijk nonsens. Bij die tien euro voor de eerste decoder zit namelijk ook een heel pakket aan tv-zenders. Voor elke zender moet KPN distributierechten aan de eigenaar betalen. Die zijn zeker voor NPO, RTL, Talpa, Discovery en Disney/Fox zijn fors gestegen. Tevens moet KPN ook van dit bedrag andere licenties betalen. Zoals rechten voor muziek, artiesten, acteurs, regisseurs en ga zo maar verder. En voor elke decoder die wordt gebruikt dient ook een bepaald licentiebedrag voor de beveiliging afgedragen worden. Dus ik denk dat KPN aan de eerste decoder heel weinig verdient. Dat is natuurlijk anders voor de tweede en daaropvolgende decoders. 

• 0 reacties
  • 13 december 2020

Hoi Allemaal,

KPN die overleven het wel als bedrijf.
En 2019 was ook niet echt slecht.

Met  Joost Farwerck hoef je ook geen medelijden te hebben met een basissalaris van  +/_ 875 duizend euro zal hij waarschijnlijk wel wat groter wonen dan wij.:joy:

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 13 december 2020

Waardeloos. Sinds de update van het menu werkt bij ons terugkijken van programma’s meestal niet meer en ook kijken naar opgenomen films niet; er verschijnt een pop-upscherm dat er een probleem in het netwerk is. Herstarten van de ontvanger en van het modem helpt niet.

Admin: post verplaatst naar actueel topic

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 13 december 2020

@Dirk2000, Dit topic gaat over de https://tv.kpn.com en niet over de werking van de TV ontvangers. Wellicht dat het topic KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu meer van toepassing is.

Admin: post verplaatst naar juiste topic

• Helper
  • 45 reacties
  • 14 december 2020

Zou KPN niet gewoon alle VIP2952 kastjes kunnen/moeten vervangen, deze zijn namelijk toch al vele jaren oud, dus misschien kunnen ze het gewoon niet meer aan en zijn ze flink verouderd.

Het nieuwe menu vind ik er op zich wel beter uit zien alleen is het zo traaaaaag…..

Hopelijk denkt KPN mee met hun trouwe klanten voor een systeem update. Anders zou weggaan en terugkomen beter zijn want dan heb je wel alle apparatuur nieuw en meteen een welkoms korting.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 341 reacties
  • 14 december 2020

Vanochtend gebeld door KPN ivm klacht over de traagheid van tv gids. Oplossing? Je raadt het natuurlijk al, een reset van de tv ontvanger. Denken ze nu daadwerkelijk dat dit iets helpt, die reset heb ik zelf ook al diverse malen gedaan zonder enig resultaat. ook nu weer geen effect, tv gids laadt nog altijd trager dan dikke stront door een dunne trechter.

Heb aangegeven dat als KPN niet met een oplossing komt ik per 1-2-2021 weg ben bij KPN en ook mijn mobiel abonnement niet bij KPN verlengt wordt. Kreeg het gevoel alsof het de medewerker niet echt veel boeide dat ik KPN zou opzeggen.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 december 2020

Echt KPN. Vorige week eindelijk weer een x snel menu. Geen ergenissen meer. Wat een ergenis. Het is nog erger dan daarvoor. Dan toch maar naar een andere provider. Echt ene ergenis na de andere. En dat noemt zich de grootste. Gaat er nog wat gebeuren of blijft het hierbij? 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 december 2020

Waardeloze provider dit. En dan ook nog zeggen resetten haha. Alsof we dat allemaal niet gedaan hebben. Ik vrees dat veel klanten weggaan. 

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 14 december 2020
TMG1961 schreef:

Vanochtend gebeld door KPN ivm klacht over de traagheid van tv gids. Oplossing? Je raadt het natuurlijk al, een reset van de tv ontvanger. ...

Het is diep diep triest hoe de interne communicatie bij KPN loopt. Het is natuurlijk rampzalig dat dergelijke "oplossingen" aangedragen worden terwijl men zou moeten weten dat er iets meer bij komt kijken. Ik raak zwaar teleurgesteld in KPN!

• Slimmerik
  • 60 reacties
  • 14 december 2020

James-Hetfield
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Merk zelf dat, sinds we van Telfort automatisch KPN klant geworden zijn, het bladeren veel trager geworden is door de menu's.

Zelfs al voor de grote update.

:cry:

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 14 december 2020
James-Hetfield schreef:

Merk zelf dat, sinds we van Telfort automatisch KPN klant geworden zijn, het bladeren veel trager geworden is door de menu's.

Nee toch?

James-Hetfield
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
jobje73 schreef:
James-Hetfield schreef:

Nee toch?

Spijtig genoeg wel :)

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 14 december 2020

https://dilbert.com/strip/2020-12-13.

In welke fase zou KPN nu zitten?

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
rindertb schreef:

Daarbij komt nog dat Tweakers gelinkt is aan Nu.nl (beide DPG Media) dus het debacle gaat nu het grote publiek bereiken. Ik ben benieuwd...

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 14 december 2020
James-Hetfield schreef:
jobje73 schreef:
James-Hetfield schreef:

Nee toch?

Spijtig genoeg wel :)

Ik hoop dat ze snel een oplossing voor je vinden

• Slimmerik
  • 60 reacties
  • 14 december 2020

En dit:

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 14 december 2020
rindertb schreef:

En dit:

Volgens mij kan dat alleen als je Hussel hebt...